Dzisiaj jest 04 mar 2025, 23:19



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 13 wrz 2009, 8:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2009, 16:43
Posty: 153
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd:
Witam odkręcałem wario i zauważyłem ze wał ma luz jakiś 1mm. czy to czymś grozi? i jaka może być tego luzu przyczyna?.... i wie ktoś może gdzie mogę kupić albo na zamówienie na odpowiednią długość złożyć? bo mam założone wario top racing i tuleja którą mam jest za krótka tzn jak założę wario i nałożę pasek to połowa tego paska wystaje poza tuleję i żeby dokręcić dobrze przeciw talerz to muszę go poluzować na sprzęgle i na wario w górę bardziej go wziąć bo sie nie dokręci równo przeciw talerz.... czy ta tuleja może być przyczyną tego że mam bardzo słaby start nawet jak dam pełen gaz? tak do 15km/h to jak żółw sie rozpędza a potem jak rakieta dopiero....


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 13 wrz 2009, 10:18 
Zbanowany

Rejestracja: 19 maja 2009, 15:03
Posty: 221
Lokalizacja: Walce ist ***
Pojazd:
to wina regulacji luz mozesz mieć z powudu walnietego łożyska mój kolega tak ma

spróbuj wsadzis seryną tuleje




_________________

- Leo Vince ZX
- Wariator Malossi Multivar
- Pasek Malossi X-Kevlar
- Sprzęgło Hebo N sprężynki +50%
- Filtr Powietrza Stage6 Duble layer Czerwony
zobacz jego foty http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=29692
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 wrz 2009, 10:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2009, 14:08
Posty: 14
Pojazd:
Po pierwsze zlikwiduj luz na wale czyli do wymiany łożyska i uszczelniacze (tu uwaga! kupuj w sklepach mot. łożyska SKF, zaoszczędzisz grosza a to jest to samo co np: BGM tyle że inne opakowanie i cena :? )
Po drugie tuleja z pewnością jest ok. tyle tylko że pasek zakłada się od strony sprzęgła ( skręć wario :arrow: odkręć sprzęgło :arrow: załóż pasek na wario i korektor lekko go ściskając :arrow: załóż sprzęgło na wałek przekładni skręć i gotowe :wink:

Co do przyspieszenia to mogą być zbyt ciężkie rolki i za mocna sprężyna centralna, a do tego ten luz na wale przez co silnik się męczy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 wrz 2009, 10:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2009, 12:45
Posty: 664
Lokalizacja: Górzno/Garwolin
Pojazd:
Za dużo kombinowania, lepiej od razu założyć na korektor a poóźniej na tuleje bez odkręcania sprzęgła. Niektórzy mają kłopot z odkręceniem sprzęgła, sam jestem taką osobą i czasami mam z tym problem.




_________________

Obrazek
Fotki z prac:
http://www.fotka.pl/profil/MasterRacing/albumy/3,Malowanie/83981603,?najnowsze=1




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 wrz 2009, 11:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2009, 14:08
Posty: 14
Pojazd:
Yasuni30 pisze:
Za dużo kombinowania, lepiej od razu założyć na korektor a poóźniej na tuleje bez odkręcania sprzęgła. Niektórzy mają kłopot z odkręceniem sprzęgła, sam jestem taką osobą i czasami mam z tym problem.

No kombinowania jest, ale jest też pewność że mamy przeciw talerz przykręcony, bo niektórzy mają z tym problem :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 wrz 2009, 14:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2009, 16:43
Posty: 153
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd:
lukasaz95 pisze:
to wina regulacji luz mozesz mieć z powudu walnietego łożyska mój kolega tak ma

spróbuj wsadzis seryną tuleje


tuleja jest seryjna.. tyle ze to 100cc to może sie różni trochę od 50




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 wrz 2009, 14:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2009, 16:43
Posty: 153
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd:
przemyslaw2ar pisze:
Po pierwsze zlikwiduj luz na wale czyli do wymiany łożyska i uszczelniacze (tu uwaga! kupuj w sklepach mot. łożyska SKF, zaoszczędzisz grosza a to jest to samo co np: BGM tyle że inne opakowanie i cena :? )
Po drugie tuleja z pewnością jest ok. tyle tylko że pasek zakłada się od strony sprzęgła ( skręć wario :arrow: odkręć sprzęgło :arrow: załóż pasek na wario i korektor lekko go ściskając :arrow: załóż sprzęgło na wałek przekładni skręć i gotowe :wink:

Co do przyspieszenia to mogą być zbyt ciężkie rolki i za mocna sprężyna centralna, a do tego ten luz na wale przez co silnik się męczy


Ale czy pasek na wario nie powinien siedzieć na tulejce na samym dole bo jeżeli zrobię jak ty mówisz to pasek będzie już w połowie drogi do krawędzi wario (zawsze).... tuleja jest oryginalna tylko po prostu wario sport jest szersze od oryginalnego i już cały pasek nie nachodzi na tuleję....

a i czy w 100cc jest taki sam wymiar łożyska jak w 50cc?


Ostatnio zmieniony 13 wrz 2009, 18:52 przez Piter770, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 wrz 2009, 19:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2009, 14:08
Posty: 14
Pojazd:
Nie wiem jakie wario ty masz u siebie ale z całą pewnościom pasek powinien osadzić się możliwie nisko inaczej po prostu zdławi się silnik przy starcie i przez to masz brak przyśpieszenia . Co do pasowania części z 50ccm to powiem ci że kartery to są generalnie takie same więc łożyska będą pasowały




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 wrz 2009, 19:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2009, 12:45
Posty: 664
Lokalizacja: Górzno/Garwolin
Pojazd:
Pasek przy wariatorze powinień być na tulei.




_________________

Obrazek
Fotki z prac:
http://www.fotka.pl/profil/MasterRacing/albumy/3,Malowanie/83981603,?najnowsze=1




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 wrz 2009, 20:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2009, 16:43
Posty: 153
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd:
Yasuni30 pisze:
Pasek przy wariatorze powinień być na tulei.


no ale przecież jak sie przyspiesza to wario "popycha" pasek do góry nie? a jeżeli mi za tuleję pasek wystaje o połowę to raczej żeby dobrze dokręcić przeciw talerz to pasek będzie musiał iść trochę w górę.... i nie opadnie już na sam dół bo porostu nie będzie tam miejsca na jego średnicę... wnioskuję że potrzebuję dłuższej tulejki....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 wrz 2009, 20:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2009, 14:08
Posty: 14
Pojazd:
Piter770 pisze:
wnioskuję że potrzebuję dłuższej tulejki....
i co byś chciał tym osiągnąć przecież do czegoś musisz przykręcić przeciw talerz ze zbierakiem + nakrętka :?:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 wrz 2009, 13:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2009, 16:43
Posty: 153
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd:
przemyslaw2ar pisze:
Piter770 pisze:
wnioskuję że potrzebuję dłuższej tulejki....
i co byś chciał tym osiągnąć przecież do czegoś musisz przykręcić przeciw talerz ze zbierakiem + nakrętka :?:


pomyśl: tuleja jest za krótka i po przykręceniu przeciw talerza pasek nie opadnie na nią nigdy bo porostu na samym dole będzie za ciasno żeby opadł na nią a jeżeli włożę kilka mm dłuższą to wtedy pasek opadnie na tuleję i będzie mniejsze przełożenie co równa się z lepszym startem .... a przeciw talerz i tak dokręcę bo gwint jest dosyć długi(ten na wale korbowym).... tylko pytanie gdzie dostanę tuleję o odpowiedniej długości? :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 wrz 2009, 19:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2009, 16:43
Posty: 153
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd:
Odświeżam: co do łożysk to mam pytanie czy te :

http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... db35aad63c

to są oryginalne hiszpańskie top racing? czy to SKF?....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy