Dzisiaj jest 21 lis 2024, 23:43



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2013, 16:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2012, 14:25
Posty: 5
Pojazd:
rafalk54, popieram cie co do bartox555, ahhhahah mozna wyregulowac dyszami no ale przy zakladaniu chinszczyzny do chinczyka :D a nie do poliniaka tak jak mowilem 24mm gaźnik i sprawa zalatwiona :)/ wpadnijcie do mnie :)




_________________

Odwiedź moją Yamahe r125 w monsterze !
Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2013, 16:53 
**

Rejestracja: 16 paź 2011, 12:32
Posty: 255
Lokalizacja: B-c
Pojazd:
Biskup Śmierci pisze:
bartox555, Po pierwsze - jak malutki,16 mm gaźniczek ma dostarczyć wachy do cylindra, który nie dość że ma większą pojemność,to jeszcze kręci więcej obrotów???

Jest trochę prawdy,że można cudować,zakładać dyszę 150,itd,ale to do seryjnych,ew. chińskich cylków,które maja 10-12 koni mocy. Cylinder Polinii(w zależności od wersji) ma od 17 do 19 koni mechanicznych. Prawie 2 razy więcej,niż chinol. Więc na logikę bierze więcej wachy,a na dodatek w przy większych obrotach,kiedy napełnienie cylindra jest trudne,ze względu na mały odstęp czasu,miedzy ssaniem a iskrą.... Więc MUSI być większa gardziel gaźnika,ponieważ w tym samym czasie(a często nawet krótszym) MUSI podać więcej paliwa,czego nie może zrobić gaźnik seryjny,ponieważ jest za mała gardziel.....

Do silników czterosuwowych niskoobrotowych może się twoja teoria sprawdzić,jednak w wysokoobrotowych,dwusuwowych silnikach ZAWSZE musi być większy gaźnik. Z fizyką nie wygrasz :roll:

Pomijam fakt,że nawet producent podaje minimalną gardziel w gaźniku o rozmiarze 21,a zaleca 24 i więcej. Więc jak ma to działać,skoro optimum to ponad 24,a ty twierdzisz,że 16 starczy??


Fakt faktem jest, że dysze miałem 115 i wszystko było w jak najlepszym porządeczku ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2013, 17:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
bartox555Do jakiego silnika,w jakiej konfiguracji? I jak długo jeździłeś na tym moto i jakie osiągi?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2013, 17:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lut 2013, 18:47
Posty: 12
Lokalizacja: Komorniki
Pojazd:
Koledzy wyżej dobrze piszą, sam mam cylek polini race 80 ccm i jeszcze do tego po portingu na gaźniku 16mm, na tym gaźniku nawet nie odpalam bo w sumie i tak wszystko skończe ze miesiąc gdzieś to do tego czasu kupie większy. Oczywiście jest możliwość jazdy na tym gaźniku ale nie wyciągniesz pełnej mocy z tego cylindra i będziesz miał dużo gorsze chłodzenie, jeszcze sądzę że masz wersje żeliwną to racing na żeliwie się dosyć mocno grzeje. Na krótką metę jest to jakieś rozwiązanie gaźnik 16 ale to na krótkie dystanse i wgl. A przy zmianie gaźnika na minimum 19-21 nie będziesz miał wcale dużo większego spalania. Kwestia regulacji.




_________________

Zajrzyj :)

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2194658#2194658

Aprilia RX 50/80 PORTING, POLERKI :):):)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2013, 19:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
VolcikJeśli ma gaźnik 16 mm i zdjęty dozownik to nawet dobrego smarowania ten cylek nie ma




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2013, 2:21 
**

Rejestracja: 16 paź 2011, 12:32
Posty: 255
Lokalizacja: B-c
Pojazd:
Biskup Śmierci pisze:
bartox555Do jakiego silnika,w jakiej konfiguracji? I jak długo jeździłeś na tym moto i jakie osiągi?

AM6.
Cylinder Polini Race 80, wydech Doppler, gaźnik Dellorto 16mm (oryginał) dysza 115. Zębatki 12/47. V-max 115.
Na takiej konfiguracji koleś przede mną zrobił 4000km, ja zrobiłem 6000km i Polini się zatarł - zabezpieczenie sworznia pękło w pół (nie wmówisz mi że to przez gaźnik ;) ).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2013, 10:12 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2012, 14:25
Posty: 5
Pojazd:
hahhhahah 115 na poliniaku to jest porażka on powinien isc jakies 130 ok niedziwie sie dlaczego ci tyle idzie skoro ty uparty jestes i nie stac cie na gaznik




_________________

Odwiedź moją Yamahe r125 w monsterze !
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2013, 11:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
bartox555 120 km/h to wynik normalny na cylindrach za 300-400 zl o mocy 13-14 koni. Na Polinii powinien przynajmniej do 130 km/h "dobić",a i tak śmiało dobre egzemplarze 130 przekraczają......

Moja Apka z silnikiem AM5,na gaźniku 21 mm,dyszy 90,większym króćcu,wydechu Yasuni,sportowym sprzęgle i cylindrze 50 na dłuuugiej prostej jedzie 107 km/h,a twoja 80 wyciąga 115 km/h:)

Nie wyciągnąłeś całego potencjału z cylindra.


P.S. Spotkałem się z motocyklami,w których z powodu nadmiernego nagrzewania się silnika pękały zabezpieczenia. Były to pojedyncze przypadki,ale to co najmniej dziwne,że przy przegrzewającym się silniku nie wytrzymywały te zabezpieczenia,a tłok,korba i pierścionki jako tako dawały radę.......


Ostatnio zmieniony 07 lut 2013, 12:05 przez Biskup Śmierci, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lut 2013, 20:58 
**

Rejestracja: 16 paź 2011, 12:32
Posty: 255
Lokalizacja: B-c
Pojazd:
Gdybym był moderatorem tego forum już dawno dostalibyście bana, za brak podstawowych informacji i odrobiny inteligencji.

Z poliniego można i wycisnąć 130 km/h, ale jak się ma osprzęt - którego ja nie miałem. I na pewno nie przy przełożeniu na przyśpieszenie, czyli 12/47.


Ostatnio zmieniony 09 lut 2013, 20:59 przez bartox555, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lut 2013, 21:15 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
bartox555 Powiem tak - to w sumie cud,że tyle przelatałeś na tak małym gaźniku na cylindrze Polinii. Jakoś mi się nie wydaje,żeby ten twój cylinder przeżył palenie kapcia,stawanie na koło z tak ubogą mieszanką. Inżynierowie nie przypadkiem zalecają taka gardziel,jest to wynik tysięcy obliczeń i badań. Cylindry takiego typu grzeją się przy dużych gaźnikach podczas zwykłej jazdy(kiedy pęd powietrza polepsza wydajność układu chłodzenia),a co dopiero podczas "odkręcania" manetką.
"Najlepszym porządeczku" to dla mnie wtedy,gdy sprzęt dostaje trochę po "zaworach",i nic mu nie jest.

Po drugie - nie zarzucaj nikomu "braku odrobiny inteligencji". Możesz bowiem krytykować osobę,która ma więcej wiedzy o motocyklach w małym paluszku,niż ja,ty i wszyscy razem użytkownicy forum.

Po trzecie - jeśli nam brakuje podstawowych informacji,to proszę,wymień je na forum.


Ostatnio zmieniony 09 lut 2013, 21:19 przez Biskup Śmierci, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lut 2013, 18:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
bartox555Masz tutaj ładnie pokazane przykłady zbyt ubogiej mieszanki:
http://www.motor-tech.katowice.pl/tloki/zatarte.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy