Dzisiaj jest 04 mar 2025, 23:32



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 wrz 2009, 10:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 wrz 2009, 10:07
Posty: 4
Lokalizacja: Kołbiel
Pojazd:
Koledzy, rozwiejcie moje wątpliwości. Poszukuję odpowiedzi na następujące pytania dotyczące mojego Speedfighta 2 z 2004 r.:

1. Jakie napięcie jest podawane na automat ssania po uruchomieniu silnika?
2. Czy wartość tego napięcia jest stała przez cały czas pracy silnika?
3. Czy i jeśli tak, to gdzie znajduje się termistor?
4. Czy schemat elektryczny Peugeota podany przez kolegę Mycena w przyklejonym temacie przedstawia układ ze Speedfighta 2 ?

Z góry dzięki za odpowiedzi

Pozdrawiam


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 14 wrz 2009, 11:16 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
1 :arrow: 12V
2 :arrow: tak
3 :arrow: lewy górny róg schematu (zielony i różowy kabel),gdzie w skuterze-nie wiem
4 :arrow: niekoniecznie SF2 ale schematy Peugeota nie różnią się zasadniczo od siebie
Tu masz SF2: Obrazek




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 14 wrz 2009, 12:07 przez Mycen, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 wrz 2009, 11:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 wrz 2009, 10:07
Posty: 4
Lokalizacja: Kołbiel
Pojazd:
Dzięki za szybką odpowiedź. Jeszcze dwa tematy:

1. Link, który podałeś nie działa - będę jeszcze szukał tego schematu (gdyby ktoś posiadał takowy, byłbym ogromnie wdzięczny za udostępnienie)

2. Co może być powodem tego, że u mnie napięcie podawane na automat ssania po uruchomieniu silnika wynosi 0,2-0,6 V (w zależności od obrotów) ?!?!


Ostatnio zmieniony 14 wrz 2009, 22:35 przez druid, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 wrz 2009, 12:03 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Mnie link działa. Wrzucę go jako obrazek. Ale uprzedzam, jakość jest podła.
Napięcie mierzyłeś z podpiętym ssaniem czy na samych kablach :?:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 wrz 2009, 13:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 wrz 2009, 10:07
Posty: 4
Lokalizacja: Kołbiel
Pojazd:
Napięcie mierzyłem na kostce przy wypiętym automacie ssania.
Ma to jakieś znaczenie? Zmierzyłem też z podpiętym automatem ssania - identycznie.
Może regulator napięcia "piardł"?
Co dziwne przy tej wartości napięcia (patrz mój poprzedni post) ssanie działa.
Automat się grzeje, iglica się wysuwa.
O co więc biega?
Czy napewno musi być te 12V?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 wrz 2009, 13:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2009, 19:36
Posty: 310
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd:
MOże Masy nie ma??
Sprawdź Świece i czy iskra jest




_________________

@ @ @ @ http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=115627 @ @ @ @




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 wrz 2009, 14:32 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
A propos linka.Przestał działać :( Zapowiadałem ze się zdezaktualizuje :? Może ten spadek napięcia robi termistor :? Ważne że ssanie działa na tym.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 wrz 2009, 16:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 wrz 2009, 10:07
Posty: 4
Lokalizacja: Kołbiel
Pojazd:
speedwander pisze:
MOże Masy nie ma??


Gdzie niby tej masy ma nie być?

speedwander pisze:
Sprawdź Świece i czy iskra jest


Świeca jest nowa. Gdyby nie było iskry, to zapewne nie odpaliłbym skutera:)

Wybacz speedwander, ale nie widzę żadnego związku z moim problemem.

Mycen niestety nie wiem gdzie ten termistor (jeżeli jest) może być ulokowany. Z tego co pamiętam, to termistor może służyć jako czujnik temperatury, ale w speedfight 2 chłodzonym powietrzem chyba takowego nie ma. Na mój chłopski rozum ssanie w tym skuterze działa tak:
Silnik nie pracuje przez jakiś czas - automat (w zasadzie półautomat) ssania nie dostaje napięcia i termobimetal, który w nim się znajduje stygnie i się kurczy. Iglica ssania idzie zatem do góry otwierając dyszę w celu wzbogacenia mieszanki paliwowej podczas rozruchu silnika. Po uruchomieniu silnika napięcie podawane na ssanie powoduje rozkurczanie się wkładki z termobimetalu i co za tym idzie opuszczenie iglicy w automacie ssania (dopływ bogatszej mieszanki zostaje zablokowany).
Gdybym się mylił, co do zasady działania tego ssania, proszę o sprostowanie.
Zagadką dla mnie zostaje wysokość tego napięcia i czy jest przez cały czas pracy silnika na jednakowym poziomie. Jeżeli piszesz, że powinno być 12V i to przez cały czas, to ile ten termobimetal może wytrzymać non stop dostając 12 V? No i pytanie, które już padło: czemu u mnie to napięcie jest takie niskie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 wrz 2009, 16:47 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Głowy za te 12V nie dam,ale niektóre maja bezpośrednio podłączony i działa :? .Ciekawe jest to ze termistory są w obwodach oświetlenia jednych skuterów a inne obchodzą się bez nich. Prywatnie uważam że im mniej tych dupereli tym lepiej, bo w razie ,,W" łatwiej ogarnąć tą ,,sałatę kabli" jak mawiają nasi zachodni sąsiedzi :) Wywlokę jeszcze raz ten oporny na oglądanie schemat i poszukam czy jest tam termistor. A zasadę działania ssania półautomat wyłożyłeś wyśmienicie :cool:
Termistor jest "!!" Kabel idzie do niego i termistor jest od razu masowany.Niestety jakość tego schematu nie pozwala na identyfikację kolorów jakiegokolwiek kabla.Spróbuję na podstawie innych schematów to określić. Na schemacie termistor jest umieszczony w okolicy urządzeń znajdujących się na lewej stronie kiery.Czy jest tam naprawdę, trudno mi powiedzieć :? Kolor kabla do termistora: zielono- czarny..




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 17 wrz 2009, 17:11 przez Mycen, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 wrz 2009, 17:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2009, 19:36
Posty: 310
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd:
A Sorry Myślałem Że Ci Nie Oddpala ...Sorry ;]




_________________

@ @ @ @ http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=115627 @ @ @ @




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy