Dzisiaj jest 27 lis 2024, 6:35



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: suzuki sv 650s
Post: 04 kwie 2013, 20:52 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2010, 11:38
Posty: 622
Lokalizacja: Secemin(Włoszczowa)
Pojazd:
Witam;)
mam na oku kupno sv 650s z 2003r . na wtryskach przebieg 58tys. km
facet bardzo wiarygodny.....
pisze tak :
- silnik - nie miałem z nim żadnych problemów, ale to jesdnak jest ponad 50 tys. przebiegu. Dolałem do niego w ostatnich 5 tys. km niecałą 1 pojemnik oleju (zdaje się zę to 4l) - czyli wyjdzie ok. 1l/1000 km bierze. Jeżdżąc z innymi SVkowcami wychodzi mniej więcej tak samo. Ale też większość z tego jest raczej wynikiem jazdy po autostradzie

Jak myślicie czy to dużo??
bo według mnie trochę za duzo......




_________________

x-fight
http://youtu.be/3m-erh4S2X8


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 04 kwie 2013, 22:30 
*

Rejestracja: 08 paź 2012, 14:10
Posty: 65
Lokalizacja: Celestynów
Pojazd:
Jak bierze olej to go nie bierz, do wymiany tłoki i pierścienie, szlif cylindra bo długo ci tak nie pojeździ. Duże koszty naprawy. Szukaj czegoś innego. No chyba że naprawdę okazyjna cena to można kupić i zrobić remoncik, choć wątpię żeby to było opłacalne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 kwie 2013, 21:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
djpawel, Po pierwsze - każdy silnik 4T spala olej. A olej ten spływa po zaworach,jest zasysany przez rowki pierścieniowe,oraz z gładzi cylindrowej. Podstawy pracy 4T się kłaniają.

kuba876678, Jeśli facet często jeździł na krótkich dystansach,kiedy silnik pracuje na ssaniu,to może taki efekt wyjść. Jeśli naprawdę spala tyle oleju,co inne silniki to nie masz co się bać.
Najlepiej poszukaj serwisówki do tego moto. Musi być napisane,ile zużywa oleju na 1000 km.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 kwie 2013, 23:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 gru 2012, 20:10
Posty: 9
Pojazd:
58 tyś. to raczej łańcuchy rozrządu do wymiany będą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 kwie 2013, 11:15 
*

Rejestracja: 08 paź 2012, 14:10
Posty: 65
Lokalizacja: Celestynów
Pojazd:
Biskup Śmierci, Czyli uważasz że 4t powinien spalać olej ? W takim razie gratuluje. Ale skoro według cb 4t powinien palić olej to mój piaggio 125 jest zepsuty bo nie ma żadnych śladów ubytku oleju.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 kwie 2013, 17:45 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
kuba876678,

Sporo. Poza tym użytkownik wyżej ma po części rację ,ale jeśli dajmy na to pierścień / pierścienie zgarniające (w zależności od ilości cylindrów) są w dobrym stanie ,tak samo zawory to nie odczuje się nawet różnicy w ilości oleju. Tego typu silnik teoretycznie nie spala oleju, ale praktycznie większość jego podzespołów jest nim smarowana, więc gdzieś tam zawsze tego oleju może ubyć. Dlatego zaleca się kontrolowanie poziomu bagnetem. W każdym bądź razie w silniku o dobrej kondycji różnicy w ilości nie zauważymy.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/


Ostatnio zmieniony 06 kwie 2013, 17:53 przez Mattrack, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 kwie 2013, 17:58 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2010, 11:38
Posty: 622
Lokalizacja: Secemin(Włoszczowa)
Pojazd:
spoko;)
już wszystko jasne facet się pomylił, jedna butelka na 5000km, a w butelce 1l, czyli 200 ml na 1000km;p
czyli norma;]




_________________

x-fight
http://youtu.be/3m-erh4S2X8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 kwie 2013, 19:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
kuba876678, Więc silnik nie żrera oleju więcej jak powinien.

djpawel, Każdy silnik jest inny,nawet jeśli mowa o dwóch identycznych silnikach. Każdy ma inne zużycie oleju,dla każdego modelu producent przewiduje normy spalania oleju,w których(teoretycznie) powinien się mieścić.
Najlepszym przykładem z jakim się spotkałem był Nissan Primera z silnikiem 1,6 lub 1,8(nie pamiętam dokładnie),benzyna. Według serwisówki dopuszczalne zużycie oleju na 1000 km wynosiło.......0,9 litra(!!!!).
A egzemplarz palił 1,3 litra. I do dzisiaj nie wiemy,dlaczego tyle palił. Cylindry szczelne,brak odchyłek w kształcie gładzi,komprecha ok,ciśnienie oleju też,nowe uszczelniacze zaworów(wymiana była w sumie nie potrzebna,nic to nie dało)silnik wszędzie miał sucho,normalnie się zachowywał(nie miał muła,palił od strzała). Do dzisiaj klient na nic nie narzeka,ciągle pali tyle samo oleju.
Uznałbyś taki silnik za wadliwy?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 kwie 2013, 21:31 
*

Rejestracja: 08 paź 2012, 14:10
Posty: 65
Lokalizacja: Celestynów
Pojazd:
No 1,3 litra na 1000 to już w ogóle jakiś kosmos. Może teraz i dobrze chodzi ale nie wiadomo jak z trwałością silnika. Ja uważam że w 4t ubytki oleju nie są normą i się jeszcze nie spotkałem z nowym, nie zużytym silnikiem który pali olej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 kwie 2013, 23:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
djpawel, Zdziwisz się,co można zobaczyć na warsztacie....
A spalanie oleju musi być w 4T - chyba że nie trzeba będzie smarować zaworów i opatentują pierścienie,przez które nie przepompowuje olej w ruchu posuwisto-zwrotnym oraz gładź cylindra,którą nie trzeba smarować:)

Jeśli masz samochód w rodzinie,który się nie poci ani nie wywala nigdzie oleju to weź sprawdź tuż po wymianie oleju stan na bagnecie,i tuż przed. Jeśli nie było dolewane na bank zauważysz różnicę..........




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2013, 16:29 
*

Rejestracja: 08 paź 2012, 14:10
Posty: 65
Lokalizacja: Celestynów
Pojazd:
No pytałem ojca jak tam sprawa sie miewa z dolewaniem oleju i powiedział że w hyundaiu i30 nie ma tyle samo oleju jest przed wymianą i po wymianie a nawet jeśli jest to nie widzialna na bagnecie, natomiast w merolku w201 musi dolać z 0.5l między wymianami no ale ma już 24 lata więc czego się spodziewać. Nadal twierdzę że nowy silnik oleju spalać nie powinien ewentualnie nie zauważalne ilości. Co innego w samochodach z turbo ale to już inna sprawa. Myśle że nie ma co dalej dyskutować bo off topic sie robi i polecą warny.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2013, 17:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
djpawel, Spalać będzie. Tylko dla jednego to jest w normie,drugi nie zauważy różnicy,a trzeci nawet o tym nie wie:D

Warto też wiedzieć,że im mniejsze luzy montażowe,tym mniejsza konsumpcja oleju,jednak szybsze zużycie części. Dlatego owy Mercedes(wykonany w starej technologi z dużymi luzami montażowymi+stary silnik) ma silnik wytrzymały,ale dużo palący,a nowe silniki(nie dość,że projektowane przez.......komputery to jeszcze mało który wytrzyma tyle,co starsze silniki) mają małe luzy montażowe,przez co mniej oleju spalają.......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy