Cześć,
Chciałem was zapoznać z prawem ubezpieczalni na własnym przykładzie którym przeżyłem chwilę grozy bo moja kieszeń by bardzooooo zabolała. Reasumując przedstawię wam sytuacje i co w takim razie mamy zrobić aby nie wpakować się w bagno?
1) Jeśli zakupiliśmy motorower/motocykl do remontu i będzie on X miesięcy/lat remontowany musi on według nowych przepisów nawet gdy jest remontowany
MA POSIADAĆ UBEZPIECZENIE!!! Ciąg dalszy niżej...wytłumaczę co dalej.
2) Jeśli pojazd przez czas remontu nie będzie posiadał ubezpieczenia i pójdziemy do urzędu miasta aby go zarejestrować, rejestracja przebiegnie bez problemów ALE...gdy już będziemy szczęśliwi, będziemy jeździć nowym naszym nabytkiem możemy się bardzo rozczarować bo po jakimś tam czasie tydzień/miesiąc. Fundusz gwarancyjny może dopatrzyć się uchybień że nie poinformowaliśmy ubezpieczalni, urzędu że pojazd będzie remontowany wtedy naliczy nas karę że pojazd nie miałem ubezpieczenia przez czas remontowania nawet gdy jest NIE NA CHODZIE!
To chore...
Jak rozwiązać takie problemy?
1) Jeśli osoba która posiadała wcześniej motorower/motocykl zgłosiła NAS do ubezpieczalni, urzędu miasta że sprzedała pojazd takie i takiej osobie to już jego to nie obchodzi co dalej. Rzecz jasna...
2) Jeśli osoba zgłosiła nas do ubezpieczalni i zrobiła WYPOWIEDZENIE ubezpieczenia czego nie powinna zrobić tylko przepisać ubezpieczenie na NAS. To jesteśmy uratowani i idziemy do tej ubezpieczalni i wznawiamy starą tą polisę.
3) W przypadku gdy osoba WYPOWIE umowę z ubezpieczalnia i nas o tym nie poinformuje to MAMY MEGA PROBLEM!
Dlaczego?
A otóż dlatego że jedynym wyjściem z sytuacji jest zapłata kary w funduszu gwarancyjnym i jesteśmy na ZERO!
Polska <3
Drugim wyjściem jest zezłomowanie pojazdu i zgłoszenie że pojazd jest zezłomowany itp wtedy idziemy do urzędu i ich informujemy o zaistniałym zdarzeniu. Ale to nie nic nam nie da? Wiecie?
Pewnie nie....
Nawet gdy zezłomujemy pojazd złomowisko, urząd poproszą o ubezpieczenie, wszystkie dokumenty o zwrot. A fundusz gwarancyjny i tak będzie chciał wiedzieć co się działo z naszym pojazdem przez X czasu i tak czy tak naliczą na nas karę bo nie zgłosiliśmy tego do urzędu, ubezpieczalni.
Według mojego zdarzenie i że nie posiadałem ubezpieczenia od Czerwca 2012 roku i nie zgłosiłem tego ani nic. Fundusz gwarancyjny nałożył na MNIE osobę nie pełnoletnią bo mam w obecnej chwili 17lat ,a rocznikowo 18lat karę w wysokości
5000zł!!! Ale uratowany byłem bo mogłem wznowić polisę.
Podsumowanie:
Pilnujcie tego bo naprawdę można się nieźle wkopać i będziecie mieli straszne problemy z rejestracją w kraju. Bo chyba nikt nie z was nie będzie chciał płacić koło ~5000zł.
[center]
POJAZDY PRZYPROWADZONE Z ZAGRANICY JAK TO JEST?![/center]
Pewnie wielu z was ma pojazdy kupione za granicy, sprowadzone do kraju i pewnie nie wiecie do dalej? Tu wam pomogę!
1) Pojazd przyprowadzony do kraju może stać bardzo długo u nas w kraju bez rejestracji, ubezpieczenia nic nie musimy zgłaszać aby uniknąć kar. Bo pewnie będzie chcieli coś przy nowym pojeździe pogrzebać, naprawić i dopiero wziąć się za rejestracje.
2) Jeśli podejmiemy decyzję o rejestracji to co dalej?
- Pierwszym krokiem jest przetłumaczenie papierów na język Polski w tym celu udajemy się do tłumacza przysięgłego która wykona to za jakąś opłatą
~50-70zł
- Kolejnym krokiem jest zrobienie przeglądu technicznego pojazdu, dostajemy kawał kartki że pojazd się nadaje itp. Koszt teraz na ten rok 2013 wynosi wszędzie jednakowo
50-51zł.
- Gdy już zbierzemy wszystkie potrzebne nam dokumenty idziemy do urzędu i rejestrujemy pojazd, koszt pierwszej rejestracji w kraju wynosi
111zł po rejestracji, otrzymamy tablice ale na tym nie koniec...
- Przez 2 tygodnie mamy tak zwany "miękki dowód" przez ten okres czasu urząd w Polsce sprawdza czy pojazd został legalnie kupiony czy nie, czy jest kradziony i taki tam.
- Jeśli wszystko się zgadza i jest w porządku po okresie 2 tygodni idziemy do urzędu jeszcze raz po wydanie "twardego dowodu" na którym możemy już jeździć.
3) Jeśli chodzi o ubezpieczenie?
Ubezpieczalnia nie ma nic do tego, pierwsza rejestracja w kraju itp także ubezpieczenie pojazdu przebieg bez żadnych komplikacji. Tylko teraz zdecydować wcześniej czy rejestrujemy pojazd na tatę, dziadka, wujka, mamę, stryja, kuzyna lub na siebie xD
Dlaczego?
A dlatego że głownie chodzi o jak najniższe ubezpieczenie bo kierowca zawodowy może mieć nawet -60% zniżki za bez szkodową jazdę
Pozdrawiam i szerokości.
ZAKAZ KOPIOWANIA BEZ MOJEJ ZGODY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!