Dzisiaj jest 25 kwie 2025, 20:54



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Szlif cylindra
Post: 09 maja 2013, 18:16 
*

Rejestracja: 09 maja 2013, 18:14
Posty: 6
Pojazd:
Witam, mam pytanie dotyczące szlifu cylindra. Otóż posiadam cylinder 70ccm Polini Corsa ale w wyniku niefortunnego wypadku powstała na nim rysa. Skuter odpala i jeździ na tym zestawie, lecz kompresja sięga tylko 8 ba.. Więc tak się rodzą moje pytania:
1)Skoro to cylinder żeliwny, to szlif w niczym nie szkodzi,zgadza się?
2)Jaki mam dokupić tłok do wyszlifowanego cylindra (rozmiar)?
3)W jaki sposób mam docierać nowy zestaw?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2013, 18:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2011, 15:45
Posty: 547
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd:
1. Szlif mu nie zaszkodzi.
2. Jak zrobisz szlif to Ci powiedzą jaki tłok masz kupić. (Albo mówisz na jaki mają Ci zrobić szlif)
3. Mieszanka 1:40, jazda na falowanych obrotach, nie przegrzać, ogólnie oszczędzać przez pierwsze 300km.

8 bar to jeszcze nie tak najgorzej.




_________________

Zapraszam do mojej Malaguti F12 :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2013, 18:30 
*

Rejestracja: 09 maja 2013, 18:14
Posty: 6
Pojazd:
Czy firma tłoku ma znaczenie,czy tylko liczy się rozmiar?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2013, 18:36 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2011, 15:45
Posty: 547
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd:
Oczywiście, że firma ma znaczenie.
Poleca tłoki Vertexa.
Im lepszy tłok ty dłużej pojeździsz.




_________________

Zapraszam do mojej Malaguti F12 :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2013, 19:48 
*****

Rejestracja: 30 gru 2012, 21:15
Posty: 2210
Pojazd:
Patrykcrazys, Nie wprowadzaj go w błą nigdzie nie zrobią ci szlifu cylindra jeśli uprzednio nie bd miał tłoka a jeżeli u ciebie tak robią to gratulacje ;) Trzeba dostarczyć zestaw z nad wymiarowym tłokiem by osoba wykonująca szlif mogła odpowiednio ustawić maszyne oraz w fazie końcowej honownice by ustalić odpowiedni luz montażowy

dymeks, Firma tłoka ma znaczenie tak samo jego skład( z czego jest zrobiony) ja mogę polecić ci tłoki asso choć wątpie że ta firma produkuje nad wymiary. Z cylindrem po szlifie musisz się tak samo obchodzić jak z nowym




_________________

Wariat492 pisze:
dysze też testowe możesz kupić ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2013, 20:20 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2011, 15:45
Posty: 547
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd:
No niestety u mnie tak robią. Standardowo szlif jest chyba o 0.25 o ile się nie mylę.




_________________

Zapraszam do mojej Malaguti F12 :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2013, 20:53 
*****

Rejestracja: 30 gru 2012, 21:15
Posty: 2210
Pojazd:
No to fachowcy widze w 100% pewnie szlif na tokarce robią xD Jak można robić szlif skoro nie zna się wymiarów? :cool:




_________________

Wariat492 pisze:
dysze też testowe możesz kupić ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2013, 21:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2011, 15:45
Posty: 547
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd:
Nie wiem ale widzisz kozacy są :D




_________________

Zapraszam do mojej Malaguti F12 :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2013, 21:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2012, 15:28
Posty: 247
Lokalizacja: Strzelin
Pojazd:
co do szlifu to żeliwny można szlifować lecz wcześniej musisz podać szlifierzowi tłok wraz z pierścieniami do którego będzie robiony
samo docieranie to jest pewien proces który ma wpływ na późniejsza pracę silnika
Na początku jeździsz bardzo spokojnie i dajesz mu często odpocząć ponieważ sam tłok będzie się grzał dość mocno z powodu zwiększonego tarcia
lej nieco większą dawkę oleju niż zalecana jeśli masz dozownik to mimo tego że dozownik daje określoną ilość oleju sam dolej do paliwa troszkę oleju
zrób około 200km i stopniowo zwiększaj prędkość i co jakiś czas jeździj szybciej i zwalniaj do około 35kmh
jak się silnik zagrzeje zatrzymaj się ale nie gaś go od razu tylko niech pochodzi na wolnych obrotach kilka minut wentylator będzie go chłodził przez ten czas i zgaś
tłok nie jest zrobiony z czystego aluminium tylko ze stopu i musi się utwardzić a cylinder podczas docierania musi się wygładzić bo wygląda jak tarka ( po szlifie )




_________________

Nie ma rzeczy nie możliwych do zrobienia
Jednak zdarzają się czasami drobne trudności
które trzeba rozwiązać




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2013, 21:32 
**

Rejestracja: 30 lis 2009, 21:40
Posty: 255
Pojazd:
naziol pisze:
Patrykcrazys, Nie wprowadzaj go w błą nigdzie nie zrobią ci szlifu cylindra jeśli uprzednio nie bd miał tłoka a jeżeli u ciebie tak robią to gratulacje ;) Trzeba dostarczyć zestaw z nad wymiarowym tłokiem by osoba wykonująca szlif mogła odpowiednio ustawić maszyne oraz w fazie końcowej honownice by ustalić odpowiedni luz montażowy

dymeks, Firma tłoka ma znaczenie tak samo jego skład( z czego jest zrobiony) ja mogę polecić ci tłoki asso choć wątpie że ta firma produkuje nad wymiary. Z cylindrem po szlifie musisz się tak samo obchodzić jak z nowym


to ty go nie wprowadzaj w błąd

Skąd ma wiedzieć o ile większy kupić tłok jak nie wie na ile wyda szlif ? Może kupić tłok na "1 szlif" a wszystkie rysy zejdą dopiero jak przy "2 szlifie" i co wtedy ? Tłok może sobie wsadzić tam gdzie światło nie dochodzi.




_________________

stunter pisze:
Ale zapraszamy na nasze ulubione forum mieloch.pl Napewno znajdziesz tam wielu kolegow oraz porady jak ze skutera zrobic maszyne do zabijania.


Ostatnio zmieniony 09 maja 2013, 21:33 przez Grzesiek9663, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2013, 22:00 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
ja jak zawsze oddaję to gość najpierw go mierzy. później mówi jaki najlepiej rozmiar kupić a następnie oddaję to i to i wtedy robi szlif. nigdy bez tłoka




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2013, 22:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2011, 15:45
Posty: 547
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd:
Ale i tak najpierw sprawdza w jakim stanie jest cylek i mierzy go a pozniej kupujesz tlok i oddajesz.
Czyli mialem racje.




_________________

Zapraszam do mojej Malaguti F12 :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2013, 22:25 
*

Rejestracja: 09 maja 2013, 18:14
Posty: 6
Pojazd:
Czyli ostateczna wersja brzmi:
1)Idę do zakładu z cylindrem, tam mi go mierzą
2)kupuje tłok
3)daje do szlifu
4)zakładam i docieram :cool:
zgadza się?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2013, 22:39 
*****

Rejestracja: 30 gru 2012, 21:15
Posty: 2210
Pojazd:
zgadza się chyba że jesteś obeznany i sam potrafisz ocenić jaki rozmiar tłoka będzie potrzebny :)




_________________

Wariat492 pisze:
dysze też testowe możesz kupić ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2013, 22:40 
*

Rejestracja: 09 maja 2013, 18:14
Posty: 6
Pojazd:
Wolę to jednak oddać w ręce specjalisty.
Jeden problem z głowy już :cool:
Dziękuje wam za pomoc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 maja 2013, 7:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
ja co oodaje gościowi to nie sprawdza on tylko suwmiarką jaki tłok kupić tylko mierzy głębokość rys w środku cyl i dopiero mówi jaki tłok dokupić




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy