Dzisiaj jest 27 lis 2024, 6:01



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 maja 2013, 20:44 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2011, 14:01
Posty: 1440
Lokalizacja: Skierniewice
Pojazd: BMW e36 Coupe 2.0i
Piszę ten oto poradnik, gdyż wiele osób kupuje gaźniki bez podciśnienia i nie wie co z tym dalej zrobić.Kiedyś wyjaśniałem w prosty sposób ale teraz przedstawię jak to zrobić dokładnie.
Potrzebne nam są:
:arrow: nie wiem jak to się fachowo nazywa, ale można do tego użyć np. odpowietrznika od hamulców.Ja mam jakieś mosiężne.
Obrazek
Obrazek
:arrow: Króciec, ja użyłem do tego zablokowanego, starego od minarelki którego znalazłem gdzieś w garażu :)
Obrazek
:arrow: wiertło (dużo mniejsze od tego "dzyndzla")
:arrow: wiertarka bądź elektryczna wkrętarka
Najpierw bierzemy nasz króciec:
Obrazek
wiercimy w nim otwór:
Obrazek
A na koniec wkręcamy nasz "dzyndzel":
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Dodatkowo można to złączyć jakimś specjalnym klejem aby nie łapało lewego powietrza.
Podłączamy podciśnienie i cieszymy się jazdą, powinno wszystko spełniać swoje zadanie :mrgreen:
Nie ponoszę odpowiedzialności za rozdupcone króćce :)



Myślę że komuś się przyda,
Autor:Słodki-Skc
Wszelkie prawa zastrzeżone!


Ostatnio zmieniony 02 maja 2013, 20:49 przez Słodki-Skc, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2013, 21:20 
*

Rejestracja: 04 wrz 2011, 13:30
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Słodki-Skc, to dotyczy osób, które mają gaźnik bez podciśnienia, tak? jak to dokładnie działa?




_________________

Kingway Barracuda 2T / Chiński Minarelli Horizontal AC (Jak w Keewayach i Yaroxie)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2013, 21:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Słodki-Skc, poradnik przydatny ;)


PS: Te metalowe to się nazywa króciec ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 maja 2013, 16:43 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2011, 14:01
Posty: 1440
Lokalizacja: Skierniewice
Pojazd: BMW e36 Coupe 2.0i
dzm, Tak to dotyczy osób które mają gaźniki bez podciśnienia.
Jak wiadomo bez podciśnienia z baku do gaźnika nie będzie płynęło paliwo co za czym idzie skuter nie będzie działał.
A działa to tak że silnik od środka zasysa mieszankę z gaźnika przez króciec do cylindra, więc wkręcając tą pierdółkę do króćca podczas gdy cylinder zasysa mieszankę z gaźnika będzie też zasysał powietrze z kranika podciśnieniowego który to natomiast będzie dostarczał paliwo z baku do gaźnika tak żeby gaźnik napełniał się w miarę szybko.
To jest na tej samej zasadzie co podciśnienie w gaźnikach tyle tylko że w króćcu tak jak ma to np króciec S6.
Wyjaśniłem to na swój sposób :mrgreen:
Maciek1997, Dzięki za info :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2013, 13:35 
*

Rejestracja: 21 cze 2010, 19:56
Posty: 78
Lokalizacja: WgW
Pojazd: aprilia sr/ suzuki katana
dodatkowo jak widac na przedostatnim zdjeciu to ustrojstwo troche wystaje proponował bym to uciać i zrobic na prosto . po co? po to zeby nie było zadnych zawirowywań mieszanki :) Mysle ze mozna było by to wsadzic na jakis sylikon odporny na benzyne :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2013, 15:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2012, 23:39
Posty: 16
Lokalizacja: Karczew
Pojazd: Aprilia Sr 50
Dzięki wielki bardzo przydatny poradnik :mrgreen: już ten patent u siebie zastosowałem :wink:




_________________

Zapraszam do mnie
APRILIA SR 50
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2017855#2017855




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 maja 2013, 13:28 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2011, 14:01
Posty: 1440
Lokalizacja: Skierniewice
Pojazd: BMW e36 Coupe 2.0i
karol19, Spoko, a powiedz spełnia dobrze swoje zadanie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 maja 2013, 15:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sie 2012, 23:39
Posty: 16
Lokalizacja: Karczew
Pojazd: Aprilia Sr 50
Słodki-Skc, Spełnia swoje zadanie w 100 % :) . Tylko ja u siebie w morini mam dłuższy króciec i zamontowałem bliżej gaźnika bo mi tak bardziej pasuje i działa perfekcyjnie :mrgreen:




_________________

Zapraszam do mnie
APRILIA SR 50
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2017855#2017855




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 maja 2013, 15:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Arktoss, Całkowicie się z tobą zgadzam,ale jeśli mosiężny "dzyndzel" będzie przyklejony w miejscu,gdzie nie jest kolektor ssący za gruby,a w dodatku go się opierdzieli od dołu wówczas łatwo o wyrwanie go z króćca....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 cze 2013, 16:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, 21:32
Posty: 449
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd:
Ej , a tak myślę , ja mam dellorto 17.5 z podciśnieniem i chcę założyć gasboxa i podobno on lepiej działa na podciśnieniu prosto od króćca . No więc jak będzie sobie to podciśnienie od gaźnika , a zrobię dodatkowo dziurę w króćcu i podłączę do niego bezpośrednio gasboxa to coś się stanie ?




_________________

Cześć , jestem Borat Sagadiev 3:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 cze 2013, 19:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
McJefrey, Gasbox nie poprawia osiągów nawet przy 125 ccm3. Jakbyś miał 250 i więcej to się opłaca.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 cze 2013, 20:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, 21:32
Posty: 449
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd:
Przy roxie moim starym św. [*] streetrace poprawiał mi osiągi , znaczy nie tyle co osiągi tylko niweluję tego muła kiedy z dużej prędkości szybko przyhamujesz i dodasz jeszcze raz gazu . Te gasboxy od stage6 nie działają i wgl. ale ten malossiego tak , działa na takiej zasadzie , gdy zahamujesz to paliwo zostaje w króćcu przed membranami ponieważ jak nie dajesz gazu są one zamknięte a że silnik dostanie dużo paliwa a zahamujesz tworzy się nadmiar no i wtedy jak dodasz z powrotem gazu silnik dostaje więcej mieszanki niż powinien i tworzy się muł a gas box dzięki podciśnieniu zabiera to paliwo sprzed membran :) - (czytało się dużo he he ) no i dlatego pytam bo mam podciśnienie w gaźniku a w roxie działało mi to i była ta różnica a że takiego jak malossi można łatwo zrobić bodajże za 11 zł to opłaca się mieć ten patent ;p




_________________

Cześć , jestem Borat Sagadiev 3:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 cze 2013, 20:56 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 paź 2011, 14:01
Posty: 1440
Lokalizacja: Skierniewice
Pojazd: BMW e36 Coupe 2.0i
McJefrey pisze:
Te gasboxy od stage6 nie działają i wgl. ale ten malossiego tak

Tyle tylko że one w środku są podobne.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 cze 2013, 21:41 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
McJefrey, W momencie przyhamowania i tak silnik zasysa mieszankę....
Wiesz,jak pracują membrany? Po twojej wypowiedzi widzę,że nie bardzo......
Z twojej wypowiedzi wynika,że jak zahamujesz silnikiem to membrany się nie otwierają. Duży błąd. Membrany otwierają się za każdym razem,gdy masz suw ssania. Gdyby membrany się nie otwierały przy hamowaniu to silnik by ci zgasł,do momentu otwarcia przepustnicy. Wówczas,za każdym razem gdy hamujesz automatycznie byłby gaszony silnik,a gdy dodasz gazu poczułbyś szarpnięcie. Jest to bardzo szkodliwe dla silnika.
Pomijam też fakt,że membrany "nie wiedzą",kiedy hamujesz,a kiedy masz otwartą przepustnicę na full. To od ilości dostarczonej mieszanki zależy,czy hamujesz,czy nie.To po pierwsze.
Po drugie - jak hamujesz silnikiem to zamykasz przepustnice. Wówczas gaźnik zasila silnik z dyszy wolnych obrotów,czyli przykładowo 38. Jak dodasz trochę gazu to silnik zasysa paliwo z dyszy głównej(przykładowo 60). Wiec powiedz mi,jak ma zalać silnik,skoro dostaje tak mało paliwa podczas hamowania silnikiem?
To,że twój skuter miał muła,to była wina regulacji gaźnika. A ten gasbox po prostu tą złą regulację niwelował.



A to,że jakieś gasboxy są podobne to nie oznacza,że oba pracują identycznie.
Każdy silnik dwusuwowy jest podobny - tłok,korba,skrzynka biegów,sprzęgło.
Ale każdy typ silnika generuje inną moc i moment.
Tak samo z gasboxem - wystarczy inny wymiar i już inaczej podciśnienie działa na mieszankę.


Ostatnio zmieniony 15 cze 2013, 21:47 przez Biskup Śmierci, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 cze 2013, 23:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, 21:32
Posty: 449
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd:
sorka , pomieszało mi się z tymi membranami , otwierają się ale wpuszczają tyle paliwa ile potrzeba silnikowi na tych niższych obrotach niż przed przyhamowaniem a w króćcu jest więcej paliwa niż potrzeba niskim obrotom i w takiej sytuacji wchodzi gasbox (tak mi się wydaję , bo nie widzę innej opcji działania gas... po tym co czytałem o tym) więc jeżeli masz inne zdanie o tym to mogę się zgodzić . W każdym razie na pewno ten gasbox typu malossi niweluje tego muła po ostrym hamowaniu :)




_________________

Cześć , jestem Borat Sagadiev 3:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2013, 0:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Ja to widzę tak:
Zamykasz przepustnicę. W ciągu ułamku sekundy zostaje przepalony nadmiar benzyny,więc nie ma znaczenia,czy hamujący silnik pracuje na wzbogaconej mieszance,czy nie. W ciągu jednej sekundy w zależności od obrotów silnika silnik ma suw ssania 150-200 razy(w zależności od obrotów). Tak czy siak nadmiar paliwa zostaje przepalony.
Problem zaczyna się,gdy w tym momencie dodasz gazu. Gaźniki o dużej gardzieli lubią wzbogacać mieszankę. Wówczas przez przez pierwszą chwilę od otwarcia przepustnicy masz mieszankę bardzo bogatą w paliwo,a ubogą w powietrze. I tu wchodzi gasbox - nadmiar mieszanki ściąga,wówczas silnik nie zalewany jest samą benzyną. Teoretycznie gaźniki nie powinny mieć takich problemów,jednak tylko wtrysk paliwa nie zalewa silnika,jak dasz gazu na full(komputer oblicza nie bieżąco dawkę paliwa).
A co do opinii żwawszego moto - po prostu w całym zakresie obrotów mieszanka nie jest "tłusta".
Gdybyś za każdym razem stopniowo otwierał gaz nie byłoby problemu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2013, 6:48 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, 21:32
Posty: 449
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd:
w sumie masz racje , tylko znowu jeżeli to działa przy dużych gaźnikach to jak wytłumaczyc dellorto 17.5 przy którym już czuć różnicę a niektórzy nawet w bobach na serii czują brak muła . Chyba że masz na myśli gaźniki 17,5 + :)




_________________

Cześć , jestem Borat Sagadiev 3:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2013, 10:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
McJefrey, Zła regulacja gaźnika.
Pomijam fakt,że raz do roku powinno się przeprowadzać regulację gaźnika. Większość o tym nie wie,jeździ tal długo,dopóki moto odpala....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2013, 19:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lis 2012, 20:48
Posty: 95
Lokalizacja: Nowy Sącz
Pojazd: Buxy / Koyot 4T
witam, sam bylem posiadaczem gasboxa stage6 , teraz ma go mój kolega.

po wlozeniu go do seryjnego keewaya hrr róznicy niebyło, po założeniu do Piaggio Fly 70cm + Tec Racing 17,5 skuter po ropzedzenu do 40 i po puszczeniu i ponownym dodaniu gazu duzo lepiej przyspieszał i szybciej wkrecal sie na obroty, czyli ogólnie szybciej doszedł do v-maxa, bo jakbym nie puścil manetki to nic by mi niedal, im dluzej trzymamy gaz tym wieksze cisnienie zrobi i wieksza dawke paliwa dostanie.. W Peugeocie SF1 100ccm i gaźniku Tec Evo 21 mial wyśmienite zastosowanie, podobne jak w Piaggio 70ccm tyle że z dużo lepszymi efektami.

Pozdrawiam




_________________

Zenith SWAP P/G 70 Sport Ported* - była

Aprilia SR 97 SWAP Yamaha Aerox 100/124* - była

Peugeot Buxy MidRace Projectt* - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 cze 2013, 20:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
danielspeed4, Dziwne....
Z twojej wypowiedzi wynika,że gasbox wytwarza większe podciśnienie,dzięki czemu więcej wachy zasysa....
Jest to lekki efekt doładowania silnika,jednak skoro "magazynuje podciśnienie",to skądś musi je wytwarzać,czyli z czegoś "zabiera". Jeśli wiesz,o co mi chodzi:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy