Dzisiaj jest 26 lis 2024, 14:00



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 kwie 2013, 12:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2011, 22:16
Posty: 194
Lokalizacja: okolice Płocka
Pojazd: Honda NSR 125
Witam!
Posiadam aeroxa prawie seryjnego z setupem:
:arrow: -cylek RMS 50cc z kompresja 10-11bar :D
:arrow: wariator Malossi Multivar
:arrow: sprzęgło Tec Evo racing + dzwon Teca + sprężynki Stage6 miekkie (białe)
:arrow: pasek Malossi X-Special
:arrow: wydech Tecnigas Silent-Pro (identyczny jak seria tylko niby troche lepszy)
:arrow: gaźnik seria gurtner 12mm + dysza 72 (iglica ustawiona na środku)
Mój zestaw do regulacji:
Centralki: seryjna; malossi biała; malossi żółta
Rolki testowe: 4.3; 5.1; 5.6; 6.3; 7gram
Mój problem polega na tym, iż skuter ma niewyregulowany napęd i nie ma siły jechać pomimo tejże regulacji.
Ogólnie testowałem na seryjnej centralce wszystkie kombinacje z możliwych, na białej widząc, że te 0.5 grama itp nic nie daje regulowałem tylko te co mogło by coś dać np. 4,3; 5.6 6.3; 7gram, i na malossi żółtej podobnie: 4.3; 5.6; 7gram.
I dobrze zrobiłem bo to nic by nie dało zważywszy na fakt, iż cięższe jak i lżejsze rolki różnic nie dawały.
Sumując, przedstawię główne spostrzeżenia:
Na każdej z centralek na rolkach poniżej 5.6gram skuter miał za wysokie obroty na starcie i wgl podczas jazdy oraz pasek widocznie niżej wchodził- czy to wina, że za słaba centralka?? dziwne troche, że do serii aeroxa te wagi rolek co powinny być, są nieodpowiednie.
Co ciekawe załóżmy gdy na trasie 1km testowałem jak jedzie i jak pasek wchodzi to pomimo, iż wył ale te 60km/h po czasie osiągał-ale poźniej już więcej nie wydusił niż na cięższych.
Widząc właśnie, iż jakiekolwiek testowanie na niższych wagach rolek nic nie daje zacząłem testować na trochę cięższych.
Przy zakładaniu cięższych rolek obroty spadały ale vmax jakoś drastycznie nie wzrastał, przynajmniej na tej trasie.
Z podsumowania wszystkich testów najlepiej jechał na seryjnej centralce i rolkach 7gram czyli jakiej 65-70 a jak może mniejszy wiatr i lekka górka to nawet 75 oraz ważny aspekt, że na tym ustawieniu lepiej podjeżdżał pod górkę niż np. gdy wcześniej jeździłem na 5.6 gramowych rolkach i centralce seryjnej jak i malossi białej. Te 70 km/h odczułem dopiero na dłuższej trasie bo na tym 1km to na tym ustawieniu najlepiej jechał ale vmax ok. 62-65km/h.
Cały ten mizerny efekt zaczął mnie trochę dobijać ale podczas zmian centralek z jednaj na drugą to przy zdjętej centralce na kolektorze zrobiłem mazakiem kreskę w celu zobaczenia czy pasek pomimo, iż nie wchodzi na wariatorze najwyżej, schodzi na dół na kolektorze.
Okazało się, iż na białej centralce malossi pasek starł kreskę. I tutaj mam dylemat.
Czy to oznacza, że potrzebuje twardszej centralki zważywszy na to, że na wariatorze nie wchodzi pasek a na kolektorze ma on siłę zejść na sam dół??
Na żółtej malossi nie zrobiłem kreski na samym dole ale tam gdzie najniżej mogłem i także kreska ta została starta.
Ogólnie jeżeli nie wina mojego zestawu to sobie myślę, że może powinienem iglice maksymalnie podnieść? Bo aktualnie jest na środku. Ale czy to coś da? Bo gdyby on słabo się wkręcał na obroty czy coś tego typu ale na postoju i na stopce gdy sprawdzam obroty to silnik wysoko kręci a jedynie całej tej mocy nie może przenieść na koło.
A więc pytania:
:arrow: Czy seryjny skuter potrzebuje jeszcze twardszej centralki?? :shock:
:arrow: Czy faktycznie to wina gaźnika i iglicy?

A tutaj zjęcia:
Tak wchodzi pasek:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/178 ... ac9c0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48f ... 5c487.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a57 ... 41263.html
Świeca:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dfe ... 0e215.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dfe ... 0e215.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/698 ... 4a4e7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/be5 ... 67a87.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/238 ... 545ae.html

Proszę ludzie pomóżcie bo walcze z tym roxem już można powiedzieć drugi rok i prawie dochodzę do setna problemu w teorii lecz w praktyce się to nie sprawdza.
HELP!! :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 maja 2013, 14:22 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2013, 10:32
Posty: 16
Pojazd:
Mam podobny problem z paskiem, mianowicie : http://scr.hu/0goi/s7c2g
Też nie wiem co zrobić, ale chyba to chodzi o wage rolek




_________________

Życie jest jak szachy: albo posuwasz królową, albo bijesz konia.
Życie jest jak szachy: najbardziej żałujemy ruchów, których nie możemy cofnąć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 maja 2013, 9:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2011, 22:16
Posty: 194
Lokalizacja: okolice Płocka
Pojazd: Honda NSR 125
f5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 maja 2013, 19:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2011, 22:16
Posty: 194
Lokalizacja: okolice Płocka
Pojazd: Honda NSR 125
f5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 maja 2013, 18:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2011, 22:16
Posty: 194
Lokalizacja: okolice Płocka
Pojazd: Honda NSR 125
f5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 maja 2013, 14:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2011, 22:16
Posty: 194
Lokalizacja: okolice Płocka
Pojazd: Honda NSR 125
f5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 maja 2013, 17:41 
*

Rejestracja: 21 gru 2011, 18:50
Posty: 136
Pojazd:
Mam to samo nw co mu jest też wario malossi multivar i sprzęgło tec raicing do tej samej wysokości mi pasek sięga a jak jest koło uniesione to na samą góre wychodzi też nie wiem czego to wina .Mam docisk hebo +50 ;/




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... t=#2088236


Ostatnio zmieniony 14 maja 2013, 17:41 przez Iras, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2013, 18:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2011, 22:16
Posty: 194
Lokalizacja: okolice Płocka
Pojazd: Honda NSR 125
f5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 maja 2013, 21:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2011, 22:16
Posty: 194
Lokalizacja: okolice Płocka
Pojazd: Honda NSR 125
refresh




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 maja 2013, 22:04 
*

Rejestracja: 19 maja 2013, 16:20
Posty: 5
Pojazd:
Tulus , zostaw napęd , spróbuj wsadzić seryjny tłumik , miałem tak że kupiłem jakiś tłumiczek do swojego roxa i 60 więcej nie szedł :) Ale wyszkesałem na 50cc , 110km/h :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 maja 2013, 17:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2011, 22:16
Posty: 194
Lokalizacja: okolice Płocka
Pojazd: Honda NSR 125
patryk5374 rozumiem Cię gdyby to był jakiś gówniany wydech firmy kszak z chin... ale jest to tłumik Tecnigasa a dokładnie model Silent Pro i trudno jakoś mi przypuszczać winę w wydechu.

Jakieś inne pomysły?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 maja 2013, 19:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2011, 22:16
Posty: 194
Lokalizacja: okolice Płocka
Pojazd: Honda NSR 125
f5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 maja 2013, 21:04 
**

Rejestracja: 30 maja 2011, 20:26
Posty: 355
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
sprobowac nie zaszkodzi z wydechem seryjnym.




_________________

Wojtas Perso

Moja madzia :)

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=215669




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 maja 2013, 14:33 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2011, 22:16
Posty: 194
Lokalizacja: okolice Płocka
Pojazd: Honda NSR 125
perso12335 własnie tutaj mam problem, gdyż też podejrzewałem wydech i pożyczyłem seryjny od brata i co najgorsze nie mogłem go dobrze przykręcić bo spaliny wydostawały się w dużym stopniu od strony cylka przez co chodził prawie jakby bez wydechu...
Udało by mi się może go dobrze przykręcić gdyby nie fakt, iż zamiast dziur na śrubki są takie rowki/koleiny i jak przyciskałem z jednej strony to z drugiej uciekało i jak bym nie przykręcił to straszna lipa... :/
Czy to normalne i powinienem jeszcze raz spróbować coś z wydechem zrobić?? :/

Teraz wydaje mi się, że może potrzebuje jeszcze twardszej centralki aby obroty, które skuter ma na rolkach ok5gram przekazało na koło bo pomimo, iż najlepiej jedzie na rolkach 6-7gram to ma strasznie niskie obroty i poprostu nie ma jakiegos przyspieszenia itp.. znowu na rolkach 4-5gram obroty sa ok ale nie ma ich przekazu na koło..
Już bym zamówił twardszą centralkę lecz dziwi mnie to strasznie, że na 50cc potrzeba aż takiej twardej centralki... :shock: :shock:
Doradźcie coś :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 maja 2013, 15:37 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
Nie chce mi się czytać wszystkiego, ale po łebkach przeczytałem i zaświeciła mi się mała lampeczka w głowie, chociaż tak być nie musi to myślę że ten wydech jest zablokowany dlatego też skuter jedzie tylko 60 :)
odblokuj i włóż rolki 7g jak będzie coś nie tak to jakieś 6.2g powinny być ok :)
sprawdź temat z blokadą, 0jeżeli ich nie ma to pomyślimy dalej :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 maja 2013, 16:12 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2011, 22:16
Posty: 194
Lokalizacja: okolice Płocka
Pojazd: Honda NSR 125
Scratch ale czy ten wydech mógł by być zablokowany inaczej niż ta podkładka zaraz przy złączeniu z wydechem? Bo takowej nie ma bo sprawdzałem..
a co do tego wydechu to wcześniej skuter na podobnych ustawieniach wyciskał oczywiście nie od razu ok 70-75 aczkolwiek nigdy nie był za bardzo zrywny czy miał jakieś super przyśpieszenie..
I dziwi mnie to, iż jest to seria i trochę dziwne aby potrzebował tak twardej centralki..
Napisałeś, że może wina wydechu.. hmm ale na rolkach ok 5gram obroty wedlug mnie sa ok (porownuje z skuterem braciaka mniej wiecej) i z takimi powinien ostro doginac do przodu a tak sie nie dzieje gdyz jakby nie mogl przelozyc tych obrotow na kolo natomiast na rolkach 6.5-7gram jedzie ciut szybciej lecz obroty sa strasznie niskie i podjazd pod gorke to katorga...
Bym zamówił cięższą centralkę ale nęka mnie fakt, iż jest to seria i pierwsze słyszę, żeby ktoś tak ciężką zakładał centralkę do takiego setupu (np. stage6 medium)

Scratch i mam taką prośbę abyś przeczytał wszystko gdyż z regulacją tego skutera głowie się naprawdę długo (z 1.5roku :/) i może dochodziłem do prędkości ok 70 i nawet jak bez wiatru bylo czy cos to 75 jechal ale zeby 80km/h na prostej to nie.. :///


Ostatnio zmieniony 25 maja 2013, 16:14 przez tulus212, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 maja 2013, 16:22 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
jakoś nie chce mi sie wierzyć że aerox nie jest zrywny, ja mam morini tgb a zrywny to on jest bardzo :P wątpię żeby odblokowana yamaha mogła być słabsza od TGB
mam jeszcze wątpliwości czy na pewno pasek który wymieniałeś jest wymiarów seryjnego ?
blokada wyglądać może w taki sposób:
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... 1xvjREBm7Z
i wierzę w to że ona tam jest chyba że ją zdemontowałeś.

ogólnie to dziwna sprawa którą opisujesz, skuter dobrze pali i dysz nie jest przypadkiem za duża ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 maja 2013, 16:53 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2011, 22:16
Posty: 194
Lokalizacja: okolice Płocka
Pojazd: Honda NSR 125
Dysza za duża raczej nie jest bo wcześniej miałem 62 a postanowiłem zmienić na 72 i jakoś za dużo to nie dało aczkolwiek planuje teraz ząbek na iglicy obniżyć tak aby wiecej dostawał paliwa i może to coś da, że jeszcze większe obroty złapie na starcie..
Wysokość na jaką wchodzi pasek masz ukazaną na screenach i lipa straszna.. :/
Jedzie te 60 no nawet 65 ew jak wspaniałe warunki to ok 70km/h ale więcej na prostej nie wycisne przynajmniej na tym ustawieniu i nie wiem co robić.
Najbardziej martwią mnie te obroty, gdyż jak patrze czy to na filmikach jak rox seria powinien chodzic czy porownujac do braciaka to u nich jest tak, że obroty super w gore ida i az ten skuter rwie do przodu, az trudno utrzymać a mój to na tym ustawieniu i z reszta na innych tez nie ma sily i idzie utrzymac go zapierajac sie nogami.. :/
Jedynie jak zauważyłem to dość optymalne bo jednak jeszcze nie takie już są obroty na tych rolkach ok 5gram +-0.5grama aczkolwiek nie są przekazywane na koło.. ://
Na rolkach obroty juz wgl sa strasznie wysokie i rowniez nie sa przekazywane na kolo..
I czy w tym momencie moze to byc wina wydechu bo troche dziwne.. skoro napęd nie przekazuje mocy na kolo (ja przypuszczam bo co jak cos male mam jeszcze doswiadczenie w regulacji)
I dlatego podejrzewam centralke ale czy stage6 medium czy malossi czerwona nie bd za twarde..
Juz sam nie wiem ibardzo prosze o pomoc bo kurcze sam chyba sb nie dam rady.. :/

a tutaj masz fotke wydechu:
http://img534.imageshack.us/img534/4417/img1636sb.jpg


Ostatnio zmieniony 25 maja 2013, 17:08 przez tulus212, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 maja 2013, 18:58 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
nie zwróciłem uwagi na zdjęcia, ta świeca wygląda na taką jak by mieszanka była zbyt uboga.
proponuję wyregulować gaźnik porządnie, lewego powietrza nie łapie, pali dobrze ?
zakręć śrubkę od mieszanki i odkręć o 1 obrót, iglice na środek, zobacz jak będzie jeździł i później reguluj mieszankę,
sam wymieniałeś cylinder? i po co go wymieniałeś ?
może łapie lewe gdzieś przy uszczelkach


Ostatnio zmieniony 25 maja 2013, 19:00 przez Scratch, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 maja 2013, 21:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 wrz 2011, 22:16
Posty: 194
Lokalizacja: okolice Płocka
Pojazd: Honda NSR 125
cylka ja nie wymienialem wgl..
z nim bylo tak ze caly czas myslalem ze kupilem serie dopoki nie spojrzalem na niego i sie okazalo ze to RMS..
lewego raczej nie lapie bo porzadnie zalepilem te dziurke w gazniku od oleju, natomiast uszczelki (pod glowica) byly wymieniane bo myslalem ze jej wina byla gdy ubywalo mi plynu chlodniczego i dla pewnosci nowa zalozylem..
To mowisz zeby na srodek ustawic iglice tak..??
Bo zastanawiam sie czy czasem nie dac na sam dol tzn na najwieksza dawke bo moze to by cos dalo..
Bo teraz aktualnie jest na srodku iglica...a z drugiej strony jak patrze na obroty na postoju to sa one dosc wysokie tyle ze nie przenosi ich na kolo .. :./




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy