Dzisiaj jest 30 sty 2025, 20:15



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 maja 2013, 11:01 
*

Rejestracja: 17 maja 2012, 16:22
Posty: 5
Pojazd:
Witajcie. Mam problem z moim skuterkiem s9. Na początek trochę o skuterku:
Licznik koso elektroniczny, wydech next r, wario top tacing. Skuter ładnie chodził do czasu :)
Jadąc przez miasto 40km/h nagle zaczął puszczać strzały z wydechu i po paru sekundach zgasł i nie chciał odpalić. Po dopchaniu go do domu pierwsze co zrobiłem to przeczyściłem gaźnik, świece, filtr powietrza. Niestety to też nie pomogło i skuter dalej nie współpracował (iskra jest). Gdy odkręciłem wieko akumulatora usłyszałem ze moduł CDI raz piszczy, raz trzeszczy..
byłem przekonany że się spalił. Gdy chciałem wprowadzić skuter do garażu po skończonej próbie naprawy po wciśnięciu hamulca zgasł licznik. Gdy puściłem hamulec licznik się znowu zaświecił. to samo było ze światłami kierunkami (licznik migał razem z nimi) i klaksonem. dosłownie wszystko co było związane z elektroniką zakłócało licznik. bawiąc się dalej elektryką odkryłem przez przypadek że podczas wciskania hamulca robi się iskra :O a zorientowałem się po tym że podczas wciskania hamulca poszedł strzał z tłumika. Gdy już nie miałem pomysłu co zrobić z tymi kablami postanowiłem wszystko poodcinać. I tu niespodzianka.. po odpięciu wszystkich świateł i klaksonu skuter odpalił ale chodził bardzo nie równo. więc wziąłem miernik podpiąłem minusem do ramy a plusem do akumulatora i włączyłem na omomierz. zacząłem odpinać resztę rzeczy na wyłączonej stacyjce bo pokazywało mi że jest opór. w końcu doszedłem że jak odepnę kable od iskrownika lub jak odepnę regulator napięcia to opór znika... myślicie że to może być kwestia spalonego regulatora lub uszkodzonej cewki ? Żaden ze mnie elektryk i nie mam pojęcia czy opór ma być zawsze czy nie..
Z góry dzięki za odpowiedź i za to że chce się to komuś czytać :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 17 maja 2013, 13:07 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
furia pisze:
Jadąc przez miasto 40km/h nagle zaczął puszczać strzały z wydechu i po paru sekundach zgasł i nie chciał odpalić


Sprawdź zawór membranowy ,u mnie tak było wcześniej.

furia pisze:
usłyszałem ze moduł CDI raz piszczy, raz trzeszczy..


Moduł czy przekaźnik rozrusznika?

furia pisze:
po wciśnięciu hamulca zgasł licznik


Sprawdź stan akumulatora . Musisz mieć nałądowany do 13v jeśli spaloną płytkę masz.

furia pisze:
wciskania hamulca robi się iskra


Przyjrzyj się masie (podpięta na mocowaniu chłodnicy po prawej stronie pod regulatorem.

furia pisze:
Gdy już nie miałem pomysłu co zrobić z tymi kablami postanowiłem wszystko poodcinać

To nie było za mądre. Łatwiej byłoby zlokalizować usterkę.

furia pisze:
po odpięciu wszystkich świateł i klaksonu skuter odpalił ale chodził bardzo nie równo.


Wydaję mi się ze to płytka.

furia pisze:
w końcu doszedłem że jak odepnę kable od iskrownika lub jak odepnę regulator napięcia to opór znika


Musi stracić opór bo odpinasz. Iskrownik ma stały opór na każdym ze zwojów więc musi coś pokazywać na multimetrze.


A więc tak.
Rozbierz cały skuter z plastików ,odepnij wszystkie kostki ,wyczyść je i połącz. Sprawdź czy masa jest dobrze podpięta ,wyczyść styki i skręć razem z regulatorem jak była. Naładuj akumulator do ~13V. Odepnij kostki od czujnika poziomu oleju ,czujnika poziomu paliwa i te dwa kabelki od czujnika temperatury na termostacie przy głowicy cylindra. Spróbuj odpalać bez klamki stopu ,z wyłączonymi światłami i kierunkowskazami kopiąc w kopkę. Sprawdź tez czy bezpieczniki przy aku nie są spalone. Opisz mi w temacie albo na PW jaka reakcja jest na ten zabieg i powiem ci co masz zrobić dalej.




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 maja 2013, 13:34 
*

Rejestracja: 17 maja 2012, 16:22
Posty: 5
Pojazd:
Membrana jest raczej ok bo jak odkręciłem świecę i chwilkę pokopałem to miałem za chwile cały palec w benzynie.
piszczał moduł cdi a nie przekaźnik. akumulator naładowałem 3 dni temu ale w takim razie zrobię to jeszcze raz. sprawdzę tą masę . przed chwilą zauważyłem że zwisa jakiś kabelek niebieski pod skuterem który na końcu nie jest niczym zaizolowany. musiał wypaść.
Jak podepnę plusem do akumulatora a minusem do kabelka to pokazuje 10v. o jaką dokładnie chodzi płytkę? bezpieczniki wymieniłem na wszelki wypadek choć wiedziałem że tamte są sprawne ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 maja 2013, 15:21 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
Niebieski kabel ciemny jest od czujnika poziomu paliwa ,a jasno niebieski od kierunkowskazu ,jeśli dobrze pamiętam prawego.

Niebieski z czarnym paskiem od modułu i leci on do stacyjki pod bezpiecznik. Jest jeszcze taki turkusowaty i jest on od czujnika temperatury cylindra.

Zrób to co ci mówiłem i się wyjaśni o co chodzi z twoją s9. Sprawdź to wszystko co mówiłem i po odpinaj.




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 maja 2013, 9:03 
*

Rejestracja: 17 maja 2012, 16:22
Posty: 5
Pojazd:
jak wspominałem mam ten licznik koso.
Przed chwilą patrzyłem gdzie idzie ten niebieski kabel. idzie właśnie do licznika i łączy się przy zegarach z takim brązowym. z licznika idą 2 takie same brązowe kable jeden brązowy idzie do stacyjki a drugi właśnie do tego kabla. od czego to może byc ? nie mam pomysłu skąd on wypadł ;/


Ostatnio zmieniony 18 maja 2013, 9:04 przez furia, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 maja 2013, 10:38 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
Nie no stary nie będę cię prosić żebyś sobie skuter naprawił jak ci mówię co masz zrobić ,żeby znaleźć awarie. :roll:

Jedyny niebiesko-czarny kabel który idzie do stacyjki to jeden z kabli od moduły a dokładniej +12v ze stacyjki. Sprawdź ten kabel czy jest połączony przy module ,stacyjce i dalej.




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 maja 2013, 15:48 
*

Rejestracja: 17 maja 2012, 16:22
Posty: 5
Pojazd:
problem się wyjaśnił kupiłem nowy akumulator i działa. Czy to oznacza że ta "płytka" jest uszkodzona ? bo nie od końca wiem o którą chodziło... ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2013, 21:32 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
furia, Skoro jest ok to nic nie grzebać. Mógł to być akumulator ,mi kiedyś też robił zwarcie na ogniwach.




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy