Dzisiaj jest 23 lis 2024, 23:38



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 cze 2013, 13:39 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2012, 19:33
Posty: 1359
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Aprilia SR50
Di-Tech, PureJet na gaźnik.
Postanowiłem napisać poradnik co i jak zrobić. Z góry mówie zdjęć jest mało, jednak postaram się to jak najdokładniej opisać.

Do przeróbki potrzeba:
- Gaźnik – zalecam 17.5 najlepszy jest ;)
- Kranik podcisnienowy – ja i kumpel mamy od piaggio na wcisk i wszystko gra.
- Filterek paliwa – tutaj każdy jaki chce, lub i bez niego
- Wężyki – kolor obojętny, aby pasował na kranik filterek gaźnik zaleca się średnice 5mm
- Kilka popularnych trytek, tyrtyk czy jak tam chcecie, oraz opasek metalowych, coś takiego jak na węzach cieczy są
- Głowica – to opcjonalnie, bo można też zostawić ditechowską, z wtryskiwaczami, chyba ze chcemy sprzedać wtedy zaślepiamy wtryskiwacze śrubą. Lub jak chcemy mieć 80% gaźnikowca no to głowica.
- Elektryka – też opcjonalnie. Ja jeżdżę na ditechowskiej, kumpel też.
- Świeca – Tylko jeśli zmieniamy głowice

A teraz do roboty. Będę dawać po kolei w punktach ;)
1. Rozbieramy skuter by mieć łatwy dostęp do wszystkiego, najlepiej cały zadupek, niema konieczności wyciągania silnika.
2. Spuszczasz paliwo z baku.
3.
A) Jeśli zostawiasz głowice ditecha, odpinasz wszystkie węże od wtrysku, oraz kostki.
B) Jeśli zmieniasz głowice na gaźnikową, odpinasz węże, kostki, odkręcasz głowice i ściągasz. Potem zakładasz nowy komplet uszczelek pod samą głowice i zakładasz głowice i skręcasz.
Obrazek
4. Jeśli sprawę z głowicą załatwiliśmy przechodzimy do demontażu TPS’u, czyli tzw. Przepustnicy. Po zdemontowaniu TPS’u, robimy zworke z kawałka miedzi, lub ucinamy kostke, i łączymy dwa środkowe piny. Dzięki temu nasz potwór wkręci się na obroty.
5. Teraz czas się zabrać za kompresor. I tutaj znów dwie opcje, rozmontujemy ten kompresor wybebeszymy, i z powrotem wkręcimy tylko pusty z zaślepionym wylotem powietrza, czy dotoczymy sobie zaślepkę. Najważniejsze by szczelnie zaślepić miejce po kompresorze, lub wylot powietrza w kompresorku.
Obrazek
6. Kartery załatwione i elektryka też. Czas zabrać się za bak, jakoś to paliwo musi podać :P Demontujemy pompe paliwa, tą dużą puszke, i możemy skrócić trochę węza tego grubego, jednak nie jest to konieczne, zakładamy na wąż opaske tą metalową skręcaną, i wciskamy kranik, potem opaska na dół, i zakręcamy na kraniku jakby, aby nie wyleciał nam z rurki. Jeszcze został jeden wąż, powrót, z wtrysku do baku. ;) Jego ucinamy jak chcemy, i zaślepiamy w śmieszny ale skuteczny sposób. Wkręcamy śrubę w niego, i zaciskamy opaską metalową.
Obrazek
Obrazek
7. Linka gazu. Też dwie opcje, kupić dedykowaną gaźnikową, lub przerobić ditechową :D Jak kupujemy dedyk, przechodzimy do kolejnego punktu. Jak Przerabiamy, to zbieramy w sobie cierpliwość :D I bierzmy się do roboty. Ja z własnego doświadczenia już, powiem tak. Ściągamy linkę całą, z rollgazu itp. I zaczynamy robić. Na lince mamy taki metalowy pancerz. Jego całego trzeba usunąć. Całego. Zostaje tylko ten czarny pancerz normalny. Jeśli to zrobiliśmy trzeba linkę z piłować. Bo inaczej nie założymy jej w gaźniku. I tutaj przyda się cierpliwość, należy piłować na okrągło nie kwadrat, i co chwile patrzeć czy pasuje, aby nie z piłować za bardzo. Jak już to zrobiliśmy wracamy z linką na miejsce, tzn rollgaz i układamy jak chcemy.
Obrazek
8. Montaż gaźnika czyli finisz :D Zakładamy go w miejsce TPS’u, zakładamy przepustnice z gaźnika na linkę. Podpinamy wężyki paliwo, podciśnienie. Zalewamy paliwo i można startować.


Uwagi.
1. Pierwsze odpalenie może być trochę męczące, dla rozrusznika i akumulatora.
2. Pierwsze odpalenie potrwa chwile lub wgl go nie będzie. Zatem jeśli po dłuższym kręceniu rozrusznikiem tzn jakoś 1-2min bo gaźnik musi się napełnić, skuter nie zapali, wykręcamy świece i podlewamy pod świece. Powinien zapalić. Jak zapali i bd chodzić okej. Jeśli nie, to ściągamy filtr powietrza, otwieramy przepustnice na maksa, i wstrzykujemy strzykawką trochę paliwa centralnie w krócieć komorę tam. Próbujemy odpalić, powinien już zapalić i żyć.
3. Trzeba robić mieszanke 1:50 czyli 20ml oleju na litr paliwa.

Zdjęcia za moment dodam, mimo iż mało to mam kilka. :)[/u]




_________________

Majne Sendełe :D sr-sprzedana-obecnie-derbi-senda-t259795-1180.html


Ostatnio zmieniony 01 cze 2013, 13:52 przez Qubi, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 cze 2013, 13:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 gru 2010, 22:19
Posty: 282
Lokalizacja: Szczytno
Pojazd: Aprilia SR
Fajny, ciekawy poradnik :mrgreen:




_________________

Aprilia Sr ----> viewtopic.php?t=331793




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 cze 2013, 15:09 
**

Rejestracja: 08 lut 2012, 20:41
Posty: 266
Lokalizacja: okolice Warszawy
Pojazd:
Dzieki mordo ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 cze 2013, 22:20 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Qubi, dzięki za art ;)

Niedługo przerabiam taki silnik i wiedziałem co robić ale dobrze że opisałeś na wszelki wypadek :D




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 cze 2013, 23:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2011, 22:49
Posty: 1002
Lokalizacja: Kłodawa
Pojazd: Aprilia Sr + Alfa 146 Ti
Mam wszystko identycznie zrobione, lecz ja wytoczyłem zaślepkę zamiast kompresora - kompresor zawsze mogę sprzedać :)




_________________

Ktoś się podszywa pode mnie pod nr gg 41030559!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2013, 10:08 
**

Rejestracja: 18 lis 2012, 8:04
Posty: 484
Pojazd:
poradnik niby fajny, ale po co przerabiac na gaznik? skoro z ditecha mozna wyciagnac wieksza moc przy malym spalaniu




_________________

Sprzedam Stage 6 Pro Replica do Minarelli !

http://tablica.pl/oferta/stage6-pro-rep ... 3gU4b.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2013, 10:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
tajniaq, co ty pierdzielisz. Większa moc :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2013, 10:39 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2012, 19:33
Posty: 1359
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Aprilia SR50
Zwol4 pisze:
Mam wszystko identycznie zrobione, lecz ja wytoczyłem zaślepkę zamiast kompresora - kompresor zawsze mogę sprzedać :)


Napisane jest :P Dwie opcje :D
Maciek1997 pisze:
tajniaq, co ty pierdzielisz. Większa moc :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ma racje. Wtryski z serii są najmocniejsze, a po odpowiednich modyfikacjach można jeszcze więcej wykrzesać :)




_________________

Majne Sendełe :D sr-sprzedana-obecnie-derbi-senda-t259795-1180.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2013, 11:53 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Qubi, tak tylko jaki jest koszt tuningu gaźnikowca a jaki wtryskowca ;




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 cze 2013, 15:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2012, 13:10
Posty: 300
Lokalizacja: Lubawa
Pojazd: Aprilia sr <3
dobry art ! Napewno się przyda :D




_________________

Wpadnij do sr a zrewanżuje sie tym samym ! Zapraszam ! :)
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=340086

Like ! https://www.facebook.com/Aprilikaaa98project?fref=nf




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lip 2013, 23:18 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Dziś pierwszy raz w życiu miałem styczność z wtryskiem i próbowaliśmy przerobić go z ziomkiem na gaźnik.
Ten tutek jest strasznie niedokładnie napisany, i zdjęcia wołają o pomstę do nieba :?
Niemniej jednak liczę na Waszą pomoc, i mam nadzieję że ktoś się wypowie na ten temat, a pytania mam następujące:

"Demontujemy pompe paliwa, tą dużą puszke, i możemy skrócić trochę węza tego grubego, jednak nie jest to konieczne, zakładamy na wąż opaske tą metalową skręcaną, i wciskamy kranik, potem opaska na dół, i zakręcamy na kraniku jakby, aby nie wyleciał nam z rurki. Jeszcze został jeden wąż, powrót, z wtrysku do baku. ;) Jego ucinamy jak chcemy, i zaślepiamy w śmieszny ale skuteczny sposób. Wkręcamy śrubę w niego, i zaciskamy opaską metalową."

-> "i możemy skrócić trochę węza tego grubego" - chodzi tutaj o wąż wychodzący z dołu baku i w niego należy wsadzić bezpośrednio kranik podciśnieniowy, i później od niego puścić rurkę od paliwa i podciśnienia do gaźnika :?:

-> "Jeszcze został jeden wąż, powrót, z wtrysku do baku." - Wtrysk ma dwa wężyki od paliwa, i dziś przy rozłożeniu skutera (ktoś przed nami go przerobił, lecz przestał wchodzić na obroty i chcieliśmy go ustawić od podstaw według tego poradnika) patrząc od tyłu skutera lewy wężyk był zaślepiony, zaś prawy szedł do powrotu i dlatego nie za bardzo rozumiem ten punkt, ponieważ lewy wężyk nie jest powrotem tylko prawy, a w poradniku jest mowa o zaślepieniu wężyka od powrotu, czyli prawego - jak to jest :?:

I podciśnienie od kranika dajemy bezpośrednio pod gaźnik (Mikuni) :?:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lip 2013, 19:13 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2012, 19:33
Posty: 1359
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Aprilia SR50
endriu1987 pisze:
"i możemy skrócić trochę węza tego grubego" - chodzi tutaj o wąż wychodzący z dołu baku i w niego należy wsadzić bezpośrednio kranik podciśnieniowy, i później od niego puścić rurkę od paliwa i podciśnienia do gaźnika

Tak. Zdjecia są jakie są ja mistrzem nie jestem, ale napewno mniej pytan bedzie niz, bez tutka. ;) Na zdjęciu masz pokazane jak ten kranik ogarnąć :)
endriu1987 pisze:
I podciśnienie od kranika dajemy bezpośrednio pod gaźnik (Mikuni)

tak :)
endriu1987 pisze:
> "Jeszcze został jeden wąż, powrót, z wtrysku do baku." - Wtrysk ma dwa wężyki od paliwa, i dziś przy rozłożeniu skutera (ktoś przed nami go przerobił, lecz przestał wchodzić na obroty i chcieliśmy go ustawić od podstaw według tego poradnika) patrząc od tyłu skutera lewy wężyk był zaślepiony, zaś prawy szedł do powrotu i dlatego nie za bardzo rozumiem ten punkt, ponieważ lewy wężyk nie jest powrotem tylko prawy, a w poradniku jest mowa o zaślepieniu wężyka od powrotu, czyli prawego - jak to jest

i tu moze byc kilka kombinacji, wiele osób uzywa tej co dałem, ale robią tez inaczej z kranikami. Zaślepiamy powrót bo inaczej uciekac bedzie paliwo, a kranik mamy w tym od pompy. :) A jedni robia tak ze ten od pompy zaślepiają, a kranik dają inny na węzu od powrotu :)




_________________

Majne Sendełe :D sr-sprzedana-obecnie-derbi-senda-t259795-1180.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 mar 2014, 21:31 
*

Rejestracja: 01 mar 2014, 23:27
Posty: 25
Pojazd:
Możesz odnowić linki ze zdjęciami ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 mar 2014, 13:20 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2012, 19:33
Posty: 1359
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Aprilia SR50
Poszukam zdjęc i postaram sie odświezyć, jednak nie obiecuje.




_________________

Majne Sendełe :D sr-sprzedana-obecnie-derbi-senda-t259795-1180.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2014, 11:13 
*

Rejestracja: 12 paź 2014, 11:07
Posty: 6
Pojazd: aprilia rs50
Cheja moze odwierze watek ale nie wiem jak wam ale mi zdjecia sie nie wyswietlaja a zamierzam przerobic i by sie przydaly

I mam pytanko czy zostawic 12 czy kupic 17 mm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2014, 12:17 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 maja 2014, 13:24
Posty: 673
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Aprilia Sr50
zależy, jakie chcesz miec spalanie, i osiągi ;)




_________________

Zapraszam! ;)
projekt-aprilia-sr-red-black-2001-morini-by-pszemek-t414714.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2014, 21:22 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2012, 19:33
Posty: 1359
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Aprilia SR50
Wbrew pozorom spalanie miedzy 17.5 a 12 różnicy nie ma. Na 17.5 napewno lepsze chłodzenie mieć będzie. A spalanie jednakowe, zależy od regulacji :)




_________________

Majne Sendełe :D sr-sprzedana-obecnie-derbi-senda-t259795-1180.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sty 2015, 16:39 
*

Rejestracja: 09 sty 2015, 16:24
Posty: 11
Pojazd: Gilera Runner
Witam mam 2 pytania. Będę przerabial gilere runner i one są na purejet czym to się różni od ditecha, i czy mogę postępować według tego poradnika ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sty 2015, 12:15 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2012, 19:33
Posty: 1359
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Pojazd: Aprilia SR50
Tak zasada jest ta sama. :) Możesz lajtowo według tego tutka




_________________

Majne Sendełe :D sr-sprzedana-obecnie-derbi-senda-t259795-1180.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lut 2015, 14:01 
*

Rejestracja: 09 sty 2015, 16:24
Posty: 11
Pojazd: Gilera Runner
Witam przerobiłem gilere i od początku mam taki problem że na ssaniu chodzi normalnie bez ssania też ale gdy chcę jechać to bez ssania nawet nie ruszę po prostu zaczyna mulić. regulowałem gaźnik na wszystkie sposoby tak samo iglice i nw co może być. Za malo paliwa żeby dostawał to jest nie możliwe bo była zalana, teraz jest zakopcona. nw już co robić. proszę o pomoc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy