Dzisiaj jest 29 lis 2024, 4:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 18 kwie 2013, 15:15 
*

Rejestracja: 18 kwie 2013, 14:56
Posty: 13
Lokalizacja: Krk
Pojazd:
Witam użytkowników forum,

kilka dni temu zakupiłem owy skuterek. Ponieważ jestem wielkim fanem marki Honda chciałem mieć takie cudo u siebie w garażu.
Skuter jest z Niemiec i był zarejestrowany na pojazd do 25km/h. Jako że bardziej orientuje się w samochodach tej marki wiem że nie powinno być problemów z lekkim tuningiem tzn. wyższy v-max.
Jedyny skuter jaki zdarzyło mi się odblokowywać to Piaggio Free(tulejka na wriatorze i blaszka na dolocie).

W sieci trudno coś znaleźć o tym modelu. Na waszym forum jest dużo informacji odnośnie tego cudeńka, ale dla mnie niedokońca jasnych...

Stąd kilka pytań:
1. Jak odblokować sprzęta? - 25km/h to strasznie mizernie, szybszy biegacz mnie wyprzedzi :P
- czy występują tu zwężki na dolocie i na wydechu?
- czy trzeba zmienić moduł zapłonowy/ czy się go po prostu odcina?
- czy gdzieś w silniku są wykonane nadlewy aby zmniejszyć ilość paliwa?
- czy filtr paliwa nie jest specjalnie za mały?
- czy występuje tu tuleja dystansowa nad przepustnicy?
2. Jeśli to konieczne to jakie rolki do wariatora kopić? Większe? Cięższe?
3. Rozrusznik jest rozbieralny? Nie działa...

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 18 kwie 2013, 15:19 przez mihaszek, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2013, 15:02 
*

Rejestracja: 18 kwie 2013, 14:56
Posty: 13
Lokalizacja: Krk
Pojazd:
Wariator odblokowany - efekt 50 km/h... czy na wydechu jest blokada?
Nikt nie odblokowywał Hondy Vision?


Ostatnio zmieniony 22 kwie 2013, 15:03 przez mihaszek, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2013, 16:37 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 mar 2012, 19:12
Posty: 289
Lokalizacja: Puławy
Pojazd: Honda DIO ZX ,MBX i civic :3
Siemka :D Pierwsze co sprawdź to stan cylindra/tłoka.
Wydech nie powinien być.Pamiętam jak kupiłem Hondę DIO to też leciała 50km/h.Wydech zmieniłem na technigas next-r 55km/h,później wario top racing next generation 60-65km/h. Sprawdziłem cylinder a tu na wykończeniu rysy jak nie wiem co i przez to części sportowe tak mało dały osiągów :D

Więc najpierw sprawdź cylinder :wink:




_________________

Honda DIO ZX power force 70cc LC po portingu
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=301127
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2013, 19:25 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 kwie 2011, 12:30
Posty: 322
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Honda Bali
co do blokad to w 99% filtr powietrza,wario i jeśli masz oryginalny wydech też sie może zdarzyć. na twoim miejscu sprawdził bym też rozmiar dyszy w gaźniku i jak kolega wyżej pisał ogólnie stan silnika tylko druga sprawa na full serii nie wymagaj więcej niż 60 moim zdaniem jest to nie realne ;/




_________________



ZaPrAsZaM SeRdEcZnIe


moja-hondka-d-zapraszam-t361460.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 kwie 2013, 14:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2011, 13:35
Posty: 142
Pojazd:
Hmm, 25 km/h, w dodatku z niemiec ... Mi to coś pachnie Mofą.
Czyli zablokowanym cylindrem, jedyne co pomoże to właśnie wymiana go.

Sam miałem dawno temu Hondę Vision, na wydechu Gianelli Go, i wariatorze Polini Speed Control z paskiem Dayco leciała ok 75 km/h.
Jedyne blokady jakie występowały w modelu Vision ... przynajmniej u mnie to zablokowany wydech, oraz blaszka na wario.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 maja 2013, 22:46 
*

Rejestracja: 01 wrz 2012, 22:15
Posty: 27
Pojazd:
ja miałem honde vision i powiem ci ze moja jechała 35 po odblokowaniu wariatora i zmiany rolek to już ok 42 wycągała a po zmianie cylindra na "odblokowany" jechała ok 50
ale jeśli chciałbys polepszyć osiągi swojej hondy to zmiana cylindra na 50 lub 70 odrazu (nie chińską) do tego wariator + tłumik jest do niej tłumik gianelli silencers 1943 o ile sie nie myle. Ale pierwszą rzeczą jaką powinineś zrobić to zmiana cylindra na odblokowany :D




_________________

było:
honda vision 2002r
peugeot trekker 2006
jest:
beta rr 50 2004




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2013, 20:19 
*

Rejestracja: 18 kwie 2013, 14:56
Posty: 13
Lokalizacja: Krk
Pojazd:
Witam ponownie, dzieki za odpowiedzi;)
Tak jak juz wczesniej pisalem byla tulejka na wariatorze której juz nie ma :p Tak to jest/była mofa. Na wydechu napweno jest blokada w postaci zweżki(niestety wspawany element) przy samym cylindrze;/ Wiec albo wymienie ten wydech albo dam gosciom do wspawania wieksze kolanko.
Filt powietrza? Co masz na myśli? W jaki sposób może tam być blokada?
Odblokowany cilinder? Gdzie to moge kupic i jak rozpoznac?
Rozmiar dyszy w gaźniku? Jaki powinien być?
Po odblokowaniu wariatora strasznie słychać pasek... czy trzeba go wymiennic na inny?
Pozdrawiam :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2013, 13:28 
*

Rejestracja: 18 kwie 2013, 14:56
Posty: 13
Lokalizacja: Krk
Pojazd:
up?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2013, 20:10 
**

Rejestracja: 09 gru 2011, 11:08
Posty: 241
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd: Aprilia sr 50 r factory
Imię: Kamil
Musisz ściągnąć cylinder i wydech aby sprawdzić czy jest to mofa/zablokowany oraz wrzuć zdjęcia cylindra i wydechu na forum. Innej rady nie ma .

Co do blokad to mogą być :

- tulejka lub podkładka na wariatorze
- tulejka w gaźniku między przepustnicą
- zablokowany moduł
- zablokowany cylinder ( mofa )
- zablokowane przełożenia ( krótkie )
- zwężka wydechu
- zwężka w filtrze powietrza
- mała dysza plaiwa w gaźniku
- kruciec ssący o małej średnicy wewnętrznej
- z tyłu wariatora jest blaszka ( nie wiem czy u ciebie będzie, w hondzie dio była ) na 3 srubki, należy ją odkręcić mi ta blokada dała około 5km/h
- katalizator lub tak zwana ślepa kiszka

I chyba tyle blokad, a co do paska to zmierz jaką ma szerokość, może jest już zużyty, co bardzo wpływa na prędkość.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 cze 2013, 20:43 
*

Rejestracja: 18 kwie 2013, 14:56
Posty: 13
Lokalizacja: Krk
Pojazd:
Dzieki za odpowiedz... jutro wieczorem wszystko posprawdzam i zdjecia zamieszcze do dalszych konsultacji ;] Pozdrzwiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2013, 21:09 
*

Rejestracja: 18 kwie 2013, 14:56
Posty: 13
Lokalizacja: Krk
Pojazd:
OK, wysztko posprawdzalem blokada byla na wydechu przy cylindrze (nie zauwazylem pierscienia)- usunieta i wyregulowany gaznik. Cylinder tez mam malutkie wyjscie - czytalem o portingu i nawet sie do tego przymiezalem,

ale dzisiaj Hondzina odmowila posluszenstwa ;/
Zapalilem zagrzala sie podjechalem 500m i zgasilem. Po chwili odpalilem i juz wsiadalem(nie sprawny rozrusznik- z kopki) wydobyl sie dziwny dzwiek i Hondzina zgasła ;/ Nie chce odpalic;/
Przepatrzylem wszystko iskra jest paliwo jest nie mam pewnosci czy czasem nie zabraklo miksolu - chyba dioda sie odpiela...
PANOWIE POMOCY BO NIE WIEM CO SIE MOGLO STAC;/
ZATARTY CYLINDER?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2013, 21:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 kwie 2011, 12:30
Posty: 322
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Honda Bali
a kompresje masz ?




_________________



ZaPrAsZaM SeRdEcZnIe


moja-hondka-d-zapraszam-t361460.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2013, 0:15 
*

Rejestracja: 18 kwie 2013, 14:56
Posty: 13
Lokalizacja: Krk
Pojazd:
Probowalem paliwo podac bezposrednio pod swiece ale nie pomoglo... niby cos tam sie odezwal ale nie odpalil. Po kilkunastu kopnieciach wydobyl sie syk z wydechu:/ Nie wiem o co chodzi, kompresji nie sprawdzilem bo nie mam tego czegos do pomiaru :/ Przeczyscilem gaznik ale tez nic to nie dalo:( Odkrecilem wydech(dziwny syk) ale nie widze tam nic co by moglo go blokowac. Filtr powietra tez odkrecony.
A jak nie mam wydechu i filtra to tez moge odpalac?
Tlok ladnie pracuje pod kopka bez jakis oporow/normalnie

Co moge jeszcze sprobowac?
Czy wymiana kilku wezykow paliwowych na nowe moze miec wplyw?
Co w ogole moglo sie stac tak bez jakich kolwiek oznak wczesniej?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2013, 10:53 
*

Rejestracja: 18 kwie 2013, 14:56
Posty: 13
Lokalizacja: Krk
Pojazd:
Nikt nie pomoze?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2013, 20:58 
*

Rejestracja: 18 kwie 2013, 14:56
Posty: 13
Lokalizacja: Krk
Pojazd:
Dzisiaj udalo mi sie odpalic hondzine... obrotow nie trzyma i po chwili pracy z okolic cylindra wydobywa sie klekot jak starego desla.
Stawiam na zatarty cylinder - dzisiaj jeszcze moze mi sie uda go rozebrac i bede wiedzial na czym stoje... aaa jak sprawdzic lozyska na korbowodzie?
Co sadzicie o takim zestawie?
http://www.racing-planet.pl/tuning-skut ... dadf75c808

Nie chcialbym kupowac chinczyka...

Fajnie jak by ktos odpisal bo jak narazie mam wrazenie ze pisze sam do siebie... ;/
Pozdr


Ostatnio zmieniony 17 cze 2013, 20:59 przez mihaszek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 cze 2013, 21:59 
**

Rejestracja: 09 gru 2011, 11:08
Posty: 241
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd: Aprilia sr 50 r factory
Imię: Kamil
Czy jak przejechałeś te 500m to czy był olej w zbiorniku ?

Jezeli nie to raczej się zatarła, lepiej zrobić szlif i nowy tłok ( lepszej firmy, nie polecam meteora - puchnie ) jeżeli to oryginalny cylinder.

Co do tego cylindra to jest to aluminiowy cylinder z powłoką nicasilową i jak go zatrzesz to juz nie zrobisz szlifu nadaje sie do kosza, chyba, że masz sporo kasy to można wstawic nową tuleje.

Ja polecam cylindry żeliwne, zatrzesz to szlif i jedziesz dalej . Takie jest moje zdanie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2013, 11:00 
*

Rejestracja: 18 kwie 2013, 14:56
Posty: 13
Lokalizacja: Krk
Pojazd:
Sytuacja wyglada nastepujaco:
Tłok pękniety, cylinder porysowany, pierscienie w szczępach. W tłok wbila sie igielka z lozyska z korbowodu/tloka. Foto... Obrazek
Obrazek

@sz_kamil to jaki cylinder proponujesz bo z tego co szukam to jedyny za rozsadna cene z firmowych reszta powyzej 500pln. Moge dac max 400. Do tego skutera trudno cos znalesc Honda Vision af29 z prostym wyjsciem pod wydech z cylindra.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2013, 20:48 
**

Rejestracja: 09 gru 2011, 11:08
Posty: 241
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd: Aprilia sr 50 r factory
Imię: Kamil
Co do cylindrów to Ci nie podpowiem, mówie ze polecam zeliwe, ponieważ w przypadku zatarcia szil i jedziesz dalej.

Co do cylindrów to niech ktoś się wypowie bardzej doświadczony.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2013, 20:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 kwie 2011, 12:30
Posty: 322
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Honda Bali
a dużą masz to ryse w oryginalnym cylindrze ? bo na zdjęciu zbytnio nie widać ;/
bo ja sie zgodzę z poprzednikiem te oryginalne cylindry były naprawę robione z dobrych materiałów to lepiej dać go do szlifu a kasę zainwestować w lepszy tłok i łożysko ;)




_________________



ZaPrAsZaM SeRdEcZnIe


moja-hondka-d-zapraszam-t361460.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lip 2013, 22:23 
*

Rejestracja: 18 kwie 2013, 14:56
Posty: 13
Lokalizacja: Krk
Pojazd:
Rysa wydaje sie conajmiej minimetrowa.... trudno ocenic ;/ Myslicie ze da sie z takim sznitem szlifa zrobic? Jakiej firmy tloka kupowac "w razie w"... To chyba musze najpierw tloka kupic i szlif pod niego robic? Powiem wam ze bardzo trudno cos znalesc do tego skuterka ;/ NIe mam pewnosci czy ten airsal bedzie pasowal. Nawet patrzac na chinczyki ciezko cos dobrac ;/ Zalamka ;/ Szczeze mowiac to mam pewne podejzenia co do pochodzenia tego tloka. Tlok raczej jest niemieckiej produkcji a nie japonskiej, sugeruje sie znakmiem "wrony niemieckiej" na glowic.
Lozysko napewno wymienie, ale teraz tloka nie moge znalesc... 70 :P
50 jedno znalazlem ;/
Wymiary:
Sruby mocujace rozstaw 48x48
Wydech miedzy 46-48 ze wskazaniem na 46
tlok 39/40
sworzen 10
caly cylinder od najnizszego elementu do najwyzszego 88
Panowie pomozcie cos znalezc...

-- 8 lip 2013, o 22:19 --

Wiec tak, airsal nie pasowal ;/ Jedyny cylinder jaki podszedl to chinczyk 70 niby sport.
Skuter odpalil i bylo by wszystko ok gdzyby nie :
- mega glosna praca
- duze wibracje calego skutera
- kiepskie osiagi
Honda zamiast zystkac po tej zmiania pojemnosci to mam wrazenie ze jest slabsza.
Martwiaca sprawa jest brak mozliwosci regulacji gaznika- mam teraz wkrecana na maxa srubke od mieszaniki, tylko tak sie w miare zbiera. Z tego co rozumiem to mam na maxa ilosc wachy a powietrza brak?!
Ponowie czy jest koniecznosc wymiany gaznika na wiekszy? Mam standardowy gaznik chyba to jest 11 albo 12mm. Dysza 70.
Czy regulacja jesli takowa jest na iglicy cos pomoze?
Czy te wibracje i glosnosc to normalne objawy zmiany pojemnosci?

aaa.... kupilem jakis odblokowany modul zaplonowy. Efekt skuter ciszej pracuje ale ma slabsze osiagi :P

PROSZE O POMOC BO JUZ MI RECE OPADAJA :/


Ostatnio zmieniony 19 cze 2013, 0:46 przez mihaszek, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy