Dzisiaj jest 17 lis 2024, 20:25



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 cze 2013, 16:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
Witam.
Jeśli temat założyłem w złym dziale to proszę o poprawienie mnie.
Parę dni temu założyłem do swojego skutera nowy cylinder S6 Streetrace.
Pytanie brzmi,czy muszę wymieniać łożyska wału i wał na wytrzymalsze? Bo jak na razie silnik ma malutki przebieg więc nie wiem czy jest sens.A z drugiej strony boję się trochę, że kiedyś któraś z tych części strzeli i narobi w silniku niezłego "bigosu" .Jedni mówią żeby wymienić inni ,że przejechali już tysiące km na tym cylindrze przy seryjnym wale i łożyskach i nic się nie stało. Co o tym wszystkim sądzicie ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 cze 2013, 16:55 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2012, 10:32
Posty: 1409
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd:
Ale moze podaj jaki skuter, ile ma przebiegu na tych lozyskach itp. Przydaloby sie zmienic, przynajmniej bedziesz miec pewnosc ze ci wytrzymaja ;)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 cze 2013, 21:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
Skuter to chinol,kopia miny hori,ma przejechane 2000 km.

Pomoże ktoś ?


Ostatnio zmieniony 22 cze 2013, 13:58 przez banan4u66, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 cze 2013, 21:41 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Ciekawe jakiej firmy łożyska tam siedzą. Ale tak czy inaczej powinno wytrzymać. Osobiście przy takim przebiegu nie ruszałbym wału. To nie jest mega mocny cylinder żeby odrazu coś się działo.

Co do tego że kiedys coś padnie..... Jak będziesz pilnował silnika to nie powinno się nic złego stać :)
Lej dobry olej, nie pałuj non stop skutera a wszystko powinno się trzymać przez dłuższy czas ;)

Prędzej padnie wariator , pasek i inne - bo chińczyki mają słabą jakość podzespołów.
Przydałby sie wiekszy gaźnik typu 17,5mm (najlepiej delorto) i dobra jego regulacja - cylinder bedzie miał lżej i odwdzięczy się dużym przebiegiem na jednym tłoku/ pierścieniu.

Jesli chodzi o opinie innych to chodzi tu mocno o szczeście - jednemu łożysko padnie predzej , a drugiemu wiele później. Ale jak mały przebieg i łożysko nie ma luzu to własciwie nie ma prawa sie rozlecieć.
Jesli chodzi o górne łożysko korbowodu to zalecałbym odrazu wymienic. Dobre jest malossi za około 40 zł. Wytrzyma ono bez obaw tego a nawet sporo mocniejszego cylka.
Osobiście również je posiadam. Jest to seria mhr.

Mam nadzieje że rozwiałem Twoje wątpliwości w tym temacie :)
Pozdro




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2013, 11:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
narazie dał bym gaźnik 17.5 jak wyżej i jeździł. wiadomo że jak byś założył dobry wał i łożyska to jeździsz spokojnie ale to są koszty




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2013, 19:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
Uno momento chłopaki :D Może ja podam mój setup na obecną chwilę,żeby nie było wątpliwości.

* cyl s6 Streetrace
* wydech s6 Pro Replica
* łożysko korbowodu Malossi MHR
* Dellorto 17,5
* rolki 4,25 gr.

Olej jaki mam teraz zalany to Castrol Power 1 Racing 2T full syntetyk.
Na razie cylinder jest świeżo założony i docieram go delikatnie,nie pałuje,staram się nie przekraczać tych licznikowych 60 km/h i grzać go chwilę przed jazdą.

Co do wału i łożysk to do połowy wakacji powinienem zebrać kasę na coś typu Top Racing i jakieś dobre SKF'y ;)


Ostatnio zmieniony 24 cze 2013, 19:18 przez banan4u66, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2013, 19:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2012, 23:17
Posty: 21
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd:
Teraz dorzucę coś od siebie. Jeśli masz luzy na walę to musisz go wymienić i pierścienie również, praktycznie powinno się je wymieniać przy każdej zmianie cylka. A i jeszcze jedno polecam docierać cylek na seryjnym tłumiku :D




_________________

Aerox Full Sport: Black & Yellow 1999
Lukniesz?
:P
Kliknij tutaj by dostać się do tematu :twisted:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2013, 20:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
Dlaczego na seryjnym ? U mnie na pro replice i tak ma teraz muła,nie kręci wcale dużych obrotów więc nie wiem czy jest sens zmieniać wydech z powrotem na seryjny. Gaźnika tez nie regulowałem praktycznie.Był wyregulowany na 50cc i nic przy nim nie ruszałem.Założyłem,silnik pracował ładnie,nie dusił się więc tak jeżdżę :) Ale może to właśnie przez to ten muł.Bo w sumie jak dam mu full gaz na prostej to nie wkręca się na obroty a do tych 60 km/h rozpędza się wolno.Co do luzów na wale to raczej nie ma,wystarczy chyba poruszyć trochę wałem od strony wariatora i magneto żebym się dowiedział, czy muszę zdejmować cylek ? Bo przy zmianie cylindra jakoś nie zwróciłem na to uwagi szczególnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2013, 20:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2013, 21:32
Posty: 449
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd:
Jak nie kręci wysokich to wyreguluj napęd , i jak docierasz cylek to wyreguluj ten gaźnik ...




_________________

Cześć , jestem Borat Sagadiev 3:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2013, 20:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
Z gaźnikiem pobawię się jutro.A napęd może lepiej wyregulować po dotarciu ?

Mam jeszcze jeden mały problem.Łożysko które podtrzymuje w karterze wałek zaraz za sprzęgłem,ma trochę luzu.Jeśli poruszę całym dzwonem i sprzęgłem w górę i w dół to czuć ten luz.Czy to może wpływać na osiągi ? Bo jak jadę na trasie około 5km to po pewnym czasie zaczyna coś wyć w okolicach przekładni i tak jakby zmulało trochę skuter. Myślę, że to właśnie to łożysko tak wyje.Zdjąłem dziś pokrywę i po zapaleniu silnika i dodaniu lekko gazu całe sprzęgło z wałkiem czasem zaczyna zauważalnie wibrować.Denerwuje mnie to trochę bo dziś jadąc też tak coś wyło dość wyraźnie,aż mam wrażenie, że ludzie się za mną oglądają.Chyba jutro kupię nowy olej do przełożeń i to łożysko i zabiorę się za wymianę. Co o tym myślicie ?

Zastanawia mnie też takie brzęczenie w silniku podczas jazdy po dodaniu gazu.Możliwe, że pierścienie na tłoku tak brzęczą ? Bo jak zapewne pamiętacie mam teraz streetrace na dotarciu i zrobiłem już na nim około 95 km.Nie wiem czy to na pewno to ale jeśli tak to powinno to ucichnąć po jakimś czasie ?


Ostatnio zmieniony 25 cze 2013, 20:56 przez banan4u66, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 cze 2013, 21:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2012, 16:17
Posty: 196
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Runner 180
Imię: Karol
Może ktoś jeszcze się wypowie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy