Dzisiaj jest 15 lis 2024, 21:51



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 cze 2013, 23:53 
*

Rejestracja: 16 maja 2010, 14:04
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Pojazd: Aprilia Gulliver
Witam.
Posiadam Aprilie Gulliver z silnikiem minarelli horizontal AC. Gdy ją kupiłem leciała spokojnie 80km/h (GPS) i była bardzo zrywna, a niedawno pojawił sie problem otóz gdy wskazówka dochodzi do 60 w apce zaczyna dziwnie brzęczyć (trzeszczyć nie wiem jak dokładnie opisać) i zwalnia tak jak bym nacisnał hamulec lecz predkosc utrzymuje sie ok 55km/h ,gdy znowu dojdzie do 60 dzieje sie to samo, gdy natomiast jade z górki apka okropnie trzeszcy i hamuje chociaż czuje że powina jechac szybciej ( coś ją hamuje). Razem z pojawieniem sie tego problemu apka straciła sporo mocy nie jest juz taka zrywna. Myslałem ,że to wina starej świecy lecz po wymianie dzieje się to samo. Zapomniałem napisać, że od pojawienia sie brzeczenia sa problemy z wolnymi obrotami. Czasami gaśnie, a czasami chodzi normalnie.
Prosze Was o pomoc już nie wiem co może jej być.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 cze 2013, 0:13 
*******

Rejestracja: 08 lip 2012, 23:03
Posty: 4997
Lokalizacja: Obrzycko, WLKP
Pojazd: znowu SR Custom
przeczyść gaźnik i filtr powietrza, zmierz kompresję




_________________

Obrazek
SR CUSTOM
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... sc&start=0




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 cze 2013, 0:26 
*

Rejestracja: 16 maja 2010, 14:04
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Pojazd: Aprilia Gulliver
Filtr powietrza był czyszczony tydzień temu- brak zmian. Jak najprościej zmierzyć komoresję? Bo kręcić wałem za przeciwtalerz jest zaskakująco lekko. Ze świecą, czy bez jest podobnie.


Ostatnio zmieniony 22 cze 2013, 0:34 przez dawidkali5, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 cze 2013, 6:09 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2012, 10:32
Posty: 1409
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd:
Kompresje sie sprawdza bez swiecy specjalnym narzedziem. :roll:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 cze 2013, 13:13 
*

Rejestracja: 16 maja 2010, 14:04
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Pojazd: Aprilia Gulliver
Czy słaba kompresja może być przyczyną mojego problemu?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 cze 2013, 14:58 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
wytarte pierścienie mogą być przyczyną




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 cze 2013, 15:21 
*

Rejestracja: 16 maja 2010, 14:04
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Pojazd: Aprilia Gulliver
No tak, skuter ma już przejechane ponad 20000 km na fabrycznym silniku. Czyli zostaje już tylko kompletna wymiana cylindra?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 cze 2013, 21:49 
*

Rejestracja: 17 cze 2013, 19:07
Posty: 40
Lokalizacja: nowy sącz
Pojazd:
nie wystarczy szlif + nowy tłok i pierscienie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 cze 2013, 22:02 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
dawidkali5 pisze:
Bo kręcić wałem za przeciwtalerz jest zaskakująco lekko. Ze świecą, czy bez jest podobnie.


Wskazuje to na niską kompresje. Ze świecą powinno się sporo ciężej krecić w pewnym momencie (gdy tłok jest w górze).
Dzwonić mogą pierscienie przy większej predkosci...
Materiały są wytarte i stąd ten efekt. Sprawdź dla pewności manometrem kompresje i podaj wynik tu na forum.

Mógł się przytrzeć tłok od nieszczelności gdzies w silniku....
Gdy ciągnie lewe powietrze to własnie nie idzie ustawić stabilnych wolnych obrotów i lubi przygasać po rozgrzaniu.

dawidkali5 pisze:
skuter ma już przejechane ponad 20000 km na fabrycznym silniku.

Czyli nakręcił już swoje i domaga sie remontu :)

Cylinder jesli trzeba to przeszlifujesz i dasz na to nowy nadwymiarowy tłok.
Ale jak chcesz to nowy też mozesz założyć.

Pamietaj o wymianie łożysk, ich uszczelniaczy oraz wszystkich uszczelek czy połączeń gumowych.
Silnik ma być szczelny począwszy od połówek karteru/uszczelniaczy a kończąc na szczelnie dolegającym filtrze powietrza do gaźnika.

dawidkali5 pisze:
Filtr powietrza był czyszczony tydzień temu

Nie czyści się tylko wymienia na nowy ;)
Świeca też rzadko ma wine. Jest iskra - nie ruszać jej :)

Nie odczułeś że kopniak chodzi lżej niż kiedyś?

Powodzenia :)




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 cze 2013, 23:24 
*

Rejestracja: 16 maja 2010, 14:04
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Pojazd: Aprilia Gulliver
@slawek5t
Dzięki za odpowiedź, da się tu jakoś dać piwko? Czyli czeka mnie wymiana cylindra, wszystkich łożysk i uszczelniaczy? W takim razie mam jeszcze pytanko. Co polecacie kit cylinder Polini Sport 50 czy Cylinder Kit Stage6 Alu 50cc? I czy jak go wstawię to mogę zostać przy seryjnym wale? I dlaczego ten Stage 6 ma tylko jeden pierścień?


Ostatnio zmieniony 22 cze 2013, 23:42 przez dawidkali5, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2013, 20:00 
*

Rejestracja: 16 maja 2010, 14:04
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Pojazd: Aprilia Gulliver
Odświeżam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2013, 20:54 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
wstaw 70 sporta, lepiej będzie dla łożysk i wału




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 cze 2013, 22:17 
*

Rejestracja: 16 maja 2010, 14:04
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Pojazd: Aprilia Gulliver
Czy dobbrze rozumiem, że 70 będzie łagodniejsza dla wału niż 50?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2013, 7:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
jak kupisz ten Cylinder Kit Stage6 Alu 50cc to będzie kręcił dość duże obroty co raczej dobrze nie wpływa na wał i łożyska, ja bym wolał streetrace'a :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 kwie 2014, 17:50 
*

Rejestracja: 16 maja 2010, 14:04
Posty: 129
Lokalizacja: Białystok
Pojazd: Aprilia Gulliver
Panowie, dzięki za pomoc. Wstawiłem Malossi Sport 70, Dellorto 17.5, nową gąbeczke Polini i wyżej opisane problemy ustąpiły. Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy