[center]
Sherco HRD
Parametry:
Marka: Sherco
Model: SM Champion France Replica
Rok produkcji testowanego modelu: 2003
Silnik: Minarelli AM6
Waga: ok.76 kg
Rozstaw osi: 1,360 mm
Prześwit: 260 mm
Wysokość: 850 mm
Sherco, w Polsce mało znana marka, zajmująca się od lat produkcją motocykli typu: trial i od niedawna motocykli enduro oraz supermoto. Testowany model (SM Champion France Replica), został wyposażony w silnik Minarelli AM6, który został lekko zmodernizowany przez firmę Sherco. Całkiem inne przełożenia (bardzo krótkie), duży króciec (20 mm), gaźnik Dell'orto PHBN 14 mm z dyszą 95 (orginalnie), sportowe sprzęgło. Champion France Replica nie była oryginalnie blokowany, świadczy o tym np.: sportowy wydech. Niestety drugą stroną medalu jest bardzo duże spalanie, w mieście może dojść nawet do 5 - 6 l przy bardzo dynamicznej jeździe. Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć na tym moto to 4 l benzyny. Kolejnym minusem jest kiepska chłodnica która nie wyrabia, przez co moto się przegrzewa. Po ok 12 min. jazdy na torze motorek ma dość, ponieważ chłodnica nie daje rady. Następnym minusem jest bardzo krótka żywotność silnika, ale to chyba jest normalne w moto tego typu (co sezon wymiana tłoka, jeżeli sobie to odpuścimy bo motorek "jeszcze jeździ", później musimy się liczyć z wymianą cylindra, do tego może dojść wał itd.).
Testowany model został zaopatrzony w pełne zawieszenie firmy Paioli z pełną regulacją. Znawcy na pewno wiedzą, że jest to czołówka zawieszeń stosowanych w moto 50cc. Takie samo zawieszenie jest montowane np.: w HM Cre. Jak na supermoto przystało, zawieszenie jest nieco twardsze, niż w enduro. Wręcz doskonałe na nasze Polskie drogi, idealnie wybiera każdą nierówność. Dysponując takim zawieszeniem spokojnie możemy wybrać się na tor motocrossowy, skok przedniego zawieszenia wynosi ponad pół metra (dla przykładu mogę powiedzieć że skakając Derbi Senda ze skoczni, przy lądowaniu amorki zawsze dobijały, w Sherco nigdy to się nie zdarzyło skakając z tej samej lub większej skoczni).
Układ hamulcowy firmy AJP, tył jedno tłoczkowy, przód dwu tłoczkowy. Tarcze bardzo lekkie i dosyć duże. Hamulce spisują się idealnie, bez problemu możemy zablokować całkowicie koło. Na suchej, mokrej czy błocistej powierzchni hamują tak samo. Uważam, że tutaj hamulce są bardzo dużym plusem i nie ma czego się przyczepić.
Światła w Sherco są bardzo dobre, wręcz idealnie oświetlają nam drogę. Przednia lampa firmy Ufo, która posiada światła postojowe, długie oraz krótkie. Bez obaw możemy latać w nocy np.: po lesie, oświetli nam dokładnie drogę. Tylna lampa firmy Acerbis, jest to w sumie mini lampa, słabo widoczna dla jadących za nami kierowców, jednak swoim wyglądem nadaje moto charakter rasowego sm.
Wykonanie plastików jest także bardzo dobre, bez obaw może je giąć jak chcemy i nie pękną. Nie musimy się martwic o plastiki przy byle jakiej wywrotce (dla przykładu podam, że przy dosyć sporym szlifie na asfalcie plastikom się nic nie stało, żadnej ryski, tylko ja byłem poobijany).
Twórcy Sherco nie znają słowa komfort, motorek nie nadaje się na dłuższe przejażdżki, zawieszenie czysto sportowe, twarde, też nie jest wygodne. Nie znajdziemy tutaj żadnego schowka, a nasze siedzisko jest twarde. Jednak po dłuższym użytkowaniu można się do tego przyzwyczaić. Taki już urok motocykli supermoto.
Podsumowując, motorek jest bardzo mocny, lekki, zwrotny. Idealne zawieszenie jak i hamulce. Do minusów możemy zaliczyć komfort, spalanie i krótka żywotność silnika. Motorek idealnie nadaje się do miasta jest lekki i zwrotny dzięki czemu możemy z łatwością przebijać się przez zakorkowane ulice. Jeżeli mamy ochotę pojeździć w terenie zakładamy opony cross i motor wtedy idealnie śmiga, na zwykłych oponach niema za bardzo gdzie się wybierać po przekroczeniu 5 tyś. obr. moto zaczyna tańczyć nawet na 4 biegu. Motorower Sherco polecam każdemu kto chciałbym choć trochę poszaleć, bynajmniej nie da się nim jeździć łagodnie. Na pewno nie nadaje się też dla osób oszczędnych, 6 l spalania to nie jest mały wynik jak na motorower. Polecam z czystym sumieniem.
eXXXtreme
[/center]
Pochwałka na nowym forum.
Kakol