Dzisiaj jest 11 lut 2025, 20:43



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 lip 2013, 20:02 
*

Rejestracja: 24 cze 2013, 20:26
Posty: 111
Pojazd:
Siemano. Po zmianie wydechu na enoxa, chcialem sprawdzic vmax w dwie osoby. 90kmh, wiec na prawde dobrze jak na przelozenie 12/62. Aż tu nagle podczas jechania vmax'em dt zdechła. Od razu sprzeglo i zatrzymanie sie. Poczekalem 10 min. Nie czulem spadku kompresji, ani spadku mocy. Kilka dni pozniej (w niedziele) podczas jazdy w goracy dzien, wjechalem na piachy i podjezdzalem na full manetce pod gorke przy jakihs 40kmh na rezo. Po wjechaniu na gorke i puszczaniu manety, znowu mi przychamowalo ;//.
Tak jakby przygotowalem sie na spadek kompresji, wiec wydawalo mi sie ze kompresja delikatnie spadla (mozliwe, ze mi sie po prostu tak wydawalo!) ale jezdzilo sie tak samo. Dzis po odpaleniu i nagrzaniu ciezko bylo wycisnac 90 kmh samemu. 1 dzien na nowym wydechu vmax 92 kmh. Mozliwe, ze (ale mozliwe ze mi sie wydaje) minimalnie mogla spasc moc na wyzszych obrotach. tlok po szlifie (meteor) 1300km temu. Wczesniej zadnych problemow.
A, i gaznik nie byl w ogole regulowany (a na pewno powinien) po zmianiu wydechu. Chodzi czasem troszke nierowno. Czasem go zdlawi lekko, duzo oleju leci z koncowki. Gaznik wyreguluje mechanik, do ktorego i tak dam dt do regeneracji lagów. Na razie nie bede nic gadal o cylindrze, bo nie chce znowu ojca meczyc :D ale jak po regulacji gaznika nie bedzie jakiejs tam poprawy do sprawdze kompresje.
Co powinienem zrobić? :mrgreen:
z gory dzieki za pomoc :)

-- 8 lip 2013, o 20:02 --

a, no i kompresje sprawdzalem, na kopce, czy lzej chodzi. Kiedys na starym tloku po przytarciu bylo czuc, ze duzo lzej chodzi. No i mi w dodatku wtedy pierscienie waliły. Przejechalem przed chwila kilkanascie km i stwierdzam, ze moc, ani kompresja raczej nie spadla, ale ewidentnie widac, ze gazior do regulacji.
Czy te (chyba) spuchniecia tloka byly grozne?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 08 lip 2013, 21:05 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Jeśli wszystko wróciło do normy to nie ma się czym przejmować. Jest to wiadomo LC ,więc nie jest tak prosto zatrzeć cylinder ,chyba,że jeździmy z minimalną ilością oleju lub wcale.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lip 2013, 22:16 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
skoro założyłeś wydech i od razu szpula aż do v-maxu , a po tym zdechła to przytarłeś niestety

tłok będzie ci teraz puchł za każdym razem jak jej przyciśniesz

tak to jest jak sie bierze za zakładanie sportowych części ktoś kto nie ma o tym pojęcia, potem opinie że po tuningu żywotność = 0 , :roll: :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 lip 2013, 22:49 
*

Rejestracja: 24 cze 2013, 20:26
Posty: 111
Pojazd:
Nie no. Dt idzie normalnie. Zrobilem jakies 80 km, czasami gazowalem i nic sie nie stalo :D
Ale przydalaby sie jeszcze dobra regulacja gaznika.
Po przejechaniu 40 km z suchej koncowki wydechu nieprzepalony olej prawie splywa. Jest to wziazane z regulacja gaznika? slyszalem, ze tak. A jezeli tak, to w czym tkwi problem, ze nie przepala tego oleju? Na co trzeba zwracac uwage przy regulacji? Jaka dysza? zmienilem z 85 na 90, ale to prawie zadna roznica. Kupic 94?
Na starym wydechu najlepiej bylo na dyszy 85 + iglica 2 od dołu. Teraz mam 90 i igilca tak samo. (jak byla na srodku nie czulem roznicy). Jak proponujecie?
dzieki za odpowiedzi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lip 2013, 0:55 
***

Rejestracja: 18 lut 2013, 17:00
Posty: 524
Pojazd:
olej ma kapac to jest 2t, ale cos mi sie wydaje ze mogles go przytrzec, rozbierz cylinder i zobacz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lip 2013, 0:21 
*

Rejestracja: 24 cze 2013, 20:26
Posty: 111
Pojazd:
Niestety zatarlem :/
Dzis juz ostatecznie na dluzszym odcinku przy 75kmh. I tak mialem w planach niedlugo nowy tlok, bo ztesknilem sie za moca, ktora dt miala swiezo po zalozeniu enoxa :mrgreen:
Wiec, nie ma co rozpaczac, tylko nowy tlok, docieranie i jazda :mrgreen:
Jakas lepsza propozycja od meteora pod am6?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lip 2013, 12:11 
***

Rejestracja: 18 lut 2013, 17:00
Posty: 524
Pojazd:
kup sobie takie cos http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-tec ... 6968.bhtml
Przed remontem najpierw dowiedzial bym sie jaka byla przyczyna zatarcia, moze za malo oleju albo zle chlodzenie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lip 2013, 21:30 
*

Rejestracja: 24 cze 2013, 20:26
Posty: 111
Pojazd:
Chlodzenie dobre, oleju nic nie ustawialem, ale po dobrych 500km wypalało mi go ponad pol zbiorniczka (poj. troche ponad 1l) Poza tym duzo nieprzepalonego wylazilo z tlumika.
Moglem przytrzec po prostu dla tego, ze po zalozeniu wydechu, na ktorym krecil lepiej, chyba wyzej i mocniej od razu na full manecie caly czas jezdzilem, bez zadnego rozgrzana przed jazda, bez regulacji gaznika. Moglem od tego przytrzec?
Tec'a nie chce. Wiele osob nie poleca. Duzo bardziej wole miec szlif na meteorze w oryginalnym cylu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lip 2013, 14:26 
***

Rejestracja: 18 lut 2013, 17:00
Posty: 524
Pojazd:
No jak palowales na zimnym to mozliwe ze od tego, ale to jest 2t, nie ma to takiego znaczenia jak w 4t, chyba ze palowales od razu po odapleniu. No ale jak mowisz ze caly czas na full to nic nie jest nie zniszczalne. Teca nie polecaja ale zeliwnego, ten jest na nicasiulu i jest mocniejszy opd seri.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lip 2013, 22:34 
*

Rejestracja: 24 cze 2013, 20:26
Posty: 111
Pojazd:
ale jak dobrze dotre meteora to tez pojezdzi. Jaka roznica miedzy meteorem na seryjnym cylu, a zestawem tec'a alu?
Po wyjeciu wydechu, widze ze wokól okna wydechowego jest mocno uwalone od nieprzepalonego oleju, ciemnego takiego (nie wiem czy to ma znaczenie, ale leje w dozownik czerwonego castrola full synt.) Istnieje mozliwosc, ze poszly uszczelniacze na wale i pali olej?(nie znam sie, tylko pytam). Wszystko chodzi normalnie, nic nie stukalo itp.
nie dymi mocno, powiedzialbym, ze dosc malo, chodziaz jak kolega jechal przede mna moja dt to po przygazowaniu na cieplym silniku troche dymu pojdzie. ten dym pozniej szybko sie ulatnia (w jezdzie). Na zimnym silniku wiecej dymu. (to raczej normalnie). Ogolnie wszystko (oprocz cyla :lol: ) chodzi ladnie. Ale czemu tyle nieprzepalonego oleju? na starym wydechu bylo to kilka kropel, na wiele kilometrow :mrgreen:

A moze tyle nieprzepalonego przez przytarty cyl? bo jak olej pompalo to tlok idalnie nie przylegal i nie spalal wszystkiego? takie moje przemyslenia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 lip 2013, 23:30 
***

Rejestracja: 18 lut 2013, 17:00
Posty: 524
Pojazd:
przy przytartym cylu moze palic wiecej oleju, ale u ciebie jest wszstko dobrze. Tec jest poprostu inaczej strojony niz seryjny cylinder, jest mocniejszy. Kolega kupil sobie do derbi tego teca i z enoxem mu naprawde to niezle latalo. Ja bym kupil tego teca i wywalil dozownik




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 lip 2013, 22:15 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
Cytuj:
czerwonego castrola full synt.


czerwony w sensie olej, czy czerwona butelka? jest to niesamowicie ważne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2013, 0:18 
*

Rejestracja: 24 cze 2013, 20:26
Posty: 111
Pojazd:
olej jest czerwony. butelka zlota. Castrol full synt. z mielocha zamawiany ten za niecale 40zl/litr. A dlaczego to takie wazne?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2013, 1:45 
***

Rejestracja: 18 lut 2013, 17:00
Posty: 524
Pojazd:
bo z czerwona butelka to mineral do komarkow




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2013, 12:23 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
dokladnie tak jak poprzednik, najważniejszy kolor butelki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2013, 13:29 
*

Rejestracja: 24 cze 2013, 20:26
Posty: 111
Pojazd:
Ok, dzieki za odpowiedzi :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2013, 14:13 
***

Rejestracja: 18 lut 2013, 17:00
Posty: 524
Pojazd:
Ale zielona i zlota butelka to jest raczej to samo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 lip 2013, 18:38 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
dla potomnych

"mocna" ciemna zieleń i złota to butelki racinga - syntetyka

szara to Actevo - półsyntetyk

czerwona to minerał - absolutnie nie nadaje się do maszyn wysokoobrotowych (skuterów , motorowerów, motocykli 2t)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy