Dzisiaj jest 23 lis 2024, 0:24



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 lip 2013, 21:27 
*

Rejestracja: 24 lip 2013, 20:55
Posty: 36
Pojazd: Sachs SX1
Witam.

Posiadam chiński skuter z silnikiem 1PE40QMB. Jak był on nowy, to silnik najlepiej chodził kiedy śruba składu mieszanki wolnych obrotów była wykręcona o około 2 obroty. Po pewnym czasie oddałem skuter na przegląd gwarancyjny, gdzie trzymali go ponad miesiąc. Po odebraniu skutera okazało się, że wymienili cylinder (na jakiś stary, zardzewiały); brakowało wiele śrub; były problemy z ładowaniem akumulatora i wiele innych awarii. W dodatku wzięli za to 200zł... Po jakimś czasie postanowiłem samemu doprowadzić skuter do porządku, rozebrałem go do części pierwszych i wymieniłem wszystkie wadliwe części. Kiedy przeszedłem do regulacji gaźnika, okazało się, że silnik pracuje najlepiej, kiedy śruba składu mieszanki wkręcona jest do oporu. Dodatkowo zauważyłem, że jeżeli skuter dłużej chodzi na wolnych obrotach to świeca jest czarna (charakterystyczna dla zbyt bogatej mieszanki) zaś jeżeli pracuje na wyższych obrotach to świeca ma barwę bardzo jasną (charakterystyczna dla zbyt ubogiej mieszanki). Regulowałem także położenie iglicy, ale nic to nie dawało poza zwiększeniem spalania na wyższym położeniu. Zmieniałem także dysze główne, ale na dyszy #53 (seryjnej) skuter chodził tak samo jak na #70! Wzrosło tylko spalanie a gaźnika dalej nie można było wyregulować. Pomyślałem sobie, że gaźnik jest zepsuty i kupiłem Dell'Orto PHVA 17,5, lecz nic to nie dało, nadal występował ten sam problem. Sprawdzałem też, czy nie ma jakichś nieszczelności, przez które mógłby łapać lewe powietrze, ale nie dopatrzyłem się żadnych.
Co może być przyczyną tego problemu?

Pozdrawiam,
Mcss


Ostatnio zmieniony 08 gru 2013, 14:38 przez Mattrack, łącznie zmieniany 1 raz
Niekompletna nazwa tematu.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 24 lip 2013, 21:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2013, 21:31
Posty: 312
Pojazd: Toczka

Ostrzeżenia: 1
Ale jak nei trzyma wolnych czy co bo nie zczailem oco chciales zapytac o gaznik czy oco ? ;D




_________________

Trzeba Zapierd♥lać !!!
simo-projekt-na-nowy-sezon-jedyny-taki-zapraszam-t377758.html


GG 6746167
Wykonam odnowe wydechów aluminium nierdzewki itd ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lip 2013, 7:37 
*

Rejestracja: 24 lip 2013, 20:55
Posty: 36
Pojazd: Sachs SX1
Na niskich obrotach ma za bogatą mieszankę a na wysokich za ubogą. Śruba składu mieszanki musi być wkręcona do oporu, jej choćby minimalne odkręcenie powoduje to, że po odkręceniu manetki do oporu silnik wydaje basowy dźwięk po czym gaśnie (charakterystyczne zachowanie dla zbyt ubogiej mieszanki).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lip 2013, 9:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2013, 21:31
Posty: 312
Pojazd: Toczka

Ostrzeżenia: 1
albo powietrza , odpal niech ktos ci trzyma gaz wkrec dwie srubki od regulacji na maksa i wykrecaj powoli zobacz jak bd chodzil jak bd w miare jezdzil to przejedz troche zeby sie zagrzał zobacz swiece ,kawa z mlekiem, i powinno byc okej ;D




_________________

Trzeba Zapierd♥lać !!!
simo-projekt-na-nowy-sezon-jedyny-taki-zapraszam-t377758.html


GG 6746167
Wykonam odnowe wydechów aluminium nierdzewki itd ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 lip 2013, 19:40 
*

Rejestracja: 24 lip 2013, 20:55
Posty: 36
Pojazd: Sachs SX1
Jak ku*wa pisze, że nie da się w ten sposób nic zrobić, to mi nie pierdol że jednak się da. Dzisiaj odkręciłem króciec i okazało się, że zawór membranowy jest zjebany - ≈2mm prześwitu na 2 membranach, pozostałe dwie w porządku. Jaki polecacie zawór membranowy w cenie do 80zł? Lepszy będzie seryjny od Minarelli Horizontal z lepszymi membranami (np. karbonowe Polini) czy jakiś RMS albo coś podobnego? Tyko ku*wa nie piszcie że lepszy będzie X od Y jeżeli nigdy nie mieliście z nimi styczności bo już mnie szlag trafia jak czytam opinie o jakiejś części, którą napisał użytkownik nie widzący nigdy jej na oczy...

Pozdrawiam,
Mcss




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2013, 5:29 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lip 2013, 21:31
Posty: 312
Pojazd: Toczka

Ostrzeżenia: 1
Nwm spinasz do mnie czy co , problemu trzeba szukac a nie pisałęs z regulacja gaznika a nie membrankami ;)




_________________

Trzeba Zapierd♥lać !!!
simo-projekt-na-nowy-sezon-jedyny-taki-zapraszam-t377758.html


GG 6746167
Wykonam odnowe wydechów aluminium nierdzewki itd ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2013, 13:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2011, 13:40
Posty: 349
Lokalizacja: Rzeszów/Łańcut.
Pojazd:
Kup same membrany, a zawor to zbedne koszta..

Wiadomo juz teraz, czemu nie mogles gaznika wyregulowac.




_________________

Facebok'owy Project Bike xD.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sie 2013, 11:08 
*

Rejestracja: 24 lip 2013, 20:55
Posty: 36
Pojazd: Sachs SX1
Kupiłem zawór membranowy Polini Evolution, ale nic to nie dało.. Dalej ten sam problem, na niskich obrotach silnik dostaje za bogatą mieszankę a na wysokich za ubogą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 gru 2013, 22:25 
*

Rejestracja: 28 wrz 2013, 8:33
Posty: 36
Pojazd: yarox
Rozwiązałeś problem? mam identycznie to samo:(




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 gru 2013, 20:37 
*

Rejestracja: 24 lip 2013, 20:55
Posty: 36
Pojazd: Sachs SX1
Nie rozwiązałem problemu. Założyłem nawet cylinder malossi sport 70, gaźnik dellorto phbg19 ds (dysza 115), polini airbox, zawór polini evolution i dalej jest to samo, dostaje za uboga mieszankę... ale przez zimę składam racinga, wymienię praktycznie wszystkie elementy silnika i być może problem się rozwiąże....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sty 2014, 22:25 
*

Rejestracja: 28 wrz 2013, 8:33
Posty: 36
Pojazd: yarox
słuchaj, zobacz jeszcze uszczelniacze walu, moze ktorys ma juz przerwe i lapie lewe powietrze.
ja akturat wymienilem uszczelniacze ale nic nie pomoglo, jedynie jeszcze co to uszczelniacze karteru




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sty 2014, 17:13 
***

Rejestracja: 21 sie 2013, 21:45
Posty: 557
Pojazd: Piaggio nrg POWER
coś chyba zjebałeś z składaniem silnika bo nie możliwe żeby po wymianie prawie wszystkich części tak się zachowywał upewnił się że uszczelniacze i blok silnika nie łapie lewego.

zdejmij filtr powietrza i przyłóż rękę do wlotu od gaźnika i zobacz skuter powinien zgasnąć odrazu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sty 2014, 22:57 
*

Rejestracja: 28 wrz 2013, 8:33
Posty: 36
Pojazd: yarox
u mnie nie gaśnie od razu tylko po jakiś 15 sek, co to moze być?
faktycznie może to być uszczelka naa karterze? troche duzo rozbierania wiec wole sie upewnic




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 sty 2014, 19:45 
***

Rejestracja: 21 sie 2013, 21:45
Posty: 557
Pojazd: Piaggio nrg POWER
czyli puszcza gdzieś lewe powietrze ale nie dużo sprawdź cały dolot, krócieć gaźnik itp. potem się bierz za rozpoławianie maszyny




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 sty 2014, 11:34 
*

Rejestracja: 24 lip 2013, 20:55
Posty: 36
Pojazd: Sachs SX1
Na razie rozebrałem silnik do części pierwszych. Możliwe, że jeden uszczelniacz nie trzymał bo dziwnym trafem łożysko po jednej stronie wału jest w masakrycznym stanie (ma duuże luzy i jest osyfione pyłem zmieszanym z mieszanką) Na czasie dodam zdjęcia jak to wszystko wygląda na wiosnę pewnie będzie już złożony cały projekt więc napiszę czy jest jakaś poprawa..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 sty 2014, 15:14 
*

Rejestracja: 07 sty 2014, 15:11
Posty: 1
Pojazd: maxim
ten sam problem w Maxim HL50QT-37B . Skuter odpala i chodzi po czym spadają obroty i gaśnie. Pali nawet 7L. Póki co ssanie zepsute ale chyba czeka mnie ten sam remont silnika bo mam podobnie jak ty. Szkoda, że nie zrobisz tego szybciej to bym wiedział co pomogło. U mnie od nowości słychać jeszcze szuranie jak pcham skuter. Ale zrobiłem już 1000km i nic się nie zepsuło w napędzie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sty 2014, 20:14 
*

Rejestracja: 28 wrz 2013, 8:33
Posty: 36
Pojazd: yarox
woia1602 jak masz ssanie zepsute tzn ze ono caaly czas dziala, tzn motor chodzi caly czas na ssaniu. Wymien ssanie i bedzie git. Przez to duzo pali i słabo chodzi, za duza dawka paliwa.

Mcss jeśli nasz lozysko zaje***ne to na bank uszczelniacz, u mnie niestety byly ok i nawet wymianan nie pomogła. Szukam dalej problemu ehh




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sty 2014, 12:58 
*

Rejestracja: 24 lip 2013, 20:55
Posty: 36
Pojazd: Sachs SX1
Szum w przekładni to normalność w chińskich skuterach, powinna pomóc wymiana łożysk na jakieś z górnej półki (SKF, NTN, Koyo itp.)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy