Dzisiaj jest 09 kwie 2025, 9:06



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 lip 2013, 19:18 
*

Rejestracja: 27 lip 2013, 19:15
Posty: 52
Pojazd: Coliber :D
Witam. Mój Coliber jedzie 65 Km/h chciałbym wyciągnąć z niego coś więcej. Napiszcie mi gdzie dokładnie są w nim blokady i jak je zdjąć. Proszę nie odsyłajcie mnie do jakiś wątków z wszystkimi blokadami w skuterkach, filmikami na YT bo 3/4 tego co jest w takich wątkach i na filmikach u mnie nie ma. Prosiłbym również aby wypowiadały się osoby posiadające owego skutera. Jedyne co zrobiłem to skróciłem sprężynkę o 6 zwojów. Czy jeśli z górki leci 80 to moduł jest odblokowany?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 28 lip 2013, 0:41 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Witam. Posiadam Kingway'a Coliber'a i powiem Ci tak: Jeśli jedzie Ci 65 km/h to raczej nie masz żadnych blokad, bo po zdjęciu blokad on tyle wyciska(65-70). Blokady jakie są stosowane w Coliber'ach to kolanko w filtrze powietrza zmniejszające nieco przepływ powietrza, zablokowany moduł zapłonu, "podobno" na wariatorze coś - czego ja osobiście nie sprawdzałem i ostatnia, najważniejsza blokada w gaźniku( pod żółtą płytką nakładka blokująca podnoszenie się iglicy - jak odkręcisz tą nakładkę to będziesz widział czy jest czy nie. Najważniejszymi blokadami jest ta w gaźniku oraz module - zablokowany moduł nie pozwala skuterowi wejść na większe obroty i nie pozwala mu rozwinąć większej prędkości(ale nie zawsze w skuterze są te moduły stosowane, jeśli jest on, to po prostu czuć, że skuter ma muła.. :) Jeśli chcesz, żeby twój Coliberek był troszkę szybszy to polecam wymianę gaźnika na taki z większa przepustnicą i wymianę filtra powietrza na stożkowy, to dodaje skuterowi przede wszystkim mocy :) i może prędkość wzrośnie - a na pewno nie zmaleje :) I wymień ten moduł zapłonu na odblokowany z allegro, drogi nie jest.. Ok. 20-30 zł + przesyłka :)




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2013, 3:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
moduł zostaw, jak leci 80 z górki to na pewno nie masz obrotów zablokowanych.
Gdzie kupiłeś skuter? niektóre colibry mają blokadę na wariatorze ( ja miałem) przez co pasek nie wchodzi wysoko na wariator no i jest wolniejszy. Mój po dotarciu i odblokowaniu zamykał licznik (90km/h) więc te realne 75-80 jechał.

Blokady na gaźniku są tylko w przypadku kiedy pokrywka górna gaźnika jest plastikowa ( wtedy lepiej sprawdź czy masz tą blokadę przepustnicy)
Gaźnika nie zmieniaj jak to kolega wyżej proponuje bo to koszt około 100 a za dobry gaźnik jeszcze więcej. Wystarczy, że kupisz stożek ( gąbkowy, broń boże siatkę ) i do tego większa dysza i już odczujesz różnice w portfelu przy tankowaniu ale również w mocy i dźwięku. Jednak jeżeli chcesz więcej wycisnąć z silniczka to już zestawy tuningowe powiększające pojemność itp...




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2013, 8:31 
*

Rejestracja: 27 lip 2013, 19:15
Posty: 52
Pojazd: Coliber :D
Ok dzięki :) Moduł na 100% nie jest zablokowany bo jak go postawie na stopce centralnej to nie muli go a obroty cały czas rosną. Pokrywę mam metalową nie widziałem tam żadnej blokady a gaźnik rozbierałem już chyba 3 razy :P Sprawdzę jeszcze czy na wario nie ma. Kupowałem go 4 lata temu w sąsiedniej wsi w sklepie z skuterami itp. Teraz ma już ponad 6000 km zrobione :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2013, 10:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
Cytuj:
Pokrywę mam metalową nie widziałem tam żadnej blokady a gaźnik rozbierałem już chyba 3 razy

na pokrywie nie ma blokady :D na wariatorze jest ale tego nie zobaczysz bo talerz zasłania i pasek.
Odkręć talerz który jest pod pokrywą i pod nią powinna być tuleja która wchodzi w wariator i druga tuleja a raczej podkładka szeroka - to jest blokada.
Ps. nie wiem czy dasz rade odkręcić wario więc lepiej w wulkanizacji pneumatycznym kluczem :D




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2013, 10:29 
*

Rejestracja: 27 lip 2013, 19:15
Posty: 52
Pojazd: Coliber :D
Chodziło mi ogólnie o blokadę w gaźniku :P Zobaczę tą blokadę na wario ale dopiero za tydzień bo dziś niedziela a jutro jadę na wakacje :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2013, 11:20 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
ahh sorry, źle zrozumiałem z tą pokrywą :)
Jak masz metalową pokrywkę to nie ma żadnych blokad na gaźniku więc prawdopodobnie masz na wario ;)
Daj znać jak sprawdzisz to .




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2013, 13:22 
*

Rejestracja: 27 lip 2013, 19:15
Posty: 52
Pojazd: Coliber :D
Pokusiłem się i sprawdziłem parę blokad. W gaźniku nie ma, tłumik też czysty, na wario nic nie było, moduł odblokowany, przełożenia 11 obrotów dzwonem na 1 obrót koła. Więc chyba jestem skazany na V max 65km/h bez tuningu :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2013, 14:15 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2011, 11:16
Posty: 1012
Pojazd: Swap P/G
Na przelożeniach 11/1 i 50cc trudno pojechać więcej niż te 70 na prostej realne . :D
Może jeszcze kompresja słaba? Rolki wyjechane ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2013, 18:51 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Rellanium ja w fabrycznym gaźniku w Coliber'ku z 'metalową' pokrywą miałem blokadę :) Do pokrywki była przymocowana :)

-- 28 lip 2013, 19:51 --

Teraz mam gaźnik 21mm chiński za 60 zł z allegro, jeżdżę na nim już 5000 km, pali mi 2,5-3l na 100km z filtrem stożkowym i dyszą 100 (dyszę będę zmieniał na 90) :)




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy