Dzisiaj jest 08 kwie 2025, 0:09



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 lip 2013, 20:10 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Witam

Wczoraj podczas zmiany opony rozwaliła się szczęka hamulcowa
Dziś pojechałem po nową i po drodze zaczęło stukać
Myślałem ze to przez to
Po wymianie szczęk jest nadal tak samo
O tyle dziwne że piszczy po przekroczeniu ok. 55km./h zaczyna stukać
Skuter ma 6 lat
Niamam pojęcia czy olej przekładniowy był wymieniany bo kupiony był rok temu a ja jestem 2 właścicielem
Olej silnikowy wymieniony po 500km.(nowy tłok,cylinder,głowica,pierścienie i reszta-kupiony zestaw 80cc)
Teraz przejechałem ponad ok.650km. więc jeszcze trochę do wymiany oleju silnikowego
Czyżby to było sprzęgło?
Skuter jeździ normalnie ale stuka

2 sprawa
Wracam do domu po 22 i potrzebuję dobrych świateł
Aktualnie mam 1 żarówkę 55W która świeci dobrze lecz przydałoby mi się lepsze światło z uwagi na wracanie w nocy
2 55w nie dają rady

Myślę nad LEd-ami




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T


Ostatnio zmieniony 28 lip 2013, 22:26 przez Killer85, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 21 lip 2013, 14:02 
*

Rejestracja: 13 lut 2013, 13:49
Posty: 9
Pojazd:
Miałem podobny problem. Coś zaczęło stukać z okolic przekładni, u mnie okazało się że poszło łożysko igiełkowe sprzęgła. Zdejmij pasek i zobacz czy stuka jak nie to sprawdź łożyska sprzęgła, a jak stuka to coś w silniku, np łożyska wału.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2013, 17:54 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Nikt nie określi na odległość co dokładnie stuka. Film może by trochę ukierunkował gdzie szukać przyczyny. W led się nie pchaj :) To świeci jakby chciało a nie mogło a zazwyczaj większość ledów nie ma homologacji.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2013, 22:20 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Tak zrobię

Dziwne bo tylko jak jadę powyżej 55km./h stuka

Co zrobić z tymi światłami aby je ulepszyć?




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lip 2013, 15:04 
*

Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:27
Posty: 47
Lokalizacja: Mielec
Pojazd:
bendix może stukać
masz h4 czy bańkę?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lip 2013, 22:32 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
H7

2x25W to chyba zły pomysł...

Niemam pomysłów...




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2013, 4:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
ja bym się po tych 6 latach zastanawiał nad łożyskiem od wałka sprzęgła ... weź postaw go na centralną, odkręć pokrywę z lewej i kręć kołem i sprawdź, jak jest opór przy kręceniu to łożysko do wymiany

-- 28 lip 2013, o 04:13 --

a co do lamp to hmm ja miałem przerobioną lampę ale wstawiłem soczewkę z sr i dawała rade ( często w nocy jeździłem ) a ledy to zły pomysł bo świecą na wszystkie strony i tak jak kolega wyżej, nie są homologowane, przeglądu z tym nie przejdziesz :)




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2013, 22:44 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Niby ustało stukanie

Kolejny temat

Z racji tego iż skuter ma 6 lat chcę mu wymienić sprzęgło i wariator
Znalazłem to
http://motor-x.pl/czesci-do-skutera,lin ... d-107mm-vp
http://motor-x.pl/czesci-do-skutera,lin ... mplet-1-vp
http://motor-x.pl/czesci-do-skutera,lin ... ginalny-vp

Który wariator kupić?
Jakie rolki?
Jak macie lepsze propozycje to śmiało piszcie

ps.
W chinolu siedzi nowy tłok,cylinder,głowica,pierścienie i reszta-kupiony zestaw 80cc+dysza póki co 80 ale pewnie zmienię na 85
Dziś stuknęło 1500km. na tym zestawie
Pierwszy raz olej był zmieniany po dotarciu czyli po 500km.
Zmieniać teraz olej po 1000km.?

Poprostu chce powymieniać co trzeba aby spokojnie jeździć ze świadomością że nic mi się nie popsuje

ps.
Olej zmieniony-był czarny i rzadki




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2013, 22:55 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Co jest nie tak z wariatorem ? Oba wariatory to praktycznie seria ,więc nie warto przepłacać. Zależy jakie kto przebiegi robi. Jeśli ktoś stawia przebieg z rzędu 30 000 km to można się pokusić o jakiś wariator lepszej klasy typu Naraku HS preferowany głównie do tego typu silnika który wytrzyma duże przebiegi bez znacznych śladów zużycia. Jeśli nie to wymienić na seryjny jeśli zajdzie potrzeba wymiany. Sprzęgła też nie ma co wymieniać. Chyba, że okładziny są wytarte maksymalnie ,bądź planujemy jakieś wyścigi na przyspieszenie ,czy zabawę w stunt.

Olej nie zaszkodzi wymienić , aczkolwiek barwa tutaj nie stanowi kluczowej roli. W miske olejową wchodzi +/- 0,7 L oleju ,więc po przejechaniu raptem średniej długości dystansu olej zrobi nam się już ciemny. Najlepiej wymieniać w pewnych odstępach kilometrów lub dolewać w razie potrzeby.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2013, 17:36 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Czasem jak daję gazu to jest buu ale bardzo rzadko i myślę ze to wariator
Poza tym coś stuka lekko w okolicach sprzęgła stąd myślę nad wymiana




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2013, 23:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
ustaw gaźnik jak buczy ........ za dużo lub za mało powietrza dostaje.
jak stuka w okolicach sprzęgła to wątpię bo sprzęgło nie stuka. jakby stukało to by się rozleciało, pomyślał bym bardziej już nad łożyskami




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 sie 2013, 7:31 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Filmik
http://w386.wrzuta.pl/film/34ZoUVu4bSV/ ... ca_silnika

Na weekendzie zajrzy mi kumpel i ostatecznie będzie wiadomo co i jak

-- 7 sie 2013, o 07:31 --

Wczoraj w południe jeszcze jeździł i nic nie wskazywało na awarię a potem w nocy już nie chciał zapalić ani z rozrusznika ani z kopa
Świeca mokra od benzyny(sprawdzałem na 3 świece i lipa)




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 0:56 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Skoro świeca mokra, to ma za dużo benzyny, tutaj świeca nic nie zmieni, za dużo benzyny ma, zmniejsz dawkę na iglicy, bądź wkręć śrubkę mocniej, aby miał jej mniej, świeca powinna mieć kolor kawy z mlekiem to jest prawidłowe spalanie, gdy jest mokra, to zalewa go i z odpalaniem może być problem.

PS:
Co do pisku, to miałem tak samo, odkręć wariator podociskaj wszystko i zakręć mocno, ale nie na chama.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sie 2013, 8:14 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Z miesiąc temu gaźnik był regulowany i chodził jak należy a wczoraj nie chciał zapalić.
Ba nawet wcale nie przejawiał chęci zapalania pomimo kopania i kręcenia rozrusznikiem
Fakt popsuł mi się elektrozawór tydzień temu ale po rozgrzaniu silnika ładnie chodził na wolnych obrotach i jak był ciepły normalnie odpalał

ps.
Świeca nie tyle mokra lecz widać ze benzyna jest na świecy po kopaniu więc paliwo dostaje?




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sie 2013, 2:06 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Tak, tak, jak świeca mokra, to dostaje paliwo, więc problem może być z iskrą, załóż inną świecę, sprawdź raz jeszcze szczelność gaźnika, lepiej 2 razy i mieć pewność.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sie 2013, 4:52 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
jak nie masz ssania to zakryj ręką dolot powietrza ( działa jak ssanie ). jak silnik zimny to bez ssania jedynie co to zalejesz świece




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sie 2013, 22:11 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Świece zmieniałem jak pisałem wcześniej
Na wszystkich 3 to samo
3 tygodnie temu specjalnie kupiłem świecę irydową pomimo tego że stara NGK działała
Bez ssania odpalałem bez problemu dodając lekko gazu

Tak macie racje wszystko wskazuje na brak iskry
Teraz należy sprawdzić moduł i cewki,ew.jakiś kabelik się odczepił lub mam zwarcie

-- 11 sie 2013, o 19:53 --

Wczoraj bylem z kumplem przyczepką po skuter
Z ciekawości odpaliłem go raz o po chwili o dziwo załapał i chodził
Jednak 2 raz już nie zapalił


Czy przez rozwalone ssanie skuter ma prawo się tak go zachowywać?
Tydzień tak jeździłem i było ok.

Nowe ssanie czeka na założenie

-- 15 sie 2013, o 16:32 --

Kolega wczoraj zajrzał do skutera

Świeca była wporządku

Winny był zawór który się zapiekł i stąd te problemy
Po ustawieniu zaworów "na oko" skuter normalnie odpala
Jutro kolega ustawi zawory szczelinomierzem

Co do odgłosów z przekładni to z tego co mówił winny był wariator
Wariator wymieniony

-- 17 sie 2013, o 12:25 --

Po dokładniejszych oględzinach wychodzi na to ze bendix też stukał-bendix do wymiany(wytarte tryby)
Sprzęgło było też zużyte(okładziny)-wymienione
Ssanie-wymienione
Wkład filtra powietrza papierowy-wymieniony
Koło rozrusznika nożnego [7 z] wzmocnione-wymienione
Pasek lekko przetarty-będzie dziś wymieniony

Wcześniej wymieniałem:
-AKUMULATOR 12V 7AH
-Wałek rozrusznika nożnego [63mm]
-Dźwignia rozrusznika nożnego
-Świeca zapłonowa irydowa tuning
-Sprężyna rozrusznika nożnego
-Opona(specjalna aby po deszczu się lepiej jeździło)
-Szczęki hamulca tył

Dziś ostatnie naprawy tj.
-wymiana paska
-wymiana dyszy na 85
-regulacja gaźnika

Teraz mam nadzieje że już nic się nie popsuje i trochę pojeżdżę bez naprawy

-- 18 sie 2013, o 08:12 --

Update
-Pasek po 13 000 km. był nieco zużyty i wyciągnięty więc wskazana była wymiana paska
-Dysza zmieniona z 85 na 90
-Gaźnik wyregulowany

Do wymiany jest jeszcze tylko bendix

-- 18 sie 2013, o 21:50 --

Dziś zrobiłem ok. 70km. i zauważyłem ze po wymianie tych części spadł v-max. do 60km./h ale przyśpiesza za to bardzo szybko

Gazu jest mniej ok.65-70% a potem obroty już i tak się nie zwiększają jak manetka jest na full

Wariator wymieniony na standardowy

Czyżby to wina przełożeń czy za lekkich rolek?

-- 18 sie 2013, o 22:06 --

Wcześniej na dyszy 85 spokojnie zamykał licznik i to nie na full manetce tylko na 70%
Napewno coś ok.80km./ jechał

-- 18 sie 2013, o 22:10 --

Wariator kupiłem taki
http://motor-x.pl/wariator-139qmb-kompl ... zna,p.html




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 sie 2013, 22:43 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Wróć do poprzedniego setu, im więcej się kombinuje w chińczyku, tym jest gorzej, wiem na własnym przykładzie :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 sie 2013, 6:46 
***

Rejestracja: 18 gru 2012, 20:54
Posty: 714
Pojazd: Lingben LB50QT-35 50 4T
Co najwyżej do dyszy i rolek




_________________

Chinol 4t,Lingben LB50QT-35 50 4T
Airsal Sport 80cc (d.50mm),Gazior BT 18mm,Wariator Top Racing SV1,Przeciwtalerz NARAKU V.2 CNC,pasek GATES POWERLINK,sprzęgło seria,dzwon Motoforce Racing+tłumik przelotowy

Piaggio Typhoon 2T




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy