Dzisiaj jest 23 kwie 2025, 22:55



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 13 paź 2009, 22:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2009, 22:33
Posty: 7
Lokalizacja: BIALYSTOK
Pojazd:
Witam wszystkich serdecznie.Jestem "swierzak" wiec z gory przepraszam jezeli pisze nie tu gdzie trzeba.
Mam taki problem.Zakupilam skuter Suzuki Ap rcznik 1997.Skuter byl nie na chodzie.Przy probie odpalania cos go blokowalo.
Po rozebraniu okazalo sie ze ktos wymienial cylinder na nowy,zalozyl nowy tlok i pierscienie jednak okazalo sie,ze wlozyl tlok za dlugi,ktory w dolnym polozeniu blokowal wal.Przyszedl znajomy,popatrzyl,spilowal dolna czesc tloka tak ze juz nie blokowal,zlozyl cylinder i probowal odpalic.
Silnik jakby chcial zalapac cos tam pyrkal,prychal ale nie odpalil.Wyczyscil gaznik i ponownie probowal ale w pewnym momencie cos strzelilo i okazalo sie ze urwalo korbowod.
Ktos mi moze powiedziec dlaczego? Boje sie ze jak wymienie wal to bedzie to samo.
Cylinder nowy,ale glowica stara i jakby nie bardzo ksztaltem pasowala do cylindra. Wiec czy to wina glowicy?Przy odpalaniu nie bylo slychac zadnych stukow.
Z gory dziekuje.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 13 paź 2009, 23:05 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Jeżeli tłok haczył w dolnym położeniu i na koniec walnął w głowicę to wychodzi na to że wał jest nie z tego silnika i ma większe wykorbienie,tzn dłuższy skok.Jakim cudem pasowało magneto i wario trudno powiedzieć.Może to błędne rozumowanie ale na pewno coś tam masz nieźle namieszane :(
Możesz sprecyzować co dokładnie stało się z korbowodem :?:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 13 paź 2009, 23:14 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 paź 2009, 23:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2009, 22:33
Posty: 7
Lokalizacja: BIALYSTOK
Pojazd:
Dziekuje za zainteresowanie.
Nie mam teraz fotek,ale jutro zrobie i postaram sie tu wstawic.
Korbowod wyrwalo tuz przy oczku tym co siedzi na lozysku na wale.Oczko zostalo na wale a ten prosty odcinek z tlokiem odpadl.Poza tym,po przylozeniu wyglada jakby nie byl w lini prostej tylko pod katem.Do tego lozysko wyglada jakby bylo wprasowane w wal i nie ma na nim ani jednego waleczka,po rozebraniu silnika tych waleczkow w srodku tez nie bylo.Wal byl suchy tak jakby tam w ogole oleju nie bylo (a na marginesie to gdzie tam sie olej wlewa?)
Na glowicy nie ma zadnych sladow,na cylindrze i tloku rowniez nie widac zadnych otarc,wgniecen i tym podobnych.
Szukalam w necie,sprawdzalam,porownywalam i wal jest taki jak w innych tego typu czyli oryginalny.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 paź 2009, 23:35 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Może faktycznie to tłok nie wiadomo z czego. Może być że tam było łożysko ślizgowe, dlatego nie ma wałeczków. Oleju tam nie będzie bo to 2T, czyli smarowanie mieszanką paliwa i olejem podawanym przez dozownik do gaźnika lub wlewanym bezpośrednio do paliwa w baku. Jedynym miejscem gdzie jest jeszcze olej to reduktor, na końcu przekładni wariomatu.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 paź 2009, 23:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2009, 22:33
Posty: 7
Lokalizacja: BIALYSTOK
Pojazd:
Dziekuje.
Jutro wstawie fotki tego walu,tloka,cylindra i reszty bo mam jeszcze kilka pytan na ten temat.
Wal juz zamowilam nowy.Chce kupic jeszcze nowy cylinder nominal ale razem z glowica,problem w tym ze nigdzie nie ma takiego kompletu.Wszystkie sa albo tuning 65-70cm3 albo nominaly tylko bez glowicy.Tuning nie jest mi na razie potrzebny.
Pozdrawiam.




_________________

Pisze po POLSKU,ale nie mam klawiatury z polskimi znakami ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 paź 2009, 8:01 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 paź 2009, 13:38
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Jak ci nie potrzebny kup 70ccm będzie troche szybciej jeździł i miał chyba przyspieszenie potem to będziesz kupował 70ccm xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 paź 2009, 20:04 
**

Rejestracja: 08 sie 2009, 13:04
Posty: 387
Pojazd:
Przecież napisał że nie chce zwiększać pojemności tylko chce nominał.




_________________

Obrazek

http://www.facebook.com/DayOfRiotBand

http://www.youtube.com/watch?v=NPTtPYTrCFA




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 paź 2009, 20:16 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
behemoth pisze:
napisał
/a :wink:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 paź 2009, 8:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2009, 22:33
Posty: 7
Lokalizacja: BIALYSTOK
Pojazd:
Witam!
Przepraszam za zwloke,ale czasu wiecznie malo.
To sa fotki urwanego korwobodu i nowego walu

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po przeanalizowaniu wszystkiego okazalo sie ze glowica byla nie z tego modelu,tlok byl za wysoki i to bylo przyczyna urwania korwobodu.

Mam juz nowy wal,nowe lozyska,symeringi,glowice i czekam na dostawe nowego tloka.

Czy symeringi powinny byc zalozone sprezynkami do wewnetrznej strony walu czyli w strone lozysk czy na zewnatrz?




_________________

Pisze po POLSKU,ale nie mam klawiatury z polskimi znakami ;)


Ostatnio zmieniony 25 paź 2009, 8:42 przez Pati, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 paź 2009, 9:11 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Obrazek




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 paź 2009, 9:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2009, 22:33
Posty: 7
Lokalizacja: BIALYSTOK
Pojazd:
Czyli sprezynka w strone korwobodu.
Dziekuje.




_________________

Pisze po POLSKU,ale nie mam klawiatury z polskimi znakami ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 paź 2009, 9:19 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Tak to działa. Ciśnienie w karterze powoduje dodatkowy docisk kołnierza uszczelniającego. Sprężynka tylko wspomaga na początku.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy