Biała centralka i niebieskie sprężynki - no to dużo wiem ;D
Więc tak, prędkości i tak nie zrobisz regulując napędu.
A napęd rób tak: -najpierw rolki dobierz tak, żeby kręcił łatwo obroty, ale żeby też nie wył - wyczujesz odpowiednie -potem dobierz taką twardość centralki, żeby skuter miał jak najwyższy moment obrotowy na kole (żeby był najsilniejszy, nie chodzi o silnik). Jeżeli dasz za twardą centralkę to on może i będzie kręcił fajnie ale moment obrotowy będzie marnowany, natomiast za miękka centralka spowoduje ślizganie się paska. Odpowiednio twarda (pomiędzy za twardą i za miękką) powinna przenosić jak najwyższy możliwy moment obrotowy na koło bez ślizgania się paska. Czyli celuj możliwie miękką, ale nie za miękką. -sprężynki sprzęgła to tylko jak chcesz sobie zmienić ruszanie z danej predkosci obrotowej. Najlepiej obczaić, kiedy Twój cylinder/silnik osiąga moc maksymalną i/lub moment obrotowy (obroty) i zrobić start (sprezynki) z obrotów hmmm może ze 2000 niższych od max mocy i/lub najwyższego momentu. Jak dasz za wysoko ruszanie to nie będzie miało to sensu bo przeskoczysz możliwości cylindra.
Z Twojego 1. postu nie wiele wywnioskowałem, czego oczekujesz i jak dokładnie skuter chodzi. Jeżeli chodzi o ten muł na starcie (dobrze zrozumiałem?) to tak, jak wyżej - pewnie lżejsze rolki i/lub miększa centralka.
|