Dzisiaj jest 20 maja 2025, 19:13



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 17 sie 2013, 21:13 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2013, 21:10
Posty: 274
Pojazd: Skuter - Aprilia Sr50
Siema, Mam problem.. otóż wyjąłem dziś wariator i sprzęgło w celu przeczyszczenia, i sprawdzenia w jakim to wszystko jest stanie, i gdy wyciągnąłem wariator (możliwe że nim potrząsnąłem przez przypadek) i zauważyłem, że rolki przekręcają się pionowo w rowkach i mają dużo luzu i da się je wyciągać przez otwór gdzie idzie tuleja, powinno tak być ?? Wydaje mi się, że nie, na dodatek rolki są już trochę starte, wymienić je ??

Tutaj foto rolek, w jakim są stanie:

Obrazek

Obrazek

Są poprzecierane w 2 miejscach jak widać.

Foto wariatora

Obrazek

I przy okazji chciałbym się spytać jak zdemontować sprzęgło bez imadła jeśli jest taka możliwość, i gdzie znajduje się kolektor czy korektor (nie wiem jak to się mówi) momentu obrotowego ? Jest coś takiego w skuterach 2 t ? I sprzęgło wyczyścić tylko rozpuszczalnikiem czy czymś jeszcze? chodzi mi o to, żeby jakoś w miarę możliwości je odświeżyć - przez co zwiększyć efektywność jego pracy ;)

foto sprzęgła:

Obrazek

Nagrałem filmik, aby łatwiej wam było mi pomóc. Czytajcie opis filmiku

http://www.youtube.com/watch?v=pRm8Xi89 ... e=youtu.be

Ta blaszka która zabezpiecza ten.. Talerz ? przed wypadnięciem jest dobrze zamontowana i ogólnie tak ma to wyglądać i być ?




_________________

Zapraszam do mnie:) --> aprilia-sr50-by-konrii98-t362938.html a potem ...
Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 17 sie 2013, 22:11 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2013, 19:14
Posty: 2609
Lokalizacja: Lubelskie.
Pojazd:
Rolki wypadaloby wymienic-bierz polini lub stage6.Sprzeglo bez imadla? Ale z imadlem najlepiej! :D Wez zakrec srube sprzegla w imadle i lekko odkrec. Potem poloz na glebe sprzeglo, stan nogami na nim i odkrecaj srubke recznie. Korektor momentu jest w 2t i jest ob jak sciagniesz centralke, to on tam bedzie, nwm jak to opisac. Zobacz na necie jak wyglada :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2013, 22:19 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Z tymi rolkami to dziwna sprawa.. Albo są tak starte, albo po prostu masz zły ich rozmiar do tego wariatora. Ogółem to kup sobie wariator WM Motors lub lepszy(oryginalny), bo tutaj widać, że tuleja Ci się cała nie chowa, czyli pasek nie wychodzi na samą górę. Nowy od WM Motors z allegro w połączeniu z rolkami 6,5g(jeśli masz seryjny cylinder to taka waga rolek) powinien poprawić ci osiągi skuterka, nie mówiąc o tym, jak kupisz oryginalne wario z większą średnicą to efekt będzie bardz oodczuwalny, szczegolnie v max. Co do korektora - jest to ten dolny talerz na zdjęciu, ten bliżej sprzęgła - jeśli złapiesz go razem ze sprzęgłem i zciśniesz przybliża się on do sprzęgła - podczas jazdy dzieje się tak, dzięki czemu pasek wchodzi między talerze coraz bardziej, a wychodzi na wariator, tak jakby zmieniał zębatkę( biegi) :D Tylko dzieje się to automatycznie i płynnie. Rolki do wymiany raczej jeśli już nie chcesz zmieniać wariatora, jedź do sklepu z nim i przypasuj rolki o odpowiednim rozmiarze - albo zmierz szerokość tych tulejek w których pracują rolki.




_________________

Lewa ;)


Ostatnio zmieniony 17 sie 2013, 22:21 przez norbix61, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2013, 22:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2013, 21:10
Posty: 274
Pojazd: Skuter - Aprilia Sr50
Wiem już gdzie jest korektor :) Rolki chciałbym jednak włożyć takie jakie miałem (o tej samej wadze) ale nie wiem jaka to właśnie jest waga bo nie ma na nich napisu ;/ Problem, że nie mam imadła ;/ ale jakoś sobie poradzimy, bardziej zastanawia mnie sprawa wariatora, wchodziłeś w link i obejrzałeś filmik ? wiesz o co mi chodzi ? Tak powinno być, że ten talerz chodzi do góry i do dołu ? czy powinien być sztywny ?




_________________

Zapraszam do mnie:) --> aprilia-sr50-by-konrii98-t362938.html a potem ...
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2013, 22:25 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Tak, dobrze chodzi ten wariator, on ma pracować, żeby wariator wychodził - pasek w tym momencie wchodzi na ten wariator, a zaciska się w talerzach, zmienia bieg. Ogarniasz jak to się dzieje? Taki mechanizm jak zmiana biegów, płynna. A korektor jest i w 4t i w 2t - bo kolega wyżej napisał, że w 2t.. Imadło musisz raczej mieć, chyba, że masz słabą sprężynę dociskową to może dasz rade. A co do rolek, musiałbyś je zważyć na wadze elektornicznej, np w sklepie mięsnym ;) To głupie, ale możesz poprosić sprzedawcę, aby Ci zważył, jeśli nie masz jak tego zrobić :D Ja nie mam tego problemu, bo moja mama pracuje w mięsnym :D I od razu Ci mówię, że jeśli masz serię, a te rolki będą miały ponad 6,5g to wsadź 6,5g - to pomoże, możesz tu jeszczee napisać jaką mają wagę i wtedy Ci doradzę.




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2013, 22:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2013, 21:10
Posty: 274
Pojazd: Skuter - Aprilia Sr50
Wielkie dzięki za odpowiedź :D Wariator był strasznie brudny i chyba ten talerz był dosyć sztywny z tego co pamiętam, dlatego też pytam. Waga 6,5 g to taka "uniwersalna" waga ?:) Nie chcę tracić zbytnio na vmaxie w miarę ale żeby też nie miał muła, teraz ma z deka:) Na nowy wariator na razie nie mam kasy, a tulejka nie była wciśnięta do końca;)




_________________

Zapraszam do mnie:) --> aprilia-sr50-by-konrii98-t362938.html a potem ...
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2013, 22:40 
**

Rejestracja: 19 wrz 2011, 18:34
Posty: 307
Lokalizacja: dwx
Pojazd:
Ja nigdy nie odkręcałem sprzęgła w imadle i takiego sposobu nie polecam bo można bardzo łatwo skrzywić talerze (wystarczy chwila nieuwagi)-nie mówię, że tak nie można robić, można oczywiście :)

Ja mam inny sposób: klucz francuski i młotek; kładziesz cały zestaw na podłodze, zakładasz klucz na śrubę (dobrze go zakręć), przytrzymaj jedną ręką talerz i z wyczuciem uderz młotkiem z rękojeść klucza, jeśli śruba się nie poruszy, przytrzymaj nogami całość (albo poproś drugą osobę o unieruchomienie zestawu) i uderz młotkiem w klucz. Śruba na pewno puści, warunkiem jest dobry klucz francuski :) Kiedy śruba już puści, bez problemu odkręcisz ją samym kluczem, dociskaj tylko dobrze sprzęgło póki śruba nie wyjdzie. Jak coś to pisz na PW, na pewno coś zaradzim, bo tą samą śrubę można odkręcić nawet kluczem do rur :D

A korektor momentu obrotowego, generalnie jest to coś co zostanie gdy zdemontujesz sprzęgło, nie wiem czy jest sens to jakoś odświeżać, jedynie odtłuścić wewnętrzne strony talerzy, oraz delikatnie przesmarować wałek na którym się kręci.




_________________

https://www.facebook.com/YaMajka125/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2013, 22:44 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2013, 21:10
Posty: 274
Pojazd: Skuter - Aprilia Sr50
Na korektor momentu obrotowego znalazłem patent:http://forum.mieloch.pl/poradnik-jak-przerobic-wario-i-korektor-tuning-po-rusku-t292968.html

Warto się bawić w to z przeróbką korektora i wariatora tak jak jest w tamtym temacie? Na razie nie mam kasy, żeby powstawiać sportowe części, a chciałbym czasem "lepiej śmignąć"




_________________

Zapraszam do mnie:) --> aprilia-sr50-by-konrii98-t362938.html a potem ...
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2013, 22:51 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Z tym wariatorem lepiej tak nie rób, a korektor jak najbardziej możesz tak zrobić ;)

-- 17 sie 2013, 23:51 --

6,5g nie jest uniwersalna, ale po prostu dobra do serii, bo zwykle w serii masz za ciezkie - odpowiednie rolki poprawią i v max i moc(przyspieszenie) - poczytaj o regulacji troche ;)




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2013, 22:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2013, 21:10
Posty: 274
Pojazd: Skuter - Aprilia Sr50
Dzięki ;) Co do rolek to kupił bym chyba polinii bo S6 widzę tylko zestaw do regulacji za 79 zł




_________________

Zapraszam do mnie:) --> aprilia-sr50-by-konrii98-t362938.html a potem ...
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sie 2013, 22:57 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Tak myślę, że na tych rolkach powinien lepiej lecieć. Musisz zważyć te swoje, wtedy Ci powiem, czy będzie lepiej..




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2013, 10:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2013, 21:10
Posty: 274
Pojazd: Skuter - Aprilia Sr50
Mam takie pytanie poboczne ... jaki pasek napędowy kupić ? Obecnie miałem Mitsuboshi Aprilia ale na allegro nie ma nowego, jest używany tylko jeden ale wiadomo jak to jest z używkami .. Jakie polecacie ?

-- 19 sie 2013, 11:56 --

Zważyłem rolki. Są strasznie ciężkie moim zdaniem, każda rolka waży 7,5 g ! Wątpie, że to są seryjne bo śruby od tej blaszki od wariatora były trochę umielone (gwinty) Doradzi ktoś jakie rolki wrzucić teraz ? 6,5 g? czy ile ? Chcę żeby jechał te 80, na tych rolkach latał więcej ale miał muła na starcie, dodam, że będę przerabiał ten korektor momentu obrotowego więc pewnie będzie miało jeszcze lepsze przyspieszenie. Jakie rolki kupić ? Sprężyna seryjna jest. Jakiej firmy kupić?




_________________

Zapraszam do mnie:) --> aprilia-sr50-by-konrii98-t362938.html a potem ...
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2013, 11:35 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 kwie 2011, 17:28
Posty: 243
Lokalizacja: Kórnik
Pojazd: BMW E46
Pasek od siebie polecam Malossi X-special ale jak kasy nie masz to słyszałem o Dayco dobre opinie słyszałem i do serii by był super.
Jaki rozmiar potrzebujesz tych rolek bo posiadam 15x12mm 6.5g nowe Polini :)
http://tablica.pl/oferta/nowe-rolki-pol ... 3rKsj.html
Cena do negocjacji jbc, zajrzyj jeszcze inne aukcje :)
Co do sprężyny to nie wiem, ja miałem s6 medium i podobna do serii (w twardości, ja miałem Jet Force wtedy), niby często one się wykręcają. Widziałem jak parę osób z forum właśnie się tak zrobiło.




_________________

Jawa Mustang 68' ✔
Romet Ogar 205 87' ✔
BMW E46 Touring 02' lift ✔
Volkswagen Golf IV 99' ✖
Yamaha Neos 00' ✖
Peugeot Jet Force 09' ✖
Gilera Runner RST SP 08' ✖




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2013, 16:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2013, 21:10
Posty: 274
Pojazd: Skuter - Aprilia Sr50
Thomson96 jak to zmierzyć ? Linijką ? średnica że 15mm a wysokość 12mm ? Bardzo możliwe że jeśli będą dobre to kupię ;) Tylko niech jeszcze inni się wypowiedzą czy rolki 6,5g będą dobre do seryjnej sprężyny jak teraz miałem 7,5 g i miałem muła na starcie?

-- 19 sie 2013, 14:15 --

Thomson96, Zmierzyłem moje i mają one 17mm średnicy i tak jak by 12 mm szerokości. Więc te od ciebie nie będą u mnie pasować ;/

-- 19 sie 2013, 17:43 --

Patrzyłem na allegro rolki o tych wymiarach i nie ma o wadze 6,5 g są 6,2 a potem już 7,5. Rolki 6.2 powinny być lepsze do mojej serii ?




_________________

Zapraszam do mnie:) --> aprilia-sr50-by-konrii98-t362938.html a potem ...
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2013, 18:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 kwie 2011, 17:28
Posty: 243
Lokalizacja: Kórnik
Pojazd: BMW E46
Jaki masz model silnika w tej aprili: p/g, minarelli czy morini ? W miniareli seryjne były 15x12, w p/g 19x15.5
Jak masz te 17/12 to:
http://shop.mieloch.pl/rolki-malossi-ht ... 8456.bhtml
http://shop.mieloch.pl/rolki-motoforce- ... 0044.bhtml
http://shop.mieloch.pl/rolki-polini-hq- ... 0233.bhtml




_________________

Jawa Mustang 68' ✔
Romet Ogar 205 87' ✔
BMW E46 Touring 02' lift ✔
Volkswagen Golf IV 99' ✖
Yamaha Neos 00' ✖
Peugeot Jet Force 09' ✖
Gilera Runner RST SP 08' ✖




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2013, 19:13 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Ja radzę 6,5g, aż do 6,2 lepiej nie przeskakuj ;d

-- 19 sie 2013, 20:13 --

Poszukaj na różnych stronkach po prostu :)




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2013, 19:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2013, 21:10
Posty: 274
Pojazd: Skuter - Aprilia Sr50
Silnik Morini :)

To te malossi z mielocha chyba zamówię ?;) Powinny być ok ?:)




_________________

Zapraszam do mnie:) --> aprilia-sr50-by-konrii98-t362938.html a potem ...
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2013, 20:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 kwie 2011, 17:28
Posty: 243
Lokalizacja: Kórnik
Pojazd: BMW E46
Myślę że będą ok. ;)




_________________

Jawa Mustang 68' ✔
Romet Ogar 205 87' ✔
BMW E46 Touring 02' lift ✔
Volkswagen Golf IV 99' ✖
Yamaha Neos 00' ✖
Peugeot Jet Force 09' ✖
Gilera Runner RST SP 08' ✖




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2013, 21:28 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
Weź lepiej MotoForce 6,6g :) Tańsze, a o 0,1 g nie chodzi.




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2013, 0:17 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2013, 21:10
Posty: 274
Pojazd: Skuter - Aprilia Sr50
ok, dzięki. Może mi ktoś jeszcze aby powiedzieć czy wymienić też ślizgi?

Obrazek




_________________

Zapraszam do mnie:) --> aprilia-sr50-by-konrii98-t362938.html a potem ...
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy