Dzisiaj jest 22 lis 2024, 16:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 sie 2013, 17:40 
*

Rejestracja: 24 lip 2013, 20:55
Posty: 36
Pojazd: Sachs SX1
Witam.

Kupiłem sobie w ostatnim czasie filtr Polini airbox. Skuter przy otwarciu przepustnicy na max gasł więc wstawiłem większą dyszę (z seryjnej 53 na 70). Po tym zabiegu da się jeździć skuterem, nie gaśnie przy maksymalnym otwarciu przepustnicy aczkolwiek dostaje lekkiego muła i świeca posiada za jasny kolor. Wymieniłem dyszę na 85 (mniejszej nie mieli w sklepie) i skuter dobrze chodził, świeca kawa z mlekiem ALE dużo paliwa wylewa się z gaźnika, kapie ono z filtra powietrza. Spalanie wynosi około 5-6l/100km przy czym dużo paliwa po prostu wylewa się na ulicę... Pomyślałem, że zawór membranowy może być zepsuty, odkręciłem go i faktycznie posiadał prześwity. Wymieniłem zawór na nowy Polini Evolution ale dalej dzieje się to samo. Pytanie brzmi: Czy lejące się paliwo jest spowodowane tym, że ta dysza jest po prostu za duża (jest za małe podciśnienie aby zassać całe paliwo) czy przyczyna jest inna? Dodam, że mam gaźnik Dell'Orto PHVA 17,5 oraz cylinder 60ccm noname. Liczę na odpowiedzi od osób, które mają doświadczenie lub mieli taki sam problem jak ja. Nie piszcie, żeby zatykać filtr czy coś bo dalej jest ten sam problem a widziałem kilka skuterów, które bardzo dobrze chodzą na filtrze z full przelotem i cylindrze 50ccm z tym, że mają gaźniki: Dell'Orto PHVA 10 oraz 2x Dell'Orto PHVA 14 z dyszami PHVA 10: 60 PHVA 14: 85

Pozdrawiam,
Mcss


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 20 sie 2013, 1:51 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Jeżeli świeca się wypala prawidłowo, tak jak mówisz kawa z mlekiem, to jest okej, rozkręć gaźnik, bo prawdopodobnie zawiesza się pływak, miałem dyszę 85 i spalanie w chinie 72cc siegało 5litrów i nawet przekraczało.. był źle wyregulowany, niekiedy zalewało go po prostu.. Teraz mam dyszę 92, świeca nowa, kolor kawa z mlekiem, mieszankę wyregulowałem ( paliwo/powietrze ) i iglicą trochę się pobawiłem, pali 3-3.2l/100km zbiera się o niebo lepiej, nie dławi go, nie zmula, nie strzela z filtra, ani nie psika benzyną. Sam miałem problem z pływakiem, po za tym mam gaźnik bez podciśnienia china 12mm ( seria ). Dysze 85 zostaw, bo z tego co widzę to seria jest ( 50cc ) także to wystarczy, wyreguluj go śrubką od mieszanki, sprawdź kranik, zobacz pływak, poczyść gaźnik, powiedz mi jaki to skuter, i gdzie ten filterek masz zamontowany, dodaj zdjęcie jakbyś mógł rzecz jasna :) Coś poradzimy na pewno. Ew pisz na pw pomogę :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 sie 2013, 19:03 
*

Rejestracja: 24 lip 2013, 20:55
Posty: 36
Pojazd: Sachs SX1
Skuter to Sachs SX1, mam w nim cylek 60ccm NONAME. Pływak na pewno mi się nie zacina. W seryjnym gaźniku zacinał mi się pływak i tam lało się ostro paliwo. Ogólnie miałem problemy z tym seryjnym gaźnikiem i od razu wymieniłem go na Dell'Orto PHVA 17,5mm. Gaźnik ten jest w 100% sprawny, nic się nie zacina (rozbierałem go jak wymieniałem dyszę i wszystko sprawdzałem). Hmm.. z regulacją to jest trochę dziwnie bo śruba od składu mieszanki musi być do oporu wkręcona. Jak ją choć trochę wykręcę to dostaje za ubogą mieszankę (świeca jest biała). Z iglicą też się próbowałem bawić ale jak ją podniosłem to tylko więcej paliwa wylewało się z filtra, na kolor świecy w ogóle nie miało to wpływu. Zostawiłem ją na najniższym położeniu, gdyż tak najmniej pali (najmniej paliwa wylewa się). ALE z tego co zauważyłem, za ubogą mieszankę dostaje tylko przy dużym otwarciu przepustnicy (od 3/4 do 4/4). Jeżeli jeździłem tak na manetce otwartej góra do połowy to świeca była czarna.

Zdjęcie z airboxem:
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 sie 2013, 21:54 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Po prostu nie przepala, zmień świecę, ustaw iskrę, musi się dać wyregulować, skuter musi jeździć w każdym przedziale otwarcia przepustnicy, a nie 3/4 czy 4/4 i zmula, daj dysze około 75 może u góry pisałem, że 85, ale może być za duża, 75-78 świeca ma mieć kolor kawy z mlekiem, zobacz, czy nie łapie lewego powietrza gdzieś, poskręcaj cały gaźnik od nowa, poczyść go :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy