Dzisiaj jest 23 lis 2024, 8:47



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 sie 2013, 17:03 
*

Rejestracja: 11 sie 2013, 19:05
Posty: 158
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: CPI Oliver Sport
Witam. Otóż postanowiłem przerobić trochę mojego routera ponieważ jechał maxymalnie 60kmh/. Kupiłem nowy wariator ponieważ stary miał progi a także nowy pasek i przełożenia 11/1.
Po wymianie przełożeń, założeniu nowego wariatora i paska skuter ma muła przy ruszaniu i max prędkość to 60km/h przy niskich obrotach. A mianowicie przy 0-15muł, 15-30 ma dosyć dobre obroty i od 30 do 60 muł a pod górkę zwalnia do 50km/h. Rolki założyłem takie jak były w zestawie wariatora czyli 5,8gram. Aktualny setup to cylinder 72, głowica seria, sprzęgło seria, wariator chinski lecz ma troszeczkę inny kąt i pasek wchodzi szybciej, rolki 5,8g, stożkowy filtr powietrza, dysza 85. Mam do dyspozycji jeszcze rolki 6,3gram ruszanie może i lepsze do tych 15 ale później nie ma w ogóle różnicy muł niesamowity. Co zrobić aby skuter miał większe obroty i jechał te 80 licznikowe? Czy wymienić rolki na lżejsze czy może cięższe? Założyłem podobne tematy na różnych forach lecz na żadnym nie dostałem odpowiedzi. Każdy pisał co innego. Dodam również, że nie chcę bawić się w regulację sprzęgłem ponieważ pasek się nie ślizga. Przed wymianą przełożeń i na starym wariatorze skuter jechał te 65 i wył jak głupi więc wiem że to nie wina modułu itp. Teraz po zmianie przełożeń mógł by się bardziej rozpędzić czuć że go nic nie hamuje ale nie potrafi się wkręcić na maxymalne obroty. Troszkę się rozpisałem lecz mam nadzieje że wyraźnie i każdy się doczyta. Czekam na jakieś sensowne odpowiedzi

-- 16 sie 2013, 18:03 --

Radzili mi abym kupił rolki 4,5gram więc kupiłem ale skuter nadal jedzie 60km/h lecz przy wyższych już obrotach. Pod górkę się poprawiło i jedzie te 60 tak samo jak z górki więc już nie mam pomysłu co to może być. Nawet pasek kupiłem minimalnie węższy aby schodził niżej na sprzęgło i nadal nic ;/ Macie jakieś pomysły?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 21 sie 2013, 10:51 
*

Rejestracja: 18 cze 2012, 20:55
Posty: 60
Pojazd:
a czy skuter jest calkowicie odblokowany?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 sie 2013, 20:06 
*

Rejestracja: 11 sie 2013, 19:05
Posty: 158
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: CPI Oliver Sport
Tak nie posiada żadnej blokady. Pasek nie nachodzi na wariator na samą góre




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 sie 2013, 21:03 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Kup twardszy docisk, wsadź rolki 6g około i sprawdź na zdjętej pokrywie przekładni, jak wysoko pasek wchodzi, wtedy na stopkach będzie kręcił wysoko.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 sie 2013, 9:39 
*

Rejestracja: 11 sie 2013, 19:05
Posty: 158
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: CPI Oliver Sport
Na stopkach wchodzi na każdych rolkach na samą góre, i zrobiłem taki patent. zamalowałem mazakiem do płyt wariator taki pasek i sprawdzałem dokąd wejdzie to jest jeszcze sporo do końca. Od rolek 4,5gram do 6,8gram co 0,5gram sprawdzałem i na żadnych nie chce wejść na samą góre




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 sie 2013, 10:40 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
A na tych stopkach kręci wysoko, tzn obroty są takie, że skuter nosi na boki, czy spokojnie, bo jeżeli są niższe i nie wchodzi na maksa, to może moduł zmienić, sama mapa zapłonowa oraz kąt wychylenia zapłonu też ma znaczenie, jeżeli znasz kogoś, kto ma jakiś moduł sportowy do tego silnika, to pożycz i wypróbuj. Ew kup sam, tutaj masz schemat:

- http://skuterdoktor.pl/artykuly/typy-mo ... 9qma139qmb




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2013, 13:21 
*

Rejestracja: 11 sie 2013, 19:05
Posty: 158
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: CPI Oliver Sport
Właśnie jest coś takiego, że skuter rozpędza się spokojnie a za chwile jak zaczyna skuterem jeździć na boki to go utrzymać w miejscu nie mogę i musze puścić gaz bo aż tak go szarpie. A co do modułu mam na stanie 3 różne moduły 1 seryjny i 2 rozblokowane i na każdym module skuter zachowuje się tak samo.

-- 23 sie 2013, 15:07 --

A co do sprężyny centralnej nie da rady odkręcić tej dużej nakrętki. Próbowałem w imadle + klucz zaciskowy i nawet młotkiem biłem w klucz dla mocniejszego docisku i nic. Jedno sprzęgło się skrzywiło (korektor momentu) a z drugiego poszły okładziny. Zostało mi tylko jedno sprzęgło którego muszę używać. Muszę chyba zakupić jakieś nowe sprzęgło i regulować centralkami bo na rolki nie wyrobie ( najbliższy sklep ma paczke rolek za 30zł) a kupiłem już 7 kompletów o różnej gramaturze.

-- 24 sie 2013, 14:21 --

Udało mi się odkręcić sprzęglo i wsadzić mocniejszą centralke z tego zestawu wm motor. Jest ona dłuższa o połowe od tej seryjnej i wyraźnie czuć że jest twardsza. Teraz jakie rolki mam wsadzić do tej centralki? Jak na razie są 5,8gram lecz skuter tak jak wcześniej nie naciąga paska na samą góre wariatora i przyspieszenie jest tak że od 0-15 muł a za chwile szarpnięcie i już dosyć dobrze jedzie. V-max to 55-60 lecz pod górkę się poprawiło bo spokojnie 60 jedzie cały czas. Teraz jakie rolki mam włożyć? 4,5. 5. czy 6.3? bo takie mam jak na razie na stanie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2013, 13:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
zostaw rolki i daj twardsze sprężynki od sprzęgła kolego




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2013, 15:51 
*

Rejestracja: 11 sie 2013, 19:05
Posty: 158
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: CPI Oliver Sport
Właśnie byłem się przejechać. Włożyłem rolki 6,3gram i skuter jedzie 65-70km/h przy dość niskich obrotach. Pod górkę spokojnie 60 wyciąga. Lecz tak jak wspominałem obroty są dość niskie. A co do sprężynek sprzęgła to one raczej odpowiedzialne są za ruszanie z jakiś obrotów. Centralka jest wymieniona na twardszą lecz tak jak wyżej wspominałem nie wiem + ile ma % ale dość odczuwalna jest różnica gdy chciałem ręką ścisnąć korektor momentu. Zamalowałem wariator markerem i sprawdzałem jak wysoko wkręci pasek na góre i okazało się, że po wymianie centralki i rolek ma 6.3gram pasek wchodzi na samą góre wariatora zostaje około 3mm od góry wolnej powierzchni czyli praktycznie nic nie zostało. Skuter ma dość wolne obroty przy 70km/h przez co jedzie tak wolno. Wydaje mi się, że tłok z cylindrem nie wytwarza odpowiedniej mocy aby wkręcić skuter na wyższe obroty bo przełożenia są za długie. Przy przełożeniach 13/1 skuter nie osiągnie większej prędkości niż 65 a przy przełożeniach 11/1 moc silnika jest zbyt słaba aby rozpędzić go do tych 80-90km/h bo na takich przełożeniach powinien osiągnąć taką prędkość. Aby skuter jeździł szybciej pozostaje mi wymiana cylindra tłoka głowicy na 90cc i wałka z powiększonymi krzywkami ;/ Ale to się wiąże z wymianą wału na jakiś wzmacniany więc wydatek minimum 500zł mnie czeka. Jak na razie problemem jest kasa ale może jakoś uzbieram i kupię jakiś dobry kit.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2013, 16:18 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
skoro twierdzisz, że to brak mocy to ok. ja bym jednak dla pewności włożył twardsze sprężynki sprzęgła aby się upewnić.
Ile masz przebiegu w skuterze?!




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2013, 16:32 
*

Rejestracja: 11 sie 2013, 19:05
Posty: 158
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: CPI Oliver Sport
Przebieg to prawie 8 tys km. Ale na nowych częściach (cyl 72 tłok 72 wariator pasek przełożenia) to jest zrobione około 600km docierany był około 400km i wymieniałem olej już 3 razy dla pewności :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2013, 16:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
nie no jak wał ma 8 tys. to zdecydowanie do wymiany jak będziesz zakładać 90cc




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2013, 18:27 
*

Rejestracja: 11 sie 2013, 19:05
Posty: 158
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: CPI Oliver Sport
Gadałem z kolesiem miał dosłownie ten sam przypadek co ja. Wymienił sobie przełożenia na 11/1 i skuter nie przekraczał mu 60km/h. Wymienił wariator mallosi multivar, sprzęgło rms race z dzwonem. Centralke +12% sprężynki sprzęgła +1500 wpakował w skuter sporo pieniędzy a on nadal 60-65max. Jeździł po serwisach i każdy mówił aby przełożył przełożenia na 13/1 po zmianie przełożeń skuter znów miał spore obroty na v-max a prędkość jaką osiągał to 72-73km/h. Kupił cylinder 90 głowice z większymi zaworami pod 90 i włożył przełożenia 11/1. Skuter po dotarciu jechał mu około 95 na prostej z seryjnym sprzęgłem i wariatorem. Po włożeniu mallosi i sprzęgła rms skuter miał spore przyśpieszenie jak i v-max 92 mierzone gpsem licznikowe ponad 100. A męczył się wcześniej tak samo jak ja. Teraz wiem że nie warto pod 72 wkładać przełożeń 11/1 bo skuter nie ma tyle siły aby wkręcić się na dość spore obroty a tym samym osiągnąć spory v-max. To nie 2t gdzie tłok 70 daje już spore osiągi.

-- 24 sie 2013, 19:26 --

Zamieszczam zdjęcia jak sprawdzałem podczas jazdy jak wysoko wchodzi wariator.
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 sie 2013, 19:18 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
tą 90cc to wsadził markowe czy chine? 50mm tłok czy 52mm? bo 50 to 80 a 52 to 90.

Jeżeli kupił byś 80cc (50mm tłok) Tec Performance do tego wałek Tec Performance i byś powiększył okno wydechowe + ssące to byś miał lepszą rakietę niż na china 90cc i głowicy większej .. koszt troszkę wyższy ale to są najtańsze markowe części polecane. ewentualnie cylinder 40zł droższy to Airsal Sport.

Zależy czy chcesz się bawić w tuning krótko dystansowy czy długo + ogromna moc jak na 4t.
a co do wału bo też byś musiał zmienić to albo dobry zamiennik serii czyli china BT albo z markowych tych tańszych to Top Racing STO . trochę kasy jest ale to już zależy od ciebie :)
od głowicy z większymi zaworami lepszy jest wałem plus powiększenie samemu głowicy.
pozdro jak coś to pisz .. aha i jak coś to są też dość ciekawe przełożenia z tych tańszych ECO V 15/51 (pierwotne) i 16/52 (wtórne) za około 180zł. jakbys zrobil fulltuning to te przełożenia są mega




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2013, 9:33 
*

Rejestracja: 11 sie 2013, 19:05
Posty: 158
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: CPI Oliver Sport
Myślę nad 90-tką czyli 52mm albo 51mm takie opcje widziałem. Co do głowicy to chyba kupił bym nową bo mógł bym bardziej spierdzielić niż powiększyć;p A czy chinskie czy firmowe jeszcze się nie zastanawiałem nad tym ale jakiegoś airsala albo teca to bym chciał :D Wszystko wyjdzie w praniu jak będzie gotówka. :D Chciał bym rozpędzać się do około 80-90 i to mi wystarczy tylko, że nie po przejechaniu 1kilometra tylko w miare żwawo:D Wał wiem że będe musiał wymienić muszę pooglądać różne oferty. Najlepiej jak by ktoś mieszkał blisko mnie i doradzał mi co kupić itp:D

http://allegro.pl/cylinder-tec-performa ... 88048.html ten zestaw by był dobry czy szukać czegoś innego?

Takie coś by było dobre ale raczej mogę jak na razie pomarzyć :P
http://allegro.pl/cylinder-kit-polini-s ... 90340.html
Albo to :D
http://allegro.pl/cylinder-racing-90cc- ... 86320.html

A tak na serio to mógł byś podać jakieś linki podglądowe, żebym wiedział co dokładnie musiał bym kupić.

Szkoda mi troche kasy którą wydałem na skuter bo w części poszło coś koło 700zł+ Ale rozmyślam nad sprzedaniem skutera i kupieniem jakiegoś piaggio typhoon 2t co o tym myślisz?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2013, 18:30 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
Wiesz co, to zależy co wolisz .. Ja osobiście bym został przy 4T bo wolę bardziej od 2T.
Żeby wycisnąć z 2t te twoje upragnione 90km/h z dobrym startem będziesz musiał się liczyć z regulowaniem napędu a nie jeden 'mechanik' wysiada przy regulowaniu na jakimś secie .

Z 4T również można zrobić rakiete, jeżeli robisz to z głową i potrafisz się powstrzymać te 500-800km bez pałowania skutera.

Powiedz mi ile jesteś wstanie przeznaczyć na części do silnika to wybiorę Ci jakiś dobry setup aby to się nie rozpadło szybko i nie było problemów z regulacją.

-- 25 sie 2013, o 18:30 --

Dodam jeszcze, że jeżeli masz jednak zamiar sprzedać ten skuter .. to zrób tak aby jechał i sprzedaj go bo włożona kasa nie zwróci się ( tyczy się to wszystkiego .. i skutera i samochodu i innych rzeczy)




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2013, 18:32 
*

Rejestracja: 11 sie 2013, 19:05
Posty: 158
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: CPI Oliver Sport
Co do cen chciał bym zostawić jak na razie wariator i sprzęgło swoje. Na tłok cylinder głowice nowy wał i wałek rozrządu jestem w stanie przeznaczyć do 1000zł




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2013, 19:41 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lip 2010, 16:16
Posty: 664
Lokalizacja: Bielo
Pojazd: Aprilia RX 125
to jak chcesz około tysiaka to tak


Airsal sport 80cc
Wał wystarczy kupić wzmacniany około 120zł
Wałek Tec Performance
i do napędu proponował bym nowy dzwon który polepsza chłodzenie bo na pewno będzie się grzać napęd : Malossi Wing bell

a głowice bym zostawił tą co masz . Wystarczy dać komuś do powiększenia kanałów ssącego i wydechowego, do tego polerka zaworu wydechowego i dla pewności polerka denka tłoka.

ogólnie za same części by było około 750zł z mielocha + do tego jeszcze uszczelniacze na wał ( wał kupisz już z łożyskami)
starałem się wybierać sprawdzone markowe części jeżeli chcesz na prawdę osiągnąć dobre rezultaty.

do seryjnego gaźnika dysza 90 i będzie spoko.

Jak będziesz chciał linki z mielocha do tych części to pisz, poszukam ale dam głowę, że wszystko na mielochu jest :)




_________________

nie pomagam na pw/gg
potrzebujesz pomocy? zapytaj na forum




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 sie 2013, 13:03 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
@rellanium wyręczę Cię :D

Cylinder: http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-air ... 4081.bhtml

Do zestawu daj nowy gaźnik, bo te chińskie to no.. : a więc taki o to tutaj :

http://shop.mieloch.pl/gaznik-tec-pro-b ... 6083.bhtml

Wałek rozrządu: http://shop.mieloch.pl/walek-rozrzadu-t ... 3014.bhtml

Wał: http://shop.mieloch.pl/wal-korbowy-bt-1 ... 3581.bhtml

Filtr powietrza: http://shop.mieloch.pl/filtr-powietrza- ... 0137.bhtml

Naklejki: http://shop.mieloch.pl/naklejki-stage6,pZ001347.bhtml +10 do vmaxu +5 do przyspieszenia.

Dyszę rzędu 88-92, ale na 90 powinien dobrze chodzić, później wszystko ładnie wyregulować i gitara, jeszcze świecę zmienić :D

-- 26 sie 2013, o 13:03 --

Koszt około 900zł, więc 100zł masz na olej i benzynę :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 sie 2013, 18:03 
*

Rejestracja: 11 sie 2013, 19:05
Posty: 158
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: CPI Oliver Sport
A czy przy tej normalnej 72cc, gdy powiększe kanały dolotowe i ssące w głowicy od 50cc przybędzie mi coś mocy? i czy polepszyło by to coś jak bym wsadził głowice np z 80cc czy lepsza głowica 50cc?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy