Dzisiaj jest 25 lut 2025, 22:21



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 sie 2013, 11:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2013, 10:19
Posty: 6
Pojazd: Pg Nrg
Witam , mam pewien dylemat , od 2 lat używam Oleju silnikowego ORLEN 2T półsyntetyk , od kupna na skuterze przejechałem jakieś 1,5tys km przez ten czas zużyłem dwie litrowe butelki tego oleju , zastanawiam się czy nie zmienić oleju ? , skuter 100% seria Pg NRG power , na pełnym baku 5,5l jestem w stanie przejechać jakieś 80-85km , na każdy litr benzyny dodatkowo dodaję 10 mil oleju strzykawką bezpośrednio do baku , oprócz tego , uzupełniam olej w dozowniku , skuter chodzi ładnie , do 80km/h dochodzi bez problemu , nie chcę go zatrzeć ale też zamierzam przesadzać z olejem , bo nie chcę zepsuć silnika , zastanawiam się czy nie zmienić oleju na jakiś lepszy i przestać dodawać mu olej strzykawką do baku , chcąc zmienić olej muszę spuszczać stary z dozownika ? , czy paliwo też powinienem wyjechać do zera zmieniając olej ? , może ktoś polecić jakiś dobry olej ? , zastanawiam się nad Castrolem lub Sthilem , a może po prostu zostać przy starym oleju ? , druga sprawa lepiej lać półsyntetyk czy syntetyk ? , czy zmiana oleju przyniesie jakieś zmiany w prędkości i spaleniu paliwa ? , pieniądze nie grają roli , ważne jest dla mnie aby skuter chodził sprawnie :)




_________________

Kawa


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 28 sie 2013, 10:55 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2013, 10:53
Posty: 54
Pojazd: Piaggio Typhoon
jeśli pieniądze nie grają roli to zainwestuj w castrola racing 2t z tego co wyczytałem to się bardzo lanie spala i nie ma problemów , jeśli chodzi o spalanie to się nie zmieni , a osobiscie leje syntetyk , z tego co mówią mechanicy t lepiej lać syntetyk ;) :D




_________________

Piaggio Typhoon <3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 sie 2013, 15:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2013, 10:19
Posty: 6
Pojazd: Pg Nrg
Dobrze teraz jeszcze jedno pytanie lałem ORLEN 2T półsyntetyk czy mogę teraz przejść na Castrola racing 2t syntetyk ? , bo na pewnym forum pisali , że przejście z pół syntetyka na syntetyk może spowodować wyplucie pierścieni i popsucie skutera ;( , teraz nie wiem czy to jakieś bajki i mity czy realne zagrożenie dla sprzętu , osobiście kupiłbym Castrola racing 2t syntetyk ale boję się , żeby czegoś przez to nie popsuć , więc może bezpieczniej będzie przejść na Castrola ACT>EVO półsyntetyk ?




_________________

Kawa




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 sie 2013, 15:39 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Hahaha, wyplucie pierścieni :D
Wyplucie może i owszem (może, nie musi), lecz nagaru.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 sie 2013, 18:42 
***

Rejestracja: 21 sie 2013, 21:45
Posty: 557
Pojazd: Piaggio nrg POWER
jak się w pewnym temacie wypowiedział sam JUNIOR, to oleje orlen to jedne z gorszych ponieważ zostawiają ślady (nagar) nawet na korbie! .. a kto jak kto ale junior chyba wie co mówi, więc ogólnie zmieniłbym ten olej jak najszybciej :D

a tak wgl to co ty mu tam wsadziłeś że ci pali 6 L ? jak na jednym baku nawet 100 km nie zrobisz ? O.o




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 sie 2013, 22:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2013, 10:19
Posty: 6
Pojazd: Pg Nrg
100% seria , kiedyś mogłem przejechać 120km na jednym baku , ale skuter szedł ledwo 70 km/h musiałem niezłą prostą się męczyć żeby 70km/h uzyskać , po zdjęciu bolka z tłumika i założeniu seryjnego sportowego tłumika skuter żłopie , że aż miło a osiągi wzrosły o 15km/h , teraz 85km/h wyciągnę , a jak się dłużej pomęczę to i nawet więcej , dobra czyli jednak istnieje ryzyko , że po zamianie na syntetyk wypluje pierścienie ? , czyli lepiej nie ryzykować i zmienić na Castrola ale półsyntetyk , teraz pytanie spuścić ten stary olej z dozownika ? , teraz jeszcze pytanie jak :) , w sumie będę musiał pewnie odkręcić jakieś plastiki żeby się dostać do dozownika , bo chyba inaczej starego oleju nie spuszczę ? a wyjeżdżać go nie ma sensu , skoro mówicie , że ten orlen to taki syf




_________________

Kawa




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 sie 2013, 23:30 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Lej najlepszy olej w obecnej klasie lepkości, czyli pół-syntetyk.
Musisz stary olej spuścić, a ogólnie przejście na syntetyk jak już wyżej napisałem nie wypluje pierścieni.
Syntetyk jest olejem szlachetniejszym dla silnika.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 sie 2013, 23:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2013, 10:19
Posty: 6
Pojazd: Pg Nrg
Czyli Castrol ACT>EVO półsyntetyk powinien lepiej stykać od orlena :) , w takim razie nie ma co dłużej zwlekać tylko szorować jutro do sklepu :) , ze spuszczeniem starego oleju też chyba nie powinienem mieć większych problemów , kumpel leje elfa , a jeszcze inny sthila , ale olej nic pewnie nie zmieni , jeśli chodzi o osiągi i spalenie oraz przyśpieszenie , powinna być jedynie różnica w zabezpieczeniu silnika , ogólnie w moim przypadku Castrol powinien mi spokojnie wystarczyć to chyba dosyć solidna firma :) , obecne osiągi mi wystarczają jak na moją jazdę ;) , a wysokie spalanie też mi w sumie nie przeszkadza , ale mój kumpel ma piaggio Typhoon i też pali mu ponad 6l wiem , że to trochę dużo , jak na serię , ale może to , że skuter jest chłodzony powietrzem ma na to taki wpływ ? lub po prostu skuter dostaje za dużo oleju ?




_________________

Kawa




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2013, 8:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2011, 7:09
Posty: 173
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Piaggio NRG POWER
Z tym spalaniem to zobacz filtr powietrza wymien go/wyczysc. Ja do swojego nrg power leje olej stihl gosc ktory sprzedal mi skuter nalal go do pelna przy mnie to nie zmienialem oleju. :D Stihl powienien byc dobry bo jest w koncu do pil. Nawet nie wiem czy to polsyntetyk czy syntetyk :mrgreen:




_________________

Nie sztuką jest jechać, sztuką jest jeździć




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2013, 8:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2009, 9:22
Posty: 567
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Gilera Runner SP 50
Nie będę wnikał w Wasze marki, ale samobójstwem jest jeździć na Orlenie :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2013, 17:04 
***

Rejestracja: 21 sie 2013, 21:45
Posty: 557
Pojazd: Piaggio nrg POWER
endriu dobrze mówi :D


a co do spalania to dziwna sprawa, ja na leo TT wario MHR i gaźnik 17,5 ( seria) i tam dysza jakaś 80+ i na pełnym baku zrobię 150 czasami i 200 się uda jak nie piłuję, a olej zmieniaj spokojnie żadnych pierścieni ci nie wypluje :D

P.S ja też mam powietrzaka :) więc to raczej nie ma różnicy czy LC czy AC




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2013, 20:35 
**

Rejestracja: 19 wrz 2011, 18:34
Posty: 307
Lokalizacja: dwx
Pojazd:
endriu1987 pisze:
Nie będę wnikał w Wasze marki, ale samobójstwem jest jeździć na Orlenie :D

Jeszcze żyję, sprzęt ma się dobrze (Peugeot: nakręciłem na nim w trzy sezony około 7tys.), nie wiem co "specjaliści z gimbazjum ;)" mają do tego oleju... według mnie to tak jak lać 98 oktanów do skutera i nagłe odczuwanie przepastnej różnicy w pracy silnika, typowy objaw placebo.

Co do tematu: ja na Twoim miejscu bym zrobił porządek z układem paliwo-powietrze, takie spalanie jest stanowczo za wysokie.




_________________

https://www.facebook.com/YaMajka125/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2013, 22:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2013, 10:19
Posty: 6
Pojazd: Pg Nrg
Zmienię olej zobaczę co się będzie dalej działo ;) , teraz mam pół baku , 5 kresek zobaczymy , muszę to wyjeździć i zalać do pełna i zapisać kilometry a później odjąć , zobaczę co mi wyjdzie i w tedy będzie wszystko jasne , no nie powinien w sumie tyle żłopać , 100 na jednym baku powinienem co najmniej wykręcić , a jeśli mi się nie uda to znaczy że serio jest coś nie tak , ale kurczę skuter chodzi jak igła , na zimnym czy na ciepłym pali czy z kopa czy z cyka , więc serio nie wiem , muszę zobaczyć , ostatnio na półowie baku wykręciłem dokładnie 42km , ale te 42km walnąłem za jednym razem byłem na zlocie z początku leciałem 70-85km/h przez jakieś 15km , później na pardzie pykaliśmy 20-30km/h i czasami 40-50km/h przez jakieś 12km , no i powrót 50-60km/h 15km i 5 kresek zeszło pół baku , podczas tych 42km skuter był 4 razy zgaszony i po chwili odpalony ponownie (przerwy techniczne ;P )




_________________

Kawa




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 sie 2013, 22:15 
*******

Rejestracja: 08 lip 2012, 23:03
Posty: 4997
Lokalizacja: Obrzycko, WLKP
Pojazd: znowu SR Custom
jak miałem seryjny cylinder w mojej sr i nalałem paliwa z olejem orlen to strasznie kopcił i jechał 60 zamiast 85 i się dusił strasznie, na castrol jeździ normalnie




_________________

Obrazek
SR CUSTOM
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... sc&start=0




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sie 2013, 0:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2013, 10:19
Posty: 6
Pojazd: Pg Nrg
Mój teraz dymi ładnie :) , wręcz kopci ;) , ale jak już mówiłem chodzić chodzi , olej zakupiłem , co prawda o raz droższy od orlena , bo orlena dostanę za 15-18zł ,a castrola act,evo kupiłem za 30zł , jutro będzie trochę zabawy z plastikami , ale wyboru wielkiego nie mam , u mnie dozownik jest przykryty , nie widać zaworu , mój kolega przy piaggio typhoon ma wszystko na wierzchu , bo dzisiaj mi pokazywał , a innej opcji nie ma żeby spuścić olej , bo przecież olej się lepi a spuszczać wężykiem z góry za pomocą własnych ust się nie uda to nie woda , po za tym nawet jak by się udało , to nie uda się wszystkiego spuścić , najlepiej jak stary olej spuszczę do butelki po orlenie , od razu będę mniej więcej wiedział ile jeszcze zostało go w skuterze bo dozownik ma chyba 1l pojemności o ile się nie mylę , na Allegro znalazłem 2 dozowniki pytanie który jest do Piaggio nrg Power

1.http://allegro.pl/piaggio-nrg-power-zbi ... 14959.html
2.http://allegro.pl/zbiornik-oleju-piaggi ... 15952.html




_________________

Kawa




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sie 2013, 7:07 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2011, 7:09
Posty: 173
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Piaggio NRG POWER
Dozownik w nrg power ma 1,5l pojemnosci (dane producenta).




_________________

Nie sztuką jest jechać, sztuką jest jeździć




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy