Dzisiaj jest 07 maja 2024, 22:50



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Tuning... 800zl
Post: 25 sie 2013, 8:31 
*

Rejestracja: 24 cze 2013, 20:26
Posty: 111
Pojazd:
Czesc, konkretnie planuje tuning swojej dt we wrzesniu. Mam do wydania maksymalnie niestety 800zł. Problem tez w tym, ze moje sprzeglo juz delikatnie slizga jak wcisne sprzeglo i wrzuce bieg, po prostu sam powoli sobie jedzie. Podczas jazdy nigdy. Mój przbieg to dopiero 9tys km (za duzo bawilem sie tym sprzeglem w jezdzie, dlatego slizga :mrgreen: ). Mam zamiar jezdzic na seryjnym wale i lozyskach do konca tego roku. W zimie obowiazkowo wymienie wał. Narazie ze zmian mechanicznych mam wydech tecnigas e-nox.
Ogólnie uzytkuje dt do zwyklej jazdy codziennej. Czasami wjade w lekki teren, lub sobie latam po lesnych drogach, szosach :) Nie piluje na obrotach.
Myslalem tak:
1. Power force 70 (400), gaznik 19 (uzywka + pare dysz - 150), tarcze sprzegla (150), do tego doliczam olej i mozliwe, ze lozysko te, co na sworzen idzie.
2. Airsal 70 alu (580) + to co powyzej, tyle ze gaznik seria (phbn 16). Jesli wzialbym airsala, to na pewno bardzo bym o niego dbal.
Chyba ze po zalaniu jak najlepszego oleju (teraz motul 10w40), i ewentualnej regulacji sprzegla, powiecie mi, ze nie bedzie mi slizgalo w jezdzie :D Wymienilbym je w zime. Wtedy airsal + gaznik.
Doradzicie cos? :mrgreen:


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 25 sie 2013, 10:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2012, 17:02
Posty: 344
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie/Zielona Góra
Pojazd: Yamaha YZF-R125
Airsal. Jak to zrobisz to w czasie docierania i tak nie będziesz piłował to skrzynia da radę, a w tym czasie nazbierasz na te tarcze.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2013, 17:11 
*

Rejestracja: 24 cze 2013, 20:26
Posty: 111
Pojazd:
Ktos jeszcze napisze cos o sprzegle? Wedlug was bedzie slizgac w jezdzie, czy nie? Do konca roku na tym chcialbym pojezdzic.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2013, 17:24 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2011, 19:50
Posty: 216
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Seryjne tarczki raczej na pewno nie wydalą. Nie stanie się to od razu ale po paru set kilometrach. Co do Airsala na dodatek Alu, to kompletnie odradzam jazdy na tak małym gaźniku. Tłok Ci się po prostu rozpuści z powodu zbyt ubogiej mieszanki. Chcesz to ryzykuj ale dużo się nalatałem z alu do Motor-Techa i wiem co mówię. Lepiej kupić większy niż zalecają niż rozsypać sobie zestaw. ;P




_________________

Obrazek

APRILIA RS75 Track Project!
Części silnikowe AM6 -> Klik!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2013, 22:56 
*

Rejestracja: 24 cze 2013, 20:26
Posty: 111
Pojazd:
Czyli wezme najprawdopodobniej airsala + phbg 19/21. A dopracowanie mojego 'tuningu' :D zostawiam na zime. Ktos jeszcze jest w stanie przewidziec, czy polatam do zimy na tym sprzegle?
Ile powinno wzrosnąć spalanie, tak na mniej wiecej, przy dobrze wyregulowanym gazniku?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 sie 2013, 23:17 
**

Rejestracja: 27 cze 2013, 13:09
Posty: 276
Pojazd:
Wyreguluj sprzęgło na docisku i powinno być ok.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sie 2013, 16:01 
*

Rejestracja: 24 cze 2013, 20:26
Posty: 111
Pojazd:
Na 1 biegu przy wcisnietym sprzegle slizga do ok. 2500-3000 obrotow. Powyzej tych obrotów wszystko git. Podczas jazdy oczywiscie zawsze wysprzegla. Ktoś jest teraz w stanie okreslic, czy polatam do zimy z tym sprzeglem?

-- 31 sie 2013, o 16:01 --

http://tablica.pl/oferta/metrakit-hm-70 ... 2c2cbffed9 co powiecie? Widac na nim cos niepokojącego? Ile mocy w porownaniu do airsala? Oplaca sie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sie 2013, 17:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2011, 19:50
Posty: 216
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
To żeliwo więc gorsze właściwości od alu ma.




_________________

Obrazek

APRILIA RS75 Track Project!
Części silnikowe AM6 -> Klik!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 wrz 2013, 11:07 
*

Rejestracja: 24 cze 2013, 20:26
Posty: 111
Pojazd:
1.Chyba zmiana planów! :mrgreen:
http://tablica.pl/oferta/power-force-70 ... 4728062730 opłaca się, nie? W dodatku do nego :D
Dam do szlifu na tłok meteora. A uszczelki? ponoć trudno znaleźć. Mogę wyciąć uszczelke pod cylinder z końca bloku, a pod głowice dokupić w jakimś sklepie? Mam czerwony silikon, jak coś :)

2.Dobrze wyregulowany gaznik 17,5 nie wystarczy? Bo chyba mógłbym kupić od kolegi, a nie ma gaźników PHBN 19, max. 17,5. Wtedy na 100% nie musiałbym nic przerabiać, bo ten sam model, a w dodatku mam kilka dysz do PHBN.

3.Jak z tym wałem? da rade do końca roku pojezdzic? Nie będe katował na wysokich w jeździe, chyba że chodzi o przyspieszenie. :mrgreen: Przbieg na serii jakos +/- 9tys. km.

Jeżeli wziąłbym tego power force'a i phbn 17,5, to bym się jeszcze na tarcze sprzęgła wyrobił :)
Prosiłbym o szybką odpowiedź :)
Za ten cylinder + szlif i uszczelki max. 320zł, chociaz mysle, ze mniej, bo szlif zrobi po znajomosci kolega szwagra xD, a tłok meteor'a będzie prawdopodobnie lepszy od Power force, nie?
Z gory dzieki za odpowiedzi :mrgreen: Nie znalazłem meteora pod 70cm do am6. Jakie tłoki do tego dostane?
Uszczelki znalazłem http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-na- ... 67979.html
A jak z tłokiem? Co dostane pod tego power force?

-- 1 wrz 2013, o 10:31 --

Moge tez kupic przytertego malossi za 120.
W ogóle slyszeliscie kiedys o malossi 70 do am6? Na pewno ciezko bedzie uszczelki dostać.
Czy lepiej tego Power force za 8 dych, zrobić szlif i dokupić nowe uszczelki?
jak oceniacie tłoki OMP?

Z tego co widze, tłoki OMP nie maja zlych opinie. PF (100), OMP (80), Uszczelki (50) i szlif po znajomosci :mrgreen:
Opłaca się takie coś? Wyjdzie do 250zł. A O cylinder będe dbał. Wyregulowany, czysty gaznik, filtr powietrza i filterki paliwa.
Pojeździ to?

-- 1 wrz 2013, o 11:07 --

O co chodzi z dopiskiem Big bore na końcu? http://allegro.pl/omp-tlok-aprilia-rs-5 ... 77210.html
Tłok w power force ma seryjnie 47,00mm? Zrobie szlif na tym OMP?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 wrz 2013, 22:03 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
chłyt marketingowy ,a le OMP to szajs

z resztą popatrz na cenę Asso a na cenę OMS, wszystko w temacie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 wrz 2013, 10:19 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2011, 19:50
Posty: 216
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Kolega ma akurat tłok OM w PF i mówi, że zajebisty tłok. :P




_________________

Obrazek

APRILIA RS75 Track Project!
Części silnikowe AM6 -> Klik!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 wrz 2013, 11:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Co do tarcz - powiem tak - mam Polini Race 80,wydech poziom racing,gaźnik 21 mm,seryjne tarcze i nowe sprężyny sprzęgła. I nie ma żadnego poślizgu sprzęgła.....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 wrz 2013, 21:10 
*

Rejestracja: 24 cze 2013, 20:26
Posty: 111
Pojazd:
Teraz mam tylko 2 pytania :mrgreen:
1. Jaki jest nominalny tłok w Power force?
2. Zrobie na tym szlif? http://allegro.pl/omp-tlok-aprilia-rs-5 ... 34369.html O co chodzi z tym Big bore na koncu? Ma to jakies znaczenie, czy po prostu sprzedawca dopisał "tak, o" ?

-- 2 wrz 2013, o 19:28 --

Nominalny tlok w PF 70 to 47,00 czy inny? Nie wie nikt?
Potrzebuje wiedziec na szybko ;f

-- 3 wrz 2013, o 21:10 --

Wzialem power force'a. Dam do szlifu i kupie nowe uszczelki. Jak zloze, to napisze jak chodzi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 wrz 2013, 10:48 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2011, 19:50
Posty: 216
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
To chwyt marketingowy, już Ci napisali wcześniej. Big Bore w AM6 to 110cc. :)




_________________

Obrazek

APRILIA RS75 Track Project!
Części silnikowe AM6 -> Klik!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 wrz 2013, 20:11 
*

Rejestracja: 24 cze 2013, 20:26
Posty: 111
Pojazd:
zostaly mi tylko 2 pytania :)
lozysko igielkowe na seryjny wal w am6 to 12x15x15?
jaka swieca? br9es?

-- 20 wrz 2013, o 20:10 --

Siema, PF 70 w tygodniu bedzie zlozony. :mrgreen:
Od czasu, gdy zalozylem e-noxa leci mi olej z koncowki wydechu...
Wystarczy zrobic pare km i juz po tym na koncowce wydechu pojawia sie olej (czarny, nie pali sie). Potem olej leci po całej koncowce, az na oslone lancucha. Dozownik prawie na pewno nie pochlania wiecej oleju niz powinien. Na poczatku mialem ustawioną za bogatą mieszanke, potem wyregulowalem gaznik na iglicy i srubkach. wstawilbym mniejsza dysze, bo swieca jednak za TROCHE za mokra i ciemna, ale mniejszej dyszy nie mam. Poza tym i tak teraz bedzie 70cc.
Ogólnie to po odkreceniu srubki na silniku z prawej strony, musialem mocno przechylic moto (niedlugo by leżał), zeby olej wyciekł przez otwor od srubki. Nie bierze mi czasami oleju z silnika? Uszczelniacze na wale? Zrobilem od tamtego czasu ponad 2000km i nie wydaje mi sie, zeby olej wyciekal w tlumika coraz bardziej. Dzisiaj zmienilem świece (naczytalem sie, ze to moze byc powod) z b8es, na br9es, pojezdzilem troche i cos tam wycieklo. Narazie nie jestem w stanie okreslic, czy cos pomoglo.
Jeszcze jedno pytanie. Ślizga mi sprzeglo. Moj przebieg to jakies 10000km. Raz slizga, raz nie (ale duzo czesciej slizga :mrgreen: ). Np. odpalam moto, chodzi sobie na wolnych, wciskam sprzeglo, 1 bieg - nie slizga. Dam mu na obroty, wrzuce 1 bieg - sam jedzie, obroty spadają. Moze wystarczy regulacja na docisku?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy