Dzisiaj jest 17 lis 2024, 0:49



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 13 wrz 2013, 18:52 
***

Rejestracja: 22 wrz 2012, 10:42
Posty: 643
Lokalizacja: Bieśnik
Pojazd: Aprilia Amico GL
Siema ! Mam problem tego typu że mój skuter nie zmienia płynnie przełożeń pod górkę tylko muli go aż prawie sie zatrzyma , a po chwili znów strzała ile wlezie i muł . Dzieje sie tak tylko pod górki nie ważne czy jadę sam czy we dwoje. Setup :
Airsal sport 50
Mikuni vm 16
Hebo new performer
org wario + przeciw talerz hebo nickiel + rolki 4g
Sprzęgło RMS + dzwon Tec Wingbell + Żółte sprężynki polini
Org korektor + Żółta centralka Malossi


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 wrz 2013, 10:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
Potocznie nazywana skrzynia automatyczna w skuterze wcale nie oznacza automatycznego zmieniania biegów. Skuter ma przełożenia w formie zębatek które nigdzie się nie przesuwają, ani nie zmieniają miejscami. To jest normalne że skuter pod górkę traci moc, tym bardziej, że jest to skuter w 2t w którym zmiana położenia gaźnika (w tym przypadku komorą pochyloną w dół) chwilowo odcina dopływ paliwa, ponieważ pływak nadal znajduje się w górze a tym samym nie otworzy zaworka iglicowego do wpuszczenia kolejnej dawki paliwa do zasilenia cylindra. Tak więc nie przejmowałbym się owym zjawiskiem, bo jest ono naturalne przy 2t.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2013, 11:20 
***

Rejestracja: 22 wrz 2012, 10:42
Posty: 643
Lokalizacja: Bieśnik
Pojazd: Aprilia Amico GL
ja wiem co to jest wariator wiem jak też działa dlatego napisałem " Redukuje " :P to że gaźnik się przechyla to akurat nie ma nic do rzeczy . Wcześniej było wszystko ok górka nie górka obroty trzymał te same a teraz obroty spadają i można powiedzieć że dopiero przy ok 20 km/h sie zbiera na obroty tak jak powinien i muli i tak w kółko. Teren w jakim sie przemieszczam jest górzysty więc problem jest wielki .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2013, 11:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
To chodzi Ci o wariator czy o przełożenia.. W poprzednim poście napisałeś o przełożeniu, więc zrozumiałem, że te na kole.. No ale mniejsza. Wymieniałeś coś w ostatnim czasie?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2013, 11:57 
***

Rejestracja: 22 wrz 2012, 10:42
Posty: 643
Lokalizacja: Bieśnik
Pojazd: Aprilia Amico GL
jak by nie było wariator to też jakby przełożenia . W ostatnim czasie : Airsal sport 50 , wał hebo sportowy jakiś , malossi torisiona jeszcze założyłem i sprężynki sprzęgła . Sprzęgło centralka dzwon mają przejechane ok 2000 km żadnych wytarć czy przebarwień dzwonu i sprzęgła . Pasek hebo ma przebieg ok 500 km tak samo jak przeciw talerz wariatora .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2013, 13:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
A więc cylinder potrzebuje wyższych obrotów aby wejść w rezo i jest to normalne że musi wkręcić się na wyższe obroty. Można to rozwiązać regulując sprzęgło.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2013, 13:56 
***

Rejestracja: 22 wrz 2012, 10:42
Posty: 643
Lokalizacja: Bieśnik
Pojazd: Aprilia Amico GL
no co ty ... on jest w rezonansie cały czas i śmiga elegancko , ale nie daj boże większa górka i jak by coś nie chciało puścić paska żeby zszedł w dół na wariatorze/ w górę na korektorze i obroty spadają masakrycznie . Jak by centralka zmiękła czy coś ... dzieje się tak tylko w tedy gdy jest ciepły jeśli tylko wejdzie w rezonans z tych 20 km/h to idzie jak powinien i przy 40 znów zamula do 20 i tak w kółko pod górki kilometrowe jest to uciążliwe zwłaszcza w dwoje




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 wrz 2013, 19:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
Cały czas nie jest w rezonansie. W rezo wchodzi od ok 6 tys a więc przy tej prędkości 20 km/h. Dlatego jak nie wejdzie w rezo nie ma mocy.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2013, 14:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 sie 2012, 22:40
Posty: 69
Lokalizacja: Chmieleń
Pojazd: Keeway Hurr
domi$ widzę ze nie bardzo rozumiesz o co mu chodzi i sie niepotrzebnie z takimi bzdetami wypowiadasz. Mam ten sam problem jak jadę po prostej jest w miare cacy ale jak odpuszcze gaz i dodam to bardzo powoli sie wkreca na obrowy jak biegowka. Jak wjezdzam pod gorke predkosc spada i obroty a z tego co wiem powinna tylko sama predkosc. prawdopodobnie moze to byc tak samo u cb jak i u mnie zuzyta centralka albo korektor moze sie blokowac, slizgi na wario moze się zacinają albo z rolkami musisz pogrzebac, ja pozyczylem od znajomego centralke na spr i hulalo git, moze u cb bedzie coś z tych rzeczy, pogrzeb troche i zobaczysz. Mam nadzieje ze troszke pomoglem




_________________

keeway-hurricane-by-bula-xd-t298583.html
Zapraszam XD

http://tablica.pl/oferta/keeway-hurrica ... 4jWTH.html Sprzedam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2013, 15:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
pologramatyk112, bzdety to ty gadasz nie wiadomo po co, i tak się składa, z pewnością wiem więcej od ciebie na ten temat. A centralka nie ma nic do tego. A skoro jesteście tacy mądrzy to nie wypowiem się więcej w tym temacie i sami rozwiązujcie problem.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 wrz 2013, 17:03 
***

Rejestracja: 22 wrz 2012, 10:42
Posty: 643
Lokalizacja: Bieśnik
Pojazd: Aprilia Amico GL
Domi$ tak sie składa właśnie że pologramatyk112 mi więcej wytłumaczył niż ty . Też obstawiam centralke bo jak chciałem założyć Torsiona to centralka sie zaklinowała w tym kielichu przy korektorze i żeby ją wyciągnąć musiałem ją dość mocno naciągnąć i może straciła swoje właściwości. Dzięki za pomoc zmienię centralke i powiem czy to był problem czy jednak to nie to . Pozdro pologramatyk112




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 wrz 2013, 22:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 sie 2012, 22:40
Posty: 69
Lokalizacja: Chmieleń
Pojazd: Keeway Hurr
i jak ?? Dodam ze poządna regulacja gaznika sie tez przyda i czyszczenie:P




_________________

keeway-hurricane-by-bula-xd-t298583.html
Zapraszam XD

http://tablica.pl/oferta/keeway-hurrica ... 4jWTH.html Sprzedam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 wrz 2013, 10:22 
***

Rejestracja: 22 wrz 2012, 10:42
Posty: 643
Lokalizacja: Bieśnik
Pojazd: Aprilia Amico GL
Narazie z powodu Braku szmalu nic nie dłubię . Jak coś to będę ci pisał na GG . Do zamknięcia




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy