Dzisiaj jest 25 lis 2024, 10:26



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 sie 2013, 17:17 
*

Rejestracja: 11 sie 2013, 17:08
Posty: 3
Pojazd: Honda X8R-S
Witam, widziałem wiele tematów o tym lecz chcę się upewnić....
Po powrocie z wakacji chciał bym przerobić skuter na LC ponieważ ostatnio udało mi się go przegrzać a kompresja znacznie spadła. Chcę użyć do tego cylinder 50cc, tłok ze sworzniem 12mm i głowica a to wszystko od minarelli horizontal. I teraz tak czy cylinder bez problemu wejdzie? 2. słyszałem o różnicy skoku tłoka... jak gruba musi być podkładka pod cylek. 2,5mm starczy? i co zrobić z pompą wody ta od minarelli jakoś podejdzie czy musiał bym jakąś elektryczną ogarnąć? Z góry dzięki za info. Pozdrawiam.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 11 sie 2013, 18:44 
**

Rejestracja: 09 gru 2011, 11:08
Posty: 241
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd: Aprilia sr 50 r factory
Imię: Kamil
Zacznijmy od tego czy cylinder od minarelli horizontal Pasuje Ci na otwory, dokładnie od jakiego skutera ma być cylinder ?

Sprawdź wymiary cylindra rozstaw szpilek cylindra musi być ten sam co w twojej X8R, jeżeli cylinder od minarelli ma większy skok od X8R to nie ma problemu.


Co do pompy wody/cieczy to polecam pompę wody wspomagającą układ chłodzenia BOSCH nowa za coś około 250zł jest, bo z używąną to wiadomo, ja tak kupiłem i nie działała wymieniłem szczotki i śmiga jak nowa ;)

A reszta to z górki będzie. Najważniejszy cylinder.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 sie 2013, 22:12 
*

Rejestracja: 04 lip 2012, 20:40
Posty: 145
Pojazd:
to tak na pewno szpilki ci nie będą pasować na 100 %, znajdź kogoś kto by ci pomógł by ci pospawać karter po starych śrubach oraz kogoś kto pomoże ci wywiercić nowe otwory i nagwintuje ci je. Tylko pamiętaj żeby tłok był równo z wałem żeby wał ci się nie skrzywił bo będzie źle. Tłok nie będzie dochodził 3mm do końca czyli nie odpali ci bo nie będzie wystarczającej kompresji czyli musisz znaleźć także dobrego tokarza który podejmie się czegoś takiego jeśli chodzi o minarelli. słyszałem że jeśli kupisz cylinder od peugeota stojący będzie tylko problem ze szpilkami bo skok tłoka w peugeocie jest taki sam co w hondzie ale nie daje gwarancji




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 sie 2013, 22:17 
*

Rejestracja: 11 sie 2013, 17:08
Posty: 3
Pojazd: Honda X8R-S
hmmm a Wireles czy jakoś tak? włożył cylek taki jak ja chce i chyba nie ruszał szpilek.... i wiele osób mówi że taki cylek pasuje... co do skoku tłoka minarelli ma krótszy niż honda więc daje się podkładkę pod cylek 2-3mm dokładnie nie wiem :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 sie 2013, 22:21 
*

Rejestracja: 04 lip 2012, 20:40
Posty: 145
Pojazd:
podkładek nie dasz bo będzie za dużo już o 6mm i w ogóle brak kompresji a szpilki też musisz zmienić. orientuje się w tym bo kiedyś też chciałem mieć swojego na lc i stwierdziłem że lepiej już by było kupić silnik od speedfighta lc i moduł od niego




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 sie 2013, 22:35 
**

Rejestracja: 09 gru 2011, 11:08
Posty: 241
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd: Aprilia sr 50 r factory
Imię: Kamil
Ja mam honda dio z silnikiem AF 18 i mam cylinder DR EVO 70 LC od speedfighta. Cylinder podwyższyłem o 2,5mm i chodzi zaje*****e.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 sie 2013, 23:28 
*

Rejestracja: 04 lip 2012, 20:40
Posty: 145
Pojazd:
tylko wież że dio ma inny silnik niż x8r, a co do tych szpilek to może by pasowały bo w sfx'ie na pewno nie pasuje a pisałem tak bo myślałem że to te same silniki jak to twierdzi mieloch a inne sklepy twierdzą że są inne. Ale z tego co pamiętam z zagranicznych forów po przetłumaczeniu oni też twierdzą że trzeba przerabiać, najlepiej dla ciebie by było kupić jakiś zatarty cylinder minarelli i porównać rozstaw szpilek przynajmniej nie będzie dużej straty jeśli nie będziesz chciał przerabiać na wode bo za dużo roboty będzie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sie 2013, 13:54 
*

Rejestracja: 11 sie 2013, 17:08
Posty: 3
Pojazd: Honda X8R-S
Po przeczytaniu tematu użytkownika Wirels dochodzę do wniosku że cylinder na szpilki hondy ciasno ale pasuje.. a co do podkładki Matrix_tbp nie rozumiemy się honda ma skok tłoka 41mm (czyli większy niż minarelli ) a minarelli ma 39,2mm więc trzeba dać podkładkę pod cylinder aby tłok nie uderzał o głowice.

-- 12 sie 2013, 11:16 --

Dobra jak się nie myle malaguti f10 ma silnik minarelli horizontal AC a to taki sam rozstaw szpilek co i LC bo kolega malage przerobił... w środe wracam do domu lece do niego jak ma stary cylek to wezmę na przymiarkę.. jak podejdzie bez problemu zakładam nowy temat co by rozwiać wątpliwości do takiej przeróbki . :P

-- 12 sie 2013, 14:54 --

No to teraz ostatni problem... pompa wody, czy jakaś standardowa np od minarelli podejdzie? czy musze bawić się z jakąś elektryczną, jeśli tak to jakieś linki proszę bo te co ja widziałem mają pobór prądu 7A a ja mam aku raptem 5czy 6 A...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sie 2013, 22:41 
**

Rejestracja: 09 gru 2011, 11:08
Posty: 241
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd: Aprilia sr 50 r factory
Imię: Kamil
Ja mam akumulator 4Ah i pompę elektryczną BOSCH nie miałem, żadnego problemu. Jak coś to mam taką pompę na sprzedaż, moja dio 70 LC jest już na części, wracam do oryginalnego cylindra 50 AC. Pisz na PW lub e-mail, pompa jest sprawna, zmieniłem szczotki, starczy na lata ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 sie 2013, 23:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2012, 20:24
Posty: 367
Lokalizacja: Garwolin ,okolice.
Pojazd:
Większość części do hondy pasuje od Speedfight2. Posiadam Speedfighta2 oraz hondę X8R-S.

-- 21 sie 2013, o 23:21 --

Większość części do hondy pasuje od Speedfight2. Posiadam Speedfighta2 oraz hondę X8R-S.




_________________

Setup:
-Power Force 70cc
-Dellorto 17,5 z dyszą 100
-Stage6 Pro Replica Chrom.
-Wario Polini Speed Control.
-Króciec Top Racing 21mm.
-Rolki 6 g
-Centralka Stage6 Medium.
-Sprężynki Polini Niebieskie.
-Wał wypełniany Motoforce Racing.
V-Max 95. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 wrz 2013, 9:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Cylinder od Minarelli Horizontal pasuje. Sam sprawdzałem. Rozstaw jest minimalnie inny. Ale całość naprawia to że w cylindrach minarelli otwory montażowe są większe.

Co trzeba zrobić żeby przerobić Hondę na LC:
- Kupić elektryczną pompę wody
- Kupić chłodnicę, węże, zbiorniczek wyrównawczy
- Wyciąć podkładkę pod cylinder jeśli chcesz mam taką podkładkę zaprojektowaną, jedynie trzeba ją wyciąć na CNC albo tokarce
Wysokość cylindra jest taka sama lecz wszystko zmienia tłok. W minarelli jest o 3mm krótszy. NIE MYLIĆ DŁUGOŚCI CAŁEGO TŁOKA !!
- Wstawić cylinder
- Podłączyć układ
-Odpowietrzyć układ
- Przerobić wydech a dokładniej mocowanie
- Cieszyć się z jazdy

Należało by zrobić porting cylindra ponieważ Minarelli ma skok 39.2 a Honda 41.8mm więc to jest duża różnica. Cylinder zmienia swoje strojenie.

Mój projekt podstawki umożliwiającej montaż cylindra Minarelli Horizontal do silników Honda AF43 czyli SKY/X8R i jeszcze chyba SH
Obrazek



Po takiej przeróbce po małych przeróbkach xD podejdzie wydech od Peugeota. Trzeba mocowanie rozwiercić do środka oraz stoczyć wystającą część flanszy.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy