Cytuj:
i co zrobić żeby chodził na lżejszych tak dobrze jak teraz ?
Jak jest dobrze to nie ruszaj ;D
W każdym razie. Nie ma reguły na regulacje napędu, że rolki takie są od tego, a takie od czego innego itd. Każdy skuter robi się indywidualnie.
Najpierw regulujesz rolkami, żeby dobrze się skuter wkręcał na obroty, ale żeby nie przekroczyć tej granicy, że zacznie już wyć (za szybko czy coś). Jak się już wkręca ładnie na obroty, to wrzucasz centralkę takiej twardości, żeby przenosiła jak najwyższy moment obrotowy na koło. Musi być pomiędzy tej za miękkiej i tej za twardej.
Niektórzy dają za twardą centralkę i myślą, że jest okej bo kręci obroty fajnie, tylko że to jest zmyłka i nie chodzi tu o obroty. Za twarda centralka pośrednio i w małym stopniu wpływa na obroty silnika. On po prostu nie przenosi momentu obrotowego i gubi go, dlatego tak kręci - w rezultacie ledwo wyje, ale słabo przyspiesza.
Nie powinieneś zwracać uwagi na wypowiedzi kolegów z forum, że "daj twardą HEBO 90%" itp.
po 1. to skąd oni z góry wiedzą jaka ma być regulacja
po 2. nie ma tak, że do super setu ma być od razu najtwardsza centralka, nie o to chodzi.
Szukaj raczej jak najmiększej centralki, żeby przenosiła dobry moment, ale żeby nie ślizgało paskiem (za miękka)
od obrotów silnika są rolki
No a sprężynki sprzęgła (małe) są już raczej tylko od ruszania z miejsca. W sensie, że z jakich obrotów sprzęgło ma łapać dzwon. Nie mogą być za twarde, żebyś "nie przeleciał" maksymalnej mocy silnika (że silnik daje moc max na 7tys ob. a Ty ruszasz z 10k).