Dzisiaj jest 26 lut 2025, 0:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 wrz 2013, 22:34 
*

Rejestracja: 11 wrz 2013, 15:48
Posty: 86
Pojazd: Matiz
Witam, mam problem z moim piaggio zip, otóż zrobiłem w nim remont silnika, wszystko ok, ale jest problem... wszystko poskładane, itd... Odpalam, chodzi, ale jeśli chcę się przejechać i dodaje gazu, to skuter po prostu zwalnia obroty, i w konsekwencji czego gaśnie... Próbowałem wszystkiego, dawałem większą dyszę, mniejszą, ustawienia na iglicy, różne wagi rolek, inne sprężyny centralne , nic nie pomaga...

Na centralnej stopce czasem wkręca się na wysokie obroty, ale czasem łapie zamułę i jeśli nie puszcze gazu, to gaśnie...

"pompując" manetką mogę rozpędzić się do max. 10 km/h. Ale to i tak rzadko...

Pomóżcie, bo sam już nie wiem co to może być...

Gaźnik wyczyszczony, filtr powietrza nowy, zawór membranowy szczelny, jest malutka szpara, ale ledwo widzialna pod światło... Na gorszej jeździłem, więc i na tym powinien spokojnie odpalić...


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 28 wrz 2013, 23:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 wrz 2013, 22:10
Posty: 264
Pojazd: Toros F16
Silnik na 100% dobrze złożony ? Wygląda tak jakby tłok nie wszedł na GMP. Pozd : matys187




_________________

Sprzedam : http://forum.mieloch.pl/2t-cylinder-glowica-tlok-reszta-nowe-ac-keeway-matrix-t373884.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 10:23 
*

Rejestracja: 11 wrz 2013, 15:48
Posty: 86
Pojazd: Matiz
Tak, silnik jest 100% dobrze złożony, na początku po złożeniu, jakiś tydzień temu coś się mu stało, i normalnie zaczął przyspieszać, rozpędził się do ok. 60 km/h potem zaczął zwalniać i dalej działo się to co się dzieje...

Myśle czy to nie przez elektrykę, sprawdzę czy mam w garażu tester do cewek zapłonowych, to sprawdzę, czy to nie przez moduł...

A jeszcze pytanie, ile bar kompresji powinien mieć silnik świeżo złożony nie dotarty na zimnym/ciepłym silniku?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 10:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 wrz 2013, 22:10
Posty: 264
Pojazd: Toros F16
Mierzy się najlepiej na ciepłym, bo kompresja wtedy spada. Powinno być tak 10-11 bar jak na nowy silnik. Ale to wygląda tak na sprawy gaźnikowe. Powietrze, paliwo. Pozd : matys187




_________________

Sprzedam : http://forum.mieloch.pl/2t-cylinder-glowica-tlok-reszta-nowe-ac-keeway-matrix-t373884.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 12:05 
*

Rejestracja: 11 wrz 2013, 15:48
Posty: 86
Pojazd: Matiz
W silniku 2t kompresja na ciepłym wzrasta.. ponieważ pierścienie się rozszerzają i dociskają mocniej do ścianek cylindra i do tłoka, nie ma prześwitów ;) A w silniku 4t maleje, gdyż olej zaczyna się ogrzewać, i zmniejsza swoją gęstość i mniej uszczelnia pierścienie. Ale na nowym silniku, przecież są prześwity między pierścieniami, i kompresja będzie uciekała... u mnie jest ok. 4 - 5... To dosyć mało...
@edit
Sprawdziłem, i iskra jest, nawet jak silnik gaśnie, jest słabsza niż wtedy jak normalnie pracuje, ale jest...

Po piątku rozbiorę cylinder i zobaczę czy może tam coś się dzieje...

I planuje wymienić łożyska wału, bo są na nich leciutkie luzy... Ale To nie powinno przeszkadzać w normalnej pracy silnika...

Gaźnik rozbierałem w drobny mak, wszystko przedmuchane, mam nawet 2 zestawy wszystkich dysz, ponieważ kupiłem zestaw naprawczy, i wszystko wydaję się być w porządku... Mam zablokowany króciec, ale to nie przeszkadza...

@edit
Ja stawiam na moduł, ale czy on może takie cyrki odstawiać, że raz załapuje, a raz nie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 12:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 wrz 2013, 22:10
Posty: 264
Pojazd: Toros F16
Na moduł mi to nie wygląda. Jak wymieniałem silnik w 2T, to po był taki sam problem. Pomogła regulacja gaźnika. Wchodził na wysokie obroty a nie chciał jeździć. A na przyszłość to pisz jaki skuter i bardziej opisuj. Jak ty nie napisałeś to ja zakładałem, że 4T. I u mnie była wysoka kompresja po zmianie w 2T. Pozd : matys187




_________________

Sprzedam : http://forum.mieloch.pl/2t-cylinder-glowica-tlok-reszta-nowe-ac-keeway-matrix-t373884.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 12:52 
*

Rejestracja: 11 wrz 2013, 15:48
Posty: 86
Pojazd: Matiz
Napisałem w 1 poście, Piaggio zip. Nie ma piaggio zip (I) w 4t, są tylko 2t...

Ale mój właśnie nie wchodzi na wysokie obroty, pod obciążeniem tak jakby go "zmulało" i gaśnie...

Jedynie na stopce centralnej czasami wchodzi na wysokie obroty...

A gaźnik regulowałem, mam mikuni 16mm, dysze testowałem 67, 70, różne ustawienia iglicy, i nic...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 13:11 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Strzel mu oleju pod świece strzykawką i sprawdź o ile kompresja wzrośnie i pamiętaj na odkreconym gazie sprawdzaj.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 13:59 
*

Rejestracja: 11 wrz 2013, 15:48
Posty: 86
Pojazd: Matiz
Sprawdzałem na początku, i ok. 9 bar było ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 14:33 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Nie no to cylka bym wyeliminował, bo u mnie było na starym cylku 5 bar i chodziło normalnie, tzn normalnie jak na taka kompresje czyli spadek osiągów ale normalnie się wkrecal na obroty itd.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 17:50 
*

Rejestracja: 11 wrz 2013, 15:48
Posty: 86
Pojazd: Matiz
Właśnie :/ A jaką dyszę by pasowało dać, do cylka 50 ccm, i gaźnika 16mm, 67? 70? czy może jakąś większą lub mniejszą? bo może go przylewa albo za mało benzyny dostaje... Ale to inaczej by się zachowywał....

A czy przez lekkie luzy na wale coś takiego może się dziać?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 17:56 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Dyszke daj 65, u mnie ładnie na takiej lata tylko mam gaziora 17,5.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 18:45 
*

Rejestracja: 11 wrz 2013, 15:48
Posty: 86
Pojazd: Matiz
Ale teoretycznie na 67 też powinien chodzić, bo obniżałem iglice, i podwyższałem i dalej to samo...

Hmm.. A czy przez nieszczelne uszczelniacze, bądź zawór membranowy, który ma leciutkie prześwity coś takiego może się dziać?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 18:55 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
W cylku serii i gaźniku mikuni 16 oryginalnie i fabrycznie miałem dyszę 57, zmniejszyłbym dyszę bo ma objawy zalewania




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 19:08 
*

Rejestracja: 11 wrz 2013, 15:48
Posty: 86
Pojazd: Matiz
Ok, To kupię dyszę, tylko teraz jaki rozmiar wybrać? 60-65 ?

-- 29 wrz 2013, 20:08 --

Ok, To kupię dyszę, tylko teraz jaki rozmiar wybrać? 60-65 ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 19:21 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
No przez prześwity na zaworze może też być ten problem, a dyszke kup 62.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2013, 22:00 
*

Rejestracja: 11 wrz 2013, 15:48
Posty: 86
Pojazd: Matiz
Ok, jutro sprawdzę w sklepie w moim mieście czy mają, a jak nie, to zamówię na allegro ;)

I dam znać czy coś pomogło... Ale wydaje mi się, że aż w takim stopniu nie powinno to wpływać... Ludzie na gorszych jeżdżą jakoś :D

@edit

A zastanawiam się, czy mogą to być objawy nieszczelnych uszczelniaczy na wale, ewentualnie łożysk wału? bo nie znam ich stanu, gdyż nie dobierałem się do nich... Jak myślicie?
@edit2

Rozebrałem cylinder, gdyż zaintrygowało mnie to małe ciśnienie... I wszystko jest w porządku... Już sam nie wiem co to może być... przerwa na pierścieniach, idealnie, na żyletkę... Nie wiem co to może być... Zostaje mi wał, bo ma lekkie luzy, zawór membranowy, lub ten gaźnik, ale mam go na najniższym ząbku iglicę, to chociaż na 1/5 manetki powinien jechać, a on ruszyć nie chce :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 paź 2013, 9:43 
*

Rejestracja: 29 gru 2012, 17:56
Posty: 194
Pojazd:
Imię: I
Jaki kolor ma świeca ??
No i jaka masz w końcu kompresję, bo raz piszesz że 4-5, a raz że 9 (chyba że coś źle doczytałem)??
Ja miałem podobne kłopoty ze swoim (zimny nie chciał jechać) i winny okazał się gaźnik (regulacja).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 paź 2013, 17:21 
*

Rejestracja: 11 wrz 2013, 15:48
Posty: 86
Pojazd: Matiz
Dobra, zrobione, wystarczyło przytkać filtr powietrza :D nasączę go dobrze olejem, i jeździ :) przejechałem się drogą, niecałe 100m, i złapał ok. 70 km/h, no i teraz docieranie, trudno będzie :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy