Dzisiaj jest 29 lis 2024, 5:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 wrz 2013, 15:57 
**

Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:40
Posty: 264
Pojazd: HONDA x8r-s
Witam.
Mam pewien problem z moją honda, a problem polega na tym że jak czasami nocuje na dworze albo jak stoi na parkingu szkolnym po lekcji chce ja odpalić to załapie i gaśnie jak się doda gazu, dziś jak próbowałem ruszyć to musiałem odpalić i z nią kawałem iść i powoli dodawać gazu i potem wskoczyć, bo z miejsca od razu gasła. I od razu dodam że jak jest zimna to ma zamuła.
Tak się zaczęło dziać jak byłem u mechanika który mi zwiększył dawkę oleju bo stwierdził ze się przegrzewa, na początku tak w miarę kopciła ta moja hania ale teraz to wgl nie kopci, nawet jak doleje tak symbolicznie 10ml oleju na cały bak to dalej bez zmian. A leje olej castrol 2t actevo scooter, tylko ze jest w zbiorniczku na olej wymieszany na pul z castrol 2t racing.

Bardzo proszę o odpowiedź i pozdrawiam. :)
PS. Jestem nowy na tym forum i jeszcze nie wiem co i jak. ;)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 23 wrz 2013, 8:50 
**

Rejestracja: 19 sty 2007, 12:26
Posty: 465
Lokalizacja: nic
Pojazd:
Jak odpali to powinna pochodzić na wolnych obrotach jak ci gaśnie to wyreguluj gaznik




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 wrz 2013, 17:06 
**

Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:40
Posty: 264
Pojazd: HONDA x8r-s
Gaźnik jest dobrze wyregulowany co do obrotów, ale nw jak z olejem bo jak dziś zwiększałem dawkę oleju na gaźniku to nie wiadomo czemu zgasł po dodaniu gazu choć silnik już był ciepły ponieważ kawałek przedtem się przejechałem. :)
Ale co z tym zamułem i utratą mocy i szybkości.?
Czyżby się przycierał.?
Bym napisał co w nim siedzi ale sam nie wiem, mechanik mów że ma chiński cylek i resztę kompletu i przez to tak się dzieje lecz czekam na waszą opinie co o tym sądzicie bo coś temu mechanikowi nie wierze. ;p

-- 24 wrz 2013, 18:06 --

Co do tego regulowania gaźnika, jakiś miesiąc temu był tak wyregulowany że dość mocno kopcił, potem przestał a ja tak ciągle jeździłem bo myślałem że jest ok (śrubka była cały czas nie ruszana), dziś sb postanowiłem trochę wzbogacić tę mieszankę, musiałem śrubkę przekręcić o jakieś 3-5 obrotów żeby wgl chociaż lekko zaczął kopcić. Jak myślicie czy przez to ciągłe jeżdżenie "bez kopcenia z tłumika" tzn najprawdopodobniej oleju nie dostawał mogło teraz się skończyć zatarciem silnika.? Skuterek bardzo stracił na mocy jak i szybkości. A i pod sam koniec mojego regulowania zgasł na niskich obrotach.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 wrz 2013, 17:22 
*

Rejestracja: 04 lip 2012, 20:40
Posty: 145
Pojazd:
pewnie zajebany gównem gaźnik , na gaźniku nie masz śrubek od regulacji ilości podawanego oleju (twój mechanik kręci śrubką od powietrza podawanego na niskich obrotach a ciebie robi w ptak że od oleju). Po pierwsze zmień mechanika lub rób wszystko sam bo ten twój mechanik to zna się tylko na braniu kasy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 wrz 2013, 18:42 
**

Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:40
Posty: 264
Pojazd: HONDA x8r-s
Gaźnik czyściutki jak łza, niedawno sprawdzałem.
Podejrzewam że pompka oleju się popsuła albo przewody się pozatykały, ale przede wszystkim pytanie brzmi: Co wy o tym sądzicie.?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 wrz 2013, 19:02 
*

Rejestracja: 04 lip 2012, 20:40
Posty: 145
Pojazd:
jak by dostawał za mało oleju to by był już na pewno zatarty lub by ci pierścienie pękły, a przy zatarciu jest tak że po rozgrzaniu tłok puchnie i skuter traci moc aż w końcu staje i nie go się odpalić dopiero po ostygnięciu daje się go zapalić więc ja bym proponował nie bawienie się z olejem bo możliwe że to przez to że dolewasz oleju do zbiornika i jest go za dużo (sprawdź czy na świecy nie ma nagaru i czy nie jest mokra), później czy ssanie działa, na sam koniec ja bym się pobawił dyszami i może to by coś dało.

-- 26 wrz 2013, o 19:02 --

a jeszcze to może być wina gównianego paliwa bo kiedyś też tak miałem jak na jednej stacji dolewali dużo wody




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 wrz 2013, 20:29 
**

Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:40
Posty: 264
Pojazd: HONDA x8r-s
Właśnie mi robi tak jak powiedziałeś.
Jak jest zimny to odpali, potem sb chwile jadę i jak np staje na światłach to gaśnie i nie mg odpalić aż ostygnie.
Noto już pewnie cylek do wymiany, ale co z tym olejem że go nie dostawał.
Ostatnio sb świece zmieniałem, a potem czytałem że jak jest db wyregulowany gaźnik (chodzi mi o ilość powietrza) to świeca ma kolor jasnej kawy a jak źle to czarny i wtedy silnik się szybciej zużywa, właśnie ta stara świeca jest czarna...
A i co do stacji to tankuje na stacji lotos normalną wache 95, tylko 2 razy zatankowałem na gównianej stacji bo nie miałem dość wachy żeby dojechać do porządnej stacji...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 wrz 2013, 20:36 
*

Rejestracja: 04 lip 2012, 20:40
Posty: 145
Pojazd:
ogólnie to silnikowi szkodzi wtedy jak jest pomarańczowa bo jak jest mocno czarna to tylko oznacza że masz za dużo oleju lub paliwa teraz nie pamiętam jak to było, najlepiej jak odłączysz olej od dozownika i sam robisz mieszankę ja odłączyłem dozownik i w ogóle nic nie robię przy silniku a jak był dozownik to ciągle zatarty cylinder, przytarty wał albo łożyska na wale




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 wrz 2013, 21:25 
**

Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:40
Posty: 264
Pojazd: HONDA x8r-s
Też rozważałem żeby odłączyć dozownik, ale chyba ten olej smaruje jedno łożysko na wale w x8r, chyba że się mylę...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 wrz 2013, 22:46 
*

Rejestracja: 04 lip 2012, 20:40
Posty: 145
Pojazd:
nie paliwo miesza się z olejem przy gaźniku, też kiedyś czytałem wypowiedz jednego filozofa że tylko jedno łożysko smaruje ale to jest nie prawda bo niby po co wtedy by pisali na aukcjach że "do gaźnika można podłączyć olej i podciśnienie" a przy tym łożysku jest tylko napęd od dozownika.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 9:29 
**

Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:40
Posty: 264
Pojazd: HONDA x8r-s
No dobra, a jaki cylek byś mi polecał.?
Najlepiej 50. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 15:33 
*

Rejestracja: 04 lip 2012, 20:40
Posty: 145
Pojazd:
ja miałem kiedyś taki i dawał rade 5 tyś. na nim zrobiłem i wyjąłem bo kupiłem 70 a cylinder i tłok wyglądał jak nowy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 17:37 
**

Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:40
Posty: 264
Pojazd: HONDA x8r-s
Czyli mówisz żeby ogarnąć to żeby normalną dawkę oleju dostawał, albo samemu robić mieszankę, chwilę pojeździć jak na docieraniu i normalnie będzie dalej śmigał.?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 wrz 2013, 18:59 
*

Rejestracja: 04 lip 2012, 20:40
Posty: 145
Pojazd:
No na 100% to nie wiem czy masz zatarty cylinder najpierw weź zobacz czy masz zatarty a wtedy dopiero po twoim stwierdzeniu (po przebarwieniach) kup nowy bo ja tylko ci doradzam bo dopiero jak bym pojeździł twoim skuterem to bym mógł ci dokładnie powiedzieć więc najpierw rozkręć cylinder i porównaj sobie twój tłok i cylinder z zdjęciami na google bo na pewno jakieś znajdziesz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2013, 15:46 
**

Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:40
Posty: 264
Pojazd: HONDA x8r-s
Ogólnie rzecz biorąc to niezbyt się znam żeby zdejmować cylinder, ale korzystając z dzisiejszego nadmiaru wolnego czasu postanowiłem odkręcić osłonę silnika żeby luknąć jaki cylek wgl mam wsadzony.
A tu lipa cylinder bez oznaczenia, ani nic o pojemności nie pisze, ani o numerze seryjnym., po prostu nic.
Jak mam chiński cylinder to go zostawić czy wymienić na coś normalnego.?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2013, 17:20 
*

Rejestracja: 04 lip 2012, 20:40
Posty: 145
Pojazd:
jak kiedyś czytałem o chińskich cylindrach to mówią że szlifa zrobić, nowy zestaw tłoka i śmiga jak normalny bo mówią że tylko w tym zestawie chińskim lipny jest tłok bo puchnie a na to wygląda że twój cylek jest chiński




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2013, 18:47 
**

Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:40
Posty: 264
Pojazd: HONDA x8r-s
A mam jeszcze jedno takie pytanko.
Czy jak bd jeździł na zatartym cylindrze to coś się stanie.?
Oczywiście bym dolewał trochę oleju do wachy. ;)
Bo dziś czyściłem tłumik (bo mam sportowy), na tej wacie było trochę oleju i wgl jak ją "trzepałem" żeby była w miarę normalna to kilka kawałków mi odpadło ale kij z nimi, też jest trochę głośniejszy ale to chyba normalne, ale chodzi o to ze jak tą watę trochę przeczyściłem to zaczął kopcić normalnie jak porządny 2t. ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 wrz 2013, 20:01 
*

Rejestracja: 04 lip 2012, 20:40
Posty: 145
Pojazd:
no jak ja kiedyś miałem zatarty to w pewnym momencie mojej jazdy zgasł i nie dało go się w ogóle odpalić chyba 50km przejechałem na zatartym




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 paź 2013, 16:55 
**

Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:40
Posty: 264
Pojazd: HONDA x8r-s
A i korzystając z tematu to mam pewne pytanko, dziś tak z grubsza czyściłem sb tłumik rozpuszczalnikiem, bd musiał go teraz malować czy nie zacznie rdzewieć.?
Mam tłumik sportowy LeoVince hand tt made.

-- 08 paź 2013, 17:55 --

A i dziś sb patrzałem na świece żeby po niej ocenić czy mam gaźnik dobrze wyregulowany, a tu niespodzianka, świeca cała w oleju, nie tylko w komorze spalania, głownie poza nią.
Sam nw co mam o tym myśleć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy