Dzisiaj jest 01 lis 2024, 11:36



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 paź 2009, 13:39 
*

Rejestracja: 19 paź 2009, 13:30
Posty: 10
Lokalizacja: Częstochowa okolice
Pojazd:
witam
Proszę o pomoc jestem posiadaczem Rieju smx 50/gru 2007r, silnik AM6 na postoju wchodzi normalnie na obroty wysokie ale podczas jazdy jedzie normalnie do 35/40 km/h i dodając gazu dusi się nie wchodzi na obroty dzieje się tak na wszystkich biegach gdy wciskam ssanie podczas jazdy zaczyna się zbierać i wchodzi na obroty ale jest tak jakby zamulony, gaźnik jest wyczyszczony filtr powietrza jest też czysty, świeca zapłonowa nowa NGK br9es, odpala dobrze z kopki i rozrusznika mam małe doświadczenie z motoryzacją i bardzo proszę o pomoc może ktoś miał już taki problem




_________________

rony19


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 19 paź 2009, 16:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:44
Posty: 87
Lokalizacja: Środa Wielkopolska
Pojazd:
Jeśli nie chce ci wejść na wysokie obroty a po dodaniu ssania wchodzi normalnie to znaczy że twoje moto dostaje za mało paliwa. Czyli musisz wyregulować gaźnik lub też wyczyścić dyszę(albo wymienić na nową).

Pozdrawiam




_________________

Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=ndIbUhVoPE8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 paź 2009, 17:16 
*

Rejestracja: 19 paź 2009, 13:30
Posty: 10
Lokalizacja: Częstochowa okolice
Pojazd:
gaźnik jest wyczyszczony a dysza 072 nie wygląda na zużytą




_________________

rony19




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 paź 2009, 17:29 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:44
Posty: 87
Lokalizacja: Środa Wielkopolska
Pojazd:
Wyczyszczony nie znaczy wyregulowany a jeśli to nie pomoże trzeba większą dyszę...




_________________

Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=ndIbUhVoPE8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 paź 2009, 17:35 
*

Rejestracja: 19 paź 2009, 13:30
Posty: 10
Lokalizacja: Częstochowa okolice
Pojazd:
gaźnik jest dobrze wyregulowany ,dzięki za podpowiedź wymienię dyszę, powiedz jeszcze jaką wielkość założyć




_________________

rony19




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 paź 2009, 17:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:44
Posty: 87
Lokalizacja: Środa Wielkopolska
Pojazd:
Wszystko seria?




_________________

Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=ndIbUhVoPE8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 paź 2009, 17:55 
*

Rejestracja: 19 paź 2009, 13:30
Posty: 10
Lokalizacja: Częstochowa okolice
Pojazd:
nie bardzo rozumie to pytanie nie wiem jaka jest oryginalna dysza




_________________

rony19




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 paź 2009, 19:00 
*

Rejestracja: 24 cze 2009, 17:42
Posty: 16
Lokalizacja: BRZEG DOLNY
Pojazd:
Nie rób odrazu pochopnych decyzi bo i tak to nic nie da najprawdopodobniej będzie że dysza jest na dole przestaw ją na sama góre tam masz taka regulacje daj ja na sam dół żeby dysza była wysoko i bedzie w 99,9% że pomoże pozdrawiam




_________________

MOTORYNKA>MOTOBI 150> ROMET KADET>APACHE 110>JAWKA 20>PEUGEOT XP6 & YAMAHA RAPTOR 350




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 paź 2009, 19:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2009, 21:44
Posty: 87
Lokalizacja: Środa Wielkopolska
Pojazd:
Wszystko seria to znaczy że nic nie było zmieniane w pojeździe (jedynie blokada). Czyli żadnych filtrów powietrza, żadnego tłumika sportowego itd. Dyszę się dobiera. Jak ci powiem, że np.82 to może być za mało albo też za dużo. :) ale jednak spróbuj tą 82 :) Potem napisz co i jak się zmieniło.

PS. Zawszę gdy zmieniasz filtr powietrza na np. sportowy silnik domaga się większej ilości paliwa (bo więcej powietrza + więcej benzyny=większe osiągi).

Spadek osiągów może też spowodować odczepienie się filtra powietrza. Więc zanim kupisz dyszę sprawdź czy wszystko w porządku z gaziorem i filtrem.

Pozdrawiam :)




_________________

Obrazek

http://www.youtube.com/watch?v=ndIbUhVoPE8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 paź 2009, 19:05 
*

Rejestracja: 24 cze 2009, 17:42
Posty: 16
Lokalizacja: BRZEG DOLNY
Pojazd:
Sorki pomyliłem dysze z iglica więc zrób tak z iglica




_________________

MOTORYNKA>MOTOBI 150> ROMET KADET>APACHE 110>JAWKA 20>PEUGEOT XP6 & YAMAHA RAPTOR 350




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 paź 2009, 19:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Rony napisz czy to się tak samo stało i czy wcześniej było dobrze, czy na przykład motorower kupiłeś już z tym defektem.

Może być to woda w paliwie (cholernie upierdliwe do zdiagnozowania, cały czas nie wiadomo co jest, czemu zamula i czemu gaśnie - teraz jest wilgoć, zimno w nocy - więc jeśli stał np na dworze i padało, gdzieś woda się mogła do baku przedostać), może to być przytkany kranik paliwa, może to być syf w filtrze paliwa, możliwe także, że to nagar (osad) w cylinrze lub wydechu, możliwe również, że przepuszcza uszczelka pod gowicą (nie kopci na biało), może to byc spowodowane przestawionym zapłonem, nieszczelnościami w dolocie, niesprawnym w jakimś zakresie zaworem membranowym...

Jak widzisz przyczyn może być dużo. Nie zawsze pomaga wymiana jakiegoś elementu (nie mówię, że pomysł z dyszą i iglicą był zły, ale ja bym go zostawił na potem) bo może sie okazać, że to wcale nie przez ten element było źle. Posprawdzaj trochę, opisz w taki sposób jak na początku mojego postu, i coś się może uda pomóc :wink:

pozdr




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 paź 2009, 20:08 
*

Rejestracja: 19 paź 2009, 13:30
Posty: 10
Lokalizacja: Częstochowa okolice
Pojazd:
bardzo dziękuję za odpowiedzi
nie wiem jak odpisywać na odpowiedzi więc będę odpisywał ogólnie wszystkim, filtr jest z gąbki czysty chyba nowy, jeździłem bez filtra ale bez zmian iglicę miałem na drugim rowku od góry dałem niżej na trzeci też bez zmian pokombinuje z tą iglicą jeszcze na wszystkie sposoby dam znać jak się coś zmieni, tłumik wygląda na oryginalny nie tuningowany ,rurka wychodząca z tłumika i idąca do filtra powietrza jest zaspawana,tłumik nie jest spawany czyli chyba nie odblokowany, motorek kupiłem z tym defektem trzy tygodnie temu jeszcze było ciepło , ma przejechane 12800 dużo jak na ten rocznik, sprowadzony z Francji ,bak wyczyściłem paliwo leje przez lejek który nie przepuszcza wody ,motorek nie gaśnie podczas jazdy tylko podczas jazdy ok 30/40km/h dodając gazu robi takie łuuuu czyli nie wchodzi na wyższe obroty ujmę gazu i jedzie dalej, kranik rozebrałem i wyczyściłem a z tym białym dymem to nie wiem jak to opisać ale jest chyba biały ale tak normalnie wylatuje z tłumika, to chyba tyle jak by coś to odpiszę na każde pytanie denerwuje mnie ten defekt i ciągle mi to w głowie siedzi
pozdrawiam dzięki śliczne za odpowiedzi




_________________

rony19




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 paź 2009, 22:58 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Hmm, słuchaj, nie chcę żebys mnie zjechał zaraz za taką wypowiedź, ale może za szybko zmieniasz biegi? Jego naprawdę trzeba kręcić, żeby jechał, cały czas pod koniec obrotomierza aby przyspieszał. Przyspieszanie z wolnych obrotów z piuropuszem błota jak w enduro 4T to nie w minarelli AM kolego, zapomnij. No i on nie jest idealny pod względem charakterystyki. To prosty dwusuw. Szczególnie używany, kiedy kompresja już nie ta... Ale pojeździsz, wyczujesz...

Zaraz, ty masz 19 lat... nie powinieneś juz śmigać na trochę większej kozie?? Może ty jestes już za ciężki na tego "bąka" :wink:


co do uszczelki pod głowicą to dym będzie biały całkiem, nie niebieski. Popatrz w YT >>klik<<




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 paź 2009, 23:12 
*

Rejestracja: 19 paź 2009, 13:30
Posty: 10
Lokalizacja: Częstochowa okolice
Pojazd:
nie to nie to podczas jazdy 40 km/h powiedzmy na 4-tym biegu manetka od gazu jest mniej więcej w połowie i dodając jeszcze gazu więcej moto tak jakby się dusiło ujmę gazu moto jedzie i można to robić powoli nic nie daje dostaje za mało paliwa chyba ale czemu?dym z tłumika raczej jest biało niebieski a cha przerwa na świecy 0.6mm




_________________

rony19


Ostatnio zmieniony 19 paź 2009, 23:14 przez rony19, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 paź 2009, 23:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Skoro piszesz że tam wszystko w miarę ok, i to nie to co ja piszę, to chyba pozostaje mi zaproponować najczarniejszy scenariusz: cylinder się kończy.. Zmierz sobie kompresję u jakigos mechanika samochodowego. ==> nie masz wrażenia, jak chcesz przyspieszać, że on jakby nie ma mocy na wyższych biegach, na tych niższych w miarę ok??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 paź 2009, 0:44 
*

Rejestracja: 19 paź 2009, 13:30
Posty: 10
Lokalizacja: Częstochowa okolice
Pojazd:
kompresje chyba ma czuję na kopce są momenty niekiedy na pierwszym i drugim biegu czasami wejdzie na obroty wtedy czuć że ma moc to chyba nie to ale zmierzę kompresje




_________________

rony19




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 paź 2009, 2:06 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Na kopce zawsze jest jakis opór, jeśli tylko jest przykręcona głowica. To jest dwusuw, i to w dodatku malutki. Ewentualne różnice w kompresji to można poczuc np w jakims dużym singlu np dr 650 albo klx 650 r (miałem przyjemność, tego pierwszego przez 1,5 roku). Tam to dopiero jest walka z kopniakiem.


No to może masz złe przeożenie = ma za ciężko? Liczyłeś zęby?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 paź 2009, 14:39 
*

Rejestracja: 19 paź 2009, 13:30
Posty: 10
Lokalizacja: Częstochowa okolice
Pojazd:
jakie ma być ciśnienie w cylindrze ile atmosfer ???




_________________

rony19




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 paź 2009, 18:51 
*

Rejestracja: 19 paź 2009, 13:30
Posty: 10
Lokalizacja: Częstochowa okolice
Pojazd:
mam ciśnienie w cylindrze prawie 6 atmosfer




_________________

rony19




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 paź 2009, 1:49 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
witaj, sam nie mierzyłem w am, ale znalazłem takie linki:

http://forum.scigacz.pl/post-144938.html&highlight=
http://en.wikipedia.org/wiki/Bar_(unit)

wynika z tego że 6-6,5 bara to dobra wartość. 1 bar = 0.987 atmostery




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy