Dzisiaj jest 12 lut 2025, 19:14



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 lis 2013, 19:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2012, 20:20
Posty: 77
Pojazd:
Witam, skuter stoi 3 miesiące i teraz nie mogę go odpalić. Wcześniej jeździłem na uszkodzonym króćcu ssącym i skuter nie chodził jak należy. I właśnie teraz ostatnio kupiłem i założyłem ten króciec i skuter nie odpala. Rozbierałem cylinder i wszystko jest ok, żadnej ryski. Kompresja bardzo dobra. Iskra jest. Rozrząd ustawiałem 20 razy i nic. Świeca zalana. O co tu chodzi bo nie kumam O.o Próbowałem palić bez filtra powietrza i zaobserwowałem że paliwo leje się jak cholera z gaźnika. O co tu chodzi bo ja już na prawdę nie wiem. Wszystko jest a on nadal nie chce....
Kompresja ok, iskra jest, paliwo dochodzi, zawory ok, głowica też ok.

Możliwe że świeca ma jakieś przebicie i po wkręceniu traci iskrę poprzez ciśnienie w cylindrze??




_________________

CYLINDER : 65CM WM Motor
WARIATOR : TEC R-TYPE
ROLKI 4G
V-MAX : 85 licznikowe


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 11 lis 2013, 19:45 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Pod świecę lałeś benzynę, czy ''świeca zalana'' przy samym odpalaniu, jak zalewa świece, to masz problem z zbyt dużą ilością paliwa, zmniejsz mu dawkę, ew wyjmij zwężkę z filtra powietrza, ( wiem, że na ściągniętym Ci się leje ), ew spróbuj zmienić dyszę na mniejszą, ale pierw powiedz, jak będzie reagował na zdjęcie blokady z filtru ( o ile tego wczesniej nie zrobiłeś ). Możliwe, że masz problem z kranikiem i benzyna leci i leci, po czym przelewa się w komorze pływakowej ( pływak zawiesza się ) ale wtedy zaobserwowałbyś wylewanie się benzyny z gaźnika, a Tobie ciekło jedynie po zdjęciu filtru, ale istnieje i taka możliwość.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lis 2013, 20:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2012, 20:20
Posty: 77
Pojazd:
Pod świecę nie próbowałem podlewać, jedynie podlewałem bezpośrednio do głowicy ale na nic to się zdało. Zaobserwowałem też że jak zdejmę króciec ssący, i zacznę odpalać to tak jakby strzela mi z tego zaworu ssącego powietrzem, tak jakby dawało w gaźnik zamiast w wydech. Oczywiście przyłożyłem palec i go ciągnie więc raczej benzynę zaciąga. Obstawiam coś z gaźnikiem i tą świecę że gubi iskrę. Zmieniałem też położenie iglicy ale na marne...

I jeszcze dodam że może ta świeca ma przebicie jakieś? Bo jak sprawdzałem iskrę, to przyłożyłem do masy bokiem tek świecy, i dziwna sprawa bo iskrą waliło bokiem na masę i normalnie przez elektrodę. A jak wziąłem świecę od kosiarki do waliło tylko elektrodą... Dziwna sprawa




_________________

CYLINDER : 65CM WM Motor
WARIATOR : TEC R-TYPE
ROLKI 4G
V-MAX : 85 licznikowe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lis 2013, 21:59 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
A zawory ustawiałeś? Może wydech jest zbyt ściśle ustawiony i za chiny nie odpalisz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lis 2013, 16:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2012, 20:20
Posty: 77
Pojazd:
Zawory wszystkie bardzo ładnie ustawione. Dodam że skuter stał 3 albo 4 miesiące. Wcześniej jeździł słabo przez króciec, i teraz wymieniłem a tu lipa. A co w gaźniku mogło się stać jak długo stał? Co prawda już rozkręcałem ale może coś przeoczyłem. Jak sprawdzić pływak i kranik. No ale z drugiej strony świeca mokra, więc z paliwem raczej wszystko ok......




_________________

CYLINDER : 65CM WM Motor
WARIATOR : TEC R-TYPE
ROLKI 4G
V-MAX : 85 licznikowe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lis 2013, 1:50 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Świeca mokra, tzn, że Ci go zalewa przy odpalaniu i ma problem, śmierdzi benzyną przy odpalaniu ?
Co do gaźnika, wyciągnij go, zapchaj szmatką króciec, weź gaźnik wymyj z brudu z zewnątrz, później w benzynie w środku, przedmuchaj dysze, przy okazji podaj jaką masz dyszę główną, wszystkie uszczelki są równiutko, nic nie odstaje itd, to trzeba sprawdzić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lis 2013, 15:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2012, 20:20
Posty: 77
Pojazd:
Ok, więc było tak jak myślałem. Wymieniłem świecę i skuter zaczął łapać aż w końcu odpalił.

Czyli taka przestroga dla innych, bo niby iskra była a tak na prawdę jej nie było. ;)




_________________

CYLINDER : 65CM WM Motor
WARIATOR : TEC R-TYPE
ROLKI 4G
V-MAX : 85 licznikowe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 lis 2013, 23:10 
**

Rejestracja: 19 lip 2013, 17:29
Posty: 234
Lokalizacja: Rogowo
Pojazd: Yamaha TZR 50
A ja mam taki sam problem z Coliberem :D Tyle, że sprawdzałem na 2 świecach i nic. Dlatego rozebrałem wszystko, z głowicy z zaworu ssącego ciekło mi paliwo jak wlałem, dlatego stwierdziłem, że kompresja mi ucieka i dlatego nie chce, zobaczymy co będzie :D




_________________

Lewa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy