Dzisiaj jest 11 lut 2025, 21:30



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 lis 2013, 22:36 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Witam
Posiadam RSkę z cylindrem Polini Race 80,wydechem race,gaźnik 21 mm,stożek i inne pierdoły pod poziom racing.
Przyszła pora na zmianę przełożeń. Obecnie z ostatniego biegu ruszam bez problemu(seryjne przełożenia),na każdym biegu przyspiesza tak samo,v-max to 115 km/h przy 13 tyś km/h.

Trochę naoglądałem się filmików z cylindrami tego typu,większość potrafiła wyciągnąć 140 km/h.
Jakie muszę mieć zębatki,aby 140 km/h było v-maxem?
Silnik Minarelli AM5,produkcja 95 rok.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 26 lis 2013, 16:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2011, 19:50
Posty: 216
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Zależy jakie masz teraz. Zazwyczaj daje się jeden lub dwa ząbki na przód i to wystarcza.




_________________

Obrazek

APRILIA RS75 Track Project!
Części silnikowe AM6 -> Klik!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lis 2013, 17:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Tył ma 44 zęby,przód to albo 11 albo 12 ząbków.
Zazwyczaj zębatka zdawcza(przednia) większa o 1 ząbek ile "dodaje" do v-maxa?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lis 2013, 17:26 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
z moich obserwacji wynika że przy tych samych obrotach ok 10/h ( na podstawie mina am6 w tzr)

przy tej samej prędkości zbijała mi obroty o 1000, przy czym na 6-tym biegu w tzr co 1000 obrotów miałem 10/h (czyli 8 tys- 80, 9 tys-90)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lis 2013, 19:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Czyli żeby zrobić przełożenie,aby przy 140 km/h kończyła się moc(czyli jakieś 13,13,5 tyś obr) muszę zębatkę 14 lub 15 na przód dać??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 lis 2013, 21:50 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
115 masz licznikowo przy 13 tyś? jeśli tak to dajesz dwa ząbki z przodu i przy 13 tyś będziesz miał 135

jesli za to 115 jest realnym wynikiem to licznikowo bedzie wychodzić 140 przy dodaniu 2-ch ząbków

oczywiście o ile silnik wykręci na 6-ce te 13 tyś przy zmienionej zębatce ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lis 2013, 22:05 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Moc cylindra jest na 12 500 obr,wydech ma rezo niestety trochę niżej - od 9 do 12,a silnik mam 5 biegowy - więc ostatni bieg nie jest nadbiegiem tak jak w AM6:)

15/43 120km/h około 13 tys - taką prędkość osiąga AM6 w tej samej budzie oraz z tym samym cylindrem.....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lis 2013, 22:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2011, 19:50
Posty: 216
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Nie dawaj 15 na przód bo Ci nie będzie ruszać z miejsca. XD Nie ten cylek na takie zabawy.




_________________

Obrazek

APRILIA RS75 Track Project!
Części silnikowe AM6 -> Klik!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lis 2013, 0:02 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Ten drugi motorek ma cylinder Polini Race 80,gaźnik 19 mm,wydech seryjny,silnik ma sporo elastyczności.
Ja mam ten sam cyl,gaźnik 21 mm i wydech Racing......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lis 2013, 11:58 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
Biskup Śmierci pisze:
Moc cylindra jest na 12 500 obr,wydech ma rezo niestety trochę niżej - od 9 do 12,a silnik mam 5 biegowy - więc ostatni bieg nie jest nadbiegiem tak jak w AM6:)

15/43 120km/h około 13 tys - taką prędkość osiąga AM6 w tej samej budzie oraz z tym samym cylindrem.....



przy 15/47 powinno am6 mieć teoretycznie 150/h przy 13 tys, ale pewnie silnik by nie wykręcił takich obrotów

a on przy 15/43 ma 120? dziwne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lis 2013, 18:24 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
Może inaczej - jakie przełożenie w TZRce pozwoli osiągnąć prędkość 140 przy 13 tyś obr?
I jakie przełożenie ma fabryczne? Przynajmniej będę miał jakiś punkt odniesienia:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lis 2013, 19:08 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
fabrycznie w tzr-kach do 2006 roku było 11-47, od2007 11-60 ,na tym pierwszym baaaardzo krótkie biegi i co za tym idzie słabo z v-maxem, na tym drugim wysoko kręciła , v-max w okolicach 65-70/h

optymalnie do seryjnej tzr jest 13/47 - wtedy przy 10 tyś mamy 100km/h licznikowo


czyli w tzr (am6) żeby na 6-tym biegu osiągnąć 140 przy 13 tyś obrotów powinno być ustawienie 14/47 i silnik oczywiście powinien mieć na tyle mocy żeby te 13 tyś na dłuższych przełożeniach wykręcić ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lis 2013, 23:58 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
ok,będziemy próbować,postaram się wynik opisać:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy