Dzisiaj jest 23 sty 2025, 18:25



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 gru 2013, 21:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2013, 23:59
Posty: 47
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pojazd: zipp vega50
dzięki kolego to pomyśle właśnie nad WM-motor, a almot?




_________________

https://picasaweb.google.com/1116141928 ... ippVega50#
http://www.youtube.com/watch?v=AkD-TPOU8hQ


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 07 gru 2013, 23:16 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
nie znane dla mnie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 gru 2013, 10:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2012, 14:49
Posty: 351
Lokalizacja: Świerklany/Rybnik
Pojazd:
Ja przez krótki moment miałem silnik P/G 180ccm w 4t... spalanie 4-5l a osiągami nawet BigBore nie da sobie z nim rady... niestety miałem zkorodowaną ramę i chyba nie musze wam mowić jak to się skończyło :(... Nie wytrzymała ciężaru i mocy.




_________________

hooligan-piaggio-gilera-77cc-black-white-fluoorange-project-t373273.html
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 gru 2013, 10:48 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
bart1aerox100 pisze:
zapewniam cię że jeżeli kupisz cylek do 4t z wm to będziesz jeździł długawo na 100000000%
cały rok miałem do czynienia z tymi cylkami i do 4t są bdb


x2
Na cylku WM przy docieraniu ( bez pałowania ) nie jeżdżąc cały czas 45km/h tylko szybciej, bo tutaj nie chodzi o prędkość, a obroty, można niekiedy dać do oporu, ale nie a długo, ja docierałem 700km jeżdżąc 50/55km/h w porywach 60, przy niskich obrotach ( rolki 8g ), potem te 300km 60-70km/h nie oszczędzając zbytnio cylindra, zrobiłem na nim 2800km i nic się nie stało, jedynie wymiana uszczelniaczy zaworowych i świecy + ustawianie zaworów po 1500km i dalej moc była, vmax 85. W 100% mogę Ci polecić ten cylinder, będziesz zadowolony, tylko nie zapomnij dyszy zmienić..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 gru 2013, 12:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2013, 23:59
Posty: 47
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pojazd: zipp vega50
Jakub03 pisze:
bart1aerox100 pisze:
zapewniam cię że jeżeli kupisz cylek do 4t z wm to będziesz jeździł długawo na 100000000%
cały rok miałem do czynienia z tymi cylkami i do 4t są bdb


x2
Na cylku WM przy docieraniu ( bez pałowania ) nie jeżdżąc cały czas 45km/h tylko szybciej, bo tutaj nie chodzi o prędkość, a obroty, można niekiedy dać do oporu, ale nie a długo, ja docierałem 700km jeżdżąc 50/55km/h w porywach 60, przy niskich obrotach ( rolki 8g ), potem te 300km 60-70km/h nie oszczędzając zbytnio cylindra, zrobiłem na nim 2800km i nic się nie stało, jedynie wymiana uszczelniaczy zaworowych i świecy + ustawianie zaworów po 1500km i dalej moc była, vmax 85. W 100% mogę Ci polecić ten cylinder, będziesz zadowolony, tylko nie zapomnij dyszy zmienić..

dzięki to chyba tak zrobie jak mówicie, wał korbowy zobacze w jakim jest stanie jak będzie miał luzy to dam nowy. dysza pewnie coś 90-95 teraz na 50ccm mam 85. podczas dotarcia będę stosował do 30km 20w50 później do 150km 10W40 potem już zmienie na ten sam do 300km i 5W50 chyba dam :D




_________________

https://picasaweb.google.com/1116141928 ... ippVega50#
http://www.youtube.com/watch?v=AkD-TPOU8hQ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 gru 2013, 12:28 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
nie dawaj tak rzadkiego oleju bo będzie brał bo pierścienie nie będą wstanie go zgarnąć. do takiego silnika śmiało można nalać olej mineralny 15w40




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 gru 2013, 14:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2013, 23:59
Posty: 47
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pojazd: zipp vega50
bart1aerox100 pisze:
nie dawaj tak rzadkiego oleju bo będzie brał bo pierścienie nie będą wstanie go zgarnąć. do takiego silnika śmiało można nalać olej mineralny 15w40

wiem że można ale po co? jak odporność na temperatury oleju jest mała? liczba po W zobacz że jest 40, to jest silnik chłodzony powietrzem i jeszcze wymuszonym więc po co mam gotować olej, syntetyki sobie o wiele lepiej radzą niż mineralne dobry olej to podstawa, to ze będzie brać to co z tego każdy silnik bierze olej nawet nowy




_________________

https://picasaweb.google.com/1116141928 ... ippVega50#
http://www.youtube.com/watch?v=AkD-TPOU8hQ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 gru 2013, 19:25 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Niby tak, ale weź pod uwagę, że w instrukcji obsługi zalecają 15w40 ( w moim wypadku bynajmniej ), nie baw się w żadne wymiany olejów na 20/30 bo to nie ma sensu, lejesz wedle zaleceń producenta i wszystko śmiga.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 gru 2013, 23:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2013, 23:59
Posty: 47
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pojazd: zipp vega50
Jakub03 pisze:
Niby tak, ale weź pod uwagę, że w instrukcji obsługi zalecają 15w40 ( w moim wypadku bynajmniej ), nie baw się w żadne wymiany olejów na 20/30 bo to nie ma sensu, lejesz wedle zaleceń producenta i wszystko śmiga.

u mnie jest 10W40. znowu piaggio stosuje oleje 5w40 lub 5w50




_________________

https://picasaweb.google.com/1116141928 ... ippVega50#
http://www.youtube.com/watch?v=AkD-TPOU8hQ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2013, 9:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
odporność na temp tego oleju jest taka że jeżeli chodzi o tem na - to i tak nie bedziesz w stanie jeździć a poza tym skończ swoje mongolskie teorie bo samochody jeżdżą na takim oleju , jeździły i będą jeździć ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2013, 13:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2013, 23:59
Posty: 47
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pojazd: zipp vega50
bart1aerox100 pisze:
odporność na temp tego oleju jest taka że jeżeli chodzi o tem na - to i tak nie bedziesz w stanie jeździć a poza tym skończ swoje mongolskie teorie bo samochody jeżdżą na takim oleju , jeździły i będą jeździć ...

silnik samochodowy jest bardzo zbliżony do silnika skutera wiec nie gadaj, silnik w skuterze ma troche gorzej jak jest chłodzony powietrzem. Dlaczego? bo ma wymuszony obiag jak wcześniej napisałem i większą temperature osiąga podczas pracy. Więc powinno się stosować oleje z większym ( raczej grubszym filmem olejowym), po W najlepiej 50 lub 60. Gdy olej zwykły np 15w40 dawno parametry gubi przy wysokiej temp olej np 10W60 bez problemowo dobrze smaruje silnik . Wiadomo że ten olej jest sporo droższy ale silnik dużo wiecej wytrzymuje zwłaszcza że to jest stara konstrukcja. Jeszcze o olejach mineralnych nie mówie że są złe tylko szybko tracą parametry , nie mówiąc o ostrzejszej jeździe. to nie są moje wymysły bo tata pracuje w sporcie z małą przerwą 15 lat, wcześniej samochody ( kjs) potem motocykle i quady, to jest dosyć duża firma która robi silniki dla zawodników motocrossowych. Uczę się od niego i widzę jak to jest.

link : http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/

PS. Zobacz jaki wskaźnik lepkości ma olej 15W40 a 5W50 lub 10w40 i inne parametry jakie dobrać do naszego skutera który jest chłodzony powietrzem i dostaje nieźle po tyłku.




_________________

https://picasaweb.google.com/1116141928 ... ippVega50#
http://www.youtube.com/watch?v=AkD-TPOU8hQ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2013, 19:21 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
silnik oczywiście że jest podobny do samochodowego ale głowica już nie a raczej regulacja zaworów ponieważ w większości są regulowane hydraulicznie właśnie przez olej (są albo szklanki albo hyfrauliczne popychacze) chociaż są jeszcze silniki w których reguluje się jak w skuterze na szczelinomierz a cześciej na płytki, różnica jest taka że w skuterze zmienia się olej czesto i gadanie że przez te 2-3 tys km straci właściwości to jest przesadzone a poza tym olej wypadało by zmieniać co rok nie patrząc na przebieg a prawda jest taka że w skuterach 4t mało kto zmienia olej, . nie wszyscy ale cześć o to nie dba




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2013, 19:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2013, 23:59
Posty: 47
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pojazd: zipp vega50
bart1aerox100 pisze:
silnik oczywiście że jest podobny do samochodowego ale głowica już nie a raczej regulacja zaworów ponieważ w większości są regulowane hydraulicznie właśnie przez olej (są albo szklanki albo hyfrauliczne popychacze) chociaż są jeszcze silniki w których reguluje się jak w skuterze na szczelinomierz a cześciej na płytki, różnica jest taka że w skuterze zmienia się olej czesto i gadanie że przez te 2-3 tys km straci właściwości to jest przesadzone a poza tym olej wypadało by zmieniać co rok nie patrząc na przebieg a prawda jest taka że w skuterach 4t mało kto zmienia olej, . nie wszyscy ale cześć o to nie dba

tak z głowicą się zgodzę bo różnica jest tylko przy osprzęcie rozrządu ale to już zupełnie inna sprawa to różnicy nie robi :). narazie borykam się z problemem jaki wariator kupić bo mam próg około 0,5mm przy końcu tragedii nie ma ale no niestety powoli trzeba szukać wariatora lepszego. zauważyłem że mam dziwne oznaczenie silnika 1P39QMB wszystko jest to samo jak w 139QMB?




_________________

https://picasaweb.google.com/1116141928 ... ippVega50#
http://www.youtube.com/watch?v=AkD-TPOU8hQ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 gru 2013, 0:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
trochę robi ale to i tak już odbiega od tematu :D nie zauważyłem takiego oznaczenia chociaż w tych chińskich 4t nigdy nie patrzyłem na oznaczenia bo i tak w każdym siedzi to samo :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy