Dzisiaj jest 11 lis 2024, 12:30



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 maja 2012, 19:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 kwie 2012, 23:20
Posty: 2
Lokalizacja: Białystok
Pojazd:
Witam wszystkich. Dziś postanowiłem pobawić się w regulację skutera produkcji chińskiej Zumico Quick 4T rok 2011. Przebieg 600km, cuż brak czasu na jazdę. Mając wariator firmy MCN, jak i rolki tej firmy o gramaturze 4 i 5 gram przystąpiłem do działania. Odkręcamy śrubki pokrywy kluczem 8 mm nasadowa. Zdejmujemy pokrywę, odkręcamy śrubę na wale, klucz 17 tka...nie miałem blokady, nigdy nie odkręcana także... posłużyłem się kluczem pneumatycznym elektrycznym, jak się fajnie zrymowało. Klucz ma 400NM, a nie wiem czy wiecie koła w pojazdach osobowych dokręca się momentem ok 90-100NM, także rozumiemy, że kluczyk ma moc, ledwo nacisnołem włącznik, a śrubka leżała już na ziemi.

Bez klucza pnematycznego, bez blokady nie odkręciłbym tej śrubki, jak znajdziemy odpowiedniej długości śrubokret i oprzesz o element ramy, a płaską główką śrubokręta o ząbek przeciwtalerze to może się uda, ja nie miałem takiego śrubokręta pod ręką, także od razu chwyciłem za pneumata, tym się odkręca bez żadnej blokady.

Wyjełem wariator (czyli wario z rolkami, dociskiem, tuleją) - po 600 km był jak nowy, pasek podobnie, o zaczołem zabawę rolkami 4 i 5 gram na starym (w sumie 600km to i tak jak nowy) wariatorze. Jazda na rolkach 4 gramowych, cuż przyśpiesza płynniej, może delikatniej szybciej niż na seryjnych rolkach, prędkość doszła do 62km/h (moja waga to 80 kg). Jazda na rolkach 5 gram, ciutkę mniejsze przyśpieszenie, prędkość ta sama...ale.. obroty są dużo mniejsze na 5 gramowych rolkach, także raczej zostałbym przy 5 gramowych, różnica w przyśpieszeniu nie była zbyt mocno odczuwalna, a silnik na pewno nam dłużej pożyje jak i mniej spali. Na fabrycznych rolkach miałem osiągi, pomiędzy rolkami 4, a 5 gramowymi, czyżby chinczyki władowali 4.5 grama??. U mnie niestety tak jest. Poszedłem do pobliskiego sklepu z wagą elektroniczną, zaprzyjaźniony sprzedawca pozwolił bym se poważył rolki ( i wy też to możecie wypróbować). Niestety waga ma normę co 5 gram, więc wszystkie ważyły 5 gram, za słaba precyzja wagi. No nic, przyszedł czas na wariator firmy MCN, swoją drogą bardzo dobrze pasuję i ma dobrą jakość wykonania. W wariatorze tym rolki są ciężkie, ok 6-7 gram. Nawet w ręce czuć, że cięższe od serii. Widać ten model zrobiony jest pod tunning, przy mocniejszym silniku pojemność hmm 80 cm3, to rolki takie mają prawo bytu, jednak przy tyle co odblokowanym 50cm3 4T, są za ciężkie skuter jechał maksymalnie 55km/h, miał słabe przyśpieszenie, silnik za słaby żeby się na nich rozkręcić. Do chińczyka 4T który ma seryjny cylinder 50cm3 polecam rolki 4,5-5 gram, na 4 gramach wyje za mocno i będzie więcej palił, z kolei na cięższych od 5 będzie mułowaty. Po wymianie cylindra na powiedzmy 72-80cm3, można dać rolki powyżej 5,5 grama.


Poniżej zdjęcia z pracy (duże foty na moim FTP)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Do czego jest ten wężyk, jak zdołejm z tego metalowego cudka to leci benzyna, awaryjne spuszczenie paliwa ?:)

Obrazek

Śrubka odkręcona bez bólu.

Obrazek

Blokady nie miałem na wario.

Obrazek

W całej okazałości.

Obrazek

Widoczny przeciwtalerz z chłodzeniem

Obrazek

Obrazek

Talerz wariatora z wyjętymi już rolkami, widoczny docisk ze ślizgami. A także nowe komplety rolek testowych. Wkładamy nowe rolki do talerza, zakładamy na nie docisk ze ślizgami, od przodu talerza dajemy tuleje i wsuwamy to na wał, uważając by się nie rozsypało. Następnie wkładamy pasek, aż na tą tuleję. Wkładamy na wał przeciwtalerz z chłodzeniem, dajemy podkładkę, śrubkę i skręcamy. Przykręcamy obudowę, i możemy testować nowy zestawik.

Obrazek

Pokrywa, na nalepce widoczny typ Silnika, tj. 1P39QMB, przykręcamy ją i to koniec naszej pracy.

Obrazek


Podsumowanie, znalezienie złotego środka wymaga czasu i testów.. należy każde rolki dobrze wytestować, jazda pomiar przyśpieszenie vmax, szczególnie jak pod górkę sobie radzi. Po wielu testach można nawet na 50cm3 wybarć odpowiedni zestaw rolek, nie mniej jak pisałem wyżej, cięższe rolki to tylko po tuningu (zwiększenie pojemności). Od tego zaczynajmy gdy już mamy odblokowany skuter. Mój jest odblokowany, w zasadzie nie miał dużo blokad: śrubka przy gaźniku blokujaca otwarcie manetki na maksa, i rurka w filtrze powietrza. Na iglicy, na module, na wariatorze blokad nie miałem. Skuter zostawiłem a na seryjnych rolkach i wario, czyli około 4.5 grama, dokładną masę podam, jak zajdę do zegarmistrza który to ma bardzo dokładną wagę :).

pozdrawiam, Adam




_________________

Gdy tylko mam czas, a mam go nie wiele... 2 kółka i Ja!! ;).


Ostatnio zmieniony 04 maja 2012, 21:14 przez SimplyBoy, łącznie zmieniany 14 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 17 gru 2013, 18:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2013, 23:59
Posty: 47
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pojazd: zipp vega50
przepraszam że odkopuje temat ale nie ma sensu zakładania nowego przezemnie. Kupiłem dosyć tanio nowy wariator WM-motor z rolkami 5,5g fajnie przyspiesza do tych 45km/h potem już lipa przy 40km/h mam 1/2 manetki gazu. nie wiem jakie rolki wsadzić żeby tak jechał te 65-70 licznikowe. znowu nie chce kupować wszystkich po kolei bo to są koszty. teraz przez 300m prędkość maksymalna nieco ponad 53km/h licznikowe. Jak na stopki postawie i dam gaz do oporu to rozkręci się do jakiś danych obrotów ( niezbyt wysokich) i dopiero po dłuższym czasie ( 20-30sek) rozkręca się do wyższych obrotów. przed wymianą wariatora bardzo szybko wchodził na wysokie obroty w taki sposób jak wcześniej opisałem.




_________________

https://picasaweb.google.com/1116141928 ... ippVega50#
http://www.youtube.com/watch?v=AkD-TPOU8hQ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 gru 2013, 23:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2012, 13:43
Posty: 332
Pojazd:
Ja też założyłem inny wariator + tuleje zamierzam dać 1mm krótszą + może lżejsze rolki (seryjne mam 11,5 grama! (daelim s-five 2T)). Ale dopiero na wiosnę będę testował, teraz w piwnicy stoi. Myślałem sobie, czy by nie odpalić go ze zdjętą pokrywą przekładni i poobserwować jak pracuje wariator, jak pasek wchodzi itd. Nie wiem jak u ciebie, ale ja chyba wyjmę bendix (żeby luźno nie latał), przykręcę pokrywę na 2 śruby, odpalę z kopki i zdejmę pokrywę. Może zrób tak i zobaczysz co jest z tym twoim wariatorem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 gru 2013, 11:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2013, 23:59
Posty: 47
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pojazd: zipp vega50
dzisiaj zobaczę ile stare rolki ważą pewnie 6-7g. u Ciebie to nie są rolki tylko klocki bo takie ciężkie :D . zdejme pokrywe jak mówisz i sprawdzę.


EDIT: zważyłem oryginalne rolki 6,5g ( zipp vega 50)




_________________

https://picasaweb.google.com/1116141928 ... ippVega50#
http://www.youtube.com/watch?v=AkD-TPOU8hQ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 gru 2013, 11:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2012, 13:43
Posty: 332
Pojazd:
No są klocki;) Po śladach na wariatorze zauważyłem, że dochodzą do samego końca (czyli max wypychają talerz). Jeżeli założę powiedzmy 9g i też będą wypychały do końca, to jaki jest sens zakładania takich ciężkich? Czy to ma spełniać funkcję blokady silnika? Wariator będę miał teraz ponad 20g lżejszy + 15g mniej wagi na rolkach - czy przez to będzie kręcił zauważalnie większe obroty? (sprawdzę to sobie na wiosnę, ale pytam co sądzicie)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 gru 2013, 21:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2013, 23:59
Posty: 47
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pojazd: zipp vega50
właśnie problem jest z bezwładnością mnie się wydaje że najwięcej dają rolki sam wariator nie ma aż tak bardzo dużego wpływu, zobaczymy jak założe 6,5g :D




_________________

https://picasaweb.google.com/1116141928 ... ippVega50#
http://www.youtube.com/watch?v=AkD-TPOU8hQ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy