Dzisiaj jest 22 sty 2025, 10:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 gru 2013, 14:48 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
W 2008r zakupiłem zippa vega 4T. Myślałem że 4T będzie lepszy ze względu spalania i awaryjności. Okazało się że po przejechaniu 6000 km zaczęły sie z nim problemy :| Wymieniłem najpierw cylinder i znów uśmiech pojawił się. Potem było tylko gorzej ponieważ co sezon jest remontowany. Najpierw był ten cylek potem zawory, sprzęgło, 3 paski, wariator, wał, potem znów cylek i teraz do uszczelnienia silnik ponieważ z pokrywy wiatraczka leci olej tak jak i z karterów. Proszę o pomoc, może ktoś miał takie same problemy i czymś je rozwiązał. Czy opłaca mi się go zostawić czy sprzedać i kupić coś z silnikiem miny lub p/g? Z góry dzięki. :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 27 gru 2013, 18:54 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
nie porównuj jakiegoś padła zrobionego za miskę ryżu z markowym skuterem :P
ale też nie uważam żeby były to jakieś całkiem gówniane silniki bo sam złożyłem ich bardzo dużo i gdy zrobi si to dobrze to chodzą całkiem dobrze, a po 2 jak się robi remont to się wyrzuca w tych prawie wszystko i wstawia nowe bo taki silnik po 10-15 k km jest tak zużyty ze nie ma nic tam dobrego ale znowu remonty nie są jakieś drogie. remont w takim skuterze razem z robotą kosztuje tyle co sam cylinder do mojego także jest bardzo tanio :D ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 gru 2013, 19:54 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
rozebrałem parę silników 2T ale tego się nie podejmuje bo skuter nie jest w pełni jeszcze mój tylko brata ;). Tanie remonty nie sądzę bo ja wsadziłem już jakieś 4500zł i dalej stoi. Słyszałem już wiele razy że 2008r to masowe takie produkcje felernych modeli zippa. Cały czas coś w nim pada i teraz chyba wiosna i sprzedaż bo nie chce pchać sie w koszty. A może coś doradzisz związanego z tym silnikiem bym był wdzięczny




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 gru 2013, 10:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2013, 23:59
Posty: 47
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pojazd: zipp vega50
orzech98-12 pisze:
rozebrałem parę silników 2T ale tego się nie podejmuje bo skuter nie jest w pełni jeszcze mój tylko brata ;). Tanie remonty nie sądzę bo ja wsadziłem już jakieś 4500zł i dalej stoi. Słyszałem już wiele razy że 2008r to masowe takie produkcje felernych modeli zippa. Cały czas coś w nim pada i teraz chyba wiosna i sprzedaż bo nie chce pchać sie w koszty. A może coś doradzisz związanego z tym silnikiem bym był wdzięczny

mój zrobił 11tyś km wymieniane były tylko pierścienie, oleje, sprzęgło, wariator z rolkami i pasek. 4500zł? chyba z kupnem skutera jako nówkę. jak robisz kup dobrej jakości części, znajdź mechanika dobrego i zrób wszystko na raz bo inaczej to zawsze tak będzie jedno padnie i drugie siada przez to ( może nie koniecznie ale często tak jest)




_________________

https://picasaweb.google.com/1116141928 ... ippVega50#
http://www.youtube.com/watch?v=AkD-TPOU8hQ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 gru 2013, 11:57 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
już próbowałem, wsadziłem na raz wał, wariator, sprzęgło, ustawiali mi zawory, to potem skończył się czas głowicy, cyla i tłoka, potem pasek itd. Może trafiłem na taki model akurat
Teraz tylko to uszczelnienie mi zostało ale mechanik (z licencją i renomą) powiedział że zrobi to uszczelnianie ale padnie coś tam w środku i pół silnika do wymiany.

-- 29 gru 2013, 12:57 --

mam rachunki i dodać teraz uszczelnianie to wyjdzie 4800 z groszami :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 gru 2013, 15:11 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2013, 23:59
Posty: 47
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pojazd: zipp vega50
też mam papiery i licencje. technik pojazdów samochodowych. skąd jesteś?




_________________

https://picasaweb.google.com/1116141928 ... ippVega50#
http://www.youtube.com/watch?v=AkD-TPOU8hQ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 gru 2013, 16:07 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
no to nie wiem u kogo ty robisz ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 gru 2013, 20:29 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
maciek111, jestem z okolic Ostrowca Świętokrzyskiego. Chyba na wiosne trzeba będzie go ponownie zrobić, poradzić się mechanika czy go zostawiać czy sprzedać i coś pomyśleć w tym kierunku




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 29 gru 2013, 23:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2013, 23:59
Posty: 47
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pojazd: zipp vega50
szukaj innego mechanika :)




_________________

https://picasaweb.google.com/1116141928 ... ippVega50#
http://www.youtube.com/watch?v=AkD-TPOU8hQ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 gru 2013, 10:16 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
no właśnie znalazłem dobrego teraz i zobaczymy jak oceni maszynę




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 gru 2013, 12:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2013, 23:59
Posty: 47
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pojazd: zipp vega50
dokładnie szukaj jak najlepszego który dobrze zrobi pojazd, paparuchów jest pełno a mało jest mechaników sumiennych :) Pozdro :D




_________________

https://picasaweb.google.com/1116141928 ... ippVega50#
http://www.youtube.com/watch?v=AkD-TPOU8hQ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 gru 2013, 20:49 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
a masz może sposób żeby lepiej palił? Już pękły 3 wałki od kopa i z akumulatora też ciężko odpalić
Dzięki za info. Pozdro.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 gru 2013, 1:48 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2013, 23:59
Posty: 47
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pojazd: zipp vega50
musisz mieć mieszanke stechiometryczną czyli idealną ( kolor ceramiki świecy ceglasty) jak będzie dawka zbyt duża to niestety będzie go przylewało i jest efekt dławienia ( dziura w obrotach) a jak za mało będzie mułowaty i efekt podobny i też będzie ciężko odpalał tylko że lepiej na ciepłym silniku. zawory muszą być dobrze ustawione zwłaszcza przy tak małym piździku bo inaczej kompresja ucieka i jest nie ciekawie tak samo z odpaleniem. regulacja 4t nie jest aż tak łatwa bo dużo rzeczy się składa, zwłaszcza że te silniki są bardzo wrażliwe na zmiane warunków pogodowych, pewnie jak będzie ciepło inna mieszanka paliwowo powietrzna powinna być itp. Nawet róznice robi wysokość nad poziomem morza, tym wyżej tym żadsze powietrze i silnik potrzebuje więcej powietrza dostawać ( akurat to jest wada silnika wolnossącego....) ja swój skuter ustawiam już 40km i jeszcze czegoś mu brakuje ale jest lepiej niż na początku bo ładnie przyspiesza ale coś mu brakuje bo zbyt małą prędkość maksymalną osiąga wydaje mi się że zbyt luźno ustawiłem zawór wydechowy :D. Tak naprawdę praktykując samemu uczysz się bardzo dużo wiem po sobie skuter nie jest moim pierwszym pojazdem tylko już 6 z kolei. najpierw ustaw zawory 0,05mm potem pośmigaj troche żeby silnik dostał odpowiednią temperature pracy i zobacz jaki jest kolor świecy ( ceramiki) jak zbyt jasny to znaczy ze jest mieszanka zbyt uboga, wtedy przestaw iglice o 1 ząbek w dół pojeździj troche i zobacz znowu, pobaw się śrubą składu mieszanki aż do momentu gdy będzie odpalać dobrze i osiągi miał też w miare ( musisz wypośrodkować to.... ) Pozdro :)


PS: zapomniałem dopisać kup sobie nową świece zapłonową DENSO teraz mam ją i powiem że wszystkie testy dzielnie przetrwała a NGK padła... ( koszt u mnie w motozbycie 7-8zł i jest japońska... ) i ustaw przerwe na 0,6mm




_________________

https://picasaweb.google.com/1116141928 ... ippVega50#
http://www.youtube.com/watch?v=AkD-TPOU8hQ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sty 2014, 14:08 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
Dzięki za info. Pewnie bardzo się przyda. Czytając widzę że masz o tym pojęcie wiec jak jeszcze coś cennego wiesz to prosiłbym o radę. Z góry dzięki :)

Ja raczej go ustawiał nie będę ponieważ i tak idzie na uszczelnianie to postaram się zlecić już wszystko :) jeszcze nie wiem czy z kwitem będzie dobrze.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sty 2014, 15:02 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Jak to się mówi hehe, jeden ma fach w ręku, a drugi na papierku :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sty 2014, 21:37 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
a wie może ktoś coś ciekawego o silniku który mam w zippie a mianowicie GY6




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sty 2014, 8:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2013, 23:59
Posty: 47
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pojazd: zipp vega50
zależy co chcesz wiedzieć




_________________

https://picasaweb.google.com/1116141928 ... ippVega50#
http://www.youtube.com/watch?v=AkD-TPOU8hQ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sty 2014, 21:47 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
najlepiej: wady, zalety, najczęstsze usterki itp.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 sty 2014, 7:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2013, 23:59
Posty: 47
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pojazd: zipp vega50
orzech98-12 pisze:
najlepiej: wady, zalety, najczęstsze usterki itp.

wady samego skutera to beznadziejne plastiki , ciężko dostępne elementy karoserii, gaźnik beznadziejny ciężko się go reguluje, elektryka jeśli oryginalna to spoko jeszcze daje rade ale gorzej jak coś się zepsuje to są problemy z dobraniem części odpowiedniej jakości.....




_________________

https://picasaweb.google.com/1116141928 ... ippVega50#
http://www.youtube.com/watch?v=AkD-TPOU8hQ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 sty 2014, 11:51 
*

Rejestracja: 25 sie 2013, 21:26
Posty: 71
Lokalizacja: ok Ostrowca Świętokrzyskiego
Pojazd: zipp vega 50
dzieki za info, na pewno się przyda




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy