Dzisiaj jest 22 sty 2025, 8:02



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 06 sty 2014, 15:13 
*

Rejestracja: 20 paź 2013, 9:37
Posty: 18
Pojazd: romet 747
Witam. Chiałem się dowiedzieć coś o tuningu napędu w skuterze mianowicie chodzi mi o to jakie zadania pełnią poszczególne podzespoły w skuterze. Chodzi mi o np.rolki,sprężyna korektora,wariator,sprzęgło,dzwon i co one mogą zmienić w jeździe np lekkie rolki,twarda sprężyna korektora itp.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 07 sty 2014, 6:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 kwie 2013, 19:34
Posty: 94
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Jest o tym pełno tematów :) szukanie nie boli ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 sty 2014, 22:39 
*

Rejestracja: 22 paź 2013, 14:04
Posty: 41
Pojazd: Cbr 125
http://www.youtube.com/watch?v=VckNFtrio38 ja zrobiłem tak jak na filmiku ten gościu i chodzi troche lepiej :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sty 2014, 19:35 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Powiem Ci jedno, nie sugeruj się filmikami, co kto jak reguluje, bo to zależy od skutera, jeden jest słabszy, drugi mocniejszy i każda regulacja odbywa się inaczej, jednemu jedzie jak rakieta, a drugi ma to samo i ledwo się zbiera, to jest indywidualna sprawa, powinieneś sam spróbować, aczkolwiek czasami się uda trafić dobrze.

Co do rolek- zasada ciężkie- v-max, lekkie- przyspieszenie to się ma nijak do rzeczywistości, zależy to od reszty napędu, dobrania sprężyny, sprzęgła, wariatora itd.
Np zakładając, że kupisz Multivar i dasz lekkie rolki, to wyje, a nie jedzie, a jak założysz mu 6.5g to jest istny szatan, każda część różni się, jedne wariatory lubią lżejsze rolki, drugie cięższe.

Co do sprężyn:
Twarda- Sprężyna się nie ''skręca'' i przeniesienie napędu jest lepsze, bez ryzyka ślizgania się sprzęgła, za to zużycie korektora zwiększa się. W przypadku twardych sprężyn przyspieszenie się polepsza, aczkolwiek nie zawsze, są objawy, że się nie wkręca, albo wyje, to zależy od regulacji całego napędu.

Średnia- Optymalny wybór, ślizganie jest możliwe, aczkolwiek nie zawsze, jeżeli mamy wytarte okładziny sprzęgła, to jest większe ryzyko, jeżeli sprzęgło jest w dobrym stanie- jego okładziny, to ślizganie jest nikłe, przyspieszenie zależy również od regulacji całego napędu.

Miękka- Jest to wersja bardziej seryjna, seryjne sprężyny nie są tak twarde jak ''tuningowe'' każda sprężyna ma oznaczenie xKN ( w miejscu x jest liczba ) oznacza to kiloniutonów, czyli jakie obciążenie przenosi dana sprężyna, twardsze naturalnie ciężej się zginają, niż miękkie.

Wszystko zależy od regulacji napędu, dobranie odpowiednich komponentów o danych parametrach jest ważne, aby idealnie wyregulować, zależy również, kto do czego potrzebuje skuter, pod stunt inaczej, jazda codzienna to samo.

Sprężynki sprzęgła:

Twarde - Skuter rusza z wyższych obrotów, dobre rozwiązanie do stuntu, przy tuningach klasy sport/mid-racing/racing/evolution dobiera się inaczej, zależy od reszty podzespołów.

Średnie - Skuter rusza z wyższych obrotów niż seryjnie, jednak nie tak wysokich jak w przypadku twardych sprężynek, do jazdy codziennej dobre rozwiązanie.

Miękkie - Są one prawie takie same jak seryjne, możliwe, że ciut twardsze, różnica w ruszaniu jest minimalna.

Nie ma sensu do seryjnego skutera ładować twardych sprężynek, bez regulacji calego napędu, bo może się to skończyć spaleniem sprzęgła, wszystkie elementy trzeba dopasować, aby przyniosło to pożądany efekt, jak i trwałość.

Co do dzwonu, to tuningowe dzwony są lżejsze od seryjnych, wykonane z lepszych materiałów, są trwalsze, w przypadku dodatkowych ''łopatek'' np w przypadku Stage6 WingCooler, sprzęgło jest o wiele lepiej chłodzone.

Korektor momentu obrotowego ''tuningowy'' od seryjnego różni się kątem talerzy oraz niekiedy wielkością, taki korektor jest w stanie wypchnąć pasek wyżej, inny kąt talerzy ma również wpływ na przyspieszenie/v-max.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy