Dzisiaj jest 01 maja 2025, 13:43



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 sty 2014, 12:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 18:27
Posty: 154
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Witam. Mój rox wygląda jakby był krzywy a to dlatego że koło idzie w inną strone niż rama (koło idzie w lewo względem ramy) czym to może być spowodowane ? Może miał już ktoś taki problem ? Specjalnie rozbierałem roxa do gołej ramy żeby ją sprawdzić ale jest jak najbardziej prosta, nie mam już więcej pomysłów dlaczego tak jest. Troche dziwne by to było żeby karter był wygięty bo niby jak ? jest jeszcze seryjne subframe (Mocowanie silnika) ale też jest ściągałem i wydaje się proste. Macie może jakieś pomysły albo rady co z tym zrobić ?

Poniżej dołączam zdjęcia;
http://imageshack.us/photo/my-images/541/qq0w.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/849/sas0.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/89/rpnr.jpg/




_________________

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 09 sty 2014, 15:41 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Miałem to samo w quantumie,odwrotnie była założona rurka[ośka] mocowania silnika ,ta osadzona w karterach, u mnie przynajmniej tak było, i też silnik był przesunięty na lewą stronę.Rowek pod pierścień sigera z jednej strony jest wytoczony bliżej a z drugiej strony dalej końca rurki i przy złym zamontowaniu silnik z kołem jest przesunięty w lewą stronę, http://inparts.pl/product-pol-29611-Os- ... lnika.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sty 2014, 17:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 18:27
Posty: 154
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Tak tylko w aeroxie ta rurka jest z każdej strony identyczna tzn. z każdej strony ma tyle samo cm. od wycięcia na segera do jej końca. Z początku też myślałem że ona może być założona odwrotnie ale no tak jak napisałem jest identyczna z każdej strony




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sty 2014, 17:49 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Miałeś ją wyjętą z karterów i zmierzoną?Bo na "oko" jak jest założona to wygląda równo a jak ją zdemontujesz to różnica wynosi coś około 13mm, a wynika to z tego że mocowania na silniku [te otwory na tą rurkę ] nie są rozłożone wymiarowo po równo względem ramy bo koło by nie było w osi ramy [ trochę chaotycznie opisałem] nawet na zdjęciu widać jak te rowki są wytoczone , strona z rowkiem zatoczonym dalej od końca rurki musi być z lewej strony silnika patrząc od strony tylnego koła.


Ostatnio zmieniony 09 sty 2014, 18:33 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sty 2014, 18:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 18:27
Posty: 154
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Z karterów nie wyjmowałem ale odlogłość od tych wycięć na oringi jest po obu stronach taka sama co do mm. (mierzone suwmiarką). Widze że ogarniasz troche temat wiesz może ile mierzy cała tuleja ?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sty 2014, 19:29 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Ja mam w ala chinarelli :mrgreen: 235mm długości, , średnica zewnętrzna 17mm, średnica wewnętrzna13mm , ta tuleja którą dałem w linku ma 224mm długości a reszta wymiarów taka sama, musiałbyś swoją przemierzyć, jako ciekawostkę mogę ci powiedzieć że chiniole źle fabrycznie mi założyli do nowego skuterka tą tuleje do silnika , dopiero sąsiad zauważył że koło nie jest w osi z ramą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sty 2014, 19:33 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 18:27
Posty: 154
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Właśnie wróciłem z garażu i wychodzi mi że tuleja ma 224mm długości. Dobrze by było żeby ktoś kto ma aeroxa napisał ile ma jego tuleja wtedy miałbym pewność że moja nie była modowana w żaden sposób. Jeśli to nie tuleja to ja tu widze winne całe mocowanie tą jakby kołyskę która jest przykręcona do ramy no bo co innego ? Silnik chyba nie może być krzywy bo to praktycznie nie możliwe chyba że coś jest nie tak z przełożeniami może łożyska w gniazdach siedzą krzywo przez co wałek będzie lekko odchylony i automatycznie koło będzie lecieć w inną strone ? Ostatnio zauważyłem w chińskim 4t zdjąłem dzwon sprzęgło i pokręciłem wałkiem i o dziwo mogłem nim obracać dwoma paluszkami i koło kręciło się niesamowicie lekko a w roxie kręcąc całą ręką czuć naprawdę duży opór




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 sty 2014, 19:46 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Cinelous pisze:
Właśnie wróciłem z garażu i wychodzi mi że tuleja ma 224mm długości.
czyli to jest ta tuleja ze zdjęcią reszta wymiarów jak moje , ja obstawiam że ona jest odwrotnie zamontowana, żadne przełożenia ani łożyska nie przesuną ci tak całego silnika z kołem wrzuć więcej fot z góry na kołyskę i tą tuleję.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 15:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 18:27
Posty: 154
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Kurcze akurat roxa mam ubranego w plastiki także najwcześniej jutro wrzucę dokładne foty.
Wielkie dzięki że zainteresowałeś się tak moim problemem.

-- 10 sty 2014, o 15:36 --

Siema dzisiaj rozebrałem roxa i porobiłem troche zdjęć żeby przedstawić ci całą sytuacje bliżej a więc;
Na tych zdjęciach rox wygląda na prostego ale zobacz ile musiałem przesunąć tą rurke żeby zadupek roxa był równy z kołem;

http://imageshack.com/a/img811/7456/lq2q.jpg
http://imageshack.com/a/img836/7315/k2ol.jpg

Na tych zdjęciach rurkę ustawiłem tak jak powinna iść fabrycznie ale jak widać silnik idzie w inną strone niż zadupek;

http://imageshack.com/a/img853/5352/te2r.jpg
http://imageshack.com/a/img89/6379/yubp.jpg
http://imageshack.com/a/img824/1065/6gkv.jpg

Ja przypuszczam że to wina karterów co o tym sądzisz n0ooRt ?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 15:57 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Cinelous pisze:
Ja przypuszczam że to wina karterów co o tym sądzisz n0ooRt ?
Na moje oko to musisz tą rurkę pozamieniać stronami wtedy silnik z kołem będzie w osi z ramą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 16:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 18:27
Posty: 154
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Wiem że to nie pomoże bo ta rurka jest identyczna z obu stron ale zamienie ją stronami dla świętego spokoju i żeby przy okazji wykluczyć jedną z wielu podejrzanych ;d




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 16:11 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Po demontażu zmierz sobie te odległości tych rowków, najlepiej teraz zaznacz sobie na niej markerem jak jest teraz umieszczona żebyś się nie pomylił przy zakładaniu na drugą stronę i nie założył znowu tak jak była.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 18:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 18:27
Posty: 154
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Właśnie wróciłem z garażu no i tak, zamiana tej rurki stronami niestety nic nie dała mierzyłem suwmiarką odległości od wycięcia na oring do końcówki rurki po każdej stronie i są identyczne co do milimetra co dalej proponujesz >?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 18:30 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Skuter jest odkupiony? może coś poprzedni właściciel modził?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 18:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 18:27
Posty: 154
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Skuter ogólnie był ściągnięty z Niemiec do Polski przez poprzedniego właściciela i jest z 2003 roku choć do tego nie mam pewności bo na plastikach w nim są wybite zazwyczaj 97r*98r*99r*00r*01r
Czyli tak jakby ktoś podmienił w nim ramę a plastiki i reszte zostawił, nawet na silniku mam wybite 98* więc albo ktoś tam nieźle namieszał i sprzedał bo stwierdził że to padlina albo po prostu tak ma być. A właściciela zaraz po kupnie się pytałem czy coś może o tym wie to powiedział że nie ma pojęcia.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 18:45 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jedyne co mi teraz przychodzi na myśl to że może ta tuleja nie jest oryginalna, lub dostał strzał gdzieś w ramę, może ktoś ci poda wymiary tej tulei i tych rowków




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 19:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2011, 18:27
Posty: 154
Lokalizacja: Okolice Wrocławia
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
hmm. Popatrzę w dziale Wasze maszyny może tam ktoś rozbiera roxa i ma tą rurkę na widoku żeby pomierzyć choć i bez tego można sprawdzić rozmiar. A co do ramy to jakiś miesiąc temu miałem ją golutką, wszystko posprawdzałem i rama nie ma bata żeby była krzywa nawet ryski na niej niema nie mówiąc już o wgnieceniu. Dzisiaj też postawiłem roxa tak żeby stał idealnie prosto i mierzyłem nawet poziomnicą czy nigdzie nie ma żadnych wychyleń i wszędzie było równo tzn. oczko na poziomnicy było po środku.

Zapomniałem dodać że tylnego koła jest więcej z prawej strony niż z lewej nie wiem może tak ma być ale troche mi to podejrzane jest, dlatego od początku stawiałem na wine dużego karteru.

Tu mam zdjęcia o co mi chodzi;

Stroną od napędu http://imageshack.com/a/img196/385/vqc5.jpg
i od wydechu http://imageshack.com/a/img34/483/g7sg.jpg




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 19:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 wrz 2013, 18:34
Posty: 164
Pojazd: Aerox
Może masz poprostu krzywą felge? :mrgreen:

Jeśli jest okej stawiałbym na mocowanie silnika...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 sty 2014, 19:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lut 2013, 18:45
Posty: 409
Pojazd: Składam verticala
Powód prosty! Na oko nie zobaczysz czy rama jest proste . Sprawdź to dokładnie mój tak miał jak kolo zaliczył potężnego szlifa i sie rama wygieła .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 sty 2014, 10:49 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Cinelous pisze:
Tu mam zdjęcia o co mi chodzi;

Stroną od napędu http://imageshack.com/a/img196/385/vqc5.jpg
i od wydechu http://imageshack.com/a/img34/483/g7sg.jpg


Trochę błędnie rozumujesz ,silnik nigdy nie jest w osi ramy, to koło ma być w osi , proponuję abyś jeszcze raz ustawił go idealnie tak jak to pokazałeś na fotce wyżej , zaznacz sobie markerem gdzie powinny być te rowki , zdemontuj i wtedy szukaj takiej samej tulei lub daj do tokarza to na tej co masz wytoczy nowe rowki pod pierścienie sigera, ten skut to jakiś składak.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy