Dzisiaj jest 23 lis 2024, 10:02



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Yamaha YZ 125
Post: 12 sty 2014, 17:08 
*

Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Posty: 5
Pojazd: Peugeot TKR 50
Witam, chciałbym was sie zapytać co sądzicie o Yamaha YZ 125. Chodzi mi o awaryjność i skuteczność w terenie, chce zakupić ten motor w celu jeżdżenia po bezdrożach, troche lasu i jakieś pola.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 12 sty 2014, 23:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2012, 17:56
Posty: 36
Lokalizacja: Chmielnik
Pojazd: HM / CBR 125 / Shadow 700
Jest to full cross, ma sporą moc, więc spokojnie sobie poradzi. Co do awaryjności to, jeśli będziesz dbał , to powinna posłużyć. I tu pojawia się pewna rzecz - eksploatacja takiego motocykla jest dosyć droga :( Jeśli będziesz "wymieniał" wszystko na czas to powinno być dobrze (a takie wymiany robi się w crossach dość często).




_________________

"HM CRM SUPERMOTO"
http://forum.mieloch.pl/honda-hm-supermoto-t374223.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sty 2014, 14:44 
*

Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Posty: 5
Pojazd: Peugeot TKR 50
Powiedz mi, co byś doradził. Mam 16 lat i lepiej kupić 2t czy 4t. ? 125 oczywiscie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sty 2014, 18:09 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Zależy na czym Ci zalezy, jeśli na osiągach to 2t, jeśli na wytrzymałości i małym spalaniu to 4t.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sty 2014, 18:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 gru 2012, 20:52
Posty: 206
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd:
nie bierz nigdy moto bo koledzy mają 600 to ty tez musisz 600 jesli to twoje 1 moto zakup jakąś 85 to tez dośc duzo mocy posiada 125 bedzie Tobą poniewierać wszędzie i bedziesz się tylko męczył. weź sobie 2t jest proste i odporne na katowania 4t jest delikany i droższy noi trudniej jest coś naprawić trzeba mieć pojęcie




_________________

Ałeroks
Speedfight




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sty 2014, 18:46 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
Stage6-Senda pisze:
weź sobie 2t jest proste i odporne na katowania 4t jest delikany i droższy noi trudniej jest coś naprawić trzeba mieć pojęcie


Sam jesteś odporny na katowanie... Jeśli chce latać długo musi wykonywać naprawy regularnie i na czas.

Co do napraw: tłok co 50mth, na dwa tłoki korba - 2t; tłok co 100mth, na dwa tłoki korba - 4t. W przypadku braku remontu i dojścia do zatarcia koszt położenia Nicasilu to ~800-1000zł.




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2014, 21:26 
**

Rejestracja: 05 sty 2012, 20:24
Posty: 248
Pojazd:
Tom_Q pisze:
Stage6-Senda pisze:
weź sobie 2t jest proste i odporne na katowania 4t jest delikany i droższy noi trudniej jest coś naprawić trzeba mieć pojęcie


Sam jesteś odporny na katowanie... Jeśli chce latać długo musi wykonywać naprawy regularnie i na czas.

Co do napraw: tłok co 50mth, na dwa tłoki korba - 2t; tłok co 100mth, na dwa tłoki korba - 4t. W przypadku braku remontu i dojścia do zatarcia koszt położenia Nicasilu to ~800-1000zł.

Weź się chłopie nie wypowiadaj nawet, jak nie wiesz, co piszesz ... W yz tłok co 50mth? Życzę dobrej współpracy z jajowatym cylindrem. W takim czasie to możesz tłok zmienić, ale w exc. W yz nastaw się na wymianę co ~30mth i przeciąganie tego przebiegu zbyt dużo Ci nie da. Jak zmienisz szybciej, to może okazać się, że dasz radę wpakować drugi raz tą samą selekcje. W 4t tłok co 100mth w 125cc? Ciekawych bajek się nasłuchałeś. 125 4t to są same bardzo spokojne motocykle, które są kuloodporne i praktycznie bezobsługowe. Po raz kolejny wychodzi, jacy " znawcy " są na forum ...




_________________

KTM EXC 125




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2014, 22:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
punk891 pisze:
Ciekawych bajek się nasłuchałeś. 125 4t to są same bardzo spokojne motocykle, które są kuloodporne i praktycznie bezobsługowe


Zacznijmy od tego, że nie ma 125cc w FULL CROSS'ie, a o tego typu motocyklach mowa w tym temacie.
W 4t 250cc/450cc zmienia się tłoki co ~100mth.

punk891 pisze:
W yz nastaw się na wymianę co ~30mth i przeciąganie tego przebiegu zbyt dużo Ci nie da. J


~50mth można spokojnie zrobić na tłoku w 125cc, chyba że motor startuje w zawodach i jeździ tylko i wyłącznie po torze.




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2014, 22:05 
**

Rejestracja: 05 sty 2012, 20:24
Posty: 248
Pojazd:
Tom_Q pisze:
punk891 pisze:
Ciekawych bajek się nasłuchałeś. 125 4t to są same bardzo spokojne motocykle, które są kuloodporne i praktycznie bezobsługowe


Zacznijmy od tego, że nie ma 125cc w FULL CROSS'ie, a o tego typu motocyklach mowa w tym temacie.
W 4t 250cc/450cc zmienia się tłoki co ~100mth.

punk891 pisze:
W yz nastaw się na wymianę co ~30mth i przeciąganie tego przebiegu zbyt dużo Ci nie da. J


~50mth można spokojnie zrobić na tłoku w 125cc, chyba że motor startuje w zawodach i jeździ tylko i wyłącznie po torze.

Chyba nigdy nawet nie siedziałeś na secie, skoro takie głupoty gadasz... Była mowa o 125, więc skoro ty zacząłeś mówić o 4t, to wybacz, ale skąd mam wiedzieć, że tobie chodzi o 250/450? Tak btw, w crf450r serwisówka przy torowej jeździe zaleca wymianę przy 15mth, przy normalnej po 100mth i tak zrobi już zacznie robić jajo.




_________________

KTM EXC 125




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2014, 22:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
punk891 pisze:
w crf450r serwisówka przy torowej jeździe zaleca wymianę przy 15mth, przy normalnej po 100mth i tak zrobi już zacznie robić jajo.


ToT pisze:
chce zakupić ten motor w celu jeżdżenia po bezdrożach, troche lasu i jakieś pola.


Czemu ty cały czas gadasz o torze...

punk891 pisze:
Była mowa o 125, więc skoro ty zacząłeś mówić o 4t,


Pokaż full crossa w 125cc 4t.




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2014, 22:25 
**

Rejestracja: 05 sty 2012, 20:24
Posty: 248
Pojazd:
Gadam cały czas o torze, ponieważ są to sprzęty przeznaczone na tor, a nie do popierdywania po lesie.
Przeczytaj to, co napisałem w pierwszym swoim poście i zastanów się, o czym mówiłem, pisząc o 4t ...




_________________

KTM EXC 125




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 sty 2014, 10:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:41
Posty: 416
Lokalizacja: UK
Pojazd:
koszty-utrzymania-full-cross-t378512.html

Lepiej kup sobie KX/KMX, DT. Bo jak na moje taki cross na poczatek to za duzo, a enduro z 24 kucami ci wystarczy do pobawienia sie w terenie a remontow tak czesto nie bedziesz musial robic.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sty 2014, 12:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 lip 2012, 23:59
Posty: 287
Lokalizacja: Piła
Pojazd:
Husar, KMX to jest typowe enduro jak np. Yamaha DT 125 lub KTM LC2.

KX to już jest full crossówka czyli przy jeździe torowej tak jak pisali wyżej, do wymiany tłok co 30mth. :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sty 2014, 14:46 
*

Rejestracja: 03 sty 2014, 23:56
Posty: 4
Pojazd:
Powiem ci tyle te sprzęty nie są aby bzykać po lasach tylko do ostrej torowej jazdy .Popieram punka ponieważ no fulle to są strasznie kasożerne motocykle i ciągle mówimy tu o samym silniku ale też należy pamiętać o łożyskach w wachaczu i o smarowaniu kiwaczki .A co do tych 100 mth w 4t to jest to nie do zrobienia nawet przy spokojnej jeździe i jeszcze trzeba dopisać wymianę zaworów i ich regulacja co pare mth .W mx nie ma zasady "dbasz to i masz" możesz dbać ale i tak wymiany cześci cię czekają.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sty 2014, 17:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Tłok sie wymienia wtedy kiedy spada kompresja.
Warto co rok robić generalkę tzn
- tłok
- korba
-łożyska

Korba lubi sie skrzywić więc i inne elementy padają.

Co do 125 i 85. Między 125 a 85 jest mała różnica. Różnica bardziej dotyczy wysokości.
Ja bym na Twoim miejscu brał 125 bo będziesz potem mógł na 250 lub 500 latać.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 sty 2014, 20:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2010, 14:00
Posty: 57
Lokalizacja: California
Pojazd: X-type 3.0/Astra Turbo
Maciek1997,

Czy Ty wgl. wiesz o czym mówisz? :lol:

500... :lol: Chyba raczej, będziesz mógł później urwać sobie ręce na 500.

Wejdź wykręconym 250 w zakręt na torze to pogadamy.

Przykładowy filmik co znaczy wykręcona seta :))
http://www.youtube.com/watch?v=Hvv15Vn69AM




_________________

GALAXY pisze:
coś mi sie wydaje że masz 2t (mój derbi ma to samo) :)


quap pisze:
kielbaski z gazowego grilla sa dobre


Sprzedam: http://otomoto.pl/yamaha-yz-125-zarejes ... 93269.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2014, 13:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
jedrula123 wiem co mówię. Na Honde CR500 trzeba mieć na prawdę jaja.

Masz doświadczenie i się oswoiłeś z maszyną to i będziesz 250 a nawet 500 wchodził w zakręty.

Mam Suzuki Rm80 którą jeszcze tuninguje.
Pojemność jest już 90ccm3 na tulei. Spawak, zamknięta skrzynia biegów. Porting cylindra.

Zobaczymy jak będzie teraz chodziła ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2014, 14:05 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
widze że nigdy nie leciałeś nawet na 100% setą a gadasz o 250/500 - pieknie ;)

dobry znajomy ma 2 husqvarny - sm125 i wr125

wuera na gaxniku 38 i z konkretnym zawiasem (dofinansował jakiś szwab) + kompletny układ gianelliego

kilka razy sie przejechałem i tym i cisnąć z niej 100% w terenie to trzeba mnieć jaja i umiejętności - duuuuużo umiejętności

nie chcę myśleć jak taka 250 może człowieka sponiewierać - więcej się pewnie namęczy niż przy kopaniu sporego ogródka XD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2014, 14:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
seb94 przyzwyczaisz się do maszyny to i będziesz 250 latał ot cała filozofia.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2014, 15:28 
**

Rejestracja: 05 sty 2012, 20:24
Posty: 248
Pojazd:
seb94 pisze:
widze że nigdy nie leciałeś nawet na 100% setą a gadasz o 250/500 - pieknie ;)

dobry znajomy ma 2 husqvarny - sm125 i wr125

wuera na gaxniku 38 i z konkretnym zawiasem (dofinansował jakiś szwab) + kompletny układ gianelliego

kilka razy sie przejechałem i tym i cisnąć z niej 100% w terenie to trzeba mnieć jaja i umiejętności - duuuuużo umiejętności

nie chcę myśleć jak taka 250 może człowieka sponiewierać - więcej się pewnie namęczy niż przy kopaniu sporego ogródka XD

Chociaż jeden, który wie o czym mowa :)




_________________

KTM EXC 125




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy