Dzisiaj jest 11 lut 2025, 21:48



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 lut 2014, 12:46 
*

Rejestracja: 03 lis 2013, 11:14
Posty: 90
Pojazd: Aprilia rs 50
Witam. Czy motorower zapali gdy kompresja w cylindrze wynosi tylko 7 barów? Czy do szlifu cylinder? Bo chonowanie nic nie dało a wręcz o 1 bar kompresja spadła... Motorower nie pali i szukam przyczyn a że przy nim majsterkowalem praktycznie wszystko odkrecalem itp to nie mogę znaleźć przyczyny dlaczego nie pali.
Przy odpalaniu leci paliwo z gaznika z kranika i to sporo. Jaki jest powód tego? Nie chce się poddawać i zawozic go do .mechanika dlatego pytam się was o pomoc.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 05 lut 2014, 14:30 
*

Rejestracja: 05 lut 2014, 14:21
Posty: 40
Pojazd: aprilia sr morini
świeca nie jest mokra?jest iskra moja sr jak miała kmpresja 7 to nie chciała załapać :p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lut 2014, 14:53 
*

Rejestracja: 03 lis 2013, 11:14
Posty: 90
Pojazd: Aprilia rs 50
Swieca mokra nie jest. Można powiedzieć, że lekko wilgotna




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lut 2014, 15:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:51
Posty: 252
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Rieju
Spróbuj wyczyścić gaźnik i wyregulować, jeśli nie to, to będziesz musiał zajrzeć pod głowice :)




_________________

wicherq94 pisze:
wornesz napisał/a:
jak zaproszę jakąś dziewczyne do domu i siedzimy w moim pokoju to co 15 min stary wbija ( tak nagle) z okrzykiem "KONTROLA ! " xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 lut 2014, 16:17 
*

Rejestracja: 03 lis 2013, 11:14
Posty: 90
Pojazd: Aprilia rs 50
O to chodzi, że gaźnik rozbierałem i składałem już kilka razy i nic : (




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2014, 14:20 
*

Rejestracja: 05 lut 2014, 14:21
Posty: 40
Pojazd: aprilia sr morini
to że leci ci paliwo z gaźnika może być np dziurawy pływak który nie zamyka paliwa albo ten zaworek co tam jest nie trzyma lub jest brud ale mówisz że czyściłeś ;p nw looknij na ten pływak ,lewe powietrze może gdzieś łapie,na drugiej świecy próbuj :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2014, 17:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:51
Posty: 252
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Rieju
apriliacz175, Zawór iglicowy nie ma nic do tego bo on odcina dopływa paliwa, a zawór umieszczony jest na pływaku, a więc jeżeli już to pływak, który jak pisał kolega jest dziurowy bądź zawiesza się, jeśli łapałby jakąś ilość lewego powietrza to odpaliłby, tylko nie mógłby zejść z obrotów. Stawiam jednak na zatarcie, 7 barów to jednak mało, czeka Cię raczej wymiana tłoka :)




_________________

wicherq94 pisze:
wornesz napisał/a:
jak zaproszę jakąś dziewczyne do domu i siedzimy w moim pokoju to co 15 min stary wbija ( tak nagle) z okrzykiem "KONTROLA ! " xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2014, 22:46 
*

Rejestracja: 03 lis 2013, 11:14
Posty: 90
Pojazd: Aprilia rs 50
Szlif + nowy tłok i pierscienie przywroca odpowiednia kompresje tak?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2014, 22:51 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:51
Posty: 252
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Rieju
Z pewnością przywrócą odpowiednią kompresje, tylko trzeba to poprawnie złożyć(mówię głównie o uszczelkach) Rozbierałeś w ogóle cylinder, patrzyłeś w jakim stanie jest tłok i cylinder?




_________________

wicherq94 pisze:
wornesz napisał/a:
jak zaproszę jakąś dziewczyne do domu i siedzimy w moim pokoju to co 15 min stary wbija ( tak nagle) z okrzykiem "KONTROLA ! " xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2014, 13:12 
*

Rejestracja: 03 lis 2013, 11:14
Posty: 90
Pojazd: Aprilia rs 50
Tłok i pierscienie nowe. Cylinder pokaże mechanikowi to się okaże. Uszczelki nowe. Cylinder rozbieralem i składałem kilka razy. Za pierwszym razem źle założyłem pierscienie i poszły się je** i musialem kupić tłok z pierscieniami. Ale komprecha była słaba ....

-- 07 lut 2014, 14:12 --

Dałem cylinder wcześniej do honowania ale nic nie dało...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2014, 14:03 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Co wy mówicie, że przy 7 barach nie zapali, jak zapali... Wymień kranik jak się leje z niego i ogarnij ten gaźnik, żeby nie lało się z niego. Czyli sprawdź czy pływak się nie zacina i czy nie jest dziurawy. Kolejna rzecz, jakie masz ssanie? I sprawdź jeszcze zaworek membranowy czy nie ma prześwitów. Iskra jest woogle?




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2014, 14:08 
*

Rejestracja: 03 lis 2013, 11:14
Posty: 90
Pojazd: Aprilia rs 50
Gdzie ten zaworek membranowy się znajduje ? Iskra jest gdyż wymieniłem iskrownik bo się zjaral. Plywak się nie zacina.ale Zobacze czy nie jest dziurawy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2014, 14:16 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Zaworek jest pomiędzy króccem a silnikiem. To ten bloczek z membrankami. Sprawdzasz go wyjmując go i patrząc pod światło czy nie ma prześwitów.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2014, 16:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:51
Posty: 252
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Rieju
Komor, Poprawne sprężanie mieszanki to od 12 do 8 barów, a więc 7 barów to zbyt mało aby zapalić mieszankę. Podczas wymiany tłoka robiłeś szlif cylindra? I jak mierzyłeś tą kompresję skoro mówisz że wymieniałeś tłok i pierścienie na nowe, składałeś to wszystko ładnie na sylikon? Stawiam na uszczelniacz raczej.




_________________

wicherq94 pisze:
wornesz napisał/a:
jak zaproszę jakąś dziewczyne do domu i siedzimy w moim pokoju to co 15 min stary wbija ( tak nagle) z okrzykiem "KONTROLA ! " xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2014, 17:08 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Co za malo, ja paliłem skutery przy 5-6 barach.. Niech sprawdzi zaworek jeszcze i zobaczymy co i jak.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2014, 20:12 
*

Rejestracja: 05 lut 2014, 14:21
Posty: 40
Pojazd: aprilia sr morini
Patryk1996 |X też mi sie wydaje że to kmpresja ;p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 lut 2014, 9:32 
*

Rejestracja: 03 lis 2013, 11:14
Posty: 90
Pojazd: Aprilia rs 50
Patryk1996 pisze:
Komor, Poprawne sprężanie mieszanki to od 12 do 8 barów, a więc 7 barów to zbyt mało aby zapalić mieszankę. Podczas wymiany tłoka robiłeś szlif cylindra? I jak mierzyłeś tą kompresję skoro mówisz że wymieniałeś tłok i pierścienie na nowe, składałeś to wszystko ładnie na sylikon? Stawiam na uszczelniacz raczej.


To było tak, że padł mi iskrownik. Zamowilem nowy i podczas gdy przesylka z allegro do mnie szła to zajrzalem do cylindra aby zobaczyć jego stan. Gdy składałem go a robilem to pierwszy raz pekly mi pierscienie ... Więc musialem kupić nowy tłok z pierscieniami bo samych pierscieni nigdzie znalezc ani kupić nie moglem. Zmierzylem kompresje i było 7 barów albo 8. Oddalem do honowania i mam teraz 7 barów.

Dzisiaj tj sobota napisze popoludniu co i jak. Bo będę robił właśnie przy apce.

-- 09 lut 2014, 10:32 --

Więc tak. Byłem w serwisie całym i powiedzieli żebym lepiej kupił nowy cylek. Więc kupiłem i czekam aż dotrze do mnie. Membranki są ok. Przylegają i nie przepuszczają światła. A przynajmniej nie aż w takich ilościach : ) nie no powiedzieli, że są ok. Sprawdziłem gaźnik. Pływak się nie zacina. Ten kranik na dole co jest w gaźniku czy jak to się tam zwie jest szczelny. Zalałem wodą dolną część gaźnika i nie przepuszcza wody. Więc przy odpalaniu tak jakby paliwo nie dochodziło do cylindra i wracało z powrotem i stąd paliwo się leje z kranika ( z przewodu na dole gaźnika). Może to jest przyczyna a wręcz była to przyczyna, że w tej całej membranie czy jakoś tak były okruchy silikonu bo jak skręcałem ileś tam czasu temu to uszczelniłem silikonem i troszkę było właśnie kawałków silikonu malutkich. Może dlatego lało się paliwo. Czekam na cylek i wam powiem co i jak.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy