Dzisiaj jest 11 lut 2025, 21:23



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 lut 2014, 15:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lut 2013, 18:47
Posty: 12
Lokalizacja: Komorniki
Pojazd:
Witam, otóż napotkał mnie taki problem, w zimę zmieniłem cylinder na polini race 80, używany, ale kupiłem go nowego rok temu, przejezdzilem na nim okolo 2.5k km wiec jest on w stanie idealnym. Do rzeczy, zmieniłem przy okazji świecę na nkg racing br8es nową, wcześniej jeździłem na gaźniku 16 mm dellorto, a teraz zmieniłem na dellorto 21 z dyszą 85 o ile się nie mylę. Wcześniej była 90 na 16 mm z tym cylkiem. Problem polega na tym, że jak ją złożyłem to pojechałem od razu na stacje. Po drodze jak już km przejechałem i była dobrze rozgrzana przycisnąłem ją, rozpędziłem się na 5 do 105, cały czas czerwone pole i nagle pojawiło się buuuu, pomyślałem że paliwa nie ma bo było mało no to przechyliłem ją na bok żeby resztki zleciały odpaliła i powoli jechałem na stacje. Jak już zalałem ją pod korek to w drodze powrotnej przycisnąłem ją od 0, doszedłem do 4 biegu i znowu buuu, zatrzymałem się i odpaliła od razu, no to pojechałem kawałek i jak już miałem blisko do domu to znowu ją przycisnąłem i ta sama historia z tym że jak się zatrzymałem to już nie chciała odpalić, znowu ją na bok położyłem i odpaliła, dojechałem do domu i sobie pomyślałem że może za duży mróz jest bo było wtedy -15. Stała 2 tygodnie i dzisiaj znowu poszedłem ją odpalić, było już ciepło bo +5 i odpaliła od strzała. Pojechałem się przejechać, na początku na śniegu się pobawiłem trochę żeby ją dobrze rozgrzać i wszystko było ok. Jak wyjechałem tylko na drogę to od razu 1, do końca, 2 do końca rozpędziłem się do 60 i jak już 3 chciałem wrzucać to znowu buuuu, dodam że na asfalcie było mokro. Nie chciała w ogóle odpalić i dopiero jak ją przechyliłem to odpaliła, w ogóle nie chciała chodzić, odpalała na 4-5 sekund i gasła. Jeszcze raz ją przechyliłem, wylało się całe paliwo z gaźnika, odkręciłem do końca kranik i odpaliła, ujechałem kawałek i to samo... dojechałem do domu i w garażu zacząłem ją gazować i było ok. Później ją do końca dokręciłem i to samo, buuu. Nie chciała odpalić, położyłem ją na bok i przekręciłem kranik na środek, odpaliła. Na filmiku o dziwo nie chciała zgasnąć bo normalnie to jak tylko pochodzi z sekunde na czerwonym polu to robi buuu, a teraz nawet chodziła. I po tym jak już zgaśnie to nie chce odpalić, teraz o dziwo pomogło przekręcenie kranika, ale normalnie to nie pomaga. Jeszcze dodam że jak byłem z tydzień temu też zobaczyć co się z nią dzieje to wyjechałem i przez 5 km jechała dobrze i się zaczęło od nowa... tylko że wtedy to już nawet nie pomagało przechylanie nie chciała w ogóle odpalić. Rozkręciłem gaźnik na drodze bo akurat regulowałem gaźnik i miałem przy sobie płaski, rozkręciłem, wylałem całe paliwo z niego, złożyłem i działała. Dojechałem powoli do domu, jakieś 4 km i jak już blisko miałem to od nowa ją przeciągnąłem i jak zwykle to samo... nie wiem co już mam z nią robić. Nie wiem czy jest to wina tego że mokro czy co, bo niby jak dzisiaj jeździłem po śniegu to dobrze śmigała, dopiero jak wyjechałem na mokry asfalt z kałużami to zaczęła tak działać. Ale w takim razie czemu pomaga przechylenie jej na bok i spuszczenie paliwa z gaźnika? Jeszcze dodam że uszczelniłem zapłon silikonem bo pamiętam że jak jeździłem w lato podczas deszczu to lubiała czasem poprzerywać.

LINK DO FILMIKU: http://www.youtube.com/watch?v=tAp0ropG ... e=youtu.be




_________________

Zajrzyj :)

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2194658#2194658

Aprilia RX 50/80 PORTING, POLERKI :):):)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 07 lut 2014, 17:11 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Moze Ci tłok puchnie? Rozbiera cyla i sprawdź co i jak.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2014, 17:33 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lut 2013, 18:47
Posty: 12
Lokalizacja: Komorniki
Pojazd:
Tłok nie puchnie na bank bo nie blokuje koła, kopniak się nie blokuje i nie ma żadnych strat w mocy, wręcz przeciwnie ma nadzwyczaj dużo mocy, ale to dlatego że teraz jest gaźnik 21, a był 16.




_________________

Zajrzyj :)

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2194658#2194658

Aprilia RX 50/80 PORTING, POLERKI :):):)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2014, 19:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:51
Posty: 252
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Rieju
Popełniłeś straszny błąd że po złożeniu od razu dałeś po garach i to jeszcze na takim mrozie, silnik najpierw trzeba rozgrzać, bardzo możliwe że przytarłeś go a nawet tak jest, bo nie dałeś czasu na ułożenie się tłoka i pierścieni w gładzi cylindrowej, nie miało czasu się to wszystko spasować, stawiam na to że tłok stracił swoje właściwości i zaczął puchnąć, ale spróbuj jeszcze złożyć to wszystko na tym starym gaźniku 16, ale wątpie że to by było to, ale dla upewnienia wlej 5cm3 oleju do cylindra i odpal go zobaczymy czy będzie szczelny.




_________________

wicherq94 pisze:
wornesz napisał/a:
jak zaproszę jakąś dziewczyne do domu i siedzimy w moim pokoju to co 15 min stary wbija ( tak nagle) z okrzykiem "KONTROLA ! " xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2014, 21:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lut 2013, 18:47
Posty: 12
Lokalizacja: Komorniki
Pojazd:
Nie nie nie :) Jeszcze mam trochę oleju w głowie i wiem że musi się ułożyć tłok + do tego wiem że nie pałuje się zimnego 2t :) Spaliła 4l paliwa w garażu zanim wyjechałem na drogę, chodziła z 1.5 godziny na różnych obrotach bo bawiłem się manetką. Tłok nie puchnie na 100%. Obstawiam że jest to wina gaźnika, ale jeszcze biorę pod uwagę to że woda się pod fajkę dostaje i to przez to. Puchnięcie tłoka można wykluczyć w 100%, raz że nie ma w ogóle objawów puchnięcia tłoka bo wtedy silnik najczęściej staje dęba, a po 2 tłok nie ma ani 1 ryski od strony okna wydechowego więc puchnięcie tłoka jest wykluczone.
I kompresję ma 10.5 bar jbc, mierzone dzisiaj niedawno. Cylinder jest w stanie idealnym więc to nie jest tego wina...




_________________

Zajrzyj :)

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2194658#2194658

Aprilia RX 50/80 PORTING, POLERKI :):):)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2014, 22:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:51
Posty: 252
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Rieju
Szukaj przyczyny w gaźniku, albo jak mówisz iskra, być może jest jakieś przebicie i iskra ucieka gdzie ma bliżej i podczas dużych prędkości obrotowych po prostu nie wyrabia, bądź cewka, szukaj przyczyny w układzie zapłonowym ogólnie i spróbuj na tym starym gaźniku. :D :D :D




_________________

wicherq94 pisze:
wornesz napisał/a:
jak zaproszę jakąś dziewczyne do domu i siedzimy w moim pokoju to co 15 min stary wbija ( tak nagle) z okrzykiem "KONTROLA ! " xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 lut 2014, 16:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 lut 2013, 18:47
Posty: 12
Lokalizacja: Komorniki
Pojazd:
Wyjaśnione, dzisiaj jeszcze raz byłem się przejechać i zaczęła dziwnie chodzić, perzywać, dźwięk się zmienił to pomyślałem że coś z zapłonem i że klin się obciął. Jak już wracałem do domu to stanęła, dopchałem ją, zdjąłem magneto i tak jak myślałem, klin na równo ścięty. Miałem nowy klin w zapasie, zmieniłem i apka śmiga aż miło :)




_________________

Zajrzyj :)

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2194658#2194658

Aprilia RX 50/80 PORTING, POLERKI :):):)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy