Witam! Jestem nowy na forum Na imię mam Szymon. Chciałbym wam zaprezentować mojego simsonka. W lecie 2013 roku wyglądał tak:
http://www.bikepics.com/pictures/2633297/ Może zaczne od krótkiej historii Więc kupiłem go końcem listopada 2012 roku bodajże za bardzo niewielką kwotę Simson wtedy nie chodził, nie palił, w ogóle totalne dno, ale wiedziałem, że nie jest z nim aż tak źle bo kumpel nim jeździł (niestety simek nie miał u niego za dobrze
) Na wiosnę 2013r. zacząłem, że tak powiem "remont". Co się okazało simering od strony magneta był wywalony. Cały iskrownik zalany olejem. Myślałem, że już będzie nie do odratowania ale jednak obecnie zapłon chodzi i ma się bardzo dobrze (Platyny 6V) Ponadto wymieniłem łożyska wału i uszczelniacze. No nic jak się zrobiło ciepło to pierwsze palenie... I lipa :C Zapalał i zaraz gasł. Co się okazało przyczyną była... stacyjka... Wywaliłem starą założyłem nową MZA i jak ręką odjął! Cieszyłem się do czasu... Podczas remontu się okazało, że tulej była cała zrysowana i do tego cylek przegrzany :C A jakby było mało silnik składał jakiś "szpec" połowy podkładek i segerów brakowało Rozpędzał się jak żółw, a jak się silnik rozgrzał... to już masakra. 55km/h po prostej i żarł mi koło 5 litrów przy normalnej jeździe
. No nic przyszedł czas na zmiany.
Silnik poszedł drugi raz na stół tylko teraz szykowało się duuużo więcej roboty . Miałem jakiegoś chińczyka (cyla) udało mi się dorwać DDR'a za 20 zł (po 3 szlifie i uszkodzony gwint kolanka). Jack powiększył okno wydechowe i cały kanał ( nie pamiętam wysokości, orientacyjne strojenie ok. 8,5k), powiększył kanały przelotowe i pousuwał ładnie wszystkie zadziory. Dolot zostawił oryginalnie 16mm Tłok Mza podcięty od strony ssania. Nie jest to może jakiś niewiadomo jaki tuning ale takie usprawnie . Zamówiłem na Jackmotors części:
http://www.bikepics.com/pictures/2633280/U siebie w mieście kupiłem pełny komplet łożysk FAG C3 na skrzynie i FAG C3 TVH na wał . Wypolerowałem denko tłoka i komore spalania w głowicy. Wypolerowałem skrzynie korbową i pilnikiem spiłowałem otwory przelotowe w karterach tak aby nie było progu. Jak miałem silnik na stole to stwierdziłem, że wypada zrobić polerkę całego silnika. Łapcie fotki
http://www.bikepics.com/pictures/2633283/http://www.bikepics.com/pictures/2633285/http://www.bikepics.com/pictures/2633284/http://www.bikepics.com/pictures/2633287/http://www.bikepics.com/pictures/2633289/http://www.bikepics.com/pictures/2633292/http://www.bikepics.com/pictures/2633294/Obecnie na dotarciu (280km), a silnik wygląda tak ( nie czepiajcie się bo trochę brudny i musze dopolerować kapy )
http://www.bikepics.com/pictures/2633296/ Obecnie czekam na króciec do Simsona od chyla pod gaźnik dellorto 17,5
W planach: -Założenie Dellorto 17,5
-Remont ramy
-Remont przdniego amortyzatora
-Szprychowanie kół (nierdzewka)
-Lekkie skrócenie błotników
-Malowanie baku, dekli, błotników i kiery (zastanawiam się nad niebieskim jsanym perłowym)
-Malowanie ramy, na czarny metalik
-Założyć kierunki białe prostokątne
-Nowe oponki Heidenau K55
-Kierunki białe prostokątne
Obecny setup:*Cylinder DDR 50/2 po 4 szlifie z poszerzonymi przelotami i wydechowym na ok. 8,5k obrotków
*Na całym silniku łożyska FAG C3 TVH
*Wał S51 MZA z Wypełniaczami
*Tłok MZA podcięty od strony ssania
*Gaźnik BVF 16n1-11
*Wydech seria przerobiony na AoA1
*Zapłon 6V Platyny
*Skrzynia 4B
Dzięki za przeczytanie i proszę o opinie
Rozpatrze też ciekawe propozycje
Na chwile obecną prezentuje sie tak
http://www.bikepics.com/pictures/2633745/http://www.bikepics.com/pictures/2633746/http://www.bikepics.com/pictures/2633747/http://www.bikepics.com/pictures/2633748/http://www.bikepics.com/pictures/2633749/http://www.bikepics.com/pictures/2633750/http://www.bikepics.com/pictures/2633751/