Dzisiaj jest 13 lut 2025, 18:10



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 paź 2009, 13:59 
*

Rejestracja: 25 lip 2009, 18:05
Posty: 101
Lokalizacja: łódź
Pojazd:
Witam mam problem z moja wsk otóż brak u niej iskry wymieniłem cewkę,przerywacz,kondersator i kabel.Na kablu jest iskra tylko nie ma na świecach .
Fajka jest dobra na 100%.Próbowałem ze zapłonem ale nic.Tam na iskrowniku była taka gąbka czy może przez ta gąbkę nie ma ?

Co mogło się stać?

Pozdrawiam:)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 19 paź 2009, 18:17 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Ta gabka ma za zadaniejedynie nasączać krzywke, aby platynki się tak szybko nie wycieraly. Proponuję ustawić odstęp na platynkach, możliwe, ze masz za duży odstęp na świecy - ustaw ok. 0,4 mm ;)


Ostatnio zmieniony 19 paź 2009, 18:17 przez mati590, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 paź 2009, 19:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
mati - odstęp na stykach przerywacza oraz międzyelektrodami świecy odpowiada za "ewentualne" osiągi. Jak jest iskra na "kablu" (bo chyba o przewód zapłonowy chodzi tak??), to winna może być już chyba tylko świeca. Czy ta wueska ma akumulator?

pobierz sobie książkę napraw. Do polskich motorowerów i motocykli były dobrze napisane (tzn. można wydedukować co się popsuło. książka opisuje podzespoły wraz z zasadą działania, a nie jak te nowe, że tylko z czego się to a tamto składa).

O, właśnie: Hugo, czy wymieniłeś kondensator na nowy czy inny, używany? Bo to nie chodzi o to, żeby była iskra, ale tez żeby była we właściwym momencie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 paź 2009, 20:48 
*

Rejestracja: 25 lip 2009, 18:05
Posty: 101
Lokalizacja: łódź
Pojazd:
Ta Wsk nie ma akumulatora i kondersator był kupowany nowy jak inne części co mówiłem wcześniej...Po prostu nie wiem co mogło się stać;/
Może coś doradzicie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 paź 2009, 23:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
No to skoro masz wszystkie kluczowe części nowe, a wszystko jest dobrze ustawione, to chwilowo kończą mi się pomysły.

Masę sprawdziłeś?
Może coś ze "stacyjką"? Chociaż nie... wtedy by iskty nie było...
Może jednak ta fajka? No bo jak piszesz, że na kablu jest iskra, a na świecy już nie, to przeciez pomiędzy nimi jest tylko ta fajka..

Jutro coś pomyślę po pracy. Popatrzy się w jakieś schematy, książki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 paź 2009, 6:49 
*

Rejestracja: 25 lip 2009, 18:05
Posty: 101
Lokalizacja: łódź
Pojazd:
Fajka powina być dobra ale i tak wsadzałem drut miedziany do kabla i zawiązywałem świecę to nie też nie było iskry. Jak kupiłem nowe te rzeczy to przez jakieś pół godziny iskra była lecz później zanikła .

I jeszcze 1 ja stacyjki nie mam .W Ogóle żaden kabel mi od tych cewek nie idzie oprócz cewki zapłonowej


Ostatnio zmieniony 20 paź 2009, 6:53 przez Hugo_Boss, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 paź 2009, 17:31 
*

Rejestracja: 06 wrz 2009, 18:57
Posty: 12
Lokalizacja: Blachownia
Pojazd:
świeca ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 paź 2009, 20:29 
*

Rejestracja: 25 lip 2009, 18:05
Posty: 101
Lokalizacja: łódź
Pojazd:
Świece mam też nowe.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 paź 2009, 17:30 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
MVP, No nie do końca. Raczej odstepem na przerywaczu i świecy osiagów sobie nie zmienisz, regulacja ma na celu tylko i wyłącznie ustawienie ich w takim położeniu, aby po prostu silnik łądnie odpalał (i odpalał) oraz równo pracował. To wszystko. Przeciez jak powiedzmy zmienisz odstęp na swiecy z 0,40 na 0,45 to vmax ci nie wzrośnie :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 paź 2009, 17:47 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Mając 2T na przerywaczu na platynki, też miałem problem z iskrą. Przyczyną okazała się plastikowa tulejka ślizgowo-izolacyjna jaka jest w przerywaczu.Wymieniłem na inna ze zużytego przerywacza i było OK.

Mati590 zdziwił byś się jak przerwa świecy czy przerywacza wpływa na osiągi.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 21 paź 2009, 17:50 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 paź 2009, 14:19 
*

Rejestracja: 25 lip 2009, 18:05
Posty: 101
Lokalizacja: łódź
Pojazd:
Cytuj:
Mając 2T na przerywaczu na platynki, też miałem problem z iskrą. Przyczyną okazała się plastikowa tulejka ślizgowo-izolacyjna jaka jest w przerywaczu.Wymieniłem na inna ze zużytego przerywacza i było OK.


Jak bym miał to rozwalone lub coś w tym stylu to wo ogóle by iskry nie było.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 paź 2009, 15:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Mycen, Może wpływac ale jedynie, gdy odchylenie jest już na tyle duże, ze silnik ciężko odpala itp.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 paź 2009, 16:23 
*

Rejestracja: 25 lip 2009, 18:05
Posty: 101
Lokalizacja: łódź
Pojazd:
Ja już nie mam pomysłów co mogło się stać .Może znowu cewka poszła ale jak by ona nie była sprawna to była by iskra?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 paź 2009, 16:30 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
To nie było żadne odchylenie, tylko ta tulejka zrobiona z jakiegoś plastiku zaczęła po czasie przewodzić prąd.Przynajmniej iskra przeskakiwała przez niego ,co nie powinno być.Nie pomagało żadne czyszczenie płukanie w benzynie.Dopiero zamiana na starą, z innego przerywacza pomogła.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 paź 2009, 1:05 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Jeśli chodzi o odstępy na swiecy i przerywaczu, to to jak ine wpłyną na prace silnika i odczucia kierowcy, w dużej mierze zależy od stanu konkretnego silnika. Nie można uogólniać. O ile może w takim demoludzie przerwa na świecy nie będzie tak bardzo odczuwalna, to juz odstęp na stykach przerywacza tak. Zwłaszcza w połączniu z precyzyjnym ustawieniem zapłonu (który i tak za jakiś czas będzie trzeb ustawić, aby był tak samo idealny jak na początku), a juz najlepiej kiedy zgramy te trzy ustawienia. Tak wię z mojej nędznej wiedzy wynika, że rację ma Mycen.

Dalej, cewka zapłonowa może być w różny sposób uszkodzona (odmiennie niż kondensator, który albo się nadaje, albo nie) i w pewnych przypadkach kiedy jest uszkodzona, silnik daje się uruchomić i pracuje, jednak jest to praca daleka od ideału.

Mnie jednak by badziej chodziło, żebyś Hugo napisał, od kiedy się dzieje tak jak opisujesz, czy wcześniej było dobrze, i czy stało się coś (jakaś wymiana, dziwne objawy) co pomogłoby ci określić usterkę. Może to jednak ta fajka... żeby nie było potem "o kurcze, rzeczywiście".




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 paź 2009, 8:12 
*

Rejestracja: 25 lip 2009, 18:05
Posty: 101
Lokalizacja: łódź
Pojazd:
Wymieniłem iskrownik cały (Używany) i też iskra jest na kablu a na świecy nie ma.Słyszałem coś na korbowodzie sie mogło przestawić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 paź 2009, 20:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2009, 4:33
Posty: 4
Lokalizacja: Gołdap
Pojazd:
To wymień świecę i może będzie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 paź 2009, 20:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 14:38
Posty: 510
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Hugo_Boss pisze:
Wymieniłem iskrownik cały (Używany)


:| :| :| :|

wymien sieca albo fajke !!

a jak nie to cewka poszla !!!




_________________

Aero pisze:
KEWIN WYMIATSZ

:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 paź 2009, 23:21 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
mnie to zastanawia czemu trzymasz się kuroczowo teorii że twoja fajka jest dobra (bez skojarzeń, ta od świecy). to bardzo nieskomplikowany element, ale tez mógł powiedzieć dość

no bo weź to na logike - skoro wymieniłeś już wszystko co tam było można wymienić (pewnie o połowę za dużo) i ustawiasz to wszystko właściwie, to czemu nie trybi? To nie jest aż tak skomplikowane




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 paź 2009, 9:16 
*

Rejestracja: 25 lip 2009, 18:05
Posty: 101
Lokalizacja: łódź
Pojazd:
Tak dziś wymieniłem Cewkę na nową i Na świecy jak nie było do tej pory nie ma...Fajka tez jest nowa!! .Może mi ktoś powiedzieć czy mogło się coś na wale przedstawić?

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy