Dzisiaj jest 05 sie 2025, 21:31



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 lut 2014, 9:49 
*

Rejestracja: 20 maja 2011, 13:12
Posty: 12
Pojazd: Gilera runner
Witam . Chciałbym się dowiedzieć jakie uszczelki wchodzą w zestaw oryginalnego cylindra ?( ta pod cylek papierowa , pod głowice 2 tzn. ten oring który oddziela komore spalania i układ chłodzący ,jeszcze jedna pod głowicę +oczywiście uszczelka pod wydech.

I teraz pytanie czy na tym oringu oddzielającego komore spalania od układu chłodzącego nie powinna być metalowa uszczelka ?

Prosze o pomoc , ponieważ cały czas mam problem z wydmuchiwaniem uszczelki pod głowicą co już przyczyniło się do zatarcia 2 cylindrów .

Jaki jest tego powód ? szpilki trzymają a więc nie wiem ....

POMOCY !




_________________

SpeedBubekkk;d


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 22 lut 2014, 10:25 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2013, 19:14
Posty: 2609
Lokalizacja: Lubelskie.
Pojazd:
Ja mam skuter AC mina hor i miedzy glowica a cylinderm jest metalowa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lut 2014, 11:19 
*

Rejestracja: 20 maja 2011, 13:12
Posty: 12
Pojazd: Gilera runner
U mnie jest chłodzony cieczą a więc to troche inna sytuacja :P

Tu są 2 zestawy uszczelek ;
http://allegro.pl/uszczelki-cylindra-or ... 26788.html
zestaw 2
http://allegro.pl/uszczelki-cylindra-or ... 03370.html
i teraz pytanie dlaczego w stojącym nie ma tej metalowej ?




_________________

SpeedBubekkk;d




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lut 2014, 13:30 
*

Rejestracja: 25 lis 2013, 20:09
Posty: 128
Pojazd: Derbi Senda
Też mam speeda AC i była metalowa podkładka/uszczelka :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lut 2014, 17:11 
*

Rejestracja: 12 cze 2013, 21:10
Posty: 42
Pojazd:
W silniku peugeota LC występują tylko oringi uszczelniające, w AC nie ma potrzeby odizolowania komory spalania od przestrzeni cieczy chłodzącej, więc uszczelka metalowa spełnia swoje zadanie.

W 2 zestawie to kółko nie służy do uszczelnienia cylindra, wydaje mi się że to uszczelka tłumika.

Piszesz, że wydmuchuje Ci "uszczelkę"... może płaszczyzny głowicy lub cylindra są pofałdowane i nie przylegają dobrze do siebie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lut 2014, 20:11 
*

Rejestracja: 20 maja 2011, 13:12
Posty: 12
Pojazd: Gilera runner
czyli w lc nie trzeba tej metalowej uszczelki ?

tak wydmuchuje , zatarłem przez to 70 cc arisala aluminium . Na oryginalnym jest to samo ...




_________________

SpeedBubekkk;d




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lut 2014, 20:47 
*

Rejestracja: 12 cze 2013, 21:10
Posty: 42
Pojazd:
Nie, nie trzeba. Za każdym razem zakładałeś nowe "gumki"? Mocno dokręcałeś szpilki ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lut 2014, 23:21 
*

Rejestracja: 20 maja 2011, 13:12
Posty: 12
Pojazd: Gilera runner
tak , cały czas zakładałem nowe "gumki " zeby nie było lipy . Szpilki też mam nowe , poprawione gwinty . dokręcałem też mocno . Może trzeba trochę sylikonem do głowicy posmarować jeszcze tą uszczelkę , czy lepiej bez?




_________________

SpeedBubekkk;d




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lut 2014, 23:26 
*

Rejestracja: 12 cze 2013, 21:10
Posty: 42
Pojazd:
Płaszczyzna głowicy i cylindra powinny stykać się ze sobą, o-ring stanowi wypełnieni wolnej przestrzeni. W takich warunkach nie możliwe jest jego wydmuchanie. O-ring dobrze wchodził w "zatrzaski" w głowicy? Nie było luzów? Silikonu nie używaj.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lut 2014, 23:43 
*

Rejestracja: 20 maja 2011, 13:12
Posty: 12
Pojazd: Gilera runner
Wydaje mi się ,że tak ale czy mozliwe jest to że ten rowek w głowicy jest za głeboki ? sam oring wejdzie elegancko a cylek z głowicą sie styka i puszcza ciecz do komory spalania ? może nie ma docisku danej uszczelki ?




_________________

SpeedBubekkk;d




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lut 2014, 11:35 
*

Rejestracja: 12 cze 2013, 21:10
Posty: 42
Pojazd:
W takiej sytuacji możliwe jest wydmuchiwanie, ale jeśli piszesz, że działo się to i na 70 i na serii ( na różnych głowicach i cylindrach) to wina musi leżeć po stronie siły dokręcenia szpilek.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lut 2014, 12:49 
*

Rejestracja: 20 maja 2011, 13:12
Posty: 12
Pojazd: Gilera runner
Najgorsze jest to ze składałem już kolegom , u nich wszystko chodzi elegancko a sam sobie nie potrafie zrobić :p postaram sie jeszcze powykręcac szpilki i powklejac je jeszcze na specjalny klej .
a jak można sprawdzić splanowanie głowicy ? ewentualnie ja wyrównać . oczywiście w domowych warunkach .




_________________

SpeedBubekkk;d




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lut 2014, 14:45 
*

Rejestracja: 12 cze 2013, 21:10
Posty: 42
Pojazd:
W warsztatach stosuje się liniał krawędziowy (taka jakby linijka), ale w domowych warunkach znajdź jakiś idealnie prosty "płaskownik" i przytykając go na krzyż, po bokach pod słońce szukaj światła, jeśli są jakieś prześwity znaczy że jest krzywo. Raczej trzeba kupić nową głowicę, nie ma sensu wyrównywać płaszczyzny, przy jej zeszlifowaniu zmienia się objętość komory spalania co za tym idzie stopień sprężania. Poza tym tłok może uderzać później o głowicę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lut 2014, 16:30 
*

Rejestracja: 20 maja 2011, 13:12
Posty: 12
Pojazd: Gilera runner
Okej , dzięki za pomoc . a z tym płaskownikiem nie będę próbował . mam obok domu 2 warsztaty , pójdę i chłopaki mi powiedzą czy ta głowica jest prosta :)
Jeszcze raz wielkie dzięki !

-- 23 lut 2014, o 16:30 --

Aa i jeszcze 1 sprawa , nie mam termostatu w głowicy , ma to jakis wpływ na dana sytuacje?




_________________

SpeedBubekkk;d




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lut 2014, 17:01 
*

Rejestracja: 12 cze 2013, 21:10
Posty: 42
Pojazd:
Termostat nie ma na to wpływu, ale radze jeździć z termostatem, silnik ma wtedy zawsze optymalną temperaturę. :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lut 2014, 17:30 
*

Rejestracja: 20 maja 2011, 13:12
Posty: 12
Pojazd: Gilera runner
Mozesz mi wytłumaczyć działanie termostatu ? dodam ze czujnik mam uszkodzony a wiec nie wiem czy jest sens kupna termostatu ....




_________________

SpeedBubekkk;d




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lut 2014, 20:57 
*

Rejestracja: 12 cze 2013, 21:10
Posty: 42
Pojazd:
Termostat utrzymuje optymalną pracę silnika, gdy silnik jest zimny termostat "zamyka" przepływ cieczy w układzie tym samym może się ona nagrzać, jeśli temperatura jest za wysoka otwiera przepływ i puszcz gorącą ciecz na chłodnicę.
Jest tak trochę chaotycznie bo nie wiedziałem jak Ci to wytłumaczyć. :mrgreen:
Prościej- jeśli temperatura jest optymalna płyn nie krąży w układzie, jeśli za wysoka termostat się otwiera i płyn krąży.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lut 2014, 18:52 
*

Rejestracja: 20 maja 2011, 13:12
Posty: 12
Pojazd: Gilera runner
Dobra to już koniec moich pytań w tym temacie . Dzięki wielkie za zainteresowanie :)




_________________

SpeedBubekkk;d




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy