Dzisiaj jest 18 lis 2024, 3:35



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 mar 2014, 22:25 
*

Rejestracja: 07 mar 2014, 19:26
Posty: 5
Pojazd: brak
Witam jak dbać o skutera nowego i używanego co ile co trzeba wymieniać co i jak wymieniać np. czy po tysięcy kilometrów świece wystarczy przeciścić czy wymienić itp. itd. Dzięki


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 07 mar 2014, 22:26 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Jaki typ silnika ? 2 - takt ,czy 4 -takt ?




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 mar 2014, 22:38 
*

Rejestracja: 07 mar 2014, 19:26
Posty: 5
Pojazd: brak
chodzi mi o 2 i 4




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 mar 2014, 23:49 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
W początkowej fazie użytkowania zwykle należy wesprzeć się kartą gwarancyjną w której są zaznaczone przeglądy gwarancyjne. Druga opcja to serwisowanie indywidualne.

4 - takt : Głównie w okresie docierania staramy się nie przeciążać silnika ,ani nie przegrzewać. Z reguły po 300 km powinno się dokonać pierwszej wymiany oleju w misce olejowej. Należy pamiętać ,aby przed spuszczeniem oleju rozgrzać do optymalnej temperatury silnik. Kiedy już to zrobimy gasimy pojazd, podstawiamy pod silnik jakieś mało używane przez nas naczynie ,po czym odkręcamy śrubę spustową u dołu miski olejowej. Spuszczamy olej ,czyścimy filtr oleju z opiłków i innych zanieczyszczeń ,po czym składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Odkręcamy bagnet ,dla ułatwienia pracy możemy zasięgnąć po lejek i nalewamy nowego oleju. Poziom oleju powinien się kształtować pomiędzy min. a max. na bagnecie. Różne bagnety są różnie oznakowane. Możemy się spotkać ze skalą min/max jak i również z samą skalą zakratkowaną. Poziom oleju sprawdzamy oczywiście na całkowicie zimnym silniku. Następną wymianę można zrobić po 1000 km.
Drugim ważnym elementem na jaki powinniśmy zwrócić uwagę to filtr powietrza. Jego serwis uzależniony jest głównie od terenu po jakim jeździmy oraz od częstotliwości użytkowania. Występują filtry zarówno papierowe jak i gąbkowe. Każdy z filtrów wymaga innej metody czyszczenia. Filtr papierowy można przedmuchać sprężonym powietrzem ,przy większych zabrudzeniach wymieniamy na nowy. Filtr gąbkowy myjemy w wodzie z płynem lub w benzynie.
Teraz coś o skrzyni ,skrzyni CVT. Głównymi elementami tej przekładni są :
-przeciw talerz (okresowo sprawdzamy jego gładź. Nie powinna mieć wyczuwalnych progów ,nierówności oraz ostrych krawędzi)
-wariator (okresowo sprawdzamy gładź wariatora. Nie powinna mieć wyczuwalnych progów,nierówności ,oraz ostrych krawędzi)
-rolki wariatora (okresowo sprawdzamy ich geometrie. Nie powinny być nadmiernie wytarte ,nie powinny mieć kanciastego kształtu ,niczym kwadrat)
-śligi wariatora (okresowo sprawdzamy ich stan. Nie powinny być popękane i nadmiernie zużyte ,nadtopione itp)
-pas napędowy (okresowo sprawdzamy jego szerokość ,nie powinien być popękały ,nie powinien się strzępić. Sprawdzenia stanu zaleca się wykonać także od strony zębatej paska. Pomiędzy zębami nie powinno być widać znaczących pęknięć)
-korektor momentu obrotowego (oba koła pasowe powinny być proste. Nie powinny mieć bicia w czasie pracy. Powinny delikatnie się rozszerzać )
-sprężyna centralna ,docisk sprzęgła ( powinien być na tyle mocny ,aby bezproblemowo zacisnąć pas napędowy między kołami pasowymi i nie pozwolić mu się ślizgać w czasie przenoszenia siły)
-szczęki sprzęgła (okresowo sprawdzamy grubość okładzin. Kiedy okładziny mają mniej niż 1 mm powinniśmy szykować się na zakup nowego sprzęgła)
-dzwon sprzęgła (powinien być prosty ,nie powinien mieć bicia)

To tak z grubsza o napędzie.

W skuterze występuje również prosta przekładnia która łączy wałek sprzęgła z kołem. Znajdują się tutaj przełożenia pierwotne oraz wtórne, które pracują na mokro. Zaleca się tutaj wymianę oleju łącznie z wymianą oleju silnikowego przy pierwszym przeglądzie. Następną wymianę można zrobić już w dużo większym odstępie czasu.

Nie należy także zapomnieć o okresowym sprawdzaniu płynu hamulcowego/bębna hamulcowego oraz stanu ogumienia. Czasami może się okazać ,że będziemy zmuszeni wyregulować ,wyczyścić gaźnik ,czy wymienić świecę ale jest to bardziej proste niż się wydaje ;-)

Wyróżniamy jednostki z chłodzeniem powietrzem oraz cieczą (AC/LC). Ta pierwsza jest zupełnie bezobsługowa. Druga to nic innego jak zasada ta sama co w samochodach. Chłodnica ,pompa ,przewody i ciecz (woda bądź płyn chłodniczy). Z reguły wody się już teraz nie stosuje. Płyn chłodniczy wymieniamy według uznania. Zaleca się ,aby dokonywać tego co sezon lub 2 lata.

W przypadku 2 - taktu zasada serwisu jest podobna. Różni się tylko tym,że olej dolewamy okresowo do przeznaczonego do tego zbiorniczka ,lub robimy samodzielnie mieszankę (olej + benzyna) W tego typu silniku występuje jeszcze coś takiego jak zawór membranowy. Jego stan sprawdzamy spoglądając na blaszki. Nie powinny znacząco odstawać.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy