Dzisiaj jest 15 lis 2024, 21:40



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 06 kwie 2014, 21:08 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 16:05
Posty: 361
Lokalizacja: Żory
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Cześć, dostałem do zrobienia Rometa 707, china 2T... Skuter ma założoną chińską 70'tkę, ale problem jest taki, że TO NIE JEDZIE. Wcześniej na 50cc podobno bez problemu osiągał 70km/h, teraz ma problem osiągnięcia 60km/h Z GÓRKI. Na ogół wiem na czym polega regulacja skutera po zwiększeniu pojemności, no ale:

- Założenie większej dyszy (80 - 85 - 90) nic nie daje
- Regulacja napędu (różna gramatura rolek, dwa inne sprzęgła) nic nie daje

Jest wyczuwalny dość mocny luz na wałku sprzęgłowym (mniej-więcej chodzi na 1cm w każdą stronę świata)

Nie wiem gdzie szukać przyczyny, skuter odpala bardzo ładnie, wręcz na dotyk, ale jest strasznie zamulony, już przy samym ruszaniu z miejsca czuć, że nie ma siły. Co to może być, na co zwrócić uwagę?




_________________

Romet Ogar 205 "Simromaha"


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 07 kwie 2014, 8:04 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 15:31
Posty: 239
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pojazd:
Luz na sprzęgle powinien być. A może kolega nie ściągnął blokady z wydechu i wrzucił 70ccm powodując, że nie ma jak spalin wyrzucać? Oblukaj dolot/wydech... Jaki gaźnik?




_________________

Romet Chart 210 silnik Derbi EBS:
-Airsal 70 port
-Porting i flow karterów
-Stage6 Racing Carbon
-Top Racing Race
-Arreche 21mm
-Conti CHR
-FAG C4

viewtopic.php?t=95648
http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Chart-210/114804




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 kwie 2014, 16:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 16:05
Posty: 361
Lokalizacja: Żory
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Wiesz, szczerzę wątpię, że luz na wałku sprzęgłowym powinien być aż taki https://www.youtube.com/watch?v=fJYe8VT ... e=youtu.be , gaźnik seria, wydech seria. Jeździłem już Chińskimi 2T 70cc z seryjnymi gaźnikami i wydechami, tam wystarczyło zmienić dyszę na większą i skuter od razu dostawał skrzydeł - a tutaj? Kombinacji w cholerę a i tak to nie ma mocy!




_________________

Romet Ogar 205 "Simromaha"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 kwie 2014, 16:16 
**

Rejestracja: 25 lis 2013, 17:06
Posty: 247
Lokalizacja: KTA
Pojazd: Aprilia Rally AC
to za przeproszeniem czego Ty oczekujesz od 70ccm na seryjnym osprzęcie xD? jak ona jest zamulona na maxa... (z nakładem na wydech... rozcinałem jeden to wiem co tam jest i na takim czymś silnik 2t nie ma najmniejszego prawa dobrze pracować...) a co do luzu to wygląda na to, że rozleciało się łożysko w przekładni:P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 kwie 2014, 20:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 16:05
Posty: 361
Lokalizacja: Żory
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Luz luzem, ale Panowie... Żeby 70cc w 2t chodziło gorzej niż 50cm3 w 4t?! Dzisiaj zrobiłem:

- Wymiana gaźnika (+ różne dyszy)
- Założyłem wydech z Keewaya Hrr
- Ściągnąłem głowicę, cylinder ale wszystko wraz z tłokiem w jak najlepszym stanie.

Robiłem już wiele 2-suwowych silników, wiem jaką rolę odgrywa tam wydech, znam budowę tych silników, ale ten typ po prostu ryje mi mózg... Jazda wygląda tak:

Ja osobiście ważę około 85kg, gdy chcę podjechać pod krawężnik to muszę podnieść moto, zero mocy. Na prostej drodze skuter przy ruszaniu... no jakoś to rusza, od 15km/h do 35km/h można powiedzieć, że nawet to jakoś "przyspiesza" ale potem ma problem z przekroczeniem wyższych prędkości... Z dość dużej górki moto nie potrafi przebić się przez 55km/h!


I nie chodzi mi tutaj o skuter, który ma być typowym rezonatorem ze spawakiem, cylindrem po portingu... Chodzi tutaj o najzwyklejszy skuterek do poruszania się po mieście, ma być ekonomia ale za razem ma być mocniejszy niż na 50cc, tak aby jazda we 2 nie sprawiała problemu... Ten skuterek jest na prawdę leciutki, a odejścia to ma zero!




_________________

Romet Ogar 205 "Simromaha"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2014, 2:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 15:31
Posty: 239
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pojazd:
Skoro raz ciągnie, a raz nie to źle wyregulowana przekładnia. Nie ma tłumik zwężki przy kolanku tłumika? Jaka średnica gaźnika? Moduł odblokowany?




_________________

Romet Chart 210 silnik Derbi EBS:
-Airsal 70 port
-Porting i flow karterów
-Stage6 Racing Carbon
-Top Racing Race
-Arreche 21mm
-Conti CHR
-FAG C4

viewtopic.php?t=95648
http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Chart-210/114804




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2014, 8:48 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Pasek jest na pewno do tego modelu ,sprawdzałeś jak się wkręca i jak schodzi ,zmieniałeś centralkę,po 2000km te "czajnatawn" już są do wymiany,nawet na zimnym silniku




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2014, 13:33 
**

Rejestracja: 25 lis 2013, 17:06
Posty: 247
Lokalizacja: KTA
Pojazd: Aprilia Rally AC
a pytanie czy silnik kręci się jak podniesiesz mu koło w górę? czy ma problemy? bo jak się kręci bez obciążenia to znaczy, że coś z przekładnią... a tego luzu też sobie bym nie lekceważył bo gdy koła zębate w przekładni zbyt mocno się zazębią to mogą mieć problem z wyzębieniem przez to też może to stawiać bardzo duże opory:P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2014, 13:54 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Z tym lozyskiem to masz troche racji ze nie powinno byc takiego luzu,ten luz wynosi max5mm,przy tak duzym luzie bedzie cierpiec lozysko w pokrywie


Ostatnio zmieniony 08 kwie 2014, 16:31 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2014, 14:37 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 16:05
Posty: 361
Lokalizacja: Żory
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Łożysko to sprawa drugorzędna, najważniejsze póki co to ogarnąć tego muła... Pasek jest do tego modelu - sugerowałem się starym + Pani ze sklepu sprawdziła w katalogu, po podniesieniu tyłka do góry skuter noo... "jakoś to kręci" ale szału nie ma. Dzisiaj postaram się nagrać film, spróbuję jeszcze zmienić cyla na innego + zmienić moduł na inny.

Centralki nie zmieniłem, za to skuter latał w sumie na trzech sprzęgłach (w tym jedno miało zmienioną centralkę i sprężynki) ale to nic nie dało.




_________________

Romet Ogar 205 "Simromaha"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2014, 14:38 
**

Rejestracja: 25 lis 2013, 17:06
Posty: 247
Lokalizacja: KTA
Pojazd: Aprilia Rally AC
po dodaniu gazu zamula? coś w stylu "buuu"?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2014, 20:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 16:05
Posty: 361
Lokalizacja: Żory
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Żadnego "buu", nie zalewa go ani nie brakuje mu paliwa.




_________________

Romet Ogar 205 "Simromaha"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 kwie 2014, 7:00 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Zmierz mu kompresję na zimnym i ciepłym silniku,cylek china?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 kwie 2014, 12:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 15:31
Posty: 239
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pojazd:
Pasek może mieć pod innym kątek niż stary stożki ustawione i już będzie dupa. Jak ma problem ze startem to reguluj przekładnię, proste. Tylko najpierw ogarnij to łożysko...




_________________

Romet Chart 210 silnik Derbi EBS:
-Airsal 70 port
-Porting i flow karterów
-Stage6 Racing Carbon
-Top Racing Race
-Arreche 21mm
-Conti CHR
-FAG C4

viewtopic.php?t=95648
http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Chart-210/114804




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 kwie 2014, 14:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2011, 16:05
Posty: 361
Lokalizacja: Żory
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Nie mam zegara do pomiaru kompresji, ale sadze, ze musi miec duza, bo zapala na dotyk a cyl jest na dotarciu.




_________________

Romet Ogar 205 "Simromaha"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 kwie 2014, 14:49 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Warto by było zmierzyć, a tym bardziej jeśli to china, był już kiedyś temat że cylek china miał powalone wymiary cylka i tłoka i po rozgrzaniu tracił kompresje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy