Dzisiaj jest 15 lut 2025, 13:27



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 kwie 2014, 9:45 
*

Rejestracja: 04 sty 2014, 0:45
Posty: 19
Pojazd: vivacity
Witam,

Od pół roku posiadam puegeota vivacity silversport z 2006r. i od niedawna zacząłem interesować się jego tuningiem.

W skuterze wymienione są:

*Cylinder: Airsal 50cc sport
*Wydech: Leovince zx
*Wariator: Polini Speed Control (z rolkami 7,7g)
*Sprężyna centralna: Polini +15%
*Pasek: Polini Speed

Obecne osiągi to vmax = 80km/h z dobrym przyśpieszeniem.

Proszę o pomoc, co wymienić lub wyregulować aby prędkość i przyśpieszenie wzrosły.

Ponadto spalanie przy codziennej jeździe wynosi 6l/100km a w trasie potrafi dojsc do 7l/100km wydaje mi się, że to za dużo jak na skuterek o pojemności 50cc.

Pozdro


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 12 kwie 2014, 11:33 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2013, 19:14
Posty: 2609
Lokalizacja: Lubelskie.
Pojazd:
W trasie wiecej pali niz w normalnej jedzie ? :shock:
Przydalby sie tu wiekszy gaznik i sprzeglo sportowe. np dellorto 17.5 i tec evo racing




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 kwie 2014, 12:12 
*

Rejestracja: 04 sty 2014, 0:45
Posty: 19
Pojazd: vivacity
Normalnie jeżdżę ok 60km/h a w trasie z wiatrem i do 90 potrafię dobić, stąd takie spalanie. Co najciekawsze skuter odkąd go kupilem,z seryjnym cylindrem oraz po wymianie na airsala ma problem z utrzymaniem wolnych obrotów, śrubę regulacyjną mam wkręconą do końca i czasami na światłach potrafi zgasnąć, pomaga dopiero regulacja linką od gazu, ale jest to rozwiązanie tymczasowe. Ponadto śrubę od mieszanki mam wkręconą na maxa gdyż po wykręceniu skuter nie odpala. Czy to możliwe, że dysza jest za duża i przez to dużo pali oraz silnik się zalewa, nie osiągając pełnej mocy? Wgle to jakich osiągów powinienem się spodziewać na takim setupie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 kwie 2014, 13:45 
***

Rejestracja: 23 cze 2012, 13:11
Posty: 660
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Aprilia sr
Kup wiekszy gaznik najlepiej dellorto 17,5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 kwie 2014, 16:28 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2013, 19:14
Posty: 2609
Lokalizacja: Lubelskie.
Pojazd:
Jak masz na maxa wkrecona srube od mieszanki i tylko na tym rozwiazaniu najlepiej chodzi to dysza glowna w gazniku jest za mala ! i stad takie spalanie. Najlapiej wyciagnij swiece i zobacz jej kolor, powinna miec kawy z mlekiem, jak jest ruda to za duzo pwoietrza cala czarna to za duzo waszki :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 kwie 2014, 16:55 
*

Rejestracja: 04 sty 2014, 0:45
Posty: 19
Pojazd: vivacity
No właśnie to chyba za dużo benzyny, nawet dzisiaj zauważyłem, że strasznie szybko zbiera mi się nagar w końcówce, po 500km od ostatniej wymiany waty była całkowicie zapchana a skuter chodził strasznie głośno. Jutro postaram się rozebrać gaźnik i sprawdzić jaka dysza tam siedzi.

Tylko jedno mnie dziwi, czemu piszesz, że za mała dysza powoduje duże spalanie, nie jest czasem odwrotnie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 kwie 2014, 19:45 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2013, 19:14
Posty: 2609
Lokalizacja: Lubelskie.
Pojazd:
tak, ale masz mala dysze i masz wkrecona na maxa srube od mieszanki a to juz powoduje wieksze spalanie, przy wymianie dyszy powinno troche spasc, zalezy od regulacji.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 kwie 2014, 17:32 
*

Rejestracja: 04 sty 2014, 0:45
Posty: 19
Pojazd: vivacity
Dzisiaj bawiłem się trochę regulacją gaźnika i zmniejszyłem skuterkowi dawkę paliwa. Po wykręceniu o dwa obroty skuter od 0-10 strasznie mulił, wręcz miał problemy z ruszeniem, ale jak już sprzęgło przestało się ślizgać dostawał "kopa" i przyśpieszał dużo lepiej niż z poprzednimi ustawieniami. Wydaje mi się, że to może być wina sprężynek sprzęgła, które są oryginalne i zapewne już wyrobione przez co skuter rusza z bardzo wolnych obrotów, czy wymiana na +30% pomogła by coś?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 kwie 2014, 14:20 
*

Rejestracja: 22 lip 2013, 16:34
Posty: 64
Pojazd: Peugot VivaCity
o.0 7l/100 km .... Moja vivka pali 4,5-5l/100 w mieście ,a mam 70cc + gaźnik 21,5 . Wsadź większy gaźnik koniecznie .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 kwie 2014, 14:51 
*

Rejestracja: 04 sty 2014, 0:45
Posty: 19
Pojazd: vivacity
a możesz powiedzieć coś o osiągach na takim zestawie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 kwie 2014, 14:53 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2013, 19:14
Posty: 2609
Lokalizacja: Lubelskie.
Pojazd:
moze okladziny masz slabe juz? Jak beda ok kup sprezynki, polecam polini +35% sam mam i polecam goraco :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 kwie 2014, 17:06 
*

Rejestracja: 25 lis 2013, 20:09
Posty: 128
Pojazd: Derbi Senda
Ja też mam w speedzie sprężynki Top Race +30% (czerwone) i bardzo polecam :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 kwie 2014, 18:02 
*

Rejestracja: 04 sty 2014, 0:45
Posty: 19
Pojazd: vivacity
No więc zamontowałem sprężynki Top Racing czerwone i fakt faktem skuter przyśpiesza lepiej, ale nadal przy prędkości 0-10km/h ma muła... Regulowałem już gaźnik na wszelkie sposoby i nadal na maksymalnie wkręconej śrubce od mieszanki muł jest najmniejszy. Czy to na pewno jest wina dyszy? Przyznam, że jeśli będzie konieczność to mogę rozebrać gaźnik, ale niestety u mnie z racji zerwanych gwintów jest to trochę utrudnione, więc wolał bym od razu kupić dyszę i ją wmontować, jaką polecacie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 kwie 2014, 20:35 
*

Rejestracja: 25 lis 2013, 20:09
Posty: 128
Pojazd: Derbi Senda
Też miałem problem z mułem do 10km/h ale pomogła tu twardsza centralka.
Raczej na pewno jest to wina dyszy , W peugeocie seryjna dysza to chyba 50 albo 58 nie jestem pewien także kup kilka rozmiarów :D
aa i dobrze by było za nim kupisz zorientuj się jaką wgl masz dyszę .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 kwie 2014, 20:44 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2013, 19:14
Posty: 2609
Lokalizacja: Lubelskie.
Pojazd:
Firma Top Racing robi slabe sprezynki jak i dociski, wiec zmiel, bo niedlugo p rozgrzaniu bedziesz mial nadal mula.Jezeli wkrecasz srube mieszanki na maxa i jest najlepiej, to widocznie za mala dysza, rozbierz gaznik,zobacz rozmiar dyszy i kup troszke wiekszai wyreguluj.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 maja 2014, 20:52 
*

Rejestracja: 04 sty 2014, 0:45
Posty: 19
Pojazd: vivacity
No więc kupiłem dyszę 62, zaraz zabieram się do montażu i dam znać o wynikach. Mam nadzieje, że po regulacji spalanie trochę spadnie.

-- 16 kwie 2014, 16:47 --

No więc okazało się, że w gaźniku siedziała dysza 68, więc nie wymieniałem jej, po przeczyszczeniu gaźnika sytuacja identyczna, wkręcenie śruby od mieszanki do końca daje najlepsze rezultaty, na zimnym silniku skuter startuje idealnie, szybko wkręca się na obroty i ma dużo mocy, po przejechaniu paru km spada przyśpieszenie w zakresie 0-15km/h. Jednak cały czas mam wrażenie, że to wina napędu.

W pierwszym poście wkradł się błąd, centralko to nie +15% a + 30% (niebieska polini)

Edit:

Nie wytrzymałem i wkręciłem dyszę 62, skuter ledwo co rusza, ale jak osiągnie 20km/h dostaje nagle kopa i przyśpiesza dokładnie tak samo jak na dyszy 68.

-- 13 maja 2014, 18:15 --

No więc w skuterku nastąpił update, czyli sprzęgło stage 6 sport pro oraz dzwon stage 6 wing cooler, miałem nadzieje, że to w raz z otworami w przekładni zniweluje muła, niestety tak się nie stało :( Skuter na zimnym silniku rusza wręcz idealnie, laczka można spalić bez problemu, niestety po przejechaniu 500m skuter rusza z wolnych obrotów i ma mało mocy, jak sprzęgło przestanie się ślizgać (po ok 10km/h) to nagle dostaje mocy i przyspiesza identycznie jak na zimnym. Doradzicie coś, bo ja już nie mam pomysłów ?

-- 21 maja 2014, 21:52 --

Aby upewnić się, że muł nie jest spowodowany centralką, która traci właściwości po nagrzaniu, wymieniłem ją na stage6 medium i niestety nic to nie pomogło, nawet zrobienie otwórów (fi 10) w miejscu oryginalnych wgłębień w przekładni nie pomogło. Jeszcze pozostało mi sprawdzenie jak skuter będzie zachowywał się bez pokrywy, nie mam już pomysłów na tego muła...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 maja 2014, 21:05 
*

Rejestracja: 20 maja 2014, 7:57
Posty: 88
Pojazd:
z sprzęglem ci nie pomoge a co do v-max to zmień przekładnie wturną i koncową




_________________

jestem z tymi co chiny mają i o nie dbają a nie z tymi co orginały i na innych srają




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 maja 2014, 14:00 
*

Rejestracja: 04 sty 2014, 0:45
Posty: 19
Pojazd: vivacity
Vmax mnie zadowala, teraz najważniejsze jest dla mnie zniwelowanie muła.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 maja 2014, 18:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2014, 21:17
Posty: 1102
Lokalizacja: Skarszewy
Pojazd: Piaggio Sfera NSL 50 <3
Wszyscy ci pisza ,ze wiekszy gaznik lub dysza ,a ty dalej swoje...




_________________

WBIJ DO GILERKI
gilera-gsm-50-supermoto-ebs050-t405481.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 maja 2014, 22:09 
*

Rejestracja: 04 sty 2014, 0:45
Posty: 19
Pojazd: vivacity
Bo jakoś nie chce mi się wierzyć, że na zimnym silniku/przekładni, gaźnik/dysza jest dobra a na ciepłym już stają się za małe, stąd moje wątpliwości. Poza tym to nie mały wydatek jest.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy