Dzisiaj jest 27 kwie 2025, 16:39



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 kwie 2014, 13:30 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Łożyska i uszczelniacze były wymieniane 4 miesiące temu na nowe NTN. Zrobiłem może ze 2k km i znowu są luzy góra/dół/lewo/prawo jak pcham albo ciągnę to nie ma. Jak przyłożę ucho do przekładni to szumi coś na jałowych albo pas albo te zakichane łożyska właśnie. Pamiętam że jedno lekko wchodziło na wał normalnie ręką szło nałożyć, drugie było małym młotkiem lekko wklepywane w karter. Wiem że jakiś pierścień nie chciał zejść z wału i typek co zmieniał trochę w ten pierścień walił młotkiem ale z wyczuciem (kur*a!) I teraz co mam robić??? Mógł skrzywić wał i dlatego luzy sie zrobiły? jak biorę za magneto to nie ma luzu, uszczelniacze raczej trzymają. Czy może przez to że wał jest wyrobiony i zawsze już luz będzie? gdzieś tydzień po tej wymianie sprawdzałem to nie było wgl luzów. A może zła jakość wykonania? Zawsze jeździłem na równych gramach rolek więc nie moja wina na 100%. Ile mogę tak jeździć z tym? Luzu na korbie nie było jak pamiętam.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 16 kwie 2014, 14:12 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jak łożysko wchodzi na wał w rękach, to wał do wymiany[łożysko na wale ma siedzieć ciasno]gniazda pod łożyska w karterach też muszą być ciasne[luźno wchodzące łożysko w karter świadczy że trzeba karter wymienić]zmień mechanika jeśli nie wie podstawowych rzeczy o wymianie łożysk i jak to powinno prawidłowo wyglądać.Jak długo z tym pojeździsz nie wiadomo,ale będzie coraz gorzej,minimalne luzy góra -dół mogą być ale takie minimalnie wyczuwalne,musisz już to kontrolować [chyba że wymienisz wał z łożyskami na nowy]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 kwie 2014, 16:14 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
mam ten wał :http://www.scooterkingz.pl/wal-korbowy-polini-evolution i niezbyt mi sie chce go wyrzucać a kasy na nowy nie mam co najwyżej łożyska nowe, jest szansa żeby zamówić łozyska minimalnie mniejsze żeby były na wał ten zjechany? pewnie 0,5mm mniejsza średnica musi być ale to już by mechanik zamówił o ile się da coś takiego
A i jeszcze możliwe żeby się luzy zrobiły od częstej zmiany rolek? Kiedyś trza było wyregulować napęd więc sie odkręcało i zakręcało (nie pneumatem tylko kluczem i na ścisk)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 kwie 2014, 17:54 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Z łożyskami to jest tak że to nie jest koncert życzeń żeby sobie zamawiać z większą lub mniejszą średnicą ,wszyscy producenci przestrzegają ściśle norm wymiarów dla danego rozmiaru łożyska [niema jedno ciaśniejsze drugie luźniejsze] a jeśli masz zjechane siedzenie pod łożysko 0,5mm to bardzo dużo i wał co najwyżej nadaje się na złom




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 kwie 2014, 19:02 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
ok dzięki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 kwie 2014, 14:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lip 2012, 9:58
Posty: 234
Lokalizacja: stawki
Pojazd: Aprilia sr 50
jeżeli łożyska wchodzą na wał luźno to jest specjalny klej i smarujesz wał wkładasz łożysko i to jest tak jak płynny metal i zastyga i wszystko git




_________________

Malossi sport 70 (tłok vertex)
Łożyska NTN C3
Polini speed control (Rolki 4,5g)
Naraku black edition
Laser x-pro
Dellorto17.5
Str8 lexus style




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 kwie 2014, 14:38 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
krzychcu pisze:
jeżeli łożyska wchodzą na wał luźno to jest specjalny klej i smarujesz wał wkładasz łożysko i to jest tak jak płynny metal i zastyga i wszystko git
daj linka i żeby był odporny na działanie benzyny




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 kwie 2014, 16:59 
***

Rejestracja: 22 wrz 2012, 10:42
Posty: 643
Lokalizacja: Bieśnik
Pojazd: Aprilia Amico GL
http://allegro.pl/loctite-638-klej-do-w ... 88659.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 kwie 2014, 17:05 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
hm...zobaczymy ile jest u mnie luz dokładnie bo może być za duży...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 kwie 2014, 17:49 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
lukassikora pisze:
http://allegro.pl/loctite-638-klej-do-w ... 88659.html
Wszystko pięknie ładnie tylko ten klej kasuje luz do 0,25mm a on ma około 0,5mm czyli dwa razy więcej, i nie ma pewności czy ten luz [wytarcie na wale jest centrycznie do osi wału] po prostu czy to nie jest wytarte jajo bo wtedy żaden klej nie pomoże bo łożyska będą padać jak muchy.[będzie bicie]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy