Dzisiaj jest 24 lis 2024, 2:27



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 kwie 2014, 19:16 
*

Rejestracja: 14 kwie 2014, 18:43
Posty: 18
Pojazd: Inca Lambros
Witam wszystkich.

Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość.

Zacznę od początku.
Kupiłem ostatnio Incę Lambros. przebieg ok 1600km. Trochę zaniedbany. Skuter trochę ciężko odpalał przy zakupie i gasł na wolnych ale wkręcał się nieźle i jechał ok, więc pomyślałem że kwestia wyregulowania gaźnika.

Podczas czyszczenia z błota okazało się że gniazdo szpilki cylindra ma zerwany gwint. Przegwintowałem na większą, uszczelniłem i jest ok.

Wtedy też okazało się, że zaginęła iskra, ale zanim do tego doszedłem przeczyściłem gaźnik. Co do iskry okazało się, że padł moduł(DC) ale wymieniłem też cewkę.

Skuter ożył ale tylko bez filtra powietrza i nie wchodził wyżej niż 4 tyś obr. i strasznie dymił przy próbie dodania więcej gazu. Przy próbie założenia filtra momentalnie gasł i nie było możliwości odpalenia. Dodatkowo dosyć mocno bryzgał paliwem w stronę filtra.
Wymieniłem zaworek membranowy + uszczelka i założyłem nową świecę.

Gaźnik czyściłem kilka razy. Przy którymś czyszczeniu zauważyłem, że iglica jest ustawiona na najniższe położenie. Przestawiłem na środek ale zero różnicy

W tej chwili trochę łatwiej odpala i chodzi nawet z filtrem, ale cała reszta bez większych zmian czyli max 4tyś i kupa dymu tak jakby może mało powietrza dostawał tyle że bez filtra też wchodzi max na 4 tyś obr.

Czy jest możliwość żeby to była wina modułu??Może kupiłem uszkodzony??

Już sam nie wiem gdzie szukać dlatego liczę na Was

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 kwie 2014, 19:27 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
1600, czy 16 000km? Może kupiłeś zajechaną padakę i paliwo podkręcone aby to się mogło toczyć? Sprawdź kolor świecy, kompresję na najbliższym warsztacie. Druga sprawa to kwestia mieszanki paliwo-olej, może za bogato? Wlej czystego paliwa i obserwuj po przejechaniu się kilku kilometrów. Co dalej, za dużo oleju w paliwie i za dużo powietrza w regulacji gaźnika, wtedy może jechać nawet i 20km/h. Oczywiście dolej czystej benzyny do baku z tym co masz już wlane.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 kwie 2014, 19:44 
*

Rejestracja: 14 kwie 2014, 18:43
Posty: 18
Pojazd: Inca Lambros
Czyli moduł mam rozumieć wykluczamy??

Co do przebiegu to chyba nie bo kupiony na jesieni 2012 wiec tak naprawdę 1-1,5 sezonu i ma jeszcze blokadę na wariatorze, ale wszystko jest możliwe...

Co do jechania to sęk w tym że koło na stopce ledwo się kręci

Świeca jest mokra i czarna nawet jak odkręcę śrubkę powietrzną prawie na max

co do kompresji to nie wiem ale jak miałem zdjęty cylinder to tłok jak i cylinder był idealnie gładki.

Spróbuję jeszcze z tym paliwem w najbliższym czasie.

Zastanawia mnie tylko te magiczne 4 tyś, bo co bym nie robił to nie przekroczy tylko dymi i przerywa...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 kwie 2014, 19:50 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Zlej to paliwo i nalej nowego bo coś mi się wydaje że ktoś z proporcjami przesadził,lub dozownik za dużo podaje, a może i dozownik i mieszanka, i nie umie przepalić.,gaźnik reaguje na jakąś regulację, możliwe że gdzieś zasysa lewe powietrze.


Ostatnio zmieniony 14 kwie 2014, 19:55 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 kwie 2014, 18:43 
*

Rejestracja: 14 kwie 2014, 18:43
Posty: 18
Pojazd: Inca Lambros
Ok. Jutro się postaram sprawdzić i dam znać co i jak.
Śruba od wolnych obrotów reaguje ale obroty nie wzrastają wyżej niż 4tys. a śrubę od mieszanki ciężko stwierdzić bo te obroty są stosunkowo niskie. Jedynie jak zakrece lub prawie całą wykrece to zdycha...

-- 15 kwie 2014, 18:07 --

Dzisiaj zlałem stare paliwo i nalałem czystej no i podpiąłem dozownik. Po wypaleniu starej z gaźnika przestał dymic ale obroty dalej max ok 4 tys. czyli generalnie żadnej poprawy.
Nie wiem czemu ale cały czas wydaje mi się że to może być moduł bo przy tych 4 tysiącach mocno przerywa tak jakby zapłon odcinało...

-- 17 kwie 2014, 15:23 --

Ma ktoś jakiś pomysł???

-- 18 kwie 2014, 19:43 --

Witam ponownie.
Wczoraj podmieniłem na chwilę gaźnik i moduł, niestety zero różnicy.
Odpala od kopa tylko te obroty...
A może przytkany tłumik??.......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 kwie 2014, 18:56 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Cewka WN nowa ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 kwie 2014, 19:21 
*

Rejestracja: 14 kwie 2014, 18:43
Posty: 18
Pojazd: Inca Lambros
Tak nowa, zmieniłem jeszcze jak szukałem powodu braku iskry. Jak podłączyłem starą to bez różnicy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 kwie 2014, 19:24 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
A kabel fajki też wymieniałeś?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 kwie 2014, 20:00 
*

Rejestracja: 14 kwie 2014, 18:43
Posty: 18
Pojazd: Inca Lambros
To jest cewka z kablem i fajką w jednym. Generalnie iskra jest jak cholera, po palcach siepie niemiłosiernie gdy zdejme fajkę ze świecy. Może jeszcze coś skopałem przy zakładaniu cylindra no ale w sumie co tam można zepsuć?? Pierścieni i tłoka nie zdejmowalem tylko cylinder...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 kwie 2014, 20:32 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jaki masz tam gaxnik i jaka dysza w nim siedzi,ta blokade z wariatora zdjales




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 kwie 2014, 20:55 
*

Rejestracja: 14 kwie 2014, 18:43
Posty: 18
Pojazd: Inca Lambros
Gaźnik to mikuni bodajze vm16 lub jakoś tak. dysza w nim oryginał. Blokada na wariatorze jeszcze jest ale raczej nie ma nic do rzeczy bo kolo na stopce ledwo się kręci, 3800 obr/min to niezbyt wiele...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 kwie 2014, 5:58 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Oglądałeś stan napędu , rolek,wariatora,pasek czy już nie wytarty, czy nie ma progów na wariatorze, zmieniałeś coś w napędzie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 kwie 2014, 7:51 
*

Rejestracja: 14 kwie 2014, 18:43
Posty: 18
Pojazd: Inca Lambros
Wariatora nie zdejmowałem, seria jeszcze z blokadą bo widać, że nie talerz nie wytarty na całej średnicy, ale napędu bym nie obwiniał ponieważ skuterem normalnie przyjechałem bez większych problemów. Miał zryw i prędkość, i to była moja ostatnia jazda nim. Tak jak pisałem w pierwszym poście problemy zaczęły się potem...Do momentu zdjęcia cylindra(mniej więcej wtedy też zginęła iskra) było w miarę OK tzn wkręcał się na obroty.

Tłumik dlatego mi przyszedł do głowy bo może już był trochę zapchany a przy wielu próbach kręcenia bez iskry jak również później praca przy być może zbyt bogatej mieszance w olej zrobiły swoje...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 kwie 2014, 7:53 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Cylinder zakładałeś na nowych uszczelkach?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 kwie 2014, 8:04 
*

Rejestracja: 14 kwie 2014, 18:43
Posty: 18
Pojazd: Inca Lambros
Oczywiście, powierzchnie stykowe w miarę możliwości wyrównałem bardzo drobnym papierem ściernym. Myślę, że jak byłyby nieszczelności to łączenie byłoby czarne tak jak wtedy gdy po wyskrobaniu błota zauważyłem, że gniazdo szpilki jest zerwane.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 kwie 2014, 8:11 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Dysza oryginał czyli jaka? ssanie sprawdzałeś czy działa?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 kwie 2014, 8:18 
*

Rejestracja: 14 kwie 2014, 18:43
Posty: 18
Pojazd: Inca Lambros
Gaźnik wykluczyłem ponieważ podmieniłem ze sprawnego spartana (identyczny silnik) i zero różnicy za to mój gaźnik u niego działał w miarę poprawnie pomimo że niewyregulowany.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 kwie 2014, 8:30 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Lewego powietrza gdzieś nie łapie króciec, uszczelniacze ,kartery? kończą się mi pomysły :D :D masa przykręcona do ramy lub pod rozrusznik?


Ostatnio zmieniony 19 kwie 2014, 8:33 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 kwie 2014, 8:32 
*

Rejestracja: 14 kwie 2014, 18:43
Posty: 18
Pojazd: Inca Lambros
Króciec cały, sprawdzałem. Przy wymianie zaworka membranowego nowe uszczelki. Reszta nie dotykana więc powinna być szczelna. Poza tym jak by lewiznę łapał to myślę, że i tak powinien się wyżej wkręcać.

Mi też się kończą pomysły, dlatego piszę tutaj.
Przy odrobinie czasu spróbuję jeszcze wyczyścić wydech, ale jeśli to nie to to nie mam już pojęcia...
Najśmieszniejsze jest to, że to nie jest jakiś prom kosmiczny czy ferrari tylko prosty jak budowa cepa chińczyk i to jeszcze 2t...

Masy bodajże dwie, jedna do ramy, druga do korpusu przekładni pasowej.


Ostatnio zmieniony 19 kwie 2014, 8:35 przez Awruk20, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 kwie 2014, 8:34 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Sprawdź tą masę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy