Dzisiaj jest 03 lut 2025, 18:13



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Bad look
Post: 25 paź 2009, 11:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2009, 12:45
Posty: 664
Lokalizacja: Górzno/Garwolin
Pojazd:
Zaczynając robić brewke trzeba przede wszystkim dobrze rozplanować prace i to jak owa brewa ma wyglądać. Z autopsji wiem ze robienie czegoś 2 razy albo poprawianie po raz enty jest mega irytujące. Wiele osób z miejsca twierdzi ze to zbyt trudne i od razu dają sobie spokój - nic bardziej mylnego. Ale bez lania wody...konkrety.


Chyba najważniejszą sprawą na starcie jest to czy w danym modelu skuta brewka będzie przylegała do lampy czy będzie w jakiejś odległości jak to jest np w Neosie czy F12. Jesli brewka będzie przylegała mamy ułatwione zadanie.
Wystarczy na lampę równo naciągnąć 3-4 warstwy folii spożywczej która chyba każdy ma w domu. Lampa będzie służyła jako swoisty szablon a folia zabezpieczy ja przed żywicą. Warto tez tył lampy dokładnie obkleić taśmą ponieważ żywica ma to do siebie ze wciśnie się w każdą szparę a chyba nikt nie chce ubabrać lampy. W niektórych skuterach lampa wystaje poza plastik (np. w Aeroxie) wtedy warto podłożyć pod mocowania lampy kilka podkładek żeby brewka lepiej współgrała z plastikiem a przy okazji odejmiemy sobie pracy przy szpachlowaniu.

W przypadku kiedy brewka nie przylega do lampy sprawa się trochę komplikuje. W tym przypadku również warto obkleić lampę lub plastik żeby nie ubabrać wszystkiego żywicą. Rożnica w wykonaniu polega na tym ze musimy tak uformować sama mate żeby nie zapadła się do środka. W trakcie schnięcia można delikatnie odginać ja do góry np pędzlem. Przydaje się tez opalarka lub zwykłą suszarka którą dmuchamy na schnącą żywicę. Ułatwi nam to prace i nie będziemy musieli stać nad owiewka pól dnia formując mate. Ja w takich przypadkach zwiększam ilość utwardzacza żeby żywica szybciej stwardniała ale do tego trzeba mieć chociaż minimalne doświadczenie ponieważ łatwo przesadzić.

Ogólny zarys prac już mamy ale jak wiadomo na efekt końcowy wpływają szczegóły które łatwo przeoczyć.

Przede wszystkim przed położeniem maty na plastik trzeba go dokładnie zmatowić papierem ~150 oraz odtłuścić rozpuszczalnikiem nitro. Kolejnym krokiem jest przycięcie maty do odpowiednich rozmiarów i kształtów tak aby mata nachodziła ok 2cm na plastik i z grubsza przypominała kształt brewki. Warto używać mat o dużej gęstości dzięki czemu brewka będzie sztywniejsza. Po przygotowaniu maty i plastiku pora rozrobić żywicę. Przed dotykaniem się do tego warto uzbroić się w gumowe rękawiczki i robocze ubranie co zaoszczędzi nam problemów z myciem rak itp. Używamy żywicy epoksydowej można ja kupić jako zestaw naprawczy na stacji lub w sklepie lakierniczym. Od razu ostrzegam ze w zestawach mata nie jest zbyt gęsta i raczej kiepsko się nadaje do robienia brewek. Rozrabiamy ja "na oko" instrukcje zawarte na opakowaniu to tylko teoria i w praktyce niewiele pomagają. Mieszamy żywicę z utwardzaczem np w słoiku za pomocą pędzla. Po rozrobieniu żywica powinna mieć różowe lub czerwone zabarwienie. Jeśli wszystko jest gotowe a my przerabiamy owiewke gdzie klosz służy jako "forma" delikatnie smarujemy zmatowiona i odtłuszczoną powierzchnie żywicą i nakładamy na lampę mate którą należy przesączyć żywicą. Robimy to "wklepując" żywicę w mate. Nie robimy tego długimi ruchami - to nie malowanie. Trzeba punktowo stukać w mate dzięki czemu nie będzie przesuwała się ona na lampie i usuniemy wszystkie pęcherzyki powietrza które się pod nią zgromadziły.

Jeśli mamy doczynienia z brewka która odstaje od lampy sprawa wygląda trochę inaczej. Przygotowujemy plastik tak jak poprzednia z ta ze różnicą ze nie przesączamy maty bezpośrednio na owiewce lecz np na płaskiej desce lub kawałku kartonu. Przesączanie maty bezpośrednio na plastiku było by uciążliwe ze względu na brak podparcia maty i przeciekająca przez nią żywicę. Po przesączeniu maty po prostu nakładamy ją na wcześniej przygotowany plastik i formujemy ja tak jak to napisałem kilka akapitów wcześniej. WAŻNE : należy robić to bardzo uważnie ponieważ żywica potrafi zaschnąć na tyle mocno ze nie da jej się już formować w przeciągu 1-2min a wtedy nic już nie zrobimy.

Jeżeli mata zaschnie na tyle ze już się nie odkształca nakładamy druga warstwę maty i żywicy według tego samego schematu. Warto zrobić to kiedy poprzednia warstwa jest jeszcze trochę lepka. Na tym etapie nie matujemy ani nie odtłuszczamy warstwy maty. W przypadku odstającej brewki można przesączyć mate bezpośrednio na plastiku.

Tak przygotowana owiewkę pozostawiamy do wyschnięcia. Ważne jest aby wyschła ona dobrze ponieważ niedoschnięta żywica zakleja papier.

Po wyschnięciu szlifujemy z grubsza większe nierówności papierem 120 po
czym nakładamy szpachlówkę. Używamy do tego celu szpachlówki wykończeniowej (uni) którą również można dostać na stacjach i w każdym sklepie lakierniczym. Ta również rozrabiamy z utwardzaczem (ten sam utwardzacz stosuje się do żywicy jak i do szpachlówki) "na oko" z tym ze gdy żywica powinna mieć wyraźnie czerwonawy kolor przy szpachli powinniśmy zachować większy umiar i rozrobić ja tak żeby była jedynie delikatnie zabarwiona. Tu tez przydaje się odrobina doświadczenia.

Rozrobiona szpachlówkę równomiernie nakładamy szpachelka na miejsca które wymagają wyrównania czyli tak naprawdę cala powierzchnie brewki.
Po wyschnięciu szpachlówki szlifujemy nierówności papierem 180/220. Jeśli nie wszystko udało się wyrównać za pierwszym razem nakładamy szpachlówkę ponownie na wybrane miejsca i szlifujemy aż do uzyskania idealnie równej powierzchni. Ten etap jest bardzo ważny i warto wykonać go dokładnie ponieważ niewidoczne teraz nierówności będą wyraźnie dostrzegalne po pomalowaniu elementu.

Gdy wszystko jest już gładkie przystępujemy do ostatecznego formowania brewki. Najłatwiej jest po prostu wyrysować zarys ołówkiem a jeśli chcemy stworzyć bardziej zaawansowany kształt przyda się elastyczna taśma lakiernicza (dostaniemy ja w każdym sklepie lakierniczym). Wyciąć można to rożnymi sposobami i to czym to zrobimy zależy od tego co akurat mamy pod ręką. Najwygodniej jest wyciąć kształt Dremlem z założoną cienka tarcza do ciecia ale nie każdy posiada to w swoim garażu wiec można posłużyć się zwykłym brzeszczotem. Należy pamiętać żeby nie wycinać brewki idealnie równo po konturach. Zawsze należy zostawić 1-2mm przerwy żeby można było zeszlifować brewkę do oczekiwanego kształtu. Do tego celu najlepiej użyć... pilnika do paznokci podklejonego papierem ściernym. Jest poręczny i można równo zeszlifować nim trudno dostępne zakamarki. Po tym wszystkim warto jeszcze raz dokładnie sprawdzić czy wszystko jest równe a także to czy nasza brewka jest symetryczna.
Na koniec wystarczy pomalować dany element i cieszyć się efektem końcowym.
Temat został napisany przez: Krzysiek3miasto




_________________

Obrazek
Fotki z prac:
http://www.fotka.pl/profil/MasterRacing/albumy/3,Malowanie/83981603,?najnowsze=1


Ostatnio zmieniony 25 paź 2009, 14:03 przez MHR, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 25 paź 2009, 11:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2008, 5:48
Posty: 971
Lokalizacja: -=Kamionna/Bochnia=-
Pojazd:
Widzialem to na tym forum, jak i na innych. Wiem, że to skądś skopiowałeś i nawet podpisu autora nie dodałeś.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 paź 2009, 12:52 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2009, 12:45
Posty: 664
Lokalizacja: Górzno/Garwolin
Pojazd:
No tak skopiowałem, ale nie ma takiego tematu na tym forum. Przyda się komuś kto chce zrobić badlook a nie wiem jak.




_________________

Obrazek
Fotki z prac:
http://www.fotka.pl/profil/MasterRacing/albumy/3,Malowanie/83981603,?najnowsze=1




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 paź 2009, 13:09 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 maja 2009, 14:55
Posty: 210
Lokalizacja: Myszków
Pojazd:
A wiesz co to prawa autorskie? Napisz kto jest autorem artu.




_________________

Obrazek
Obrazek

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... 815#601415

http://bikepics.com/members/sebek111/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 paź 2009, 16:38 
*

Rejestracja: 23 paź 2009, 19:36
Posty: 3
Lokalizacja: Nowe Aleksandrowo
Pojazd:
Obrazek Jakis Bad Look Do tego ktos moze dac jakis wzór ??




_________________

http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Kin ... igan/64757 Komentowac :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 paź 2009, 17:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 14:38
Posty: 510
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
yasuni jakbys jakies zdjecia d :| al ...




_________________

Aero pisze:
KEWIN WYMIATSZ

:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 paź 2009, 18:47 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2009, 12:45
Posty: 664
Lokalizacja: Górzno/Garwolin
Pojazd:
Kurde jakbym pomyślał wcześniej to bym zrobił fotki jak ja robiłem.




_________________

Obrazek
Fotki z prac:
http://www.fotka.pl/profil/MasterRacing/albumy/3,Malowanie/83981603,?najnowsze=1




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 paź 2009, 19:34 
*

Rejestracja: 22 kwie 2009, 20:10
Posty: 135
Pojazd:
Długo trwało wykonanie tego bad looka ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2009, 0:09 
*

Rejestracja: 22 kwie 2009, 20:10
Posty: 135
Pojazd:
Chciałbym zrobić bad looka i naprawić zderzak w samochodzie (kilka głębszych zadrapań). Mam kilka pytań:
Czy wystarczy zestaw naprawczy 0.25l (mata szklana, żywica, utwardzacz)?
Ile kupić szpachli i jakiej ?
I ile trwa wykonanie takiego bad'a ?

To chyba wszystko
Pozdro :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2009, 8:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2009, 12:45
Posty: 664
Lokalizacja: Górzno/Garwolin
Pojazd:
Ja robiłem go jeden dzień. Kupiłem zestaw naprawczy 0,25l i po ukończeniu wszystkiego zostało mi jeszcze pół. Szpachli używałem takiej samej pojemności jak tego zestawu i też mi sporo zostało.




_________________

Obrazek
Fotki z prac:
http://www.fotka.pl/profil/MasterRacing/albumy/3,Malowanie/83981603,?najnowsze=1




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2009, 9:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2009, 12:58
Posty: 1103
Lokalizacja: Bielsko
Pojazd: 147 JTDm
Widać że koleś ma pojęcie :roll: . Do szpachli daje się troszeczkę utwardzacza (tyle co małe ziarenko kukurydzy). Szpachla ma być lekko różowa o nie czerwona. Na opakowaniu każdej szpachlówki pisze że jeżeli damy za dużo utwardzacza to się to może zapalić (coś w tym stylu).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2009, 22:12 
*

Rejestracja: 22 kwie 2009, 20:10
Posty: 135
Pojazd:
Yasuni30, gdzie kupowałeś składniki do bada ?

Czym się różni tkanina szklana od maty szklanej ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lis 2009, 14:26 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2009, 12:45
Posty: 664
Lokalizacja: Górzno/Garwolin
Pojazd:
Ja kupowałem w sklepie lakierniczym. Tkanina szklana jest chyba bardziej sztywna.




_________________

Obrazek
Fotki z prac:
http://www.fotka.pl/profil/MasterRacing/albumy/3,Malowanie/83981603,?najnowsze=1




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lis 2009, 16:05 
*

Rejestracja: 22 kwie 2009, 20:10
Posty: 135
Pojazd:
A ta tkanina będzie dobra do bada ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lis 2009, 17:35 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lis 2009, 15:54
Posty: 92
Lokalizacja: Kluczbork
Pojazd:
wiem ze nie na temat ale skąd moge sciagnąc program do przerabiania fot dodawanie czegos? za problem sory




_________________

Max333




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lis 2009, 17:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 19:15
Posty: 434
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
Wszedłbyś w temat Virtual Tuning i na 1 stronie już piszę..
Gimp , lub Photoshop




_________________

[center]Ku pamięci [*] [/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lis 2009, 17:39 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2009, 12:45
Posty: 664
Lokalizacja: Górzno/Garwolin
Pojazd:
Raczej nie produkują, musisz sam robić.




_________________

Obrazek
Fotki z prac:
http://www.fotka.pl/profil/MasterRacing/albumy/3,Malowanie/83981603,?najnowsze=1




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2009, 18:54 
*

Rejestracja: 22 kwie 2009, 20:10
Posty: 135
Pojazd:
Siema
kupiłem dziś zestaw reperacyjny z włóknem szklanym, szpachlę wykończeniową i szpachelki :d

http://img196.imageshack.us/gal.php?g=niceny.jpg

Przeczytałem gdzieś, że minimalna temperatura pracy to 10 stopni C. Jak myślicie czy mogę to robić w garażu nie ocieplanym czyli +/- 0 stopni czy lepiej zastosować się do zaleceń producenta ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lis 2009, 20:54 
*

Rejestracja: 22 kwie 2009, 20:10
Posty: 135
Pojazd:
Jutro idę po resztę rzeczy takich jak papier ścierny, gumowe rękawice ... i będzie biba.

Mam do was pytanie, a mianowicie to który jest lepszy artykuł ?

Ten opublikowany przez Yasuni30,
czy ten
http://forum-malaguti.pl/viewtopic.php?t=23&start=0

Pozdro :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lis 2009, 18:01 
*

Rejestracja: 05 paź 2009, 16:07
Posty: 2
Lokalizacja: TsT
Pojazd:
Co myślicie o tym : Obrazek




_________________

K
t
M

xD : - )




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy